Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-02, 01:57
Medlem
Jag och min tjej r i ett lngdistansfrhllande och varit tillsammans i 8 mnader. Vi kan bara trffas en gng i mnaden p grund av studier, jobb och pengar. Detta gr att vi hller kontakten via telefon och videochattar ocks. Men grejen r att min tjej vill prata kanske i 2-3 timmar varje dag.

Nu nr vra diskussionsmnen hller p att ta slut s blir det svrt att prata om grejer. Hon frvntar sig alltid att jag ska hitta p mnen att prata om. Om det blir tyst fr att jag tnker p ngot att prata om s frgar hon: "Varfr sger du inget?".

Trots att jag r upptagen med att skriva en uppsats och att jag behver vakna tidigt p grund av jobb s blev hon sur fr att jag inte kunde prata s lnge idag p grund av att jag behvde sova tidigt. Hon tyckte att jag "inte vrderar henne hgt". Ska jag bara skita i allt i mitt liv fr att hon ska f sin jvla pratstund fr att hon inte har ngot annat fr sig?

Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Vad r era erfarenheter av detta?

Hur ska jag hantera detta?
Citera
2018-03-02, 02:04
Medlem
Hon lter omogen. Du fr ta ett snack med henne och frklara lugnt och sansat att hennes beteende inte r hllbar fr dels er relation och dels ditt psykiska vlbefinnande. Frklara bara.
Citera
2018-03-02, 02:14
Medlem
Hitta ngon som bor nra dig. Lngdistans hller aldrig, srskilt inte i den ldern. Lycka till.
Citera
2018-03-02, 04:32
Medlem
"r detta normalt". Frgan r om du r normal. Om du inte vill prata med nn som lskar att prata med dig, s br du ju ska felen hos dig sjlv.
Citera
2018-03-02, 04:35
Medlem
Klotas avatar
r vl bara att ta upp just detta under en av era pratstunder?
Hon kanske har ett bra svar eller en bra frklaring till varfr hon vill prata med dig tv timmar varje dag. Hon kanske r ensam, saknar dig s det gr ont eller ngot annat gulligt.
Sen fr ju du sga att du inte kan eller vill prata s lnge s r vl problemet lst?
Brkar hon om det efter ni diskuterat r det vl bara att inte svara nr hon ringer.

Jag och en kompis "pratar" i genomsnitt 1-3 timmar varje dag i telefon men vi kan ocks vara tysta lnge under lttare studier, lsning, stdning osv.
Vi flyttade ifrn varandra och saknar varandras sllskap helt enkelt. Detta kanske vore nt?

Eller telesex?
Citera
2018-03-02, 06:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Jag och min tjej r i ett lngdistansfrhllande och varit tillsammans i 8 mnader. Vi kan bara trffas en gng i mnaden p grund av studier, jobb och pengar. Detta gr att vi hller kontakten via telefon och videochattar ocks. Men grejen r att min tjej vill prata kanske i 2-3 timmar varje dag.

Nu nr vra diskussionsmnen hller p att ta slut s blir det svrt att prata om grejer. Hon frvntar sig alltid att jag ska hitta p mnen att prata om. Om det blir tyst fr att jag tnker p ngot att prata om s frgar hon: "Varfr sger du inget?".

Trots att jag r upptagen med att skriva en uppsats och att jag behver vakna tidigt p grund av jobb s blev hon sur fr att jag inte kunde prata s lnge idag p grund av att jag behvde sova tidigt. Hon tyckte att jag "inte vrderar henne hgt". Ska jag bara skita i allt i mitt liv fr att hon ska f sin jvla pratstund fr att hon inte har ngot annat fr sig?

Hon r 19 r och jag 25 r.

r detta normalt?

Vad r era erfarenheter av detta?

Hur ska jag hantera detta?

Och hur mycket vill Du prata med henne helt rligt?
Vad har du tid med?
Du kan ju inte offra dina studier.
Citera
2018-03-02, 06:37
Medlem
alla kvinnor r omogna dom r bara ute efter pengar och trygghet och fr inte en kvinna som dom vill s blir dom skit sura och stller till med ett jvla liv

tro mig r gift,,, du ska inte lita p en kvinna eller tro dom fr dom rvknullar dig rakt upp o ner
Citera
2018-03-02, 06:46
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag har vart med om liknande i yngre r.
Kndes som bortkastad tid. Bda knde vl nn slags tomhet till slut och blev beroende av denna "kontakt"
Citera
2018-03-02, 07:12
Medlem
Bravess avatar
Ja det r normalt. Jag var nstan likadan nr jag och min man hade ett lngdistansfrhllande, det var dock vrre fr oss fr vi hade inte mjlighet att ses varje mnad, lngt ifrn. Varje minut och sekund blir liksom nnu viktigare nr man inte kan vara brevid varandra, i samma rum. Man vill ta till vara p all tid man bara kan, ven om det bara blir via telefon eller internet.

Dremot tycker jag absolut att ni ska prata om detta, fr givetvis mste hon frst att du har mycket annat att st i ocks. Och du mste frst hur mycket du betyder fr henne och att det r drfr hon inte kan f nog av dig. Som i alla frhllanden r kommunikation a och o.
Citera
2018-03-02, 07:28
Medlem
ascHacks avatar
Framfrallt jobbigt om man hatar att prata i telefon. Har varit med om kvinnor som ringer p jobbluncher och gud vet vad.
Citera
2018-03-02, 07:40
Medlem
Lter minst sagt enerverande, hade inte accepterat det beteendet.
Citera
2018-03-02, 08:09
Medlem
ReiseReises avatar
Det r faktiskt ganska normalt att tjejer kan prata lnge i telefon, och det kan upplevas som pfrestande fr mnga killar. Vi r byggda p olika stt. Om en kille ringer en annan kille s r det fr att de har ngot som de mste snacka om. Om en tjej ringer en tjej s r det ofta fr att bara snacka skit i 2-3 timmar. Detta r ett fenomen som frmst framkommer nr man r under 23-25 r

Nr en tjej och en kille sedan blir ihop ... ja d blir det ju som det blir med denna lilla kulturkrock, frhoppningsvis hittar man en balans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in