Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
De som verkar absolut mest fanatiska och aggressiva är ju ni som går igång och flockas och närmast slår knut på er i er iver och försök att kasta så mycket skot ni bara kan och hinner så fort någon vågar nämna Apple, det finns ett gäng av er i tråden och era överdrivna påståenden blir inte mer rätt för att ni tjatar dem till leda.
Man kan ju undra varför ni inte går i taket och kör samma klagolåt och skitkastande på företag som tillverkar klockor som kostar säg 50 000kr och de som köper dessa, när man ju kan få klocka för under tusingen som visar tiden i princip lika bra....? Vad är det som gör att ni blir så rabiata så fort just Apple nämns? Mer patetiska människor har jag svårt att tänka mig än de som sitter och upprör sig över vad andra köper för sina pengar.
För att Apple är 2000-talets största bedragare. Deras marknadsföring av deras produkter är fullständigt en knockout mot konsumenterna. Det fungerar ju fortfarande efter alla år för folk köper deras produkter fast att de blir lurade
Säg mig du som är den största apple fanatikern här på Flashback. Apples macbook air kostar på apple store 11995:- och då är det en 3år gammal maskin och har en utdaterad design sen länge då den kom 2010. Är det normalt att fortfarande sälja produkten för fullpris än idag efter flera år. Den kostar fortfarande lika mycket idag som när den kom 3-4år sedan
Det är ju för fan ett rån då den borde knappt kosta 5tusen då hårdvaran är ju urgammal. En motsvarande pc hade den kostat 500kr. Dagens billigaste pc laptops för 3tusen kr kör ju vändor runt air modellen
Även deras macbook pro 15 2015 är ett fullständigt hån mot konsumenterna då den går för 22000:- lika mycket som när den kom för 4-5år sedan. De har t.o.m. tagit den billigaste 15tummaren utan extra grafik kort och säljer den för fullpris nu 2018
Man blir så förbannad så man får ett sånt hat mot företaget. Apple priser är ett stort bedrägeri mot konsumenten. Jag fattar inte ni som försvarar apple efter all info ni har fått på klart papper
Jag hoppas apple försvinner från den här kartan efter allt skit de håller på med