Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-16, 16:44
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Hur stor är sannolikheten att vi som allmänhet får ta del av ett läkarens dom gällande dödsorsak?
Citera
2017-12-16, 16:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Mina problem att förstå skriven text är inte större än att jag lyckades klara universitetet.
Han dog definitivt av hjärtstilleståndet, vad som orsakade det är en helt annan fråga.
Ambulanspersonalen kan möjligtvis yttrat att en trolig orsak var hjärtinfarkt och talat om tidpunkten för dödsfallet sedan dödsförklarar jag eller någon av mina kollegor honom och en obduktion fastställer dödsorsaken.

Är du en av vänsterns många anhängare som gått "livets hårda skola"?
Med tanke på hur illa du formulerar dig så har du knappast klarat svensk grundskola...

Din genusvetenskapliga kandidatexamen imponera inte alls. En så ung person dör inte av hjärtinfarkt utan att ha en sjukdomshistoria. Näst intill omöjligt.
När dödsläkaren kommer hem till en bostad där någon dött så är det så gott som alltid hjärtat de skriver på attesten, om de inte ser en kniv instucken i kroppen. Obduktionen sker eventuellt senare beror på orten men är de inte särskilt misstänksamma blir det hjärtinfarkt även om det kan finnas ett flertal primära skäl som orsakade hjärtstoppet. Dem får man ytterst sällan veta något om. Leif G W har varit inte på att många mord passerar obemärkt.
Citera
2017-12-16, 16:48
Medlem
Trolltestets avatar
Personligen tror jag att Bechir stressade som fan de sista 2 dagarna av sitt liv för att få ihop en presentabel version av allt material han hade samlat på sig, hållit sig vaken i dessa 2 dagar med hjälp av lite blow (eller annat) och att han sedan dog av överansträngning och utmattning som ett direkt resultat av all denna stress.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Schnabel
Hur stor är sannolikheten att vi som allmänhet får ta del av ett läkarens dom gällande dödsorsak?

Det är de efterlevande som avgör om den informationen får släppas eller ej.
Citera
2017-12-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
En obduktion är aldrig offentlig. Oftast får inte ens anhöriga ta del av vad den visade.
Det är väl just anhöriga som har möjlighet att få ta del av både ett kliniskt- och ett rättsmedicinsktresultat?
Det senare är naturligtvis svårare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Personligen tror jag att Bechir stressade som fan de sista 2 dagarna av sitt liv för att få ihop en presentabel version av allt material han hade samlat på sig, hållit sig vaken i dessa 2 dagar med hjälp av lite blow (eller annat) och att han sedan dog av överansträngning och utmattning som ett direkt resultat av all denna stress.

Ja negativ stress kan vara dödlig.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Så han LJÖG alltså för polisen när han påstod att han rökt gräs i chris, när han blev tagen för ringa?
Han hade inte rökt alls, utan sade bara det för att verka häftig, eller?

Kan du ge nått exempel på människor som fått hjärtinfarkt på grund utav att de rökt gräs?
Citera
2017-12-16, 17:01
Medlem
Mr.Schnabels avatar
Citat:

Då är sannolikheten alltså väldigt låg att vi kommer att få ett svar om nu inte familjen vill släppa info?

Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
1/100

Edit: 1/10000000 då läkare INTE GER DOMAR

Vem gör ett utlåtande gällande dödorsak? Trodde det var läkaren som undersökte kroppen aka dödsdom. Kan ha formulerat mig galet dock.
Citera
2017-12-16, 17:01
Medlem
Finns många exempel på helt friska idrottsmän som plötsligt dör i sina bästa år.
Så varför skulle inte en knarkande kusinknullad arab dö vid 40?
Citera
2017-12-16, 17:02
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det finns massor av fall där man kan avskriva koldioxidförgiftning efter obduktion. Bonden i Viken är ett av dessa (https://www.svd.se/ovanligt-med-koldioxidforgiftning).

Det finns en del fall där man kan bestämma att det rört sig om koldioxidförgiftning också men vanligast är nog kolmonoxidförgiftning, något man kan se i blodet.

Just kvävgas tror jag inte man kan spåra, men man kan dra en slutsats när någon dött av kvävning utan att det finns några fysiska spår. En svetsare dog av just detta och det klarlades att det var just kväve som dödade.
https://www.arbetarskydd.se/arbetssk...rlagda-6572470
Det ger inte alls svar på min fråga. Vad det kan avskrivas som när man vet vilken gas de uppenbart fått i sig är något helt annat än att visa att aktuell gas dödat enbart genom mätning, vilket krävs vid mord/obduktion.

Länk 1: Att odlarna dog av koldioxid var uppenbart då de använde koldioxid i lokalen de dog i, det framgår ingenstans att det genom mätning påvisades som dödsorsak.

Länk 2: "Det är också fastställt i obduktionen att mannen omkom av kvävning till följd av syrebrist" vilket inte heller skulle påvisa kvävgas eller ens säkert gas eller gift vid eventuell obduktion.
Citera
2017-12-16, 17:04
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Citat:
Finns många exempel på helt friska idrottsmän som plötsligt dör i sina bästa år.
Så varför skulle inte en knarkande kusinknullad arab dö vid 40?
Källa på knarkandet?
Citera
2017-12-16, 17:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Som jag förstod det har R.Aschberg sett den 40 minuter långa filmen på youtube och kommenterat den i ett mail som skickats till den nu döde B.R. Det verkar alltså inte vara något avslöjande som B.R skulle komma ut med. Bara uppläsning av ett mail som Aschberg skickat.
Källa: Bechir på VK.
Den enda som vet vad som stod i det mailet är Aschberg B.R och snart polisen.
Sannolikheten att Aschberg ligger bakom döden om han samtidigt har skickat ett mail till dödsoffret känns extremt liten.

Med det sagt är det konstigt att två dött inom hans sfär, travkungen och nu B.R. Jag vill tro att det är slumpen.

Är det så ovanligt att under ett 60-årigt liv ha någon i sin närhet som tagit sitt liv? Hur många man "känner" tror du hinner dö om du delvis jobbar med kriminalitet under, säg, 30 år?
Citera
2017-12-16, 17:10
Medlem
Citat:
En obduktion är aldrig offentlig. Oftast får inte ens anhöriga ta del av vad den visade.

De stämmer inte. Du är inte ens i närheten med dina påstående.

Däremot ska den ansvariga läkare sekretesspröva om den kan lämnas ut enligt OSL. Finns även en kammarättsdom där en advokat fick rätt att begära ut rapporten. (Mål 2254-16 kammarrätten i Jönköping)

Och nej. Det är inte ofta nära anhörig inte får titta på en obduktion.

Man kan ju undra vad för källor du använt för dina påstående......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in