2025-02-08, 15:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Vad baserar du det på?
Jag har är clean missbrukare, går på NA. Jag har och känner folk som rykt på innehav förr och senaste 6 månaderna.
Citera
2025-02-08, 15:27
Medlem
Hillsongsekts avatar
Gissar att baronen kommer använda poststämplen från Malmö som förevändning för att attackera linnea och hennes familj. Särskilt i och med att hon ska ha anhörig med missbruksproblem och släkten bor i Malmö.
Citera
2025-02-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Jag har är clean missbrukare, går på NA. Jag har och känner folk som rykt på innehav förr och senaste 6 månaderna.
Nja det finns dom som blivit frikända, så enkelt att sätta någon är det inte. Men jag förstår hur du menar. Vad tror ni om en ny video ikväll från Rask?
Citera
2025-02-08, 15:28
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Jag tror lagen heter typ "Försök till narkotikabrott", det har blivit olagligt att ta emot droger via post, oavsett vem som beställt lol.

Jaha? Så om jag postar ett parti droger, till valfri människa, som inte har en susning om det. Så blir vederbörande dömd?
Citera
2025-02-08, 15:30
Medlem
Jag kollade på Black jims skärmfilmning igen och han säger att Therese fått ett vadderat kuvert och han säger ”jag öppnar alltid såna kuvert med fötterna”
Alltså han måste göra en instruktion film hur man öppnar ett kuvert med fötterna vi måste bara få veta det.
Satte han sig på asfalten tog av sig skor och strumpor för att riva upp kuvertet med tårna? 😂

Det här måste vara den dumaste lögn han kommit med hittills men så sjukt rolig!
Citera
2025-02-08, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jaha? Så om jag postar ett parti droger, till valfri människa, som inte har en susning om det. Så blir vederbörande dömd?
Ja i praxis. Men alla fall är olika. Jag har en bekant som skickade ett litet parti tjack 50g till sin chef och han åkte på det. Chefen har ingen dom på sej sen innan. De trädde i kraft förra året för att langning sker så in i helvetes mkt nu via postnord. Men jag kan tänka mej poliser, soc handläggare och sånt kan säkert gå fria i rätten. Men baronen knappast.
Citera
2025-02-08, 15:35
Medlem
PigChampions avatar
Citat:
Nu för tiden spelar det ingen roll vem som skickar paketet är. Mottagen torskar oavsett. Så skicka 2 hg tjack till baronen så är det han som ryker på det. Han behöver inte öppna det utan det stannar hos posten sen får han brev från polisen om förhör osv.. den lagen ha gällt typ 6 månader eller något innan kunde man neka nu spelar de inge roll du ryker hur eller hur

Ok, bror vi prövar det, vad sägs om jag beställer 100 g tjack, dåligt paketerat till Ulf Kristersson, för jag är less på dvärgen. Tror du han torskar?

Citat:
Ursprungligen postat av XXXmen
Jag kollade på Black jims skärmfilmning igen och han säger att Therese fått ett vadderat kuvert och han säger ”jag öppnar alltid såna kuvert med fötterna”
Alltså han måste göra en instruktion film hur man öppnar ett kuvert med fötterna vi måste bara få veta det.
Satte han sig på asfalten tog av sig skor och strumpor för att riva upp kuvertet med tårna? 😂

Det här måste vara den dumaste lögn han kommit med hittills men så sjukt rolig!

Var lägger Jim upp? Yt? Ig? Namn?
Citera
2025-02-08, 15:35
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Jag tror lagen heter typ "Försök till narkotikabrott", det har blivit olagligt att ta emot droger via post, oavsett vem som beställt lol.

Citat:

Att försök till ringa narkotikabrott är straffbelagt betyder inte att personer kan bli straffade för brott utan att det är ställt bortom alla rimliga tvivel att en person har begått brottet. Finns det en möjlighet att någon annan beställt drogerna och uppgett någon annans adress så kan man inte hållas ansvarig. Det kan man säga att det kommer finnas i alla fall av den här typen, så länge man inte kan presentera någonting mer än att brevet var ställt till den adressen. Annars hade sådana typer av försändelser kunnat användas för att sabotera för andra i väldigt hög utsträckning.
Citera
2025-02-08, 15:36
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Inte nödvändigtvis, men misstänkt för brott ja.
Citera
2025-02-08, 15:37
Medlem
om folk skulle bli dömda för att någon postat ett paket med droger hem till någon så skulle jävligt många just göra det. köpa droger och posta till alla man vill förstöra för. och sedan tipsa om att droger är på väg. jag har bara en ända person jag hatar så mycket dock. men hade jag varit yngre och haft kanske 20st som inte direkt älskade mig så hade det ju varit givet att köpa lite skit och sedan skicka vidare.

ända sättet att bli dömd på i ett sådant fall är att erkänna brottet själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Ok, bror vi prövar det, vad sägs om jag beställer 100 g tjack, dåligt paketerat till Ulf Kristersson, för jag är less på dvärgen. Tror du han torskar?

Var lägger Jim upp? Yt? Ig? Namn?

https://youtube.com/@blackjim?si=7o7w-IA-92RVtc0C
Citera
Medlem
PigChampions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Att försök till ringa narkotikabrott är straffbelagt betyder inte att personer kan bli straffade för brott utan att det är ställt bortom alla rimliga tvivel att en person har begått brottet. Finns det en möjlighet att någon annan beställt drogerna och uppgett någon annans adress så kan man inte hållas ansvarig. Det kan man säga att det kommer finnas i alla fall av den här typen, så länge man inte kan presentera någonting mer än att brevet var ställt till den adressen. Annars hade sådana typer av försändelser kunnat användas för att sabotera för andra i väldigt hög utsträckning.

Det finns troligtvis någon slags stödbevisning eller erkännande de fallen där folk har blivit fällda. Synd att man inte har tillgång till någon rättsdatabas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in