Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, du fattar fortfarande inte. ven om ngon av kllorna inte ordagrant har uttryckt sig s, s r det en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.
Ok. Ingen av kllorna har ordagrant uttryckt sig s. Det var allts bara du som pstod att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat"
Vem, mer n du, pstr att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Du anvnder vl inte dig sjlv som klla fr vad som r en korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Senast redigerad av Prudent 2019-11-14 kl. 22:52.
Citera
2019-11-14, 23:46
Medlem
Citat:
Uppgifterna om hur Hanjour nekas flyga ens med instruktren bredvid stmmer med vriga uppgifter frn vriga flygskolor/bolag.
Uppgiften frn Air Fleet Training Systems/anonym instruktr sger att Hanjour inte fick flyga en andra tur med samma instruktr, det stmmer.

Uppgifterna frn de tre check out flygningarna vid Freeway Airport sger att Hanjour inte fick hyra bolagets flygplan frrn han tagit fler lektioner.
Dvs de rekommenderade honom att flyga mer med instruktr bredvid, inte nekade honom att flyga med instruktr bredvid som du pstr.
Citat:
chief flight instructor Marcel Bernard declined to rent him a plane without more lessons.
https://911research.wtc7.net/cache/d...day_sep23.html

Chefsinstruktr Bernard bekrftade fr vrigt att Hanjour hade vissa frmgor som pilot ven om helhetsbedmningen var han var en fr dlig pilot fr att f hyra bolagets flygplan
Citat:
Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport.
Citera
2019-11-15, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Vem flg vid check riden den 29/5 2001?
Vem flg vid frsta check out nr Hanjour ville hyra ett flygplan vid Freeway Airport?
Vem flg vid check out tv och tre nr Hanjour ville hyra ett flygplan vid Freeway Airport?

Jag skrev:

Du svarade:

Varp jag skrev:

Du svarade:

Och frtydligade:

Varp jag skrev:

Du svarade:

Lgnare!
En stor del av piloterna i organisationen r privatpiloter och har drmed inte sitt flygande som yrke.
Till exempel:
Trams. Jag skrev mig veterligen. Men visst, jag omformulerar.

- Mig veterligen s r nstan samtliga professionella/f.d. professionella.

Citat:
http://pilotsfor911truth.org/core.html
Samtliga piloter i organisationen r allts inte professionella.
Varfr ljuger du om en uppgift som gr att kolla med ett enkelt klick?
Jag skummade hastigt igenom och skrev mig veterligen = ingen lgn.

Citat:
Det finns skert tusentals personer i USA som utan flyglicens p egen hand flyger den mest grundlggande/enkla typen av flygplan, frn start till landning, p ett stt som inte ventyrar skerheten fr denne och eventuella passagerare.
Menar du att dessa inte kan flyga, alls?
Nej, det menar jag inte. Jag menar att den stipulativa definitionen givet kontexten = kan flyga enligt de regler som finns fr att uppbra det mest grundlggande av flygcertifikat i USA = avgrs av yrkesfolk i nrkontakt med aspiranten.

Citat:
Hanjour hade minstone flyglicens.
Som inte terspeglade hans faktiska kunskaper, helt riktigt.
Citera
2019-11-15, 07:16
Medlem
Citat:
Ok. Ingen av kllorna har ordagrant uttryckt sig s. Det var allts bara du som pstod att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat"
Vem, mer n du, pstr att "han sedan flg en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat" r en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Du anvnder vl inte dig sjlv som klla fr vad som r en korrekt tergivning av deras uppfattningar?
Jag summerar frn Pilots for 9/11 Truths hemsida:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.
S, ja, enligt Pilots for 9/11 Truth s flg Hanjour i s fall en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat.

Det r samme Hanjour som kort innan inte ens fick flyga en liten enmotorig Cessna med instruktr i dubbelkommando bredvid.

Hur fr du ihop det, rent kognitivt?
Citera
2019-11-15, 07:20
Medlem
Citat:
Uppgiften frn Air Fleet Training Systems/anonym instruktr sger att Hanjour inte fick flyga en andra tur med samma instruktr, det stmmer.
Varfr fick han inte det, tror du?

Citat:
Uppgifterna frn de tre check out flygningarna vid Freeway Airport sger att Hanjour inte fick hyra bolagets flygplan frrn han tagit fler lektioner.
Dvs de rekommenderade honom att flyga mer med instruktr bredvid, inte nekade honom att flyga med instruktr bredvid som du pstr.
Det har jag aldrig psttt avseende Freeway, nej. Hur mnga fler lektioner menar du att de ville att han skulle ta? Rckte inte de tre certifikaten och de 600 flygtimmarna? terkommande flygtrning under 8 r?

Citat:
https://911research.wtc7.net/cache/d...day_sep23.html

Chefsinstruktr Bernard bekrftade fr vrigt att Hanjour hade vissa frmgor som pilot ven om helhetsbedmningen var han var en fr dlig pilot fr att f hyra bolagets flygplan
Definiera some abilities.
Citera
2019-11-15, 07:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varfr frgar du snt som frklarats fr dig i denna trd senaste veckan??

"Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it,"

"Some abiliites" definieras allts av Bernard sjlv som att Hanjour tveklst hade flygkunskaper nog fr att ta ver ett flygande Boeing i luften och trffa Pentagon..

En enda vecka har trden varit igng under ditt nuvarande rant - och under den korta tiden har du vl lyckats ljuga mer n normalt t.o.m. fr dig.. Det har ljugits om missilfrsvar, hrdbevakade luftrum, piloters pstdda anledning att ansluta sig till pilotsfor911truth, ljugits om "omjliga" manvrar, ljugits om Hanjours skicklighet i 757an, ljugits om att vilka som r professionella piloter, ljugits om att instruktrerna skulle tagit ver eller assisterat Hanjour, osv osv..
Dina avsljade lgner "frklaras" sedan p lpande band med att det r vad du har haft "intrycket" av..
Snygg debatt-teknik..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-11-15 kl. 07:50.
Citera
2019-11-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varfr frgar du snt som frklarats fr dig i denna trd senaste veckan??

"Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it,"

"Some abiliites" definieras allts av Bernard sjlv som att Hanjour tveklst hade flygkunskaper nog fr att ta ver ett flygande Boeing i luften och trffa Pentagon..
Hur visste Bernard det nr han:

1. Inte sjlv satt med i planet under de tre misslyckade frsken med ett litet Cessna 172?

2. Inte visste vilka manvrer Flight 77 ska ha gjort innan den pstdda pricken in i Pentagon?

Citat:
En enda vecka har trden varit igng under ditt nuvarande rant -
Det du kallar rant kallar jag repetitioner jag mste dra fr tre fyra olycksbrder parallellt = behver skriva 4 ggr mer n var och en av er.

Citat:
[1] och under den korta tiden har du vl lyckats ljuga mer n normalt t.o.m. fr dig.. Det har ljugits om missilfrsvar,
Jag har lnkat till min klla. Om du inte tror p den och istllet vljer att tro p Pentagon/Secret Service/Dick Cheney/ansvariga utredare, be my guest, men bertta grna varfr.

Om du vgar.

Citat:
[2] hrdbevakade luftrum,
Ett luftrum som inkluderar respektive nervcentra fr vrldens strsta militra supermakt, politiska supermakt och ekonomiska supermakt BORDE vara vrldens mest vlbevakade, helt riktigt. Kan jag bevisa det? Nej, men alternativet r groteskt, givet de biljoner dollar som r inblandade i respektive budget.

Citat:
[3] piloters pstdda anledning att ansluta sig till pilotsfor911truth,
EN av anledningarna, helt riktigt. Att den sjlvmordspilot som enligt ansvariga utredare var den mest kompetente i gruppen, Hani Hanjour, inte ens fick flyga en liten Cessna 172 ens med instruktren i dubbelkommando bredvid, kort innan han ska ha flugit en jttelik Boeing 757 p ett msterligt stt, 9/11, r givetvis ett tungt skl till att ansluta sig till organisationen.

Sjlvklart.

Citat:
[4] ljugits om "omjliga" manvrar,
Var har jag skrivit det?

Citat:
[5] ljugits om Hanjours skicklighet i 757an,
Citera. Frklara.

Citat:
[6] ljugits om att vilka som r professionella piloter,
Mig veterligen. Det stora flertalet piloter i organisationen r/var professionella.

Citat:
[7] ljugits om att instruktrerna skulle tagit ver eller assisterat Hanjour,
Det r den enda mjliga slutsatsen som gr att dra, helt riktigt. Om instruktrerna efter Hanjours tre frsk att flyga p egen hand nekar denne att p egen hand hyra ett plan s innebr det att de har uppfattningen att Hanjour inte kan flyga planet utan assistans = de assisterade Hanjour nr denne fick problem med bde flygning och landning samtliga tre frsk.

Om inte, s hade de givetvis hyrt ut planet till honom = $$$

Citat:
[8]osv [9] osv..
Ja?

Citat:
[10]Dina avsljade lgner "frklaras" sedan p lpande band med att det r vad du har haft "intrycket" av..
Snygg debatt-teknik..
De som ljuger r Du och dina olycksbrder i trden. S hr lngt har du ljugit inte mindre n 10 ggr bara i det hr inlgget. De torde nog vara ett rekord ven nr det kommer till dig, SnakePlisssken?

Eller har du ljugit nnu mer i ngot annat inlgg?

Lnka grna i s fall. Det finns skert fler n jag som r fascinerade.
Citera
2019-11-15, 19:51
Medlem
Citat:
Trams. Jag skrev mig veterligen. Men visst, jag omformulerar.

- Mig veterligen s r nstan samtliga professionella/f.d. professionella.
I medlemslistan fr Pilots for 911 truth finns noterat ca 300 personer.
Av dessa uppger ungefr 90 personer ingen som helst flygutbildning. Av terstende ca 210 r omkring 80 st rtt uppenbara privatpiloter. terstr allts ca 130 som i ngon form har eller har haft flygning som yrke. Hr ingr ven pensionrer och fd miltrpiloter frn t.ex vietnam.
Frklara hur ca 130 st av en total p omkring 300 = nstan samtliga.
Frklara hur ca 130 piloter av en total p omkring 210 piloter = nstan samtliga.

Citat:
Jag skummade hastigt igenom och skrev mig veterligen = ingen lgn.
Hur kunde du missa att ungefr 40% av piloterna i listan inte r professionella?
Ljuger du om att du skummade igenom listan eller hade du bara otur i lsandet nr du kom fram till att nstan samtliga piloter r professionella/f.d. professionella?
Tycker du att ca 60% av en summa = nstan hela summan?

Citat:
Jag summerar frn Pilots for 9/11 Truths hemsida:
So, lets go on what we have. The last known altitude reported for AA77 was 7000 feet. And travelled 33 miles in 5 minutes. Thats 6.6 miles per minute or 396 knots (Update: FDR data shows 325 knots average airspeed. 9/11 Commission Report is inaccurate). Then the aircraft began a 330 degree spiraling dive, leveling at 2200 feet to accelerate to the Pentagon while continuing descent. He started the maneuver at 7000 feet, 396 knots, dove almost 5000 feet within a 330 degree turn and covered 5 miles in about 3 minutes. According to the 9/11 Commission Report, the final impact speed was 530 mph. Update: FDR is now available and the 9/11 report is inaccurate in terms of impact speed.

So lets take an avg speed throughout the dive of 430 knots (7 miles/min). We know a standard rate turn is 2 mins for 360 degrees. So lets say he completed the turn in just under 2 minutes. Since we dont know bank angles or speed. That means he was descending at better than 2500 fpm dropping almost 5000 feet only gaining 30 knots. No problem for guys like you and me, but for Hani? We'll get to him later...

Once this maneuver was completed, without going into a graveyard spiral, he started to pull out of the descent at 2200 feet and accelerated only 30 knots more at full power to 460 knots in a descent from 2200 feet to the pentagon in about a minute (Whats Vmo at sea level for a 757? Flap speed? Since it looks like he may have found the flap handle only accelerating 60 knots from 7000 feet, the from 2200 feet at full power). AA77 crossed the highways, knocking down light poles, entered ground effect, didnt touch the lawn and got a 44 foot high target (Tail height of 757) into a 77 foot target completely, without overshooting or bouncing off the lawn, or spreading any wreckage at 460 knots. With a 33 foot margin for error. Wow, impressive. Takes a real steady hand to pull that off. I know it would take me a few tries to get it so precise, especially entering ground effect at those speeds. Any slight movement will put you off 50 feet very quickly. Im sure we all would agree.
S, ja, enligt Pilots for 9/11 Truth s flg Hanjour i s fall en Boeing 757 som om han aldrig gjort ngot annat.

Det r samme Hanjour som kort innan inte ens fick flyga en liten enmotorig Cessna med instruktr i dubbelkommando bredvid.

Hur fr du ihop det, rent kognitivt?
Du missfrstod frgan s jag upprepar.
Du skrev:
Citat:
Nej, du fattar fortfarande inte. ven om ngon av kllorna inte ordagrant har uttryckt sig s, s r det en i allt vsentligt korrekt tergivning av deras uppfattningar.

Citat:
Varfr fick han inte det, tror du?
Jag vet inte, men det str att han nekades pga "poor" piloting skills s jag gissar att det var fr att han flg fr dligt.
Pstr du att Hanjour inte flg, alls?

Citat:
Det har jag aldrig psttt avseende Freeway, nej. Hur mnga fler lektioner menar du att de ville att han skulle ta? Rckte inte de tre certifikaten och de 600 flygtimmarna? terkommande flygtrning under 8 r?
Jag vet inte och tror inte de uttalat sig om det.
Han fick ju inte hyra deras flygplan trots tre check out flygningar s uppenbarligen rckte inte det de sg.

Citat:
Tillrckliga kunskaper fr att chefsinstruktr Bernard sger att han inte alls tvivlar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den.
Hur gr chefsinstruktrens uttalande ihop med ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Senast redigerad av Prudent 2019-11-15 kl. 20:12.
Citera
2019-11-15, 20:37
Medlem
Citat:
I medlemslistan fr Pilots for 911 truth finns noterat ca 300 personer.
Av dessa uppger ungefr 90 personer ingen som helst flygutbildning. Av terstende ca 210 r omkring 80 st rtt uppenbara privatpiloter. terstr allts ca 130 som i ngon form har eller har haft flygning som yrke. Hr ingr ven pensionrer och fd miltrpiloter frn t.ex vietnam.
Frklara hur ca 130 st av en total p omkring 300 = nstan samtliga.
Frklara hur ca 130 piloter av en total p omkring 210 piloter = nstan samtliga.

Hur kunde du missa att ungefr 40% av piloterna i listan inte r professionella?
Ljuger du om att du skummade igenom listan eller hade du bara otur i lsandet nr du kom fram till att nstan samtliga piloter r professionella/f.d. professionella?
Tycker du att ca 60% av en summa = nstan hela summan?
Jag ger dig rtt i sak hr. Jag skulle noga ha gtt igenom hela medlemslistan innan jag uttalade mig. Fel av mig. Jag omformulerar:

- Flertalet piloter r/var professionella.

Njd?

Citat:
Du missfrstod frgan s jag upprepar.
Du skrev:

Hller du med om att den citerade texten sger att Flight 77s manvrer mste ha genomfrts av en pilot med lika bra kompetens- eller bttre n en ordinr pilot av den modellen?

Om ja, Flight 77 flg p ett stt som om piloten inte har gjort ngot annat = mycket kompetent.

Citat:
Jag vet inte, men det str att han nekades pga "poor" piloting skills s jag gissar att det var fr att han flg fr dligt.
Det betyder att han flg s dligt att han inte ens fick flyga med instruktr i dubbelkommando bredvid.

Implikationerna fr hypotesen om Hanjour som pilot av Flight 77, 11 september, r d givetvis fullstndigt frdande.

Citat:
Nej. Jag pstr att Hanjour p egen hand:

- Inte kunde flyga en Boeing 757

- Inte kunde flyga en Cessna 172

- Inte kunde flyga en Cessna ens med instruktr i dubbelkommando bredvid.

- Inte kunde flyga, alls.

Har du en annan uppfattning s r det bara att presentera ett underlag som std.

Citat:
Jag vet inte och tror inte de uttalat sig om det.
Han fick ju inte hyra deras flygplan trots tre check out flygningar s uppenbarligen rckte inte det de sg.
Igen. Jag pstr att Hanjour enligt instruktrerna p egen hand inte kunde flyga den mest enkla och grundlggande av flygplansmodeller och drmed p egen hand inte kunde flyga, alls.

En blind hna kan flyga lite grand med assistans i dubbelkommando bredvid.

Citat:
Tillrckliga kunskaper fr att chefsinstruktr Bernard sger att han inte alls tvivlar p att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och trffa den.
Hur gr chefsinstruktrens uttalande ihop med ditt pstende att Hanjour inte kunde flyga, alls?
Igen:

1. Inte sjlv satt med i planet under de tre misslyckade frsken med ett litet Cessna 172?

2. Inte visste vilka manvrer Flight 77 ska ha gjort innan den pstdda pricken in i Pentagon?
Citera
2019-11-16, 16:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Tror du inte han talade med sina instruktrer helt enkelt? Hur skulle han annars veta att de inte ansg att Hanjour var lmplig att hyra Cessnan fr soloflyg?
Menar du att han bara gissade?

Citat:
Var pstr han att han visste ngot alls? Han skriver att han sjlv inte har en tvekan om att det r s.. Sen var ju manvern ifrga egentligen inte mer avancerad n en 360-graders svng p 4 minuter - knappast sensationellt p ngot vis utom i huvudet p folk som aktivt sker underligheter i precis allting..

Sen vore det fint med svar p alla ovanstende frgor samt en klla p att Cessnorna som du skriver om verkligen hade dubbelkommando (inte omjligt, men du anger ingen klla dessvrr).
Citera
2019-11-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
samt en klla p att Cessnorna som du skriver om verkligen hade dubbelkommando (inte omjligt, men du anger ingen klla dessvrr).
Hr kan jag bryta in.
Enkelt uttryckt byggs alla normala flygplan utom rent ensitsiga modeller med dubbelkommando. Det r allts ingen speciell modell fr skolning.
Citera
2019-11-16, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hr kan jag bryta in.
Enkelt uttryckt byggs alla normala flygplan utom rent ensitsiga modeller med dubbelkommando. Det r allts ingen speciell modell fr skolning.
Tack! 😀 d vntar vi bara p vittnesmlen om att det anvndes..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in