Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-22, 21:46
  #25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hur tänker du nu? I de två exemplen jag gav ovan så var det tusentals människor inblandade i utförandet. I Katyn-exemplet så gick ordern från självaste Stalin ner genom hela befälskedjan i den Röda Armén samt att hundratals boende i området var vittnen till massakern. Lägg till alla soldater som skötte avrättningarna och grävde ner liken. De allierade styrkorna visste om massakern via bevis som kommit ut att det inte var nazisterna som utfört den men de kunde inte bevisa det eftersom området var under sovjetisk kontroll.

I exemplet Gladio så var det militärer i alla NATO-länder inblandade samt att politiker i de berörda länderna var informerade. Redan så tidigt som på 70-talet så började det skrivas om att Gladio var något som existerade och precis omvänt som i Katyn-exemplet så visste här sovjeterna om det men kunde inte bevisa det.

I utförandet av 9/11 behöver det kanske max vara 100 personer som känner till vad som egentligen hände och att den officiella versionen är en lögn. Det är helt irrelevant att bilder kablades ut live i TV när narrativet kopplat till bilderna är falskt. Sen kan det finnas människor som bara visste en del av vad som hände men hade ingen aning om hela bilden. Några kanske visste att tornen var apterade med sprängmedel men hade ingen aning om att flygplan skulle användas m m. Vissa kanske endast visste om attacken på Pentagon men inte tornen m m. 9/11 är ju en mindre och mer begränsad operation än mina två exempel.

Saken är den att säkert miljoner människor i världen känner på sig att den officiella versionen av 9/11 är en lögn men kan inte bevisa det eftersom de som skulle behöva säga det rakt ut inte gör det. Det är så det fungerar. Man vet men kan inte göra något. Det räcker egentligen att själv veta om det. Det blir inte mindre sant för att det inte är officiellt, än.

Jag tänker att det borde vara enklare att hålla något hemligt om inte precis alla utomstående känner till att det har hänt, om inte hela världen har sett det live på tv och om inte tusentals truthers ägnar åratal åt att avslöja de påstått bakomliggande hemligheterna...
sen är ju dina siffror om hur många som måste varit inblandade ämne för en egen tråd, men vi kan kanske enas om att jag inte håller med..

För övrigt blev ju i alla fall Gladio avslöjat i exempelvis en rättegång - sen var förstås intresset kring saken inte tillnärmelsevis lika stort som runt den största terrorattacken i världshistorien...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-22 kl. 21:49.
Citera
2018-11-11, 12:53
  #26
Medlem
Jag tror att det handlar om att folk i allmänhet inte förstår med vilken villighet och med vilken entusiasm som de som styr våran värld kan ljuga. De ljuger med glädje och anser inte att det finns något fel med detta.

Dessutom finns det flera lager som sanningen måste gå igenom innan "vanligt" folk ens kan höra dessa tankar.

Jag erkänner villigt att jag gick på narrativet och sedan fick jag resa på sanningen när jag studerade ett annan, närliggande ämne. Det är ingenting jag är stolt över, men bättre det än att vara grundlurad hela livet.
Citera
2018-11-11, 15:01
  #27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostOfMururoa
Jag tror att det handlar om att folk i allmänhet inte förstår med vilken villighet och med vilken entusiasm som de som styr våran värld kan ljuga. De ljuger med glädje och anser inte att det finns något fel med detta.

Dessutom finns det flera lager som sanningen måste gå igenom innan "vanligt" folk ens kan höra dessa tankar.

Jag erkänner villigt att jag gick på narrativet och sedan fick jag resa på sanningen när jag studerade ett annan, närliggande ämne. Det är ingenting jag är stolt över, men bättre det än att vara grundlurad hela livet.

Betyder inte det att alla som "styr" vår värld har i stort sett identiskt sinnelag och agenda i sånt fall? Låter det troligt tycker du? Alltdet här tjusande mellan demokrater och republikaner t.ex. - är det ara charader för att lura oss "folket", tycker de egentligen precis lika? För att inte tala om israeliska.ryska, palestiniska, amerikanska, kinesiska, svenska, mexikanska politiker - de är same same and no difference?
Citera
2018-11-18, 05:03
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Betyder inte det att alla som "styr" vår värld har i stort sett identiskt sinnelag och agenda i sånt fall?
Om du med ”vårt land” menar Sverige, så ja, sedan Olof Palme mördades har det svenska politiska etablissemanget över hela fältet vikt sig dubbelt så fort storebror i Väst dikterat det. Eftergivet. Undergivet. Lismande.

Citat:
Låter det troligt tycker du? Alltdet här tjusande mellan demokrater och republikaner t.ex. - är det ara charader för att lura oss "folket",
Sedan de mördade JFK och sedan RFK, i allt väsentligt, ja.

Citat:
tycker de egentligen precis lika?
Nja, det finns skillnader både inom och mellan partierna, ja, men när det kommer till de riktigt tunga och avgörande frågorna och i synnerhet de som kan formuleras inom ramarna för ”National Security” så är skillnaden i den politik som faktiskt förs, marginella.

Citat:
För att inte tala om israeliska.
Som i mångt och mycket har dikterat amerikansk utrikespolitik de senaste decennierna, ja.

Citat:
ryska,
Putin har ofta en egen vilja och ställer till en hel del bekymmer för den internationella oligarkin, ja. I synnerhet med dess vidriga framfart i större Mellanöstern som ju är en direkt plankning av Likuds plan för regionen sedan 70-talet. The Yionon Plan, A Clean Break.

Citat:
palestiniska,
Också stora bekymmer för oligarkerna, ja. Långt ifrån så stora bekymmer som för palestinierna, dock. Värre kan det nog inte bli innan vi besöker det Tredje riket eller Gulag.

Citat:
amerikanska,
Inga problem. America is very easy to move.

Citat:
kinesiska,
Inga problem där heller. Tvärtom så utgör Kina idag motorn i det oligarkiska internationella ekonomiska systemet. Se bara till att de inte beväpnar sig mycket mer bara ...

Citat:
svenska,
Se ovan. Lydstat.

Citat:
mexikanska politiker -
Ej godkända av CIA? Nja ... finns dom?

Citat:
de är same same and no difference?
Skillnader finns, men i sin helhet är det en i det närmaste total dominans, ja.

Och tumskruvarna dras åt mer och mer, dag för dag, år ett efter år.

Lite som att koka en groda. Sakta sakta, men säkert, med traumatiska psy-ops med gämna mellanrum för att skrämma upp befolkningen och göra den foglig.

Är du foglig, SnakePlisssken?
Citera
2018-11-18, 11:04
  #29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om du med ”vårt land” menar Sverige, så ja, sedan Olof Palme mördades har det svenska politiska etablissemanget över hela fältet vikt sig dubbelt så fort storebror i Väst dikterat det. Eftergivet. Undergivet. Lismande.

Sedan de mördade JFK och sedan RFK, i allt väsentligt, ja.

Nja, det finns skillnader både inom och mellan partierna, ja, men när det kommer till de riktigt tunga och avgörande frågorna och i synnerhet de som kan formuleras inom ramarna för ”National Security” så är skillnaden i den politik som faktiskt förs, marginella.

Som i mångt och mycket har dikterat amerikansk utrikespolitik de senaste decennierna, ja.

Putin har ofta en egen vilja och ställer till en hel del bekymmer för den internationella oligarkin, ja. I synnerhet med dess vidriga framfart i större Mellanöstern som ju är en direkt plankning av Likuds plan för regionen sedan 70-talet. The Yionon Plan, A Clean Break.

Också stora bekymmer för oligarkerna, ja. Långt ifrån så stora bekymmer som för palestinierna, dock. Värre kan det nog inte bli innan vi besöker det Tredje riket eller Gulag.

Inga problem. America is very easy to move.

Inga problem där heller. Tvärtom så utgör Kina idag motorn i det oligarkiska internationella ekonomiska systemet. Se bara till att de inte beväpnar sig mycket mer bara ...

Se ovan. Lydstat.

Ej godkända av CIA? Nja ... finns dom?

Skillnader finns, men i sin helhet är det en i det närmaste total dominans, ja.

Och tumskruvarna dras åt mer och mer, dag för dag, år ett efter år.

Lite som att koka en groda. Sakta sakta, men säkert, med traumatiska psy-ops med gämna mellanrum för att skrämma upp befolkningen och göra den foglig.

Är du foglig, SnakePlisssken?
Nej jag menade "vår värld" precis som jag skrev, alltså inte "vårt land"..
Att enskilda länder kör fast i en viss inriktning under perioder är knappast förvånande - det jag undrade var om GhostOfMururoa anser att alla länder i hela världen agerar enligt samma agenda och strävar mot samma mål?.
Citera
2019-06-23, 16:25
  #30
Medlem
Mullrets avatar
Även om en individ skulle gå ut och berätta sanningen skulle han bli betraktad som sinnesslö. Om exvis Wikileaks skulle släppa dokument kommer alla säga att det är fejk och konspiration.

Svårt få fram sanningen hursomhelst.
Citera
2019-07-13, 17:16
  #31
Medlem
Sånt här hålls hemligt genom att allmänheten inte är redo för att leva i en värld där inside jobs förekommer. De orkar inte leva sina liv när inte regeringen är god, demokratiskt vald och för landets och deras bästa.

Sedan är dessa false flag mycket bättre än riktiga attacker - det är bara skådespelare som genomför sina aktioner och ytterst få (eller inga) blir dödade.

9/11 av Naudets blir komedi när man inser att det bara är skådespeleri av det hela. Den är fantastiskt bra och det är så jäkla kul att vara med i denna tid när internet har gett oss så mycket kunskap!

Det kan komma att bli dödande på riktigt, men jag tror nog att etablissemanget kommit fram till att det är mycket enklare att genomföra sin agenda om man inte har en massa sörjande, hämndlystna människor som jagar en.

Enjoy the show while it lasts and remember that only the paranoid survives!

https://www.amazon.com/Only-Paranoid.../dp/0385483821
Citera
2019-07-16, 20:36
  #32
Medlem
Dom som låg bakom det, eller visste vad som skulle hända är tysta av den enkla anledningen att det va dom som gjorde det och inte har nån vidare lust att straffa sig själva med döden.

Brandmän som vet att det va någonting konstigt med det hela är tysta av de enkla anledningarna att dom blir utfrysta och av med jobbet om dom börjar prata "konspirationer" (sanningen) och för att dom inte kan bevisa det dom säger.

Alla vittnen som intervjuades på gatan under händelsen är false flags. Riktiga vittnen som blivit förhörda av polis och vet att det va nånting shady kan inte öppna munnen pga att deras ord är en del av en utredning som är hemligstämplad.

Alla som inte va där och pratar utifrån vad dom sett och kunnat läst sig till och förstår att det är shady kan inte heller bevisa någonting.

Många vet att den officiella rapporten är skriven av folk som var delaktiga och kan därmed aldrig tas för sanning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback