Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-11, 21:14
Medlem
Eirinis avatar
Hej. Jag lånar detta konto till att börja med.

Jag och min kille har varit ett par i knappt 5 månader. Vi dejtade först i ca 4 månader och det jag lärde mig av honom var att han var väldigt osäker på känslor. Han hade tidigare lämnat alla sina relationer för han är rädd(?) och sen oftast ångrar sig.
Vi valde då att ta vår tid, att lära känna varandra först ordentligt. Tillslut blev vi ett par och allt var perfekt, han gick från en väldigt instängt person till att kunna gråta i min famn. Jag valde att ha tålamod med honom, låta han ta allt i sin takt.

Nu senaste månaden har vi bråkat konstant, han blir bara mer instängd och jag mer på, krävande och tjatande.

Men vi sa att nu skärper vi till oss och kämpar oss ur denna svaka och blir starkare, och när jag trodde allt va bra igen gjorde han slut.

Han sa att han aldrig älskade mig, och aldrig varit kär i mig. Jag blev förkrossad men jag trodde ärligt inte det var sant för han har verkligen gjort allt för att visa att han älskar mig.

Efter långt samtal ville han försöka igen, och jag tänker att om han inte älskade mig skulle han inte vilja försöka igen? Jag tror att han bara är rädd och osäker eftersom det varit dåligt, då han är den som hellre flyr än löser.

Men nu tänker jag, varför gör man så här? Varför säger man till sin partner såna sårande ord för att sen ångra sig och vilja fortsätta? är det någon som haft samma beteende, är osäker och flyr?

Kan även tillägga att han också är i en depression och det känns som det påverkar. Jag har ingen erfarenhet av sånt här..
Citera
2018-03-11, 21:18
Medlem
"Partner".. vafan - ni har detjat i 5 månader. Den första svackan borde komma som tidigast efter 1 år.

Gör slut för fan och hitta något bättre!
Citera
2018-03-11, 21:24
Medlem
Han älskar inte dig men du är fortfarande bättre än ingenting.
Citera
2018-03-11, 21:25
Medlem
SoCos avatar
Jag brukade vara som den killen innan och jag fick inte ens förhållanden, skit i honom och hitta någon som är mindre "patetisk"
Citera
2018-03-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eirini
Hej. Jag lånar detta konto till att börja med.

Jag och min kille har varit ett par i knappt 5 månader. Vi dejtade först i ca 4 månader och det jag lärde mig av honom var att han var väldigt osäker på känslor. Han hade tidigare lämnat alla sina relationer för han är rädd(?) och sen oftast ångrar sig.
Vi valde då att ta vår tid, att lära känna varandra först ordentligt. Tillslut blev vi ett par och allt var perfekt, han gick från en väldigt instängt person till att kunna gråta i min famn. Jag valde att ha tålamod med honom, låta han ta allt i sin takt.

Nu senaste månaden har vi bråkat konstant, han blir bara mer instängd och jag mer på, krävande och tjatande.

Men vi sa att nu skärper vi till oss och kämpar oss ur denna svaka och blir starkare, och när jag trodde allt va bra igen gjorde han slut.

Han sa att han aldrig älskade mig, och aldrig varit kär i mig. Jag blev förkrossad men jag trodde ärligt inte det var sant för han har verkligen gjort allt för att visa att han älskar mig.

Efter långt samtal ville han försöka igen, och jag tänker att om han inte älskade mig skulle han inte vilja försöka igen? Jag tror att han bara är rädd och osäker eftersom det varit dåligt, då han är den som hellre flyr än löser.

Men nu tänker jag, varför gör man så här? Varför säger man till sin partner såna sårande ord för att sen ångra sig och vilja fortsätta? är det någon som haft samma beteende, är osäker och flyr?

Kan även tillägga att han också är i en depression och det känns som det påverkar. Jag har ingen erfarenhet av sånt här..
Att ha en relation med honom kommer slita sönder dig. Bättre att han får jobba med dig själv på egen hand så och du kan gå vidare med ditt liv.
Citera
2018-03-11, 21:27
Medlem
onelostsouls avatar
Vissa njuter av att såra andra. Manipulativa typer bör du passa dig för. Dumpa idioten och se aldrig tillbaka fort som fan!
Citera
2018-03-11, 21:32
Medlem
Eirinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
"Partner".. vafan - ni har detjat i 5 månader. Den första svackan borde komma som tidigast efter 1 år.

Gör slut för fan och hitta något bättre!

Jo jag håller med. Men mycket är för jag inte hjälpt honom under hans depression jag har bara ställt mer krav och typ fått allt handla om mig ist, det är min stors brist.
Citera
Moderator
Om han är osäker kan det mycket väl ha att göra med att han inte tror han förtjänar dig eller att han är rädd för att binda sig. Sedan är depression ingen lätt sak, allt kan kännas meningslöst, ingen energi och man blir för orkeslös för allt. Allt beror på vad du är villig att investera i detta förhållande. Om du frågar honom nu ifall han gillar dig vad säger han då? Om du frågar honom angående kommentaren att han aldrig gillat/älska dig vad säger han då? Kan vara så att han sa det för att det ska bli enklare att göra slut/försökte isolera dig från sitt liv.

Om du inte vet mycket om depression men vill fortsätta träffa denna kille bör du läsa på om sjukdomen, det är många saker som kan få sin förklaring alternativt vad du kan vänta dig framöver.
Citera
Medlem
Eirinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Han älskar inte dig men du är fortfarande bättre än ingenting.

Men han har inte svårt att få någon annan och har säkert flera som väntar på att han ska bli singel igen.
Citera
2018-03-11, 21:34
Bannlyst
Palla hålla på med ett renoveringsobjekt från första dagen, skaffa en karl som det är full funktion på istället går han sedan sönder eller delar behöver bytas efter ett par år så kan det då vara värt att reparera men att börja med ett vrak NEJ!
Citera
2018-03-11, 21:38
Medlem
Eirinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Om han är osäker kan det mycket väl ha att göra med att han inte tror han förtjänar dig eller att han är rädd för att binda sig. Sedan är depression ingen lätt sak, allt kan kännas meningslöst, ingen energi och man blir för orkeslös för allt. Allt beror på vad du är villig att investera i detta förhållande. Om du frågar honom nu ifall han gillar dig vad säger han då? Om du frågar honom angående kommentaren att han aldrig gillat/älska dig vad säger han då? Kan vara så att han sa det för att det ska bli enklare att göra slut/försökte isolera dig från sitt liv.

Om du inte vet mycket om depression men vill fortsätta träffa denna kille bör du läsa på om sjukdomen, det är många saker som kan få sin förklaring alternativt vad du kan vänta dig framöver.

Ja jag vet att han sa innan vi blev tillsammans att han är livrädd för att bli lämnad så lämnar hellre då innan. Jag tänkte att så är fallet då jag också visat att jag inte varit den lyckligaste nu när det var dåligt.

Han säger att han visst älskar mig och varit kär, men vissa dagar
känner han sig osäker, som tex
som
När vi bråkat så vill han oftast va i från mig lite, och då tänker han att det är för han inte älskar mig.

Jag läste om depression och att det är vanligt att man då vill lämna för man tror det ska bli bättre.

Han har även sagt som du säger att han tycker inte han förtjänar mig.
Citera
2018-03-11, 21:45
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Eirini
Ja jag vet att han sa innan vi blev tillsammans att han är livrädd för att bli lämnad så lämnar hellre då innan. Jag tänkte att så är fallet då jag också visat att jag inte varit den lyckligaste nu när det var dåligt.

Han säger att han visst älskar mig och varit kär, men vissa dagar
känner han sig osäker, som tex
som
När vi bråkat så vill han oftast va i från mig lite, och då tänker han att det är för han inte älskar mig.

Jag läste om depression och att det är vanligt att man då vill lämna för man tror det ska bli bättre.

Han har även sagt som du säger att han tycker inte han förtjänar mig.

Det är mycket med depression man måste jobba på, en är självkänslan eller att han inte ska försöka avskärma dig från sina känslor, just den där rädslan att bli lämnad och då lämna i stället är inte ovanligt men ställer till det. Som med allt annat i en relation är kommunikation A och O, sedan kan man behöva lite tid efter ett bråk men bara han förstår att det inte betyder per automatik att ni tänker splittras.

Går han på någon form av behandling/kontakt med psykiatrin för sin depression? Finns läkemedel som kan hjälpa under perioderna man är för nere.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in