Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag kan inte svara ja eller nej p en frga om jag inte vet vad din frga refererar till.

1. Vilket protokoll?

2. Lnk?
Som jag redan har frklarat refererar frgan till det protokoll som avgr om han skulle anses kunna flyga och f ut sitt certifikat.
Om du av ngon anledning skulle ifrgastta ett snt beslut fr DU ska nt som stdre din tanke. Jag har inga problem att godknna denna uppflygning likvl som alla andra som godknts. S vad svarar du:
Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav?
Citera
2018-01-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Som jag redan har frklarat refererar frgan till det protokoll som avgr om han skulle anses kunna flyga och f ut sitt certifikat.
Om du av ngon anledning skulle ifrgastta ett snt beslut fr DU ska nt som stdre din tanke. Jag har inga problem att godknna denna uppflygning likvl som alla andra som godknts. S vad svarar du:
Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav?
Vilket protokoll? Vilken uppflygning? Vilket certifikat? Lnka.
Citera
2018-01-11, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ja du r lika dlig p att vara rolig som du r p att komma med argument fr att Hanjour inte kunde flyga, alls.
D r jag med andra ord mycket rolig? Eller hur menar du?

Citat:
Vad har nu pappersdrakar med Hanjours flygkunskaper att gra? Rckte det inte med flygande stenar och lgar? Jag pratar om flygplan. Du vet, sdana du inte lyckats ens vara i nrheten av att bevisa att han inte kunde flyga, alls. Men som det dremot finns gott om kllor p att han faktiskt kunde.
- Inte ett Boeing 757

- Inte ett Boeing 737

- Inte ett jetflygplan, alls

- Inte ett Cessna 172

- Inte ett Cessna 172 med instruktr bredvid

Vad fr flygplan menar du att det finns std fr i materialet att Hanjour kunde flyga, alls?

Citat:
Nej, och jag frstr inte hur du till och med kan ha fel p vad du sjlv frgat. Jag citerar dig igen:

"Ok, visa EN identifierad klla som visar att Hanjour kunde flyga, men dligt."

Denna klla visades d direkt av SnakePlissken.
Direkt tv fel med det pstendet:

1. Omjligt fr mig att veta om du, precis som SnakePlisssken, tycker att det r en klla till DITT pstende.

2. Det r ingen klla till ditt pstende VEN om du sger det. Det gr inte att saxa valfritt stycke frn i det hr fallet Chevrette p Jet-Tech poor pilot isolerat ifrn det hon sger i vrigt. Hon anmlde Hanjour inte mindre n 5 ggr till FAA fr att hans engelskakunskaper OCH hans flygkunskaper inte gick att frena med hans certifikat. Certifikat = kan flyga, i det hr fallet den enklaste typen av flygplan, t.ex. en Cessna 172.

Citat:
Att jag d refererar till det inlgget nr du frgar mig igen tyder med all nskvrd tydlighet p att ven jag hller med. Varfr skulle jag annars hnvisa till det? P skoj? Att du inte frstr det r obegripligt. Att du verkar tycka att jag ska kopiera samma klla och svara med den verkar ocks obegripligt. n mer eftersom du sjlv inte bemtt det svaret SnakePlissken skrev. D finns det inget som tyder p att du kommer bemta mitt heller, eftersom det r SAMMA klla. Spelar det ngon roll att en annan anvndare svarade frst? Fr vi inte dela sikter? Vad sger onoponos regelbok? Om du fortfarande inte frstr kan jag tyvrr (nja) inte hjlpa dig. Din frmga att ta till dig information tycks vara brutalt lg. Men, andra sidan verkar du ju inte lsa de flesta svaren du fr, vilket denna trd visar tydligt.
Det r ingen djvla regelbok, det r att veta vad DU anser utifrn DINA kllor fr att kunna bemta det DU hvdar. Att du TROR att du kan delegera det lite allmnt till ngon annan tyder p att du inte vet vad du snackar om, att du istllet bara stmmer in i den kraxande krksngen eftersom du inte gillar implikationerna av en Hanjour som inte kunde flyga, alls. Vad det i frlngningen kan innebra fr hela din vrldsbild, din sjlvbild och drmed grunden fr din existens.

Antingen s vet du vad du snackar om och levererar dr efter, eller s gr du det inte. Att springa till SnakePlisssken s fort set brjar gunga under ftterna r bara genant och fungerar GARANTERAT INTE som substitut fr att diskutera i egen hg person.

Det r liksom det ett forum r till fr.

Citat:
Jas? Ja, det r du d ensam om att tycka. Nej, vnta!
Och, d gr det som sagt utmrkt att argumentera fr varfr du INTE tycker det. En aktr i taget.

Citat:
Just det! I samma meddelande som han skrev att hen inte visste ngonting om Hanjour. Bra jobbat med att f en sdan slagkraftig vn p din sida! Kamratfrening, ngon?
Till skillnad frn dig s erknner denne tminstone sin bristande kunskaper. Du menar istllet att jag ska kunna lsa din tomma tankar som endast sger jag tycker som SnakePlisssken. En helt annan division.

Citat:
Sjlvklart inte. Men det tyder p att vi har rtt och du har fel. Du har noll std. Ingen som satt sig in i frgan och skriver hr hller med dig. Vad pekar det p, tycker du? A
Du fattar fortfarande att std har man i argument och underlag. Att du och andra som inte hller med mig har det gemensamt att ni kper Bush-regimens frklaring till hur 9/11 gick till och vilka som lg bakom frklar fullt ut att ni ocks tycker att jag har fel avseende Hanjours befintliga flygkunskaper.

Miljontals flugor ter skit, men det r fortfarande just, skit.

Citat:
Bra, d kan du erknna det eftersom det redan visats. Det hller alla som skriver i trden med om. Utom du. Eftersom du inte vill frst.
1. Jag har erknt att Wes Fult tycks uttala sig enbart om Boeing 737-simulator vilket drmed inte utesluter en Hanjour som trots allt kunde flyga, lt sga, en liten Cessna 172.

Att SnakePlisssken drp frsker sig p att frena ett lsryckt brottstycke frn ett citat av Chevrette har jag redan bemtt och avfrdat. Varken du eller din SnakePlisssken har gjort ngot frsk att i din/er tur frsvara ditt/ert pstende hrvidlag.

Vntar vi frgves? Eller fr vi nja oss med att du/ni liksom vara typ tycker att jag liksom bah har fel hr?

Citat:
Varfr lser du inte tidigare svar du fr i trden? D skulle du slippa behva tramsa med det hr.
Du (eller ngon annan) har INTE specifikt bemtt mina invndningar hr.

Gr det. Med specifik referens till specifik text. Anvnd grna forumets citeringsfunktion.

Citat:
Nej, du belyser inga argument genom att prata om flygande stenar, flygande lgar, pappersflygplan, magi och tankelsning. Ingen frutom du skriver om detta, eller ens i nrheten. S du framstr enbart som mer verbevisad och tillintetgjord. Men visst, det r OK med mig.
Sluta med ditt djvla pladder nu, DanielDO och bemt mina argument i sak. Vi tar det igen:
Lsryckta citat frn t.ex. nu senast Chevrette p Jet-Tech r B.S. eftersom de mste sttas in i sin helhet. Chevrette anmlde Hanjour inte mindre n fem gnger till FAA fr att hon omjligt kunde frena dennes flygkunskaper (och engelskakunskaper) med de certifikat han innehade. Certifikaten bestod i att kunna flyga ett litet Cessna tillrckligt bra fr att f pbrja trning till att bli trafikpilot. Det var sledes inte Hanjours frdigheter med avseende p flygning av stora passagerar-jets som avsgs, det var dennes mest grundlggande frdigheter avseende frmgan att flyga ens det enklaste plan som hon ifrgasatte. Den frdigheten var s bristfllig att bolagets chef ansg att han: ... really shouldnt be in the air.

Inte flyga, alls.
N?

Citat:
Ja, nr du skrev i din lista att Hanjour flg jttedligt var det konstigt att jag tolkade som att du menade att Hanjour flg dligt. Jag borde sjlvklart frsttt att du menade att han inte kunde flyga, alls. Hr av dig till Svenska Akademin om du vill att "inte kunna flyga, alls" ska f ndrad betydelse.
Jag trodde som sagt att jag var nstan lite vl vertydlig med ironin dr, men det gr tydligen inye vara det med dig? Nog vertydlig?

Hur menar du att Hanjour flyger dligt om han inte fr flyga, alls? Ltsasflyger han dligt?
Senast redigerad av onopono 2018-01-11 kl. 04:27.
Citera
2018-01-11, 04:24
Medlem
Citat:
Jag gr inga hndelser i frvg, och sluta frska stta regler fr debatten. Du har ftt en hel trd t ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls. D skulle man nstan kunna begra att du skulle kunna bevisa det. Men, nej...
Nu blandar du ihop korten igen:

1. Jag pstr att aktrerernas omdmen/uttalanden inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

2. Nr det r avhandlat s gr jag grna in p i vilken mn samma omdmen/uttalanden kan anses skerstllt autentiska.

3. Nr det r avhandlat gr jag grna in p i vilken mn dessa omdmen/uttalanden gr att frena med certifikaten + FBIs avfotograferade dokument + omdmet/uttalandet frn israeliska Eddy Shalev, flyginstruktr p dvarande Congressional Air Charter. Om inte, vilket omdme det r som gller.

4. Slutligen, nr det hr r avhandlat s gr jag grna in p i vilken mn det r BEVISAT att Hanjour kunde flyga/inte kunde flyga, alls, och i s fall vilka de mjliga implikationerna r fr pstendet att han p egen hand flg en Boeing 757 in i Pentagon 9/11 p det stt som psts av ansvariga utredare.

Den hr ordningen r en nskan, jag vill pst en frutsttning fr, att f ngon slags klarhet i diskussionen avseende Hanjours flygkunskaper. Vill du eller ngon ha ngon annan ordning eller ingen ordning alls? Hullerombuller? Sg det, frklara varfr och st fr det.

Citat:
Nej, frgan frn brjan var om du kunde backa upp att Hanjour inte kunde flyga, alls. n s lnge har du inte kunnat det. Men du sitter skert inne med ett superargument och en superklla som du inte riktigt velat dela med dig av n.
Jag har ver hundra gnger nu med precis samma formulering frklarat exakt VAD det r jag pstr. Vi tar det igen:
- Samtliga aktrer frn samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag som kom i kontakt med Hanjours flygkunskaper uttalar sig om dessa p stt som inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls. Undantaget Eddy Shalev + certifikaten.
(Jag har drefter tillsttt att EN av dessa, Wes Fults, uttalar sig p ett stt som EVENTUELLT gr att frena med en Hanjour som trots alt kunde flyga, alls.)

I vilken mn det hr i s fall, om det stmmer, r bevis fr att Hanjour inte kunde flyga alls r en annan frgestllning, som jag som sagt grna tar nr den frsta r avklarad.

Citat:
Nej, det har inget med magi att gra. Det har att gra med att man lser vad som skrivs i trden. Vilket alla utom du tycks gra. Vilket gr att ingen hller med dig.

Kan du nu g tillbaka och svara p meddelandet jag bett dig svara p nu under lng tid? Det knns lite som att du undviker det. Ditt tidsbristargument kan du inte fortstta med d du uppenbart har vldigt mycket tid. r det ngot som r jobbigt att svara p? Som varfr du hittade p egna regler som du sen brt mot stycket efter?

Nog fr idag. Lycka till.
Nej, det r helt omjligt fr mig (eller ngon annan) att veta vad du menar med i trden. Det r en mycket lng trd med en helsikes massa tyckande och text.

Det gller ven hr att citera och kllhnvisa helt oavsett om din information finns i trden eller ngon annanstans.

Gr det, eller fortstt med dina magiska frestllningar.

Vlj sjlv.
Citera
2018-01-11, 16:03
Medlem
Citat:
D r jag med andra ord mycket rolig? Eller hur menar du?
Vi kan ju frga de som du vertygat med dina argument. Allts ingen. S nej, du r lika rolig som du r duktig p att argumentera fr att Hanjour inte kunde flyga, alls. Allts vrdels.

Citat:
- Inte ett Boeing 757

- Inte ett Boeing 737

- Inte ett jetflygplan, alls

- Inte ett Cessna 172

- Inte ett Cessna 172 med instruktr bredvid

Vad fr flygplan menar du att det finns std fr i materialet att Hanjour kunde flyga, alls?
Ls i trden s kommer du upptcka. Jag kommer inte sondmata dig.

Citat:
Direkt tv fel med det pstendet:
1. Omjligt fr mig att veta om du, precis som SnakePlisssken, tycker att det r en klla till DITT pstende.

2. Det r ingen klla till ditt pstende VEN om du sger det. Det gr inte att saxa valfritt stycke frn i det hr fallet Chevrette p Jet-Tech poor pilot isolerat ifrn det hon sger i vrigt. Hon anmlde Hanjour inte mindre n 5 ggr till FAA fr att hans engelskakunskaper OCH hans flygkunskaper inte gick att frena med hans certifikat. Certifikat = kan flyga, i det hr fallet den enklaste typen av flygplan, t.ex. en Cessna 172.

D ska vi se hr igen:
Du stller en frga.
En annan anvndare hinner svara innan mig.
Jag refererar till detta svar.
Du anser att det r omjligt fr dig att frst att jag delar uppfattning med denna anvndare utan behver tankelsning och magi fr att frst det.
Jag kan bara beklaga din brist nr det kommer att ta till dig information.

Citat:
Det r ingen djvla regelbok, det r att veta vad DU anser utifrn DINA kllor fr att kunna bemta det DU hvdar. Att du TROR att du kan delegera det lite allmnt till ngon annan tyder p att du inte vet vad du snackar om, att du istllet bara stmmer in i den kraxande krksngen eftersom du inte gillar implikationerna av en Hanjour som inte kunde flyga, alls. Vad det i frlngningen kan innebra fr hela din vrldsbild, din sjlvbild och drmed grunden fr din existens.
Oj, hela min existens str p spel allts? Det var vrst! Jag vet redan vad jag anser utifrn kllorna och har frklarat det ocks. Jag tnker inte upprepa mig.

Citat:
Antingen s vet du vad du snackar om och levererar dr efter, eller s gr du det inte. Att springa till SnakePlisssken s fort set brjar gunga under ftterna r bara genant och fungerar GARANTERAT INTE som substitut fr att diskutera i egen hg person.
S man fr allts inte hlla med om vad andra anvndare skriver utan mste komma med egna, unika kllor alternativt kopiera och klistra in vad andra redan skrivit? Nej, dina regler kan du inte applicera p mig.

Citat:
Och, d gr det som sagt utmrkt att argumentera fr varfr du INTE tycker det. En aktr i taget.
Gr som alla andra och ls i trden. Jag kommer inte upprepa mig eller andras pstenden bara fr att du inte velat/orkat ta till dig vad andra redan har skrivit.

Citat:
Till skillnad frn dig s erknner denne tminstone sin bristande kunskaper. Du menar istllet att jag ska kunna lsa din tomma tankar som endast sger jag tycker som SnakePlisssken. En helt annan division.
Lsa mina tomma tankar? Den var ny! Nej, jag menar att du ska lsa i trden, precis som alla andra!

Citat:
Du fattar fortfarande att std har man i argument och underlag. Att du och andra som inte hller med mig har det gemensamt att ni kper Bush-regimens frklaring till hur 9/11 gick till och vilka som lg bakom frklar fullt ut att ni ocks tycker att jag har fel avseende Hanjours befintliga flygkunskaper.

Miljontals flugor ter skit, men det r fortfarande just, skit.
Det finns massor av std i argument och underlag att Hanjour kunde flyga. Ls i trden som alla andra. Du fr inga specialregler av mig.

Citat:
Att SnakePlisssken drp frsker sig p att frena ett lsryckt brottstycke frn ett citat av Chevrette har jag redan bemtt och avfrdat. Varken du eller din SnakePlisssken har gjort ngot frsk att i din/er tur frsvara ditt/ert pstende hrvidlag.
Min SnakePlisssken? Nej, jag ger inte hen. Du har ftt svar p allt detta mnga gnger. Gr som vi andra, ls i trden. Jag kommer inte sondmata dig.

Citat:
Vntar vi frgves? Eller fr vi nja oss med att du/ni liksom vara typ tycker att jag liksom bah har fel hr?
Nu r du dr med "vi" igen. Mste jag pminna dig om att du r en person? En person som saknar std. Att du har fel framkommer tydligt i trden. Om man lser den.

Citat:
Du (eller ngon annan) har INTE specifikt bemtt mina invndningar hr.

Gr det. Med specifik referens till specifik text. Anvnd grna forumets citeringsfunktion.
Jo d, det framgr om man lser svaren i trden.

Citat:
Sluta med ditt djvla pladder nu, DanielDO
Det r inte mitt fel att du skriver om flygande stenar, flygande lgar, pappersdrakar, tankelsning och magi. Att du nu verkar tycka detta r jobbigt r sklart trkigt fr dig. Men du fr nog tyvrr, precis som alla andra, st fr vad du skrivit. Du fr inga specialregler hr heller.
Citat:
och bemt mina argument i sak. Vi tar det igen:
Lsryckta citat frn t.ex. nu senast Chevrette p Jet-Tech r B.S. eftersom de mste sttas in i sin helhet. Chevrette anmlde Hanjour inte mindre n fem gnger till FAA fr att hon omjligt kunde frena dennes flygkunskaper (och engelskakunskaper) med de certifikat han innehade. Certifikaten bestod i att kunna flyga ett litet Cessna tillrckligt bra fr att f pbrja trning till att bli trafikpilot. Det var sledes inte Hanjours frdigheter med avseende p flygning av stora passagerar-jets som avsgs, det var dennes mest grundlggande frdigheter avseende frmgan att flyga ens det enklaste plan som hon ifrgasatte. Den frdigheten var s bristfllig att bolagets chef ansg att han: ... really shouldnt be in the air.

Inte flyga, alls.
N?
Ls i trden s fr du svar. Jag kommer inte sondmata dig bara fr att du vill det.

Citat:
Jag trodde som sagt att jag var nstan lite vl vertydlig med ironin dr, men det gr tydligen inye vara det med dig? Nog vertydlig?
Det r nog ingen som tycker du r vertydlig ngonsin. Tvrtom brukar det ju dyka upp kritik med att man inte frstr vad du menar och att du hittar p egna definitioner av ord. Lngt ifrn vad som kan rknas som vertydligt.

Citat:
Hur menar du att Hanjour flyger dligt om han inte fr flyga, alls? Ltsasflyger han dligt?
Nu r vi hr igen. Du tyckte ju det var s jobbigt med dina pstende om flygande stenar, flygande lgar, pappersdrakar, tankelsning och magi. Nu lgger du sjlv till ltsasflyger "dligt" p listan. Jag pratar om riktiga flygplan, och har gjort s hela tiden. Den enda som pratar om ngot annat r du.
Senast redigerad av DanielDO 2018-01-11 kl. 16:08.
Citera
2018-01-11, 16:07
Medlem
Citat:
Nu blandar du ihop korten igen:
Nej, tvrtom. Du har ftt en helt egen trd efter ditt pstende om att Hanjour inte kunde flyga, alls. D r det nog bra om du kan backa upp det ocks.

Citat:
1. Jag pstr att aktrerernas omdmen/uttalanden inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls.

2. Nr det r avhandlat s gr jag grna in p i vilken mn samma omdmen/uttalanden kan anses skerstllt autentiska.

3. Nr det r avhandlat gr jag grna in p i vilken mn dessa omdmen/uttalanden gr att frena med certifikaten + FBIs avfotograferade dokument + omdmet/uttalandet frn israeliska Eddy Shalev, flyginstruktr p dvarande Congressional Air Charter. Om inte, vilket omdme det r som gller.

4. Slutligen, nr det hr r avhandlat s gr jag grna in p i vilken mn det r BEVISAT att Hanjour kunde flyga/inte kunde flyga, alls, och i s fall vilka de mjliga implikationerna r fr pstendet att han p egen hand flg en Boeing 757 in i Pentagon 9/11 p det stt som psts av ansvariga utredare.

Den hr ordningen r en nskan, jag vill pst en frutsttning fr, att f ngon slags klarhet i diskussionen avseende Hanjours flygkunskaper. Vill du eller ngon ha ngon annan ordning eller ingen ordning alls? Hullerombuller? Sg det, frklara varfr och st fr det.
Jag vill att du ska visa att Hanjour inte kunde flyga, alls. Det var det som var vitsen med hela den hr trden. Hittills har du inte lyckats, alls.

Citat:
Jag har ver hundra gnger nu med precis samma formulering frklarat exakt VAD det r jag pstr. Vi tar det igen:
- Samtliga aktrer frn samtliga sinsemellan oberoende flygskolor/flygbolag som kom i kontakt med Hanjours flygkunskaper uttalar sig om dessa p stt som inte gr att frena med en Hanjour som kunde flyga, alls. Undantaget Eddy Shalev + certifikaten.
(Jag har drefter tillsttt att EN av dessa, Wes Fults, uttalar sig p ett stt som EVENTUELLT gr att frena med en Hanjour som trots alt kunde flyga, alls.)

I vilken mn det hr i s fall, om det stmmer, r bevis fr att Hanjour inte kunde flyga alls r en annan frgestllning, som jag som sagt grna tar nr den frsta r avklarad.
Bara fr att du upprepar dig r det inte sant. Det r fortfarande ingen som tycker du har visat att Hanjour inte kunde flyga, alls. Kan du gra det?

Citat:
Nej, det r helt omjligt fr mig (eller ngon annan) att veta vad du menar med i trden. Det r en mycket lng trd med en helsikes massa tyckande och text.
Nej d, lser man svaren i trden frstr man. Det r inte omjligt utan tvrtom jtteltt.
Citat:
Det gller ven hr att citera och kllhnvisa helt oavsett om din information finns i trden eller ngon annanstans.

Gr det, eller fortstt med dina magiska frestllningar.

Vlj sjlv
Nu r du dr med magin igen. Ett alternativ som knns enklare n magi r ju att lsa i trden. Jag kommer inte sondmata dig eller ge dig speciella regler bara fr att du inte orkar/vill/kan lsa i trden.
Senast redigerad av DanielDO 2018-01-11 kl. 16:12.
Citera
2018-01-11, 21:10
Medlem
Det DanielDO hnger upp hela sin argumentation (och vrldsbild) p att ven om Hanjour flg s jkla dligt att han varken fick hyra ett plan eller ens flyga med en instruktr, bredvid, s kunde han trots det flyga, alls, om n mycket dligt.

Problemet med det argumentet r att flyga precis som t.ex. simma r en antingen-eller-aktivitet. Det finns ingen grskala.

En person som simmar p som tusan men trots det sjunker scuccessivt mot botten r ingen dlig simmare. Personen r helt enkelt inte simkunnig.

P samma stt r en person som gng p gng visar att denne inte behrskar ens den mest basala frdigheten att flyga, inte en dlig pilot. Personen r helt enkelt inte flygkunnig.

Visst, Hanjour flg givetvis dligt men han flg s dligt att han ansgs flyga s dligt att han inte skulle f flyga, alls. tminstone inte utan instruktr/livrddare/flytvst bredvid.

Hastie: Shouldnt be in a cockpit.

Chevrette, Larden: ... really shouldnt be in the air

Baxter, Conner och Bernard: Fr ej hyra ett flygplan fr soloflyg, trots tre testrundor med tv instruktrer.

Instruktren p Teterboro AirPort: Fr inte ens testflyga en andra gng med instruktr bredvid.

Frklara nu hur en Hanjour som enligt aktrerna ovan inte kunde/fick/skulle flyga, alls, trots allt kunde flyga, alls, om n dligt. Enligt samma aktrer.
Citera
2018-01-11, 21:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det DanielDO hnger upp hela sin argumentation (och vrldsbild) p att ven om Hanjour flg s jkla dligt att han varken fick hyra ett plan eller ens flyga med en instruktr, bredvid, s kunde han trots det flyga, alls, om n mycket dligt.

Problemet med det argumentet r att flyga precis som t.ex. simma r en antingen-eller-aktivitet. Det finns ingen grskala.

En person som simmar p som tusan men trots det sjunker scuccessivt mot botten r ingen dlig simmare. Personen r helt enkelt inte simkunnig.

P samma stt r en person som gng p gng visar att denne inte behrskar ens den mest basala frdigheten att flyga, inte en dlig pilot. Personen r helt enkelt inte flygkunnig.

Visst, Hanjour flg givetvis dligt men han flg s dligt att han ansgs flyga s dligt att han inte skulle f flyga, alls. tminstone inte utan instruktr/livrddare/flytvst bredvid.

Chevrette, Larden: ... really shouldnt be in the air

Baxter, Conner och Bernard: Fr ej hyra ett flygplan fr soloflyg, trots tre testrundor med tv instruktrer.

Instruktren p Teterboro AirPort: Fr inte ens testflyga en andra gng med instruktr bredvid.

Frklara nu hur en Hanjour som enligt aktrerna ovan inte kunde/fick/skulle flyga, alls, trots allt kunde flyga, alls, om n dligt. Enligt samma aktrer.

Eftersom vi har precis lika bra kllor p att Hanjour vid minst 28 tillfllen hyrde flygplan och soloflg (Penttbom) som dina kllor p att flera personer tyckte att Hanjour var en dlig pilot s r det ju bara att lgga ner tramsandet - ingen hller med dig onopono, jag tror inte ens du sjlv hller med dig - det r bara stolthet och trams i en ofrenlig kombination som frstrt hela trden redan, lgg ner bara..
Citera
2018-01-11, 22:09
Medlem
Citat:
Vilket protokoll? Vilken uppflygning? Vilket certifikat? Lnka.
Men de hr frgoran har du ju stllt en gng redan. Svaret finns i #441. Det r ju ingen id att i en diskussion visa att man inte r lskunnig. D misstnker man ju att du heller har lst ngot om det trden handlar om. Den handlar nmligen om en person var flygkunnig vid minst en specifik tidpunkt.

Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav? Ja eller nej?
Citera
2018-01-11, 22:50
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Kan du sluta falskcitera Hastie?

Hr har jag med vertydlighet visat att ovanstende citat inte r ngot annat n ditt vanliga onopono-ljug:
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-01-11 kl. 23:00.
Citera
2018-01-12, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Men de hr frgoran har du ju stllt en gng redan. Svaret finns i #441. Det r ju ingen id att i en diskussion visa att man inte r lskunnig. D misstnker man ju att du heller har lst ngot om det trden handlar om. Den handlar nmligen om en person var flygkunnig vid minst en specifik tidpunkt.
Och min frga till dig r om du har ngra bevis fr att samma uppkrning verkligen har gt rum.

Har du det?

Citat:
Anser du att det finns nnting i protokollet frn uppflygningen fr sitt certifikat enligt ICAOs normer som motsger att han uppfyllde dessa krav? Ja eller nej?
OM protokollet fr certifikat verkligen fljs i aktuellt fall s r det sjlvklart s att certifikatet r en korrekt terspegling av personens flygkunskaper. En s kallad tautologi.

Det r drfr jag vill att du lnkar till det certifikat du beropar s att vi med det som utgngspunkt kan underska om s verkligen var fallet.

Har du en sdan lnk?
Citera
2018-01-12, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan du sluta falskcitera Hastie?

Hr har jag med vertydlighet visat att ovanstende citat inte r ngot annat n ditt vanliga onopono-ljug:
(FB) Hani Hanjours flygkunskaper.
Det r ingen falskcitering din sopa. Det r vad intervjuaren pstr att Hastie sger. Vad som r kontentan av Hasties omdme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in