Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 00:00
Moderator
Inlgg om Hani Hanjours och de misstnkta kaparnas flygkunskaper utbrutna frn huvudtrden:
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Trd Nr 2.

/Moderator
Senast redigerad av gason 2017-12-28 kl. 03:09.
Citera
2017-05-22, 13:21
Medlem
Ngon kunnig som kan frklara hur kaparna frn cockpit lyckades navigera s bra och trffa bda wtc tornen och pentagon?
Citera
2017-05-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Ngon kunnig som kan frklara hur kaparna frn cockpit lyckades navigera s bra och trffa bda wtc tornen och pentagon?
Ja, det hr r nnu ett stort frgetecken. I synnerhet planet som efter en halsbrytande inflygning flg in i fasaden p Pentagon.

Finns det ngon som har lyckats med det i ngon flygsimulator? Eller n bttre, finns det ngon med flygkunskaper likvrdiga Hani Hanjours som har lyckats med det p det frsta frsket i en flygsimulator?
Citera
2017-05-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Alternativet till att sjlvmordskapare flg planen r som jag ser det i s fall att de styrdes med remote control.

Jag tycker nog att flyga in tornen r nnu svrare n pentagon d pentagon r brett och man kan glida lngs marken. Lixom hur fr man fram koordinaterna dr wtc tornen str, man mste frmodligen ligga nstan perfekt i vinkel med planet nr man kommer en bra bit ifrn.
Citera
2017-05-23, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000
Jag tycker nog att flyga in tornen r nnu svrare n pentagon d pentagon r brett och man kan glida lngs marken. Lixom hur fr man fram koordinaterna dr wtc tornen str, man mste frmodligen ligga nstan perfekt i vinkel med planet nr man kommer en bra bit ifrn.

Ja det r helt magiskt att piloter inte missar landningsbanorna i ungefr 87 % av frsken.

Landningsbanor p stora flygplatser r normalt ungefr hlften s breda som wtc-tornen - och ven om man inte landar i samma hga hastighet som kaparna hll in i tornen s inser nog de flesta att det knappast r omjligt...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-05-23 kl. 09:42.
Citera
2017-05-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det r helt magiskt att piloter inte missar landningsbanorna i ungefr 87 % av frsken.

Landningsbanor p stora flygplatser r normalt ungefr hlften s breda som wtc-tornen - och ven om man inte landar i samma hga hastighet som kaparna hll in i tornen s inser nog de flesta att det knappast r omjligt...
Det r nog ingen hr som pstr att det var omjligt. Dremot tycks det mig lite egendomligt att s dokumenterat usla piloter samtliga kunde flyga planen med en sdan precision den dagen. Det tycker ven, Pilots for 9/11 Truth.

Vet du ngon med Hani Hanjours kompetens som i en simulator och p frsta frsket, har lyckats med att replika dennes attack p Pentagon?
Citera
2017-05-23, 10:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det r nog ingen hr som pstr att det var omjligt. Dremot tycks det mig lite egendomligt att s dokumenterat usla piloter samtliga kunde flyga planen med en sdan precision den dagen. Det tycker ven, Pilots for 9/11 Truth.

Det dr r bara trams det vet du - de hade genomgtt omfattande pilotutbildningar:

American Airlines Flight 11 - trffade norra tornet: Pilot Mohamed Atta
Utbildning: Huffman Aviation, Florida, Accelerated Pilot Program vilket gav en Private pilot certificate
drefter Jones Aviation in Sarasota
drefter ter till Huffman Aviation dr han slutligen fick en Commercial pilot's license
drefter hundratals timmar i en Boeing 727 flight simulator p Opa-locka Airport
samt Boeing 767 simulatortrning

United Airlines Flight 175 - trffade sdra tornet: Pilot Marwan al Shehhi
Utbildning: Huffman Aviation, Florida, Accelerated Pilot Program
drefter Jones Aviation in Sarasota
drefter ter till Huffman Aviation dr han slutligen fick en Commercial pilot's license
drefter hundratals timmar i en Boeing 727 flight simulator p Opa-locka Airport
samt Boeing 767 simulatortrning

American Airlines Flight 77 - trffade Pentagon: Pilot Hani Hanjour
Utbildning: CRM Flight Cockpit Resource Management Scottsdale
drefter Arizona Aviation
samt flygsimulatorutbildning p Sawyer School of Aviation
Hanji fick en FAA commercial pilot-licens 1999

United Airlines Flight 93 - kraschade i Shanksville: Pilot Ziad Jarrah
Utbildning: Florida Flight Training Center
Fick en licens fr mindre flygplan

Citat:
Vet du ngon med Hani Hanjours kompetens som i en simulator och p frsta frsket, har lyckats med att replika dennes attack p Pentagon?

Hr har du en som gr det tre gnger i rad. https://www.youtube.com/watch?v=wyJbE6fRHZ4

Detta r de licenser som delas ut av FAA - i "svrighetsgrad":
Student Pilot: an individual who is learning to fly under the tutelage of a flight instructor and who is permitted to fly alone under specific, limited circumstances
Sport Pilot: an individual who is authorized to fly only Light-sport Aircraft
Remote Pilot: an individual who may fly small Unmanned Aerial Vehicles (UAV) for compensation or hire
Recreational Pilot: an individual who may fly aircraft of up to 180 horsepower (130 kW) and 4 seats in the daytime for pleasure only
Private Pilot: an individual who may fly for pleasure or personal business, generally without accepting compensation
Commercial Pilot: an individual who may, with some restrictions, fly for compensation or hire
Airline Transport Pilot (often called ATP): an individual authorized to act as pilot for a scheduled airline.

Alla utom Ziad (som kraschade med flight 93) hade allts den nst hgsta licensgraden - commercial pilot - det fr du knappast om du r "dokumenterat usel" som du skriver...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-05-23 kl. 10:22.
Citera
2017-05-23, 10:41
Medlem
Citat:
Hr har du en som gr det tre gnger i rad. https://www.youtube.com/watch?v=wyJbE6fRHZ4
"He had some practice, but so did probably Hani Hanjour."

Vad fr practice?
Citera
2017-05-23, 10:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"He had some practice, but so did probably Hani Hanjour."

Vad fr practice?

Det som sgs i filmen r "Just like Hani Hanjour, the hijacker of Flight 77, Ruigrok has only flown in light aircraft and flight simulators. He has had som e practice but so did probably Hanji Hanjour"
Och att ven Hani hade vat vet vi (flygsimulatorutbildning p Sawyer School of Aviation) - exakt antal flygtimmar de bda haft vet jag inte..
Citera
2017-05-23, 11:03
Medlem
Citat:
Det som sgs i filmen r "Just like Hani Hanjour, the hijacker of Flight 77, Ruigrok has only flown in light aircraft and flight simulators. He has had som e practice but so did probably Hanji Hanjour"
Och att ven Hani hade vat vet vi (flygsimulatorutbildning p Sawyer School of Aviation) - exakt antal flygtimmar de bda haft vet jag inte..
Fast hr verkar det som att test-piloten vat p just den flygrutten. r det rimligt att anta att ven Hanjour vat p samma rutt innan han gjorde det live?
Citera
2017-05-23, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast hr verkar det som att test-piloten vat p just den flygrutten. r det rimligt att anta att ven Hanjour vat p samma rutt innan han gjorde det live?

Verkar det s?

Hanjour behvde andra sidan bara trffa var som helst p byggnaden - och om han vat eller ej p just denna krasch har jag inte en susning om (jag skulle i alla fall ha gjort det) - orkar faktiskt inte ens googla det eftersom det bara kommer resultera i frgom om huruvida han vade i en exakt replika av flygplanet han senare flg och liknande meningslsheter. Du har ftt en video dr en pilot med liknande erfarenhet gr samma sak tre gnger. Det finns mngder av amatrer som gjort samma flygningar i pc-simulatorer men det lr du ju inte bry dig om heller.
Citera
2017-05-23, 13:26
Medlem
Citat:
Verkar det s?

Hanjour behvde andra sidan bara trffa var som helst p byggnaden - och om han vat eller ej p just denna krasch har jag inte en susning om (jag skulle i alla fall ha gjort det) - orkar faktiskt inte ens googla det eftersom det bara kommer resultera i frgom om huruvida han vade i en exakt replika av flygplanet han senare flg och liknande meningslsheter. Du har ftt en video dr en pilot med liknande erfarenhet gr samma sak tre gnger. Det finns mngder av amatrer som gjort samma flygningar i pc-simulatorer men det lr du ju inte bry dig om heller.
Nu tramsar du dig igen. Frgan var om ngon med Hanjours flygkunskaper har replikerat det som Hanjour psttts ha klarat av och det p frsta frsket.

Den piloten du tipsar om tycks trots allt behrska mindre enpropellerplan, ngot som Hanjour enligt intervjuade flyginstruktrer inte klarade. Hanjour kunde inte flyga. n mindre kunde han flyga plan av den typ som flg in i Pentagon. n mindre p det halsbrytande stt som rapporteras av den officiella utredningen.

Och, "practice" kan bara avse just den specifika rutt (sjlvklart inte exakt p millimetern) som test-piloten fick i uppgift att replikera. Det skulle nog ven jag klara "tre gnger" om jag fick va lite.

Det fick dremot inte Hani Hanjour.

r det hr bevis fr att Hanjour inte flg planet? Sjlvklart inte. Dremot r det ett stort frgetecken och ngot som expertisen verkar djupt oeniga om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in