2018-04-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Vad är så smäckigt med den?
sätt den bredvid en mac book pro och jobb en timme på båda - känns billigt byggd, plastig. Saknar känsla i styrplattan och tangentbordet.
2018-04-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Jag tar windows alla dar i veckan utöver den smäckiga skit som MacOs är.
MacOs = inlåst, inkompatibelt, ologiskt och resurshungrigt.

För att inte tala om hårdvaran som knappt går att reparera om något händer.

Apple är för fanboys som vill glänsa med dyra prylar och inte tänker på funktion.

Ok, det är därför Google, NASA och ett gäng andra stora välkända företag/myndigheter har tusentals Mac i sin professionella verksamhet, för att de är fanboys, vill glänsa och inte tänker på funktion....?

Faktum är att det luktar okunnigt troll om dig, för påstår man att MacOS är resurshungrigt så har man nog missat nåt.
2018-04-03, 13:04
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, det är därför Google, NASA och ett gäng andra stora välkända företag/myndigheter har tusentals Mac i sin professionella verksamhet, för att de är fanboys, vill glänsa och inte tänker på funktion....?

Faktum är att det luktar okunnigt troll om dig, för påstår man att MacOS är resurshungrigt så har man nog missat nåt.

En miljon flugor kan inte ha fel, De äter skit!
2018-04-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
En miljon flugor kan inte ha fel, De äter skit!

Jag förstår att du inte har några seriösa argument, men då måste ju Windows-datorer och Android-lurar vara väldigt mycket värre/sämre enligt dig, med tanke på att det är många fler i världen som inte kör Apple-grejor utan Windows-datorer samt använder Android-lurar....

Personligen så skulle jag vara så barnslig att jag skulle påstå att Windows och Android skulle vara skit, utan det är bra grejor på sitt vis, men jag trivs personligen bättre med andra val.
2018-04-03, 13:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Med tanke på att Apple är världens högst värderade företag så känns trådens ämne lite efterblivet.
2018-04-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Med tanke på att Apple är världens högst värderade företag så känns trådens ämne lite efterblivet.

Ja minst sagt....

Att Apple gått så bra i så många år nu beror på ett flertal faktorer så att vifta bort det med att det bara beror på att deras kunder är lättlurade får och mördande reklam är fruktansvärt okunnigt. Den enkom största faktorn är att de lyckas utveckla och släppa mycket bra produkter och tjänster på marknaden, så bra att folk i massor (mer än väl många nog) köper dem trots det högre priset, och köper inte bara som en sommarfluga eller som årets julklapp, utan under många år och trots att det finns en hel del konkurrens till ofta lägre pris.

Givetvis har även marknadsföring en viktig roll, men det skulle inte gå att nå dit Apple nått med bra marknadsföring men värdelösa produkter, men det är ju ungefär så det påstås från allehanda ”experter”....
2018-04-03, 15:11
Bannlyst
Citat:
De som verkar absolut mest fanatiska och aggressiva är ju ni som går igång och flockas och närmast slår knut på er i er iver och försök att kasta så mycket skot ni bara kan och hinner så fort någon vågar nämna Apple, det finns ett gäng av er i tråden och era överdrivna påståenden blir inte mer rätt för att ni tjatar dem till leda.

Man kan ju undra varför ni inte går i taket och kör samma klagolåt och skitkastande på företag som tillverkar klockor som kostar säg 50 000kr och de som köper dessa, när man ju kan få klocka för under tusingen som visar tiden i princip lika bra....? Vad är det som gör att ni blir så rabiata så fort just Apple nämns? Mer patetiska människor har jag svårt att tänka mig än de som sitter och upprör sig över vad andra köper för sina pengar.

För att Apple är 2000-talets största bedragare. Deras marknadsföring av deras produkter är fullständigt en knockout mot konsumenterna. Det fungerar ju fortfarande efter alla år för folk köper deras produkter fast att de blir lurade

Säg mig du som är den största apple fanatikern här på Flashback. Apples macbook air kostar på apple store 11995:- och då är det en 3år gammal maskin och har en utdaterad design sen länge då den kom 2010. Är det normalt att fortfarande sälja produkten för fullpris än idag efter flera år. Den kostar fortfarande lika mycket idag som när den kom 3-4år sedan

Det är ju för fan ett rån då den borde knappt kosta 5tusen då hårdvaran är ju urgammal. En motsvarande pc hade den kostat 500kr. Dagens billigaste pc laptops för 3tusen kr kör ju vändor runt air modellen

Även deras macbook pro 15 2015 är ett fullständigt hån mot konsumenterna då den går för 22000:- lika mycket som när den kom för 4-5år sedan. De har t.o.m. tagit den billigaste 15tummaren utan extra grafik kort och säljer den för fullpris nu 2018

Man blir så förbannad så man får ett sånt hat mot företaget. Apple priser är ett stort bedrägeri mot konsumenten. Jag fattar inte ni som försvarar apple efter all info ni har fått på klart papper

Jag hoppas apple försvinner från den här kartan efter allt skit de håller på med
Senast redigerad av Pingvin. 2018-04-03 kl. 15:17.
2018-04-03, 15:33
Bannlyst
Att jämföra apple produkter med klockor från lyx märken är ju rätt komiskt för klockor från Rolex, Bretling, IWC osv är historiska verk som håller ju priserna även efter många år. Finns modeller som går upp i pris då de är unika på marknaden. Samma med Tavlor, unika bilar mm

Apples produkter är riktigt snygga och deras os är riktigt stabilt och bra men för deras priser är det ett hån av största like för du får från ett valfritt märke samma eller bättre hårdvara för halva pris

Som sagt ni apple fanatiker, ni borde ju veta hur många datorer apple säljer efter de första 6mån de släpps. Undrar hur många air, pro, imac modeller det går åt. Hade varit roligt o se hur många som går in o köper en apple dator fö dessa sjuka priser när de är så gamla

Något man vet iaf är att 8 av 10 apple kunder är helt okunniga om datorn de ska köpa och blir helt vilseledda från försäljarna då deras 4år gamla maskin är bättre än en ny maskin från Pc märken

De måste ju sälja och då får de ta till drastiska metoder för sälja till ett överpris som heter duga och det vet ni apple fanatiker om. Så sluta försvara ett företag som håller på med såna här idiotiska metoder

Jag kan gå in o köpa deras senaste modell 15tum för 33 tusen men jag som kan en hel del om hårdvara skulle över min döda kropp köpa en. Jag väljer hellre en pc istället för halva pris och få bättre hårdvara på köpet. Sen kan jag njuta av resten av pengarna som annars hade gått rakt ner i apple ledningens fickor. Så lätt lurad e jag inte
2018-04-03, 15:41
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Att jämföra apple produkter med klockor från lyx märken är ju rätt komiskt för klockor från Rolex, Bretling, IWC osv är historiska verk som håller ju priserna även efter många år. Finns modeller som går upp i pris då de är unika på marknaden. Samma med Tavlor, unika bilar mm

Apples produkter är riktigt snygga och deras os är riktigt stabilt och bra men för deras priser är det ett hån av största like för du får från ett valfritt märke samma eller bättre hårdvara för halva pris

Som sagt ni apple fanatiker, ni borde ju veta hur många datorer apple säljer efter de första 6mån de släpps. Undrar hur många air, pro, imac modeller det går åt. Hade varit roligt o se hur många som går in o köper en apple dator fö dessa sjuka priser när de är så gamla

Något man vet iaf är att 8 av 10 apple kunder är helt okunniga om datorn de ska köpa och blir helt vilseledda från försäljarna då deras 4år gamla maskin är bättre än en ny maskin från Pc märken

De måste ju sälja och då får de ta till drastiska metoder för sälja till ett överpris som heter duga och det vet ni apple fanatiker om. Så sluta försvara ett företag som håller på med såna här idiotiska metoder

Jag kan gå in o köpa deras senaste modell 15tum för 33 tusen men jag som kan en hel del om hårdvara skulle över min döda kropp köpa en. Jag väljer hellre en pc istället för halva pris och få bättre hårdvara på köpet. Sen kan jag njuta av resten av pengarna som annars hade gått rakt ner i apple ledningens fickor. Så lätt lurad e jag inte

Länka gärna till en PC för halva priset med samma specs.
2018-04-03, 16:19
Medlem
Citat:

Som om att Amerikanska företag i den kalibern är ett mått för hur bra en dator är.

Amerikanska företag lever på att göra kontrakt med varandra, inte konstigare än så.
2018-04-03, 16:20
Medlem
Hade jag inte fått min Macbook och iPhone gratis så finns det inte en chans i världen att jag hade köpt dom självmant.
2018-04-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
För att Apple är 2000-talets största bedragare. Deras marknadsföring av deras produkter är fullständigt en knockout mot konsumenterna. Det fungerar ju fortfarande efter alla år för folk köper deras produkter fast att de blir lurade

Säg mig du som är den största apple fanatikern här på Flashback. Apples macbook air kostar på apple store 11995:- och då är det en 3år gammal maskin och har en utdaterad design sen länge då den kom 2010. Är det normalt att fortfarande sälja produkten för fullpris än idag efter flera år. Den kostar fortfarande lika mycket idag som när den kom 3-4år sedan

Det är ju för fan ett rån då den borde knappt kosta 5tusen då hårdvaran är ju urgammal. En motsvarande pc hade den kostat 500kr. Dagens billigaste pc laptops för 3tusen kr kör ju vändor runt air modellen

Även deras macbook pro 15 2015 är ett fullständigt hån mot konsumenterna då den går för 22000:- lika mycket som när den kom för 4-5år sedan. De har t.o.m. tagit den billigaste 15tummaren utan extra grafik kort och säljer den för fullpris nu 2018

Man blir så förbannad så man får ett sånt hat mot företaget. Apple priser är ett stort bedrägeri mot konsumenten. Jag fattar inte ni som försvarar apple efter all info ni har fått på klart papper

Jag hoppas apple försvinner från den här kartan efter allt skit de håller på med

Ja jag håller med om att de maskinerna är utdaterad och har för högt pris, men det är ju trots allt så att de inte är de enda modellerna som Apple säljer, så varför hänga upp dig på bara dessa? Jag dömer inte andra tillverkare om de har en eller två modeller i utbudet som inte hängt med i utvecklingen. Då dessa modeller inte gör att de bra modellerna hos dem eller Apple blir sämre, utan det är för dig och alla andra bara att vara vaken och kolla upp vad ni vill ha eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in