Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Jag trodde att det skojiga med upplgget skulle bli uppenbart ven fr dig. Jag misstog mig tydligen.
Ja du r lika dlig p att vara rolig som du r p att komma med argument fr att Hanjour inte kunde flyga, alls.
Citat:
Om nu Hanjour inte kunde flyga ens en liten Cessna 172 nr instruktr sitter bredvid, VAD kunde han d flyga, men dligt, menar du?
Pappersdrake?
Vad har nu pappersdrakar med Hanjours flygkunskaper att gra? Rckte det inte med flygande stenar och lgar? Jag pratar om flygplan. Du vet, sdana du inte lyckats ens vara i nrheten av att bevisa att han inte kunde flyga, alls. Men som det dremot finns gott om kllor p att han faktiskt kunde.
Citat:
Du fattar fortfarande inte? Dels s skrev du att jag redan har ftt svar p det, varp du anger ett inlgg som en annan deltagare har skrivit som om jag skulle ha frsttt att du stller dig bakom det svaret. Dels s r det fortfarande inte DU som svarar, det r ngon annan. Om jag vill veta vad ngon annan tycker s frgar jag denne, inte dig eller ngon annan. Nu frgar jag dig och jag frvntar mig att DU sjlv presenterar dina kllor och argument.
Nej, och jag frstr inte hur du till och med kan ha fel p vad du sjlv frgat. Jag citerar dig igen:
"Ok, visa EN identifierad klla som visar att Hanjour kunde flyga, men dligt."
Denna klla visades d direkt av SnakePlissken. Att jag d refererar till det inlgget nr du frgar mig igen tyder med all nskvrd tydlighet p att ven jag hller med. Varfr skulle jag annars hnvisa till det? P skoj? Att du inte frstr det r obegripligt. Att du verkar tycka att jag ska kopiera samma klla och svara med den verkar ocks obegripligt. n mer eftersom du sjlv inte bemtt det svaret SnakePlissken skrev. D finns det inget som tyder p att du kommer bemta mitt heller, eftersom det r SAMMA klla. Spelar det ngon roll att en annan anvndare svarade frst? Fr vi inte dela sikter? Vad sger onoponos regelbok? Om du fortfarande inte frstr kan jag tyvrr (nja) inte hjlpa dig. Din frmga att ta till dig information tycks vara brutalt lg. Men, andra sidan verkar du ju inte lsa de flesta svaren du fr, vilket denna trd visar tydligt.
Citat:
Ni har fel i att uttalandena/omdmena frn Hastie, Chevrette, Larden, Baxter, Conner, Bernard och instruktren p Teterboro AirPort r mjliga att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Jas? Ja, det r du d ensam om att tycka. Nej, vnta!
Citat:
Signaturen Putteibla hller iofs med om att ni har fel
Just det! I samma meddelande som han skrev att hen inte visste ngonting om Hanjour. Bra jobbat med att f en sdan slagkraftig vn p din sida! Kamratfrening, ngon?
Citat:
, men det i sig gr inte att ni har mer fel, lika lite som det omvnda gr att ni har rtt. Verkligheten r inte en popularitetstvling, den r som den r, helt oavsett vad du tycker om det.
Sjlvklart inte. Men det tyder p att vi har rtt och du har fel. Du har noll std. Ingen som satt sig in i frgan och skriver hr hller med dig. Vad pekar det p, tycker du? A
Citat:
Nej. Jag erknner att jag har fel om du eller ngon annan i trden visar:
1. Att uttalandena/omdmena ovan gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
2. Att ni t.ex. hittar den/de instruktrer som var nrvarande vid Hanjours 29 soloflyg-timmar och att denne/de frskrar att han verkligen flg solo vid dessa tillfllen.
3. Att ni hittar ngot annat som ger liknande std fr att Hanjour trots allt kunde flyga, alls.
Bra, d kan du erknna det eftersom det redan visats. Det hller alla som skriver i trden med om. Utom du. Eftersom du inte vill frst.
Citat:
Lsryckta citat frn t.ex. nu senast Chevrette p Jet-Tech r B.S. eftersom de mste sttas in i sin helhet. Chevrette anmlde Hanjour inte mindre n fem gnger till FAA fr att hon omjligt kunde frena dennes flygkunskaper (och engelskakunskaper) med de certifikat han innehade. Certifikaten bestod i att kunna flyga ett litet Cessna tillrckligt bra fr att f pbrja trning till att bli trafikpilot. Det var sledes inte Hanjours frdigheter med avseende p flygning av stora passagerar-jets som avsgs, det var dennes mest grundlggande frdigheter avseende frmgan att flyga ens det enklaste plan som hon ifrgasatte. Den frdigheten var s bristfllig att bolagets chef ansg att han: ... really shouldnt be in the air.
Inte flyga, alls.
Varfr lser du inte tidigare svar du fr i trden? D skulle du slippa behva tramsa med det hr.
Citat:
Och jag gr det fr att belysa era argument, ja.
Nej, du belyser inga argument genom att prata om flygande stenar, flygande lgar, pappersflygplan, magi och tankelsning. Ingen frutom du skriver om detta, eller ens i nrheten. S du framstr enbart som mer verbevisad och tillintetgjord. Men visst, det r OK med mig.
Citat:
Jag trodde att jag var vertydlig ven dr men, fel av mig.
Ja, nr du skrev i din lista att Hanjour flg jttedligt var det konstigt att jag tolkade som att du menade att Hanjour flg dligt. Jag borde sjlvklart frsttt att du menade att han inte kunde flyga, alls. Hr av dig till Svenska Akademin om du vill att "inte kunna flyga, alls" ska f ndrad betydelse.
[quots]Samt den totala avsaknaden av bevis som gr gllande motsatsen.[/quote]
Citat:
Nu gr du hndelserna i frvg igen. Jag pstr s hr lngt att uttalandena/omdmena inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Jag gr inga hndelser i frvg, och sluta frska stta regler fr debatten. Du har ftt en hel trd t ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls. D skulle man nstan kunna begra att du skulle kunna bevisa det. Men, nej...
Citat:
Nsta frga r om det finns ngot verhuvudtaget som gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Nej, frgan frn brjan var om du kunde backa upp att Hanjour inte kunde flyga, alls. n s lnge har du inte kunnat det. Men du sitter skert inne med ett superargument och en superklla som du inte riktigt velat dela med dig av n.
Citat:
Du kan fortfarande gra pstenden som du menar finns underbyggda ngonstans i trden. Du mste sjlv argumentera fr och presentera underlag fr DINA pstenden.
Allt annat r magiskt tnkande. Frklara nu hur du fr Chevrettes samlade uttalanden och omdme till frenligt med en Hanjour som kunde flyga, alls.
Nej, det har inget med magi att gra. Det har att gra med att man lser vad som skrivs i trden. Vilket alla utom du tycks gra. Vilket gr att ingen hller med dig.
Kan du nu g tillbaka och svara p meddelandet jag bett dig svara p nu under lng tid? Det knns lite som att du undviker det. Ditt tidsbristargument kan du inte fortstta med d du uppenbart har vldigt mycket tid. r det ngot som r jobbigt att svara p? Som varfr du hittade p egna regler som du sen brt mot stycket efter?
Nog fr idag. Lycka till.