Citat:
Att jämföra apple produkter med klockor från lyx märken är ju rätt komiskt för klockor från Rolex, Bretling, IWC osv är historiska verk som håller ju priserna även efter många år. Finns modeller som går upp i pris då de är unika på marknaden. Samma med Tavlor, unika bilar mm
Apples produkter är riktigt snygga och deras os är riktigt stabilt och bra men för deras priser är det ett hån av största like för du får från ett valfritt märke samma eller bättre hårdvara för halva pris
Som sagt ni apple fanatiker, ni borde ju veta hur många datorer apple säljer efter de första 6mån de släpps. Undrar hur många air, pro, imac modeller det går åt. Hade varit roligt o se hur många som går in o köper en apple dator fö dessa sjuka priser när de är så gamla
Något man vet iaf är att 8 av 10 apple kunder är helt okunniga om datorn de ska köpa och blir helt vilseledda från försäljarna då deras 4år gamla maskin är bättre än en ny maskin från Pc märken
De måste ju sälja och då får de ta till drastiska metoder för sälja till ett överpris som heter duga och det vet ni apple fanatiker om. Så sluta försvara ett företag som håller på med såna här idiotiska metoder
Jag kan gå in o köpa deras senaste modell 15tum för 33 tusen men jag som kan en hel del om hårdvara skulle över min döda kropp köpa en. Jag väljer hellre en pc istället för halva pris och få bättre hårdvara på köpet. Sen kan jag njuta av resten av pengarna som annars hade gått rakt ner i apple ledningens fickor. Så lätt lurad e jag inte
Apples produkter är riktigt snygga och deras os är riktigt stabilt och bra men för deras priser är det ett hån av största like för du får från ett valfritt märke samma eller bättre hårdvara för halva pris
Som sagt ni apple fanatiker, ni borde ju veta hur många datorer apple säljer efter de första 6mån de släpps. Undrar hur många air, pro, imac modeller det går åt. Hade varit roligt o se hur många som går in o köper en apple dator fö dessa sjuka priser när de är så gamla
Något man vet iaf är att 8 av 10 apple kunder är helt okunniga om datorn de ska köpa och blir helt vilseledda från försäljarna då deras 4år gamla maskin är bättre än en ny maskin från Pc märken
De måste ju sälja och då får de ta till drastiska metoder för sälja till ett överpris som heter duga och det vet ni apple fanatiker om. Så sluta försvara ett företag som håller på med såna här idiotiska metoder
Jag kan gå in o köpa deras senaste modell 15tum för 33 tusen men jag som kan en hel del om hårdvara skulle över min döda kropp köpa en. Jag väljer hellre en pc istället för halva pris och få bättre hårdvara på köpet. Sen kan jag njuta av resten av pengarna som annars hade gått rakt ner i apple ledningens fickor. Så lätt lurad e jag inte
Hur genomtänkt är ditt inlägg egentligen....?
Först orerar du att Appleköpare är vilseledda av säljarna, i nästa stycke orerar du om att Appleköparna vet om att det handlar om drastiska metoder och överpris.... Är du helt frisk eller går du på starka mediciner eller nåt, eller har ditt Applehat helt fördärvat dina sinnen....?
Jag valde efter mycken fundering att testa en MacBook Pro 2009, efter att ha kört Win i massor av år. Det blev dyrt ja, ca 20k för en då näst värsting 15” MBP. Å andra sidan kostade min dåvarande ca 1 år gamla närmast maxade 15” Win-laptop drygt 17k.
Vad fick jag då för dessa 3k mer? Jo jag fick...
En bärbar helt i aluminium som var extremt mycket stabilare och kändes mycket mer gedigen och exklusivare istället för den plastiga flexande knarriga Win-laptop jag hade innan.
Jag fick en dator som vägde minst halvkilot mindre, var ungefär hälften så tjock, smalare på bredden och mindre på djupet, hade belysta tangenter, LED-belyst skärm, glasskärm istället för plast, extremt mycket bättre ljusstyrka på skärmen, extremt mycket bättre färgåtergivning och vitbalans men lite sämre upplösning. Bättre grafikkort på vissa punkter, bättre processor, mindre RAM men trots det snabbare, extremt mycket bättre batteritid, fri uppdatering av OS etc etc.
Allt detta för ynka 3k mer, och denna dator har jag kvar än idag och den är still goding strong, medan den gamla Win jag hade som var ett år gammal redan började kännas sliten och som jag fick sälja för 7k beggad. Denna MBP som nu är 9 år gammal får jag ca 3k beggad för idag då den är uppad med 8GB RAM och 1TB SSD (totalkostnad ca 25K ink ett nytt batteri) så hur menar du att jag skulle vara lurad då detta är den i särklass bästa laptop jag hittills haft?
Ett av de vanligaste påståendena Applehatarna kastar fram är att man får samma eller dubbla prestandan för halva priset på PC än på Mac, och jag har många gånger frågat om de kunnat ge exempel på en bärbar Win som 2009 kunde matcha eller vara dubbelt så bra som min MBP på alla punkter och för halva priset, eller jämfört med nån MBP idag, men då blir det tyst eller så kommer de med helt galna exempel på nån knappt släpbar speldator som har halva batteritiden men förvalda lampor under tangenterna... Kan du som är ”expert” ge bättre exempel på vad jag borde köpt 2009 eller idag då jag siktar på att köpa en ny MBP inom ett år eller två?