Citat:
Ursprungligen postat av
FannyImlay
Jag har sett de lyckliga på bild tror jag. Jag tolkar det som att de som visar bilder på sitt liv och är måna att visa upp i synnerhet sitt sociala liv på sociala media är de lyckliga. De brukar umgås i lagom stora grupper hemma hos varandra eller ute, gärna i jämna par och de äter hemlagad mat, spelar spel och skrattar och myser. De ser ut att vara nöjda med livet och med sitt. Kanske börjar man inte bry sig så mycket om andra förrän man är olycklig själv. De lyckliga verkar tänka mest på sig själva, sin egen lycka och framgång och är rätt egoistiska och kanske njuter vissa av dem när andra är ledsna (det finns väl sadister och psykopater som får just en känsla av lycka av andras olycka? Men vad som verkligen händer inuti i andra kan man ju aldrig veta.) Kan man bara bli lycklig om man är en egoist-sadist med framgång i livet? I så fall vill jag inte leva mer. Då är livet bara ondska.
Om du tror på bilder av lyckliga par på sociala medier så tror jag du är fel ute.
Har sett kompisar börja så och det brukar vara slutet på en relation, eller början på en depression eller ekonomiska problem.
De flesta som är lyckliga behöver inte ge en bild på Facebook etc.
Sen lyckan är när man är nöjd och uppskattar det man har.
Sen är det få som är lyckliga konstant, krävs nog lite motgångar och nerperioder för att känna lycka.
Själv blir jag lycklig över att barnen har det bra och få vakna upp bredvid min hustru Sen drygt 30år.
Men det är de små sakerna som ger lycka, som en blomma vid en skogspromenad mer en en ny Porche.