Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hanjour ska ha tagit tre certifikat
Det var inte det jag frgade om. Jag har nu stllt samma frga fem gnger och bara ftt trams till svar varje gng. Det r liksom ingen id att fra en dikussion i ett mne om en inte r lskunnig. S r ditt svar ja eller nej, s fortstter vi efter det.
Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav?
Citera
2018-01-09, 00:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Samtliga vriga aktrer frn sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag uttalar sig p stt som inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga ...
[...]
Tycker du nd att den av FBI fotograferade dokumentationen r s vertygande att den vertrumfar omdmet frn identifierade professionella instruktrer som gr ut p att Hanjour inte kunde flyga tillrckligt bra fr att p egen hand f flyga, alls? Och i ett fall flg s illa att han inte ens fick flyga med en instruktr bredvid sig i planet?
[...]
Det hr var veckor innan 9/11 och drmed bevis fr motsatsen, Hanjour did not perservere, trots psttt ratal av terkommande flygundervisning.
Har du lust att frklara varfr du misstnker att kllorna ljuger om att han deltog i flygundervisning men frutstter att dom talar sanning om hans, enligt dig, obefintliga flygfrmga?

Det kan vl aldrig vara s att du silar mygg och svljer hnshjrnor?

Sen r det minst sagt pinsamt att du vet om att du felciterat, falskciterat och feltolkat mer eller mindre samtliga kllor och vgrar att diskutera den saken.

Det gr inte att ta dig p allvar, alls.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-01-09 kl. 00:05.
Citera
2018-01-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det var inte det jag frgade om. Jag har nu stllt samma frga fem gnger och bara ftt trams till svar varje gng. Det r liksom ingen id att fra en dikussion i ett mne om en inte r lskunnig. S r ditt svar ja eller nej, s fortstter vi efter det.
Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav?
Jag kan inte svara ja eller nej p en frga om jag inte vet vad din frga refererar till.

1. Vilket protokoll?

2. Lnk?
Senast redigerad av onopono 2018-01-09 kl. 00:32.
Citera
2018-01-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Du fick ett svar direkt p detta av en annan anvndare (post 430) som du inte besvarade. Jag kommer inte kopiera och klistra in. Detta r dessutom bara ett av flertalet kllor som ger std till att Hanjour kunde flyga.
Jag frgade inte SnakePlisssken om vad DU anser om ditten och datten. Jag frgar DIG.

Har du ett svar hr?

Citat:
Jo, jag misstycker faktiskt. Svara helst p allt jag skriver till dig.
Det kommer, no worries. Just nu r ni fyra stycken som jobbar i skift.

Jag r fortfarande endast en.
Citera
2018-01-09, 07:16
Medlem
Citat:
Jag frgade inte SnakePlisssken om vad DU anser om ditten och datten. Jag frgar DIG.

Har du ett svar hr?
Nej, inte ens hr har du rtt, och d handlar det nd om vad du sjlv skrev. Du frgade om en klla som gav std t att Hanjour tycktes kunna flyga, om n dligt. Och det fick du av SnakePlissken. Det handlade inte om vad jag tyckte om ditten och datten. Otroligt att du kan ha fel ven om detta. Att jag skulle kopiera in samma klla r sjlvklart helt ondigt, speciellt d du fortfarande inte bemtt den frsta gngen den postades.

Citat:
Det kommer, no worries. Just nu r ni fyra stycken som jobbar i skift.

Jag r fortfarande endast en
Hur tycker du att den hr konspirationsteorin som r riktad mot dig gr? Att andra anvndare gtt ihop och samordnar attacker mot dig? Precis som med ditt pstende om Hanjours icke existerande flygkunskaper tycks du ha noll std och uppbackning fr detta. Du tror inte det kan vara s enkelt att ingen hller med dig eftersom du har fel?
Senast redigerad av DanielDO 2018-01-09 kl. 07:18.
Citera
2018-01-09, 08:49
Medlem
Citat:
Nej, inte ens hr har du rtt, och d handlar det nd om vad du sjlv skrev. Du frgade om en klla som gav std t att Hanjour tycktes kunna flyga, om n dligt. Och det fick du av SnakePlissken. Det handlade inte om vad jag tyckte om ditten och datten. Otroligt att du kan ha fel ven om detta. Att jag skulle kopiera in samma klla r sjlvklart helt ondigt, speciellt d du fortfarande inte bemtt den frsta gngen den postades.
Jag frgade DIG efter en klla som DU menar r ett underlag till DITT pstende.

Hur menar du att jag ska veta det om du inte frst berttar det? Tankelsning?

Menar DU att Chevrette p Jet-Tech r DIN klla och att det r det citat som SnakePlisssken postar som r DITT underlag? OM s, hur tnker DU d? Argumentera med direkt referens till citatet.

Precis hur poor pilot menar du att Chevrette tyckte att Hanjour var? Inte s poor att han trots allt kunde flyga, alls? Hur vet DU det?

Citat:
Hur tycker du att den hr konspirationsteorin som r riktad mot dig gr? Att andra anvndare gtt ihop och samordnar attacker mot dig? Precis som med ditt pstende om Hanjours icke existerande flygkunskaper tycks du ha noll std och uppbackning fr detta. Du tror inte det kan vara s enkelt att ingen hller med dig eftersom du har fel?
Det r i sig inte brottsligt och drfr ingen konspiration att samordna attacker p ett publikt internet-forum. Jag njer mig i det hr lget att konstatera att ni r mnga som tminstone har det gemensamt att ni r verens om att den officiella konspirationsteorin om 19 dumma arabiska terror-personer lg bakom 9/11 och mer specifikt i den hr trden, att Hani Hanjour visst kunde flyga, alls, (om n dligt) och att det var han som flg Flight 77 in i Pentagon p det stt som ansvariga utredare pstr att han gjorde.

Att ni r mnga som delar den fantasin gr den inte mer verklig, det tar bara lite mer tid att bemta var och en av er.

Har du frstelse fr tminstone det?
Citera
2018-01-09, 10:59
Medlem
Citat:
Jag frgade DIG efter en klla som DU menar r ett underlag till DITT pstende.

Hur menar du att jag ska veta det om du inte frst berttar det? Tankelsning?

Menar DU att Chevrette p Jet-Tech r DIN klla och att det r det citat som SnakePlisssken postar som r DITT underlag? OM s, hur tnker DU d? Argumentera med direkt referens till citatet.

Precis hur poor pilot menar du att Chevrette tyckte att Hanjour var? Inte s poor att han trots allt kunde flyga, alls? Hur vet DU det?

D ska vi se hur din frga ld p riktigt: "Ok, visa EN identifierad klla som visar att Hanjour kunde flyga, men dligt."
Om jag d hller med den klla som presenterades DIREKT efter att du frgat detta, vad tycker du det tyder p? Kanske att jag delar uppfattningen? Behver du tankelsning fr det? Eller fr jag inte hlla med andra kllor utan mste hitta helt nya, som du inte sett n? r det nya onopono-regler? Att du dessutom inte ens besvarat posten med den kllan gr det n mer ondigt fr mig att posta den igen. Frstr du? Jag kan nog inte var tydligare nmligen. Och du har fortfarande inte svarat p hela mitt meddelande.

Citat:
Det r i sig inte brottsligt och drfr ingen konspiration att samordna attacker p ett publikt internet-forum. Jag njer mig i det hr lget att konstatera att ni r mnga som tminstone har det gemensamt att ni r verens om att den officiella konspirationsteorin om 19 dumma arabiska terror-personer lg bakom 9/11 och mer specifikt i den hr trden, att Hani Hanjour visst kunde flyga, alls, (om n dligt) och att det var han som flg Flight 77 in i Pentagon p det stt som ansvariga utredare pstr att han gjorde.

Att ni r mnga som delar den fantasin gr den inte mer verklig, det tar bara lite mer tid att bemta var och en av er.

Har du frstelse fr tminstone det?
Samordna attacker? Jag hoppas du frstr hur paranoid du lter. Sen verkar det ju enbart finnas en fantasi i den hr trden. Att Hanjour inte kunde flyga, alls. En fantasi som en person tror p. Du. Alla andra tycks leva med uppfattningen att Hanjour kunde flyga. Detta med std av alla kllor som presenterats och som du inte kunnat bemta. Men ja, jag frstr att det mste vara jobbigt att vara ensam om denna fantasi och att det drfr tar tid fr dig att svara.
Senast redigerad av DanielDO 2018-01-09 kl. 11:16.
Citera
2018-01-09, 11:12
Medlem
Citat:
Nej, jag frsket visa dig att dligt r ett mycket flytande och kontextberoende omdme i still med, hur lngt r ett rep?

Det saknar helt precision. Om jag sger s hr? Hanjour kunde:

- ... flyga jttedligt.

Frstr du d?
Japp. Jag frstr att du ntligen tycks ge upp ditt felaktiga pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls och till slut hller med oss andra som sger att Hanjour tycks kunna flyga, men dligt. Bra jobbat!

Citat:
Liknelserna frsker belysa det vansinniga i dina argument. Du konstruerar dessa vansinniga argument eftersom smrtan och frvirringen frn kognitiv dissonans r s stark. Du kan inte hantera ens mjligheten att 9/11 var ett inside job, en false flag. n mindre kan du hanterar bevis fr att det faktiskt var s.

Tips. Att du frvntar dig att jag ska kunna lsa dina tankar nr du magiskt frvntar dig att andra forumiters logiska felslut p ngot stt r ett fullgott substitut fr att du sjlv presenterar argument och underlag till DINA pstenden, r just en sdan vansinnig frestllning, fdd just i din kognitiva dissonans.

Det r inte frsta gngen du frvntar dig det. Det har hnt ngra gnger tidigare i huvudtrden och jag har ven dr frklarat fr dig att det inte fungerar. Hur mnga gnger till tror du att jag behver frklara det hr fr dig innan det ntligen stter sig?

Stt upp post-it med, inte magi och inte tankelsning p kylskpsdrren/datorn och vi slipper frhoppningsvis det hr framver.

Ok?

Urskta, men konstruerar jag vansinniga argument? Jag har argumenterat fr att du har fel i att Hanjour inte kunde flyga, alls uppbackat av kllor. Det r du som argumenterar om flygande stenar och flygande lgar samt nu pratar om magi och tankelsning. Du pratar dessutom fortfarande om "vi" nr du refererar till dig sjlv, varfr gr du det? r det fr att det ska lta som att du faktiskt har ngon som hller med dig, trots att du inte har det?
Citera
2018-01-09, 13:15
Medlem
Citat:
Japp. Jag frstr att du ntligen tycks ge upp ditt felaktiga pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls och till slut hller med oss andra som sger att Hanjour tycks kunna flyga, men dligt. Bra jobbat!
Tillhr det vanligheterna att en svensklrare klipper och klistrar i text fr att magiskt f rtt trots att denne har fel?

Citat:
Urskta, men konstruerar jag vansinniga argument?
Att tro att jag borde veta att du redan har besvarat och argumenterat fr ett pstende jag bett dig argumentera fr, nr det r ngon helt annan n DU som har gjort det, r enligt varje knd definition av ordet, rent vansinne, ja.

Citat:
Jag har argumenterat fr att du har fel i att Hanjour inte kunde flyga, alls uppbackat av kllor.
Nej, du har i efterhand refererat till ett inlgg av en helt annan trddeltagare och frvntat dig att jag skulle frst att det ven var dina argument och dina kllor.

Det r vansinne, som sagt.

Citat:
Det r du som argumenterar om flygande stenar och flygande lgar samt nu pratar om magi och tankelsning. Du pratar dessutom fortfarande om "vi" nr du refererar till dig sjlv, varfr gr du det? r det fr att det ska lta som att du faktiskt har ngon som hller med dig, trots att du inte har det?
Jag r medveten om att ni r ett gng i trden som hellre gr ver lik n erknner att ni har fel. Och? Jag pratar om flygande stenar, lgar, magi och tankelsning precis fr att det r vad du och dina fromt medtroende implicit gr gllande i era respektive argument.

Att som hr ovan klippa och klistra i mitt inlgg r ett typexempel p just magiskt tnkande. Att artbestmma Hanjours faktiska flygkunskaper med att de var dliga r exempel p laxativ precision som r lika exakt som ett kort rep.

Jag frgar igen. Vad grundar du ditt pstende p om att Hanjour trots allt kunde flyga alls, men dligt?

Chevrette? Frklara.
Citera
2018-01-09, 13:38
Medlem
Citat:
Tillhr det vanligheterna att en svensklrare klipper och klistrar i text fr att magiskt f rtt trots att denne har fel?
Mig veterligen har inte ngon sdan underskning genomfrts s jag kan svara p det. Knner du till en sdan? Jag ville bara visa att du trots allt, till slut, verkade komma fram till att Hanjour kunde flyga dligt. Men det var tydligen fel och du tycker allts fortfarande att Hanjour inte kunde flyga, alls?

Citat:
Att tro att jag borde veta att du redan har besvarat och argumenterat fr ett pstende jag bett dig argumentera fr, nr det r ngon helt annan n DU som har gjort det, r enligt varje knd definition av ordet, rent vansinne, ja.

Nej, du har i efterhand refererat till ett inlgg av en helt annan trddeltagare och frvntat dig att jag skulle frst att det ven var dina argument och dina kllor.

Mitt frsta svar p din frga om det fanns ngon klla p att Hanjour kunde flyga, fast troligtvis dligt var:

"Du fick ett svar direkt p detta av en annan anvndare (post 430) som du inte besvarade. Jag kommer inte kopiera och klistra in. Detta r dessutom bara ett av flertalet kllor som ger std till att Hanjour kunde flyga."

D ska vi se om du kan frst vad detta betyder:
Du bad om en klla om att Hanjour kunde flyga, men dligt.
D fick en sdan av en annan anvndare (SnakePlissken)
Jag refererar till detta svar och sger att jag inte tnker kopiera och klistra in det.

Att du d inte lyckas frst att jag hller med SnakePlissken och kllan hen anger r helt otroligt. Att du behver tankelsning och magi fr att frst det r nnu mrkligare. Och du har fortfarande inte svarat p hela mitt ursprungliga meddelande till dig gllande detta (du tycks ha rtt mycket tid nd?)

Citat:
Jag r medveten om att ni r ett gng i trden som hellre gr ver lik n erknner att ni har fel.
Vilka fel har "vi" haft gllande att Hanjour inte kan flyga, alls? Ingen som skrivit i trden frutom du anser att "vi" har fel. Ingen som skrivit i trden anser att du har rtt. Kan det vara du som vgrar erknna att du har fel? Om inte: visa grna kllor, som hller fr dina phittade regler, som ger std fr att Hanjour inte kunde flyga, alls. Hittills har du ju misslyckats helt.

Citat:
Jag pratar om flygande stenar, lgar, magi och tankelsning precis
fr att det r vad du och dina fromt medtroende implicit gr gllande i era respektive argument.

Nej, det r inte ngon, frutom du som ens varit nra om att prata om flygande stenar, flygande lgar, magi och tankelsning. Det r faktiskt enbart du som gr det.

Citat:
Att som hr ovan klippa och klistra i mitt inlgg r ett typexempel p just magiskt tnkande. Att artbestmma Hanjours faktiska flygkunskaper med att de var dliga r exempel p laxativ precision som r lika exakt som ett kort rep.

Jag trodde som sagt att du kommit till insikt att Hanjour verkade kunna flyga dligt. Fel av mig.

Citat:
Jag frgar igen. Vad grundar du ditt pstende p om att Hanjour trots allt kunde flyga alls, men dligt?

Chevrette? Frklara.

Alla kllor som presenterats i trden som ger std till detta. Samt den totala avsaknaden av bevis som gr gllande motsatsen. Men du r vlkommen att presentera sdana om du har dem. Du har inte lyckats vertyga ngon hittills. Och jag tnker inte kopiera och klistra in alla kllor som redan redogjorts hr. Frstr du den hr gngen?
Senast redigerad av DanielDO 2018-01-09 kl. 14:23.
Citera
2018-01-09, 17:39
Medlem
Citat:
Mig veterligen har inte ngon sdan underskning genomfrts s jag kan svara p det. Knner du till en sdan? Jag ville bara visa att du trots allt, till slut, verkade komma fram till att Hanjour kunde flyga dligt. Men det var tydligen fel och du tycker allts fortfarande att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Jag trodde att det skojiga med upplgget skulle bli uppenbart ven fr dig. Jag misstog mig tydligen.

Om nu Hanjour inte kunde flyga ens en liten Cessna 172 nr instruktr sitter bredvid, VAD kunde han d flyga, men dligt, menar du?

Pappersdrake?

Citat:
Mitt frsta svar p din frga om det fanns ngon klla p att Hanjour kunde flyga, fast troligtvis dligt var:

"Du fick ett svar direkt p detta av en annan anvndare (post 430) som du inte besvarade. Jag kommer inte kopiera och klistra in. Detta r dessutom bara ett av flertalet kllor som ger std till att Hanjour kunde flyga."

D ska vi se om du kan frst vad detta betyder:
Du bad om en klla om att Hanjour kunde flyga, men dligt.
D fick en sdan av en annan anvndare (SnakePlissken)
Jag refererar till detta svar och sger att jag inte tnker kopiera och klistra in det.

Att du d inte lyckas frst att jag hller med SnakePlissken och kllan hen anger r helt otroligt. Att du behver tankelsning och magi fr att frst det r nnu mrkligare. Och du har fortfarande inte svarat p hela mitt ursprungliga meddelande till dig gllande detta (du tycks ha rtt mycket tid nd?)
Du fattar fortfarande inte? Dels s skrev du att jag redan har ftt svar p det, varp du anger ett inlgg som en annan deltagare har skrivit som om jag skulle ha frsttt att du stller dig bakom det svaret. Dels s r det fortfarande inte DU som svarar, det r ngon annan. Om jag vill veta vad ngon annan tycker s frgar jag denne, inte dig eller ngon annan. Nu frgar jag dig och jag frvntar mig att DU sjlv presenterar dina kllor och argument.

Citat:
Vilka fel har "vi" haft gllande att Hanjour inte kan flyga, alls?
Ni har fel i att uttalandena/omdmena frn Hastie, Chevrette, Larden, Baxter, Conner, Bernard och instruktren p Teterboro AirPort r mjliga att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

Citat:
Ingen som skrivit i trden frutom du anser att "vi" har fel. Ingen som skrivit i trden anser att du har rtt.
Signaturen Putteibla hller iofs med om att ni har fel, men det i sig gr inte att ni har mer fel, lika lite som det omvnda gr att ni har rtt. Verkligheten r inte en popularitetstvling, den r som den r, helt oavsett vad du tycker om det.

Citat:
Kan det vara du som vgrar erknna att du har fel? Om inte: visa grna kllor, som hller fr dina phittade regler, som ger std fr att Hanjour inte kunde flyga, alls. Hittills har du ju misslyckats helt.
Nej. Jag erknner att jag har fel om du eller ngon annan i trden visar:

1. Att uttalandena/omdmena ovan gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

2. Att ni t.ex. hittar den/de instruktrer som var nrvarande vid Hanjours 29 soloflyg-timmar och att denne/de frskrar att han verkligen flg solo vid dessa tillfllen.

3. Att ni hittar ngot annat som ger liknande std fr att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

Lsryckta citat frn t.ex. nu senast Chevrette p Jet-Tech r B.S. eftersom de mste sttas in i sin helhet. Chevrette anmlde Hanjour inte mindre n fem gnger till FAA fr att hon omjligt kunde frena dennes flygkunskaper (och engelskakunskaper) med de certifikat han innehade. Certifikaten bestod i att kunna flyga ett litet Cessna tillrckligt bra fr att f pbrja trning till att bli trafikpilot. Det var sledes inte Hanjours frdigheter med avseende p flygning av stora passagerar-jets som avsgs, det var dennes mest grundlggande frdigheter avseende frmgan att flyga ens det enklaste plan som hon ifrgasatte. Den frdigheten var s bristfllig att bolagets chef ansg att han: ... really shouldnt be in the air.

Inte flyga, alls.

Citat:
Nej, det r inte ngon, frutom du som ens varit nra om att prata om flygande stenar, flygande lgar, magi och tankelsning. Det r faktiskt enbart du som gr det.
Och jag gr det fr att belysa era argument, ja.

Citat:
Jag trodde som sagt att du kommit till insikt att Hanjour verkade kunna flyga dligt. Fel av mig.
Jag trodde att jag var vertydlig ven dr men, fel av mig.

Citat:
Alla kllor som presenterats i trden som ger std till detta.
Nej, anger du en klla s r den i s fall std i sig. 19 felaktigheter stdjer inte varandra trots att det r 19 stycken.

Hur menar du att Chevrettes uttalanden/omdme gr att frena med en Hanjour som trots allt kunde flyga, alls.

[quots]Samt den totala avsaknaden av bevis som gr gllande motsatsen.[/quote]Nu gr du hndelserna i frvg igen. Jag pstr s hr lngt att uttalandena/omdmena inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

Nsta frga r om det finns ngot verhuvudtaget som gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

Citat:
Men du r vlkommen att presentera sdana om du har dem. Du har inte lyckats vertyga ngon hittills. Och jag tnker inte kopiera och klistra in alla kllor som redan redogjorts hr. Frstr du den hr gngen?
Du kan fortfarande gra pstenden som du menar finns underbyggda ngonstans i trden. Du mste sjlv argumentera fr och presentera underlag fr DINA pstenden.

Allt annat r magiskt tnkande. Frklara nu hur du fr Chevrettes samlade uttalanden och omdme till frenligt med en Hanjour som kunde flyga, alls.

Gr det?
Citera
2018-01-09, 18:13
Medlem
Citat:
Jag trodde att det skojiga med upplgget skulle bli uppenbart ven fr dig. Jag misstog mig tydligen.
Ja du r lika dlig p att vara rolig som du r p att komma med argument fr att Hanjour inte kunde flyga, alls.

Citat:
Om nu Hanjour inte kunde flyga ens en liten Cessna 172 nr instruktr sitter bredvid, VAD kunde han d flyga, men dligt, menar du?

Pappersdrake?

Vad har nu pappersdrakar med Hanjours flygkunskaper att gra? Rckte det inte med flygande stenar och lgar? Jag pratar om flygplan. Du vet, sdana du inte lyckats ens vara i nrheten av att bevisa att han inte kunde flyga, alls. Men som det dremot finns gott om kllor p att han faktiskt kunde.

Citat:
Du fattar fortfarande inte? Dels s skrev du att jag redan har ftt svar p det, varp du anger ett inlgg som en annan deltagare har skrivit som om jag skulle ha frsttt att du stller dig bakom det svaret. Dels s r det fortfarande inte DU som svarar, det r ngon annan. Om jag vill veta vad ngon annan tycker s frgar jag denne, inte dig eller ngon annan. Nu frgar jag dig och jag frvntar mig att DU sjlv presenterar dina kllor och argument.

Nej, och jag frstr inte hur du till och med kan ha fel p vad du sjlv frgat. Jag citerar dig igen:

"Ok, visa EN identifierad klla som visar att Hanjour kunde flyga, men dligt."

Denna klla visades d direkt av SnakePlissken. Att jag d refererar till det inlgget nr du frgar mig igen tyder med all nskvrd tydlighet p att ven jag hller med. Varfr skulle jag annars hnvisa till det? P skoj? Att du inte frstr det r obegripligt. Att du verkar tycka att jag ska kopiera samma klla och svara med den verkar ocks obegripligt. n mer eftersom du sjlv inte bemtt det svaret SnakePlissken skrev. D finns det inget som tyder p att du kommer bemta mitt heller, eftersom det r SAMMA klla. Spelar det ngon roll att en annan anvndare svarade frst? Fr vi inte dela sikter? Vad sger onoponos regelbok? Om du fortfarande inte frstr kan jag tyvrr (nja) inte hjlpa dig. Din frmga att ta till dig information tycks vara brutalt lg. Men, andra sidan verkar du ju inte lsa de flesta svaren du fr, vilket denna trd visar tydligt.

Citat:
Ni har fel i att uttalandena/omdmena frn Hastie, Chevrette, Larden, Baxter, Conner, Bernard och instruktren p Teterboro AirPort r mjliga att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

Jas? Ja, det r du d ensam om att tycka. Nej, vnta!

Citat:
Signaturen Putteibla hller iofs med om att ni har fel
Just det! I samma meddelande som han skrev att hen inte visste ngonting om Hanjour. Bra jobbat med att f en sdan slagkraftig vn p din sida! Kamratfrening, ngon?
Citat:
, men det i sig gr inte att ni har mer fel, lika lite som det omvnda gr att ni har rtt. Verkligheten r inte en popularitetstvling, den r som den r, helt oavsett vad du tycker om det.
Sjlvklart inte. Men det tyder p att vi har rtt och du har fel. Du har noll std. Ingen som satt sig in i frgan och skriver hr hller med dig. Vad pekar det p, tycker du? A

Citat:
Nej. Jag erknner att jag har fel om du eller ngon annan i trden visar:

1. Att uttalandena/omdmena ovan gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

2. Att ni t.ex. hittar den/de instruktrer som var nrvarande vid Hanjours 29 soloflyg-timmar och att denne/de frskrar att han verkligen flg solo vid dessa tillfllen.

3. Att ni hittar ngot annat som ger liknande std fr att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.

Bra, d kan du erknna det eftersom det redan visats. Det hller alla som skriver i trden med om. Utom du. Eftersom du inte vill frst.

Citat:
Lsryckta citat frn t.ex. nu senast Chevrette p Jet-Tech r B.S. eftersom de mste sttas in i sin helhet. Chevrette anmlde Hanjour inte mindre n fem gnger till FAA fr att hon omjligt kunde frena dennes flygkunskaper (och engelskakunskaper) med de certifikat han innehade. Certifikaten bestod i att kunna flyga ett litet Cessna tillrckligt bra fr att f pbrja trning till att bli trafikpilot. Det var sledes inte Hanjours frdigheter med avseende p flygning av stora passagerar-jets som avsgs, det var dennes mest grundlggande frdigheter avseende frmgan att flyga ens det enklaste plan som hon ifrgasatte. Den frdigheten var s bristfllig att bolagets chef ansg att han: ... really shouldnt be in the air.

Inte flyga, alls.

Varfr lser du inte tidigare svar du fr i trden? D skulle du slippa behva tramsa med det hr.

Citat:
Och jag gr det fr att belysa era argument, ja.
Nej, du belyser inga argument genom att prata om flygande stenar, flygande lgar, pappersflygplan, magi och tankelsning. Ingen frutom du skriver om detta, eller ens i nrheten. S du framstr enbart som mer verbevisad och tillintetgjord. Men visst, det r OK med mig.

Citat:
Jag trodde att jag var vertydlig ven dr men, fel av mig.

Ja, nr du skrev i din lista att Hanjour flg jttedligt var det konstigt att jag tolkade som att du menade att Hanjour flg dligt. Jag borde sjlvklart frsttt att du menade att han inte kunde flyga, alls. Hr av dig till Svenska Akademin om du vill att "inte kunna flyga, alls" ska f ndrad betydelse.

[quots]Samt den totala avsaknaden av bevis som gr gllande motsatsen.[/quote]
Citat:
Nu gr du hndelserna i frvg igen. Jag pstr s hr lngt att uttalandena/omdmena inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Jag gr inga hndelser i frvg, och sluta frska stta regler fr debatten. Du har ftt en hel trd t ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls. D skulle man nstan kunna begra att du skulle kunna bevisa det. Men, nej...

Citat:
Nsta frga r om det finns ngot verhuvudtaget som gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Nej, frgan frn brjan var om du kunde backa upp att Hanjour inte kunde flyga, alls. n s lnge har du inte kunnat det. Men du sitter skert inne med ett superargument och en superklla som du inte riktigt velat dela med dig av n.

Citat:
Du kan fortfarande gra pstenden som du menar finns underbyggda ngonstans i trden. Du mste sjlv argumentera fr och presentera underlag fr DINA pstenden.

Allt annat r magiskt tnkande. Frklara nu hur du fr Chevrettes samlade uttalanden och omdme till frenligt med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Nej, det har inget med magi att gra. Det har att gra med att man lser vad som skrivs i trden. Vilket alla utom du tycks gra. Vilket gr att ingen hller med dig.

Kan du nu g tillbaka och svara p meddelandet jag bett dig svara p nu under lng tid? Det knns lite som att du undviker det. Ditt tidsbristargument kan du inte fortstta med d du uppenbart har vldigt mycket tid. r det ngot som r jobbigt att svara p? Som varfr du hittade p egna regler som du sen brt mot stycket efter?

Nog fr idag. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in