2017-11-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Det bara skriker Jean Claude Arnault om det hela.

Han driver kulturscenen Forum och är gift med Katarina Frostensson som är medlem i Akademien ... verkar rimligt.
Citera
2017-11-21, 14:58
Medlem
XaoqcHs avatar
Jeane Claude Arnault har grundat och basar alltså över Forum i Stockholm och hans fru Katarina Frostenson, är författare och ledamoten i Svenska Akademien. 2014 utsågs Arnault till riddare av Kungliga Nordstjärneorden (bild på Arnault och Bah Kuhnke).
Senast redigerad av XaoqcH 2017-11-21 kl. 15:04.
Citera
2017-11-21, 14:59
Medlem
Provokatörs avatar
Passande nog så har någon startat en tråd om honom för bara två veckor sedan här i forumet: (FB) Tråden om Jean Claude Arnault

/Provokatör
Citera
2017-11-21, 15:09
Medlem
Vem är "Kulturprofilen"?
https://www.dn.se/kultur-noje/18-kvi...for-overgrepp/

Kulturprofilen: ”Jag har inte lust att svara”
Källa: https://www.dn.se/kultur-noje/kultur...ust-att-svara/
Senast redigerad av 2006 2017-11-21 kl. 15:14.
Citera
2017-11-21, 15:14
Medlem
srinivasas avatar
Det här är förstås oerhört allvarligt för de inblandade och de är inte få. Det intressanta är hur nedtystat detta kan bli? Svårt, med tanke på vilket seriöst jobb journalisten har lagt ned. Det är inte heller vem som helst som gjort arbetet utan Matilda Gustavsson.
Först och främst är ju Frostenson implicerad, hur ska hon rimligtvis hävda att hon inte kände till detta som pågått så länge?
Sen har vi hela bandet med Akademiledamöter och andra kulturella "högdjur" som Prof. Hans Ruin.
Ruin är delaktig i den s.k. Klubbens verksamhet, dvs. Forums, när det gäller filosofi.
Denne är förstås en tränad apologet, expert på Heidegger som han är.
Eftersom det här har pågått i något trettiotal år och det skvallras friskt i kultursvängen som torde det vara rätt allmänt känt.
Citera
2017-11-21, 15:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Lite kul att det är just Arton när det är en polare till Akademien
Haha, och frugan sitter på stol 18

Tråd om denna slusk finns här:
(FB) Tråden om Jean Claude Arnault

Mod kanske kan slå ihop?
Citera
2017-11-21, 15:29
Medlem
zBr9s avatar
Sammanfogat två trådar om samma ämne.

/moderator
Citera
2017-11-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Nej, det är en nobrainer att det är Jean Claude Arnault, gift med Katarina Frostenson. Det här är den kanske allvarligaste anklagelsen, och den som kommer att få störst betydelse, av dem som kommit fram i Me too kampanjen.
Det blir svårt för Sveriges kulturelit att hävda okunskap om detta.

Fransmän kommer ju inte hit för att de har talang för då hade de stannat i sitt skitland, så jag antar att han kom hit för att kunna ägna sig åt sin hobby, att kladda på svenska kvinnor. Hans fru är en del i detta som är tillsammans med honom. Alla de med hjärna vars män blivit avslöjade har dumpat sina "män". Vad ska vi med ytterligare en kriminell till?
Citera
2017-11-21, 16:08
Medlem
Citat:
Hösten 2007 var författaren Gabriella Håkansson på en 40-årsfest i Stockholm. Klockan var runt sju på kvällen. Hon och hennes dåvarande pojkvän – författaren och juristen Thomas Engström – hade just anlänt när Kulturprofilen kom fram till henne i vimlet.

– Han sa inte många ord innan han ganska hårt tryckte upp handen mellan mina ben och gjorde… en pussy grab, och liksom grävde. Och det fanns inget som motiverade händelsen, den hade inte föregåtts av någon flört eller beröring på armen. Det var bara en hand rakt upp i underlivet, säger Gabriella Håkansson.

Historien bekräftas av Thomas Engström som stod i närheten.

– Jag minns det tydligt, för att det var bland det grövsta jag sett.

Han säger att han skrek åt Kulturprofilen, och att Gabriella Håkansson slog till honom i ansiktet innan han försvann ut ur rummet. Människorna som stod runt omkring dem skakade först på sina huvuden och mumlade något om att han inte var klok.

Men snart började de låtsas som ingenting.

Efter några minuter fick Gabriella Håkansson en fysisk reaktion. Hjärtat rusade. Hon blev illamående och fick för sig att han stod bakom hennes rygg. Vad mer skulle han kunna göra?

– Jag och Thomas valde att gå hem och jag kunde inte sova på hela natten. Jag har tänkt på händelsen sedan dess. I över tjugo års tid har kvinnor i branschen pratat om honom.
https://www.dn.se/kultur-noje/18-kvi...for-overgrepp/

Tungt agerat av hårdingen Thomas Engström. Han ser sin flickvän utsättas för ett grovt övergrepp och nöjer sig med att skrika till. Sen går han hem med flickvännen.
Citera
2017-11-21, 16:11
Medlem
Lyssnar på Studio Ett just nu där en kulturskribent på DN berättar att när hon var på förlagsmingel med sin 3-månaders dotter så kom Arnault fram och sa "hur gammal är hon?", fick svaret "3 månader" och sa "ah, då kommer jag inte riktigt att hinna med henne".
Citera
2017-11-21, 16:21
Medlem
Är ju en i klubben för inbördes beundran i kulturSverige.
Alltså en alkis som lider av gravt mindervärdeskomplex och lider av flera diagnoser.
Missbrukarklubben har hållit varandra om ryggen i decennier.
Citera
2017-11-21, 16:23
Medlem
Äppelkäcks avatar
Såg just på ett annat stället han kallas Jean Kladd. Janne Kladd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in