Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-06, 22:28
  #1045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Härifrån: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963


Det är givetvis min åsikt/bedömning som jag ger uttryck för här. Om jag istället hade skrivit att du ordagrant hade gett uttryck för det här så hade jag, återigen, använt citattecken och/eller forumets citerings-funktion och eller indragning.

Mitt argument om din "världsbild" grundar sig i att du tror på den officiella förklaringen till vad som hände 9/11, vilka som låg bakom och varför.

Om nu planet i fråga inte flögs av Hani Hanjour så faller din tro pladask och därmed likaså din världsbild, givet konsekvenserna för hela världen som 9/11 utlöste.

Förstår du lite bättre nu?


Jag "skyller" ingalunda på något. Jag förklarar vad jag faktiskt skriver och vad det faktiskt betyder. Att du sedan hej vilt tolkar in saker som du måste veta är direkt felaktigt, är däremot just att ljuga.

Så, varför ljuger du hela tiden DanielDO?

Går det i familjen?


Se ovan.


Du insisterar på att din världsbild inte kapitalt skulle förändras om det blev känt att Hani Hanjour inte alls satt bakom spakarna i Flight-77 den 11e september och att den officiella förklaringen till 9/11 därmed inte håller? Jag vågar nog påstå att du därvidlag skulle vara hyfsat ensam på planeten.

Allvar?

Nej jag hänger inte upp min världsbild på ”[…]om Hanjour flög så jäkla ”dåligt” att han varken fick hyra ett plan eller ens flyga med en instruktör, bredvid, så kunde han trots det flyga, alls, om än mycket ”dåligt”.”

Så varför ljög du om det?
Citera
2022-02-06, 22:32
  #1046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono


Du insisterar på att din världsbild inte kapitalt skulle förändras om det blev känt att Hani Hanjour inte alls satt bakom spakarna i Flight-77 den 11e september ä

Var har jag skrivit att min världsbild inte skulle förändras om det framkom att Hanjour inte flög planet? Källa!

Eftersom du skriver att jag insisterar på det måste jag ju ha uttryckt detta tidigare. Jag kommer inte ihåg att vi diskuterat min inställning till min världsbild om det framkom att Hanjour inte körde planet. Men källa på det tack.
Citera
2022-02-06, 22:37
  #1047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
.

Nu när du äntligen är tillbaka i tråden:

”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.”

”Som sagt, tre jättelika Boeing med tre 'piloter' bakom spakarna där ingen av dem ens har flugit planen i simulator, än mindre helt på egen hand.”

Källor och citat till dessa påståenden tack. Inget trams om dina samlade bedömningar/förhoppningar/gissningar etc. Källor med relevanta citat där vi kan läsa att det du skriver stämmer, tack.
__________________
Senast redigerad av DanielDO 2022-02-06 kl. 22:39.
Citera
2022-02-08, 08:01
  #1048
Medlem
madtops avatar
Tjafs, tjat och upprepningar raderade.
/Moderator
Citera
2022-07-28, 20:20
  #1049
Medlem
Då fortsätter vi med idioten i därför avsedd tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Avsluta gärna - det är ju off topc i detta forum
Korrekt, och ändå drar du igång en diskussion som är "off topc i detta forum"?

(Avledande manöver....)

Citat:
och dessutom ljuger du som en häst travar - du vet mycket väl att de tog upp honom 2 gånger på 3 dagar
"Tog upp honom 2 gånger på 3 dagar" är INTE = flög på egen hand.

Citat:
och att det var först inför den tredje gången man avbröt flygningarna.
"Flygningarna" är INTE = flög på egen hand.

De beslutade enhälligt att Hanjour flög så illa att han inte fick flyga på egen hand och därmed heller inte hyra ett litet enmotorigt Cessna TROTS Hanjours föregivna certifikat.

Så, istället så är det Du, SnakePlisssken som ljuger som en borstbindare igen.

Citat:
Ägaren av Cessnan ifråga, Bernard, sa - efter att ha talat med sina instruktörer - att han inte tvekar en sekund på att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad.
Var det därför som han i samråd med sagda instruktörer vägrade låta Hanjour hyra och på egen hand flyga ett av hans uthyrningsföretags enmotoriga Cessna-plan?

Citat:
Om någon är intresserad av att läsa vidare om ditt haveri i detta ämne så finns ju tråden här: (FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Att du i vanlig ordning vänder in och ut på verkligen inne i din stackars hjärna innebär fortfarande inte att det är verkligheten du vänder in och ut på.

Det sker endast inne i din stackars hjärna, ingen annanstans.

Sorry.
Citera
2022-07-28, 20:27
  #1050
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då fortsätter vi med idioten i därför avsedd tråd:


Korrekt, och ändå drar du igång en diskussion som är "off topc i detta forum"?

(Avledande manöver....)


"Tog upp honom 2 gånger på 3 dagar" är INTE = flög på egen hand.
Det är inte relevant om han flög ensam eller ibte - det relevanta är att han kunde flyga - alls.

Eller som ägaren av flygplanet sa - att han inte tvekar en sekund på att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad. Detta kräver ju onekligen att man kan flyga, alls…


Citat:
De beslutade enhälligt att Hanjour flög så illa att han inte fick flyga på egen hand och därmed heller inte hyra ett litet enmotorigt Cessna TROTS Hanjours föregivna certifikat.
Vilka är ”de” och källa på att de beslutade det enhälligt?

Citat:
Var det därför som han i samråd med sagda instruktörer vägrade låta Hanjour hyra och på egen hand flyga ett av hans uthyrningsföretags enmotoriga Cessna-plan?
Antagligen inte men det är (bland många andra bevis) därför som man inte kan dra slutsatsen att Hanjour inte kunde flyga alls…
Citera
2022-07-29, 17:29
  #1051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är inte relevant om han flög ensam eller ibte - det relevanta är att han kunde flyga - alls.
Det är mer än relevant. Det är helt avgörande för mitt påstående.

Igen, en död pudel "kan flyga" med en flyginstruktör i dubbekommando bredvid.

Citat:
Eller som ägaren av flygplanet sa - att han inte tvekar en sekund på att Hanjour kan ha flugit planet och kraschat det in i en byggnad. Detta kräver ju onekligen att man kan flyga, alls…
Vad "ägaren" säger långt senare och under mer eller mindre 'påverkan' är däremot helt irrelevant.
1. Han hade inte personligen deltagit i test-rundorna.

2. Han godtog rekommendationen från sina två anställda flyginstruktörer att Hanjour inte hade kompetensen att själv flyga ens ett litet enmotorigt Cessna och därför inte skulle få hyra ett sådant.

3. Han hade inte en susning om precis hur Flight 77 ska ha flugits innan det i så fall träffade bulls eye i Pentagons låga fasad.
Fullständigt irrelevant, som sagt.

Citat:
Vilka är ”de” och källa på att de beslutade det enhälligt?
De två flyginstruktörerna i samråd med deras arbetsgivare.

Citat:
Antagligen inte men det är (bland många andra bevis) därför som man inte kan dra slutsatsen att Hanjour inte kunde flyga alls…
Du insisterar på att han kan ha varit 'lite gravid'?
Citera
2022-07-29, 17:36
  #1052
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är mer än relevant. Det är helt avgörande för mitt påstående.
Varför det - även om man flyger med någon bredvid sig så kan man ju uppenbarligen flyga. Sen hur bra man kan flyga är en helt annan fråga.

Citat:
Igen, en död pudel "kan flyga" med en flyginstruktör i dubbekommando bredvid.
Nej, då transporteras - eller ”flygs” - pudeln. En väsentlig skillnad.


Citat:
Vad "ägaren" säger långt senare och under mer eller mindre 'påverkan' är däremot helt irrelevant.
Om du menar att ägaren av flygplanet var hög eller hotad är irrelevant, ska du antyda det så får du också visa det.

Förklara gärna även varför någon som vill kapa ett flygplan skulle bekymra sig om att förfalska tre flygcertifikat?
Citera
2022-07-30, 11:11
  #1053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför det - även om man flyger med någon bredvid sig så kan man ju uppenbarligen flyga. Sen hur bra man kan flyga är en helt annan fråga.
Gäller det, låt säga, även en död pudel, menar du?

Citat:
Nej, då transporteras - eller ”flygs” - pudeln. En väsentlig skillnad.
Varför då en professionel flyglärare i dubbelkommando bredvid? Det räcker väl då med enkelkommando?

Citat:
Om du menar att ägaren av flygplanet var hög eller hotad är irrelevant, ska du antyda det så får du också visa det.
Nej, jag menar att så mycket väl kan ha varit fallet. Dvs, han behöver inte ens ha varit utsatt för specifika eller explicita påtryckningar, det räcker med att han är påverkad av den allmänna patriotiska och islamofobiska hysterin.

Faktum kvarstår:
1. Han hade inte själv varit närvarande vid Hanjours återkommande misslyckade försök att på egen hand flyga det enmotoriga planet.

2. Han visste inte HUR det jättelika Boeing 757-planet i så fall ska ha manövrerats innan det slutligen ska ha träffat Pentagon bulls eye i den låga fasaden.
Det han däremot visste var att hans två flyginstruktörer efter att hela tre gånger ha gett Hanjour chansen att visa att han på egen hand kunde flyga ett litet enmotorigt Cessna, var helt överens om att han saknade den kompetensens och därför inte skulle tillåtas hyra ett av deras plan.


Citat:
Förklara gärna även varför någon som vill kapa ett flygplan skulle bekymra sig om att förfalska tre flygcertifikat?
Var skrev jag att Hani Hanjour i så fall själv hade förfalskat certifikaten?
1. Hanjour kan ha mutat certifierare att ge honom certifikaten för att han ville ha något att visa upp för familjen när han kom hem SA igen.

2. Det fanns åtminstone då, vid tiden, ekonomiska incitament för certifierare att se mellan fingrarna vid utfärdande av certifikat, givet att dessa fick betalt för varje utfärdat certifikat.

3. Hanjour kan vetandes eller ovetandes ha ingått i någon operation/övning där han fick olika direktiv och dokument, utan att vara informerad om vad som egentligen pågick.

4. Annat ...

5. ....
Tycker du inte själv att det verkar lite underligt:

- Att Hanjour hade tre flyg-certifikat samtidigt som samtliga kända flyginstruktörer/utbildare (utom den gäckande sionisten och ockupanten på den palestinska Västbanken) var av uppfattningen att Hanjour inte på egen hand kunde flyga ens ett litet enmotorigt Cessna-plan?

- Att han trots sina tre amerikanska flygcertifikat knappt kunde någon engelska trots att fullgoda engelskakunskaper är ett villkor för att beviljas sagda certifikat?
Citera
2022-07-30, 11:26
  #1054
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Gäller det, låt säga, även en död pudel, menar du?
Läs svaren du får.

Citat:
Varför då en professionel flyglärare i dubbelkommando bredvid? Det räcker väl då med enkelkommando?
Det förklarades för 2 år sedan här i tråden att alla sådana här flygplan är utrustade med dubbelkommando.
Enkelt uttryckt byggs alla normala flygplan utom rent ensitsiga modeller med dubbelkommando. Det är alltså ingen speciell modell för skolning.
Citat:
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.

Citat:
Nej, jag menar att så mycket väl kan ha varit fallet. Dvs, han behöver inte ens ha varit utsatt för specifika eller explicita påtryckningar, det räcker med att han är påverkad av den allmänna patriotiska och islamofobiska hysterin.

Faktum kvarstår:
1. Han hade inte själv varit närvarande vid Hanjours återkommande misslyckade försök att på egen hand flyga det enmotoriga planet.

2. Han visste inte HUR det jättelika Boeing 757-planet i så fall ska ha manövrerats innan det slutligen ska ha träffat Pentagon bulls eye i den låga fasaden.

Vad menar du med "HUR planet skulle ha manövrerats"?

Citat:
Det han däremot visste var att hans två flyginstruktörer efter att hela tre gånger ha gett Hanjour chansen att visa att han på egen hand kunde flyga ett litet enmotorigt Cessna, var helt överens om att han saknade den kompetensens och därför inte skulle tillåtas hyra ett av deras plan.
Har säkert hänt tusentals gånger. Så länge man inte vet kraven kan man inte uttala sig om ett enskilt fall.
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Ja det verkar vara ett utbrett problem med dessa "checkouts":

OpenAirplane Solves Rental Checkout Dilemma
“Our challenge is how do we keep people flying longer and more,” Rakic explained.
To do just that, Rakic and Fast are developing a new system called OpenAirplane, designed to eliminate the dreaded “checkout” that aircraft rental providers impose on pilots who haven’t flown the company’s aircraft before.
The hassles of signing up and getting checked out at a new rental provider are enough to discourage most pilots from renting airplanes more often, according to Rakic. In a survey conducted by OpenAirplane, 96 percent of respondents indicated that they would fly more at locations away from their home airport if the process were simpler. More than 50 percent “said that they don’t rent away from home because of complicated checkout requirements, and 28 percent of pilots said that they don’t rent more simply because it’s hard to find airplanes.”

https://www.ainonline.com/aviation-n...eckout-dilemma

OBS: Jag undrar fortfarande om onponos källa till påståendet: Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.

Citat:
Var skrev jag att Hani Hanjour i så fall själv hade förfalskat certifikaten?
[indent]1. Hanjour kan ha mutat certifierare att ge honom certifikaten för att han ville ha något att visa upp för familjen när han kom hem SA igen.
Varför skulle han behövt tre certifikat att visa upp?
Vad spelar det i sådant fall för roll - det finns ju även massvis med flygtimmar i simulator dokumenterade - vilket förstås lär räcka mer än väl för att kunna svänga och krascha..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-30 kl. 11:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback