• 1
  • 2
2018-03-05, 11:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Alright, ska vara kortfattad.

Tjejen som är huvudpersonen i tråden och vi ska diskutera om, träffade jag via norska tinder. Och vi ha mötts två gånger, med en veckas mellanrum.

Båda gångerna vi träffades hade vi en helt magisk connection, för vi var så jävla lika varandra. På senaste och ev. sista träffen. Pratade vi t.o.m om att skaffa barn och att jag skulle flytta in i hennes lägenhet och hjälpa henne med mat och hyra. Är ju rätt dyrt i Norge och jag har det bättre ställt än henne. Var min idé att hjälpa till - för hon är långt ifrån en goldigger.

Nu senast vi möttes, kom jag till hennes lgh kl 16:00 i lördags och stannade till 06:00 i morse (måndag). 38 timmmar var jag alltså där, vi snackade oavbrutet och det var som att träffa sig själv, vilket båda tyckte. Inte en enda sekund av akward-tystnad. Vi sov knappt, bara pratade och pratade för det var så sjuuuukt intressant o givande, för vi hade så liknande tankar och lärde oss så mycket intressant av varandra.

"Telepati" är väl den bästa analogin för att beskriva vad vi upplevde typ :P

--------------------------------------------------------------

Men men, för att komma till saken.

Klockan 06:00 i morse ligger jag i hennes säng och sover gott.

Helt plutslig skakar hon i mig och väcker mig och kräver att jag åker hem omedelbart, helt utan grund.

När jag frågade varför: sa hon att jag behandlade henne som ett rövhål i helgen och gav henne småpikar hela tiden.

Jag låg ju där som ett frågetecken och frågade öhm va, nåt konkret exempel på vad jag gjorde?

Hon kunde inte ge några konkreta exempel på varför jag varit elak. Sök upp en terapeft sa hon. - Men du ska ut NU.

Jag: Fine, men om du kastar ut mig nu så kommer jag aldrig tillbaka.
Hon: Väldigt gärna.

Jag: OK då, då gör vi så. Men mitt kondompack som ligger i ditt skåp skall jag ha tillbaka, det är typ helt fullt och kostade typ 95 NOK.

Hon: Nää jag har inga, du tog med dig dom sist.
Jag: Nej, dom ligger i ditt skåp.

Hon hämtar sen kondomerna och ger dom till mig.
------------------------------------------------------------------------------------

Detta är Off topic, men väldigt viktigt för att förstå situationen. Så läs detta:

Eftersom hon var elak och körde ut mig nyvaken ut i kalla norska kylan kl 6 på morgonen här. (Min mobil var död men fick inte ens ladda den för att kunna köpa bussbiljett). "Men gå då bara, sa hon och log elakt". Typ en halvmil hem.

Så då valde jag att ge igen och vara exakt lika elak tillbaka (tror jag).
---------------------------------------------------------------------------
Så: I hallen när jag tagit på mig skorna och jackan så blev de sista samtalet så här:

Jag: Tack för en trevlig kväll (med brett leende).
Hon: Ja, detsamma, var väldigt trevligt.
Jag: Haha ahaaa, även fast jag behandlade dig som ett rövhål och gav dig småpikar hela tiden?
Hon: .......(helt tyst).......

Jag: Haha, OCH DU? Tack för BSM-introt du gav mig igår. Jag kommer att bruka samma intro mot unga jäntor i framtiden.

Hon tittar bort, in i TVN och är helt tyst.

Så säger jag, "HEJDÅ, HA DET GÖTT =)" med ett leende på läpparna.
och smäller igen dörren.

--------------------------------------------
Nu när jag kollade på facebook har hon blockat mig, även plockat bort mig som match på tinder.

Hahah.... hur känner hon? Och varför körde hon ut mig?

VET att hon är en fucked upp men det är jag också, så försök hålla er sakliga här och prata inte om eventuella diagnoser osv.

Låtsas om att båda två är "normala" liksom, när ni analyserar.

Men båda har ADHD iaf. Hon har INTE borderline, vilket man skulle kunna tro.
Men lägg det åt sidan nu och håll er till topic.

----------------------------------------------------

FRÅGESTÄLLNING (snälla håll er bara till detta)
- Hur känner hon just nu?
- Varför blockerade hon mig?
- Var jag exakt lika elak tillbaka, eller gick jag över gränsen och var ännu mer elak?

Har en egen teori som jag kommer dela med mig av lite senare i tråden efter det kommit in lite inlägg från er. Alltså både killar och tjejer får svara, men helst tjejer då ni förstår andra tjejer bättre.

Tack på förhand!

SORRY FÖR EV. "STAVFEL", BOTT I NORGE ETT TAG OCH BLANDAR IHOP VISSA ORD I SPRÅKEN. BLIR SÅ.
Senast redigerad av Hysteria90 2018-03-05 kl. 12:04.
Citera
2018-03-05, 12:03
Medlem
Rudges avatar
Hon kan ju vara helt pantat eller ha en man som skulle komma hem MEN
hon kan även tillhöra dem som inte tillåter sig att faktiskt vara lycklig och fått panik.
Hon kanske låg och klurade den natten, kom på något som gjorde henne rädd, rädd att våga satsa och POFF! Slog undan det som kan komma att såra henne. Dvs kanske har hon dåliga erfarenheter som hon tar ut på dig, utan att ens vilja.
Om så är fallet så tror jag att hon idag känner att hon hade rätt, då du klart visade på morgonen att du har dubbla personligheter. Hon kanske inte ser sitt eget agerande alls.
Ni hade lite bråttom som tänkte på barn och samboliv innan ni ens kände varandra. Även om hon var med på noterna så kanske hon helt plötsligt tyckte att det gick för fort. Kvinnor är komplicerade många gånger!
Att hon blockar dig tyder väl på rädsla för något.
Vad synd att det blev så!
Citera
2018-03-05, 12:08
Medlem
Hysteria90s avatar
Hoppas denna tråden handlar på "heta ämen" för det är en jävligt inressant nöt att knäcka

Tack för TEORI #1 - inte tänkt så förut. Finns nog ett uns av sanning där i.

Diskussionen om barn o att flytta tillsammans var nåt vi nämnde snabbt bara och inte seriöst planerade ;P Var bara en idéboll som vi kastade mellan varandra i 2-3 minuter.
Citera
2018-03-05, 12:14
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Hon kan ju vara helt pantat eller ha en man som skulle komma hem MEN
hon kan även tillhöra dem som inte tillåter sig att faktiskt vara lycklig och fått panik.
Hon kanske låg och klurade den natten, kom på något som gjorde henne rädd, rädd att våga satsa och POFF! Slog undan det som kan komma att såra henne. Dvs kanske har hon dåliga erfarenheter som hon tar ut på dig, utan att ens vilja.
Om så är fallet så tror jag att hon idag känner att hon hade rätt, då du klart visade på morgonen att du har dubbla personligheter. Hon kanske inte ser sitt eget agerande alls.
Ni hade lite bråttom som tänkte på barn och samboliv innan ni ens kände varandra. Även om hon var med på noterna så kanske hon helt plötsligt tyckte att det gick för fort. Kvinnor är komplicerade många gånger!
Att hon blockar dig tyder väl på rädsla för något.
Vad synd att det blev så!

Håller med Rudge. Tror att hon har fått panik pga att hon inte tillåter sig att vara lycklig och blir istället rädd. Därför kör hon ut dig i all panik. Speciellt när ni har umgåtts ett par dagar i streck och samtidigt då även snackat om att flytta ihop plus kids.
Citera
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Dvs kanske har hon dåliga erfarenheter som hon tar ut på dig

Ahh det här stämmer säkert men det är bara ett litet, litet fragment du lyckats hacka bort av nöten vi skall knäcka här. Tack för det fragmenet!

Citat:
hon kan även tillhöra dem som inte tillåter sig att faktiskt vara lycklig och fått panik

Spot on, ännu ett fragment av nöten

Rudge levererar.
Citera
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Hoppas denna tråden handlar på "heta ämen" för det är en jävligt inressant nöt att knäcka

Tack för TEORI #1 - inte tänkt så förut. Finns nog ett uns av sanning där i.

Diskussionen om barn o att flytta tillsammans var nåt vi nämnde snabbt bara och inte seriöst planerade ;P Var bara en idéboll som vi kastade mellan varandra i 2-3 minuter.

Exakt, kan absolut vara det. Men frågan är om hon upplevde det också? Hur var hon när ni pratade om det? Lugn?
Citera
2018-03-05, 12:16
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Exakt, kan absolut vara det. Men frågan är om hon upplevde det också? Hur var hon när ni pratade om det? Lugn?
Väldig lugn, väldig lung. Men återigen det var typ en fantasivision, en tanke - en ev. möjlighet liksom i framtiden.
Citera
2018-03-05, 12:18
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Håller med Rudge. Tror att hon har fått panik pga att hon inte tillåter sig att vara lycklig och blir istället rädd.
Men du glömde ju att svara på två av mina frågor?

*Hur känner hon nu?
*Var jag exakt lika elak tillbaka, eller gick jag över gränsen och var ännu mer elak?
Citera
2018-03-05, 12:23
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Men du glömde ju att svara på två av mina frågor?

*Hur känner hon nu?
*Var jag exakt lika elak tillbaka, eller gick jag över gränsen och var ännu mer elak?

Svårt att säga exakt vad det skulle kunna vara. Jag tror som tidigare skribent att det är av rädsla. Hon kanske kände något för dig som hon inte har känt förut och därmed blir rädd för denna känsla?
Citera
2018-03-05, 12:34
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Alright, ska vara kortfattad.

Tjejen som är huvudpersonen i tråden och vi ska diskutera om, träffade jag via norska tinder. Och vi ha mötts två gånger, med en veckas mellanrum.

Båda gångerna vi träffades hade vi en helt magisk connection, för vi var så jävla lika varandra. På senaste och ev. sista träffen. Pratade vi t.o.m om att skaffa barn och att jag skulle flytta in i hennes lägenhet och hjälpa henne med mat och hyra. Är ju rätt dyrt i Norge och jag har det bättre ställt än henne. Var min idé att hjälpa till - för hon är långt ifrån en goldigger.

Nu senast vi möttes, kom jag till hennes lgh kl 16:00 i lördags och stannade till 06:00 i morse (måndag). 38 timmmar var jag alltså där, vi snackade oavbrutet och det var som att träffa sig själv, vilket båda tyckte. Inte en enda sekund av akward-tystnad. Vi sov knappt, bara pratade och pratade för det var så sjuuuukt intressant o givande, för vi hade så liknande tankar och lärde oss så mycket intressant av varandra.

"Telepati" är väl den bästa analogin för att beskriva vad vi upplevde typ :P

--------------------------------------------------------------

Men men, för att komma till saken.

Klockan 06:00 i morse ligger jag i hennes säng och sover gott.

Helt plutslig skakar hon i mig och väcker mig och kräver att jag åker hem omedelbart, helt utan grund.

När jag frågade varför: sa hon att jag behandlade henne som ett rövhål i helgen och gav henne småpikar hela tiden.

Jag låg ju där som ett frågetecken och frågade öhm va, nåt konkret exempel på vad jag gjorde?

Hon kunde inte ge några konkreta exempel på varför jag varit elak. Sök upp en terapeft sa hon. - Men du ska ut NU.

Jag: Fine, men om du kastar ut mig nu så kommer jag aldrig tillbaka.
Hon: Väldigt gärna.

Jag: OK då, då gör vi så. Men mitt kondompack som ligger i ditt skåp skall jag ha tillbaka, det är typ helt fullt och kostade typ 95 NOK.

Hon: Nää jag har inga, du tog med dig dom sist.
Jag: Nej, dom ligger i ditt skåp.

Hon hämtar sen kondomerna och ger dom till mig.
------------------------------------------------------------------------------------

Detta är Off topic, men väldigt viktigt för att förstå situationen. Så läs detta:

Eftersom hon var elak och körde ut mig nyvaken ut i kalla norska kylan kl 6 på morgonen här. (Min mobil var död men fick inte ens ladda den för att kunna köpa bussbiljett). "Men gå då bara, sa hon och log elakt". Typ en halvmil hem.

Så då valde jag att ge igen och vara exakt lika elak tillbaka (tror jag).
---------------------------------------------------------------------------
Så: I hallen när jag tagit på mig skorna och jackan så blev de sista samtalet så här:

Jag: Tack för en trevlig kväll (med brett leende).
Hon: Ja, detsamma, var väldigt trevligt.
Jag: Haha ahaaa, även fast jag behandlade dig som ett rövhål och gav dig småpikar hela tiden?
Hon: .......(helt tyst).......

Jag: Haha, OCH DU? Tack för BSM-introt du gav mig igår. Jag kommer att bruka samma intro mot unga jäntor i framtiden.

Hon tittar bort, in i TVN och är helt tyst.

Så säger jag, "HEJDÅ, HA DET GÖTT =)" med ett leende på läpparna.
och smäller igen dörren.

--------------------------------------------
Nu när jag kollade på facebook har hon blockat mig, även plockat bort mig som match på tinder.

Hahah.... hur känner hon? Och varför körde hon ut mig?

VET att hon är en fucked upp men det är jag också, så försök hålla er sakliga här och prata inte om eventuella diagnoser osv.

Låtsas om att båda två är "normala" liksom, när ni analyserar.

Men båda har ADHD iaf. Hon har INTE borderline, vilket man skulle kunna tro.
Men lägg det åt sidan nu och håll er till topic.

----------------------------------------------------

FRÅGESTÄLLNING (snälla håll er bara till detta)
- Hur känner hon just nu?
- Varför blockerade hon mig?
- Var jag exakt lika elak tillbaka, eller gick jag över gränsen och var ännu mer elak?

Har en egen teori som jag kommer dela med mig av lite senare i tråden efter det kommit in lite inlägg från er. Alltså både killar och tjejer får svara, men helst tjejer då ni förstår andra tjejer bättre.

Tack på förhand!

SORRY FÖR EV. "STAVFEL", BOTT I NORGE ETT TAG OCH BLANDAR IHOP VISSA ORD I SPRÅKEN. BLIR SÅ.

Vänta vänta vänta vänta..VÄNTA...Vänta VA!?

Förstod jag dig rätt, ni talar om barn tillsammans redan efter andra dejten .
Man trodde man hade hört allt...

Det där lät som en knepig brud.
Citera
2018-03-05, 12:35
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vänta vänta vänta vänta..VÄNTA...Vänta VA!?

Förstod jag dig rätt, ni talar om barn tillsammans redan efter andra dejten .
Man trodde man hade hört allt...

Det där lät som en knepig brud.

Om jag förstod TS rätt så har de bara pratat allmänt om barn, inte att de två tillsammans skall skaffa barn.
Citera
2018-03-05, 13:00
Medlem
Jag tolkar det som att hon rollspelade att du varit ett svin i någon sexlek, att hon ville typ bestraffa dig? Och du reagerade sjukt konstigt på det så hon droppade dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in