Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Jag måste säga att farfar Alfs bortgång inte hjälpte Baronen med sin tillvaro i den utsträckning han målat upp för oss..
Tessan har skulder på under halvmiljonen och rask har en kapitalförsäkring han inte på länge kommer åt på ungefär den summan..
Jag trodde att biljetten ifrån skolådan skulle komma med Alfs frånfälle med ett rejält kapitaltillskott, men förmögenheten verkar varit starkt överdriven som mycket annat när baronen raljerar ..

Kul var det iaf när han kritiserade Chrippa för att han eventuellt skaffat ett kontor som han inte behöver och har någon användning för.. Tycker jag minns att BB en gång i tiden hade ett kontor som enbart verkar ha varit till för att visa upp vid något tillfälle

Rask pratade ju för fan som om han skulle bli ekonomiskt oberoende av arvet innan han hade fått det, men nu är pengarna från stugan/lägenheten redan använda och kapitalet låst till 65
Citera
2024-11-26, 16:39
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det, och den enda anledningen är honom själv. Det hade faktiskt kunnat bli ett väldigt bra tillskott för att starta om på ny kula. Om Carl-Fredrik uppoffrat allt gott roligt han vill köpa här och nu, till förmån för att spara undan för en långsiktigt hållbar lösning. Thereses skulder hade kunnat avverkas helt och hållet, och de hade kanske inte haft över tillräckligt med pengar för en kontantinsats till en lägenhet direkt, men de hade haft en god slant över till att börja spara för det. Det hade även underlättat om han gav upp drömmarna om att leva på YouTube, såg verkligheten för vad den är, och i varje fall började arbeta på deltid. Så han slapp leva på arvspengarna.

Min uppskattning är att Carl-Fredrik gick hem med ca 700 000 kr från arvet. Av detta tycks det enda som finns kvar vara pengarna från lägenheten, som såldes för endast 625 000 kr. Hälften av det är Carl-Fredriks före skatt. Nu finns det inte så det räcker till skulderna "ens om han vill", och detta verkar bero på hans bristande framförhållning. Han verkar ha tänkt att vi kan leva flott här på stugpengarna, för vi har ändå lägenheten kvar som kommer säljas. Utan att veta vad de skulle få för den när allting var klart. Den såldes slutligen för en halv mille mindre än värdet den var upptagen till i bouppteckningen. Stugan för 200. Detta tror jag beror på att de sålde det i det skicket de gjorde. Stugan utan dörrar och fönster, lägenheten tom och med gammal sunkig inredning från 70-talet. Hade man haft framförhållning hade det utan tvekan gått att göra mer pengar på dessa objekt än de var värderade till, och det man lade ut på renoveringen hade man kunnat dra av på vinstskatten sen.

Klart är att Carl-Fredrik aldrig kommer att bli en businessman. Han verkar helt sakna sinne för det där. Han ska bara ha och ha det han tycker är gott och skönt och roligt nu, utan någon tanke på morgondagen.
Har du räknat med den låsta kapitalförsäkringen då? Antar att den är utöver.

Som jag sagt flera gånger, hans liv kommer bli bättre något år sedan sämre än någonsin, han hade alla chanser men lyssnade som vanligt inte på oss, nu blir det en realitycheck utan dess like, att han nu både måste sova och spela in sina bögiga videos bakom ett skynke i vardagsrummet är helt rätt år honom.

700 lax räckte alltså inte ens i två år, vad har han att visa upp för det, en halvdag på grönan, ett par sparkcyklar, gamingdator till grabben, plastskorna från temu, fula band t-shirts och ett trumset. Bra jobbat Alexander, jag hoppas du mår bra av dina livsval, hur mycket har du lagt in på börsen, 200 spänn?
Citera
2024-11-26, 16:52
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Som jag sagt flera gånger, hans liv kommer bli bättre något år sedan sämre än någonsin, han hade alla chanser men lyssnade som vanligt inte på oss, nu blir det en realitycheck utan dess like, att han nu både måste sova och spela in sina bögiga videos bakom ett skynke i vardagsrummet är helt rätt år honom.

700 lax räckte alltså inte ens i två år, vad har han att visa upp för det, en halvdag på grönan, ett par sparkcyklar, gamingdator till grabben, plastskorna från temu, fula band t-shirts och ett trumset. Bra jobbat Alexander, jag hoppas du mår bra av dina livsval, hur mycket har du lagt in på börsen, 200 spänn?

Den fanns inte med i bouppteckningen, så jag utgår från att Carl-Fredrik fick den innan gubben dog.

Jag har också trott det från start. Carl-Fredrik kommer vara på en sämre position än innan han fick arvet när allt det här är över.
Citera
2024-11-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Uppdatering

*3 barnmamma
*Pappa till 3
*Så är det
*Hörrni
*kontext
*kortkommando
*Transparent
*Genuin
*Setat
*Höst
*Mysigt
*Din jävel
*Kolla på han, för fan!
*Karln!
*Dåliga Energier
*om jag ska vara helt ärlig
*avundSsjuk
*i dåliga dagar
*definAtionen
*Nu är det så här
*O det vet ni
*Karl för sin hatt
Problematiskt’ gjorde han till sitt ord, vilket han påstår Chrippa kopierar.

Han anser att han har ett brett ordförråd.

Men jag som språkpolis lider när han använder ’svåra ord’.
Enligt honom är det svåra ord, men för oss som inte har begåvningshandikapp är det helt normala ord.

Vill han låta akademisk?
Citera
2024-11-26, 17:13
Medlem
Karolinen97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Asså fyfan mannen vad jag garvar så tårarna sprutar. Vilken jävla idiot Carl-Fredrik är, hur bränd i skallen får man vara? Glöm inte att han skaffade en svinful ansiktstatuering också. #familyiseverything

En man som bokstavligen pissar på sin familj år ut och år in och aldrig lyft ett ärligt handtag för den.
Senast redigerad av Karolinen97 2024-11-26 kl. 17:24.
Citera
2024-11-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Den fanns inte med i bouppteckningen, så jag utgår från att Carl-Fredrik fick den innan gubben dog.

Jag har också trott det från start. Carl-Fredrik kommer vara på en sämre position än innan han fick arvet när allt det här är över.

Korrekt iom att baronens bror kunde få farfar att låsa upp hans kapitalförsäkring så han själv kunde placera om pengarna. Men som Baronen sa i klippet. När brodern och farfar diskuterade avkastning satt han och spydde av tristess. Hab föredrog när de pratade om spirituella ting och good vibes

Så här i efterhand kanske der skulle ha varit klokt av Baronen att spänna öronen när ekonomi diskuteras.

På många sätt är youtube pengar det sämsta för baronen. Om jag förstått det korrekt betalas detta ut var tredje månad? Om det stämmer går baronen runt på hustruns lön och trånar efter att spontanhandla. Sen kommer en klumpsumma och då ska det lajvas bread winner, det dåliga föräldrasamvetet ska shoppas bort och vips är pengarna borta. Så börjar charadern om igen.
Citera
2024-11-26, 18:53
Medlem
Crabby88s avatar
I videon där han snackar med sin farsa, då han sitter på berget. Så säge han till son farsa, att han absolut kan inget om ekonomi.

Ja du, Baronen... snyggt jobbat! Glöm nu inte berätta för din familj hur mycket du älskar dom, och stt du gör allt för dom.
Citera
2024-11-26, 18:55
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Problematiskt’ gjorde han till sitt ord, vilket han påstår Chrippa kopierar.

Han anser att han har ett brett ordförråd.

Men jag som språkpolis lider när han använder ’svåra ord’.
Enligt honom är det svåra ord, men för oss som inte har begåvningshandikapp är det helt normala ord.

Vill han låta akademisk?

Akademi-baronen.
Ja det är direkt smärtsamt. Precis som han väljer att snackade ämnen och på ett sätt som gör att han kan använda dom ordern.
Därför han talar i loop hela tiden. Han känner sig trygg med dom orden.
Citera
2024-11-26, 19:02
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
I videon där han snackar med sin farsa, då han sitter på berget. Så säge han till son farsa, att han absolut kan inget om ekonomi.

Ja du, Baronen... snyggt jobbat! Glöm nu inte berätta för din familj hur mycket du älskar dom, och stt du gör allt för dom.

Javisst, ekonomibaronen som gärna vaskar halva kapitalförsäkringen bara han kan få pengarna tidigare. Men det är nog så han jobbar. Bara det han kan få direkt på en gång är värt någonting, inget annat spelar någon roll. Att planera och jobba för framtiden finns inte i hans breda vokabulär.
Citera
2024-11-26, 19:26
Medlem
StorTuffBikers avatar
Ny video från pellejönsen!

https://old.bitchute.com/video/mnFDLWUiIFZr/
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-11-26 kl. 20:07.
Citera
2024-11-26, 19:30
Medlem
Laidbackwoffs avatar
Har han gjort brun utan sol? Eller va e de för brunt runt munnen FYFAN HAHAHHA
Citera
2024-11-26, 19:41
Medlem
ziejacools avatar
jag är 6 minuter in i senaste videon och Rask har redan hunnit konstatera att män är sämst, kvinnor kan man connecta med, kvinnor är bättre på allt, varför trycker vi ner kvinnor, "vi är som små pojkar som låtsas", och han påtalar att detta har inget med feminism att göra. han låter ju galnare än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in