Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-03, 09:02
Medlem
Sperssons avatar
.
Svenska folket gillar inte språkpoliser och hot.
Det är därför som ordet negerboll används mer och mer bland Sveriges ungdomar.

Dock inte om det finns en neger i närheten.
Det handlar om respekt.
Citera
2018-05-03, 12:12
Medlem
Vilken dålig korkad IQ befriad lärare, hon kallar mulatter för negerbollar?
Jag är uppvuxen med ordet negerboll, aldrig någonsin har man förknippat det med neger.

Jag tror nog hon är en vänsterextremist som försöker smutskasta ordet negerboll som alla vet är ett bakverk och försöka få till det att det skulle vara rasistiskt.
Hennes döttrars val av partner bevisar det med.

Kul att vänsterextremister hotar sine egna
Citera
2018-05-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag säger själv negerboll. Inget att skämmas över. Mest synd om negerbollen kanske.
Jag säger med negerbollar OM BAKVERKET! Man kallar fan inte negrer eller mulatter för negerbollar. Du kallar inte finnar för finska pinnar heller, eller kineser för kinapuffar eller riddare för fattiga riddare eller tanter för sextant svenskar för svenska flaggan osv. Det är helt olika saker även om orden är liknande så har de helt skilda innebörd
Citera
2018-05-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jag säger med negerbollar OM BAKVERKET! Man kallar fan inte negrer eller mulatter för negerbollar. Du kallar inte finnar för finska pinnar heller, eller kineser för kinapuffar eller riddare för fattiga riddare eller tanter för sextant svenskar för svenska flaggan osv. Det är helt olika saker även om orden är liknande så har de helt skilda innebörd
HAHAHA...Rätt ! Tjejer -fiskpuddingar.. kanelsnäckor..
Citera
2018-05-03, 15:48
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Vilken dålig korkad IQ befriad lärare, hon kallar mulatter för negerbollar?
Jag är uppvuxen med ordet negerboll, aldrig någonsin har man förknippat det med neger.

Jag tror nog hon är en vänsterextremist som försöker smutskasta ordet negerboll som alla vet är ett bakverk och försöka få till det att det skulle vara rasistiskt.
Hennes döttrars val av partner bevisar det med.

Kul att vänsterextremister hotar sine egna

Hon är förmodligen en vänsterist, men naturligtvis försöker hon inte "smutskasta ordet negerboll". Hon säger "små gulliga negerbollar" (om sina framtida barnbarn); gulliga och bollar är ett halvrim.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Assonans
Citera
2018-05-03, 18:48
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Man kan ju snarare ledas till att tro att han inte har tagit sina mediciner?

En gammal hederlig lavett borde väl ha räckt?
Citera
2018-05-03, 19:31
Medlem
Anledningen till att sånthär händer är egentligen brist på respekt mot vuxna, och brist på auktoritet i lärarrollen.

Hadde kvinnan haft auktoritet och respekt (som i vissa andra länder) så hade hennes studenter alldrig trollat henne på dethär viset.

Kort och gott, om ynglingarna vetat om att de hade fått ett kok stryk efteråt så hade detta aldrig skett.
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-05-03 kl. 19:33.
Citera
2018-05-03, 20:28
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruger89
För att bli av med detta räcker det inte att rösta "rätt". Yttra även era mest kontroversiella åsikter öppet, ta diskussionerna med människor i er närhet, läs på och låt er inte skrämmas av hotelser och DDR-retorik.

Ska Sverige ha ens en liten chans att överkomma vansinnet så måste mer till än internetuppror.

Instämmer. Jag tar debatten så ofta jag kan och när den passar, senast idag på min Komvuxskola om den radikala rörelsen feminister efter vi var tvugna att läsa en vetenskaplig rapport om genus och datorspel och hur Malmö förfaller efter vi hade sett fox news reportage från Malmö för ett par år sedan.
Ta debatten på era arbetsplatser, skolor, med era vänner osv. Så ofta ni bara kan, när det är läge för det och när ämnet kommer på tal.

För övrigt kan jag inte hjälpa att jag gottar mig lite i lärarens öde. Hon föder två flickor som bägge väljer att bli tillsammans med och föröka sig med en arab och en neger. Hon har säkerligen varit en av dessa hon nu blir mordhotad av. Vad är bättre än att låta dessa landsförrädare få smaka på sin egen medicin och dessutom av sin egen sida?
Detta är ingen engångsföreteelse, läser varje vecka om liknande situationer i USA där lärare och elever som anser sig själva vara liberala feminister som stöder BLM men nu själva blir kallade rasister.
Citera
2018-05-08, 13:34
Bannlyst
Någon som länkat det här gamla klippet förresten?

https://www.youtube.com/watch?v=XURRzofbMc0

Påminner lite om det här. Jobbigt att vara lärare i västvärlden idag.

Allt ska importeras från USA. Från demografin med fler negrer till snabbmat och film, mode och den allmänna fördumningen. Gated communities har väl också ploppat upp här och var? Det enda som inte importeras är de liberala vapenlagarna och medborgarnas rätt till självförsvar.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-05-08 kl. 13:38.
Citera
2018-05-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...en-sin-version

Någon som vet något mer och som kanske också har filmen som nämns?

Den fanns på Facebook för några dagar sedan.
Citera
2018-06-11, 10:26
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Nej tvärtom. Sverige var unikt med att inte ha denna skiten. Nu har vi släppt in omvärlden och blivit som alla andra.
Nja det stämmer väl inte. Tyskland hade inte skiten innan 1980, Italien hade inte skiten innan 1980, Polen har fortfarande inte skiten kommer kanske aldrig få, Tjeckien likaså, Ungern likaså, Bulgarien likaså, Slovenien likaså, Kroatien likaså, Makedonien likaså, Ryssland och Ukraina är fortfarande homogena, Estland, Letland, Litauen likaså. Kina låter knappt en enda främling få något längre uppehållstillstånd.

Finland och Norge hade heller inte massiv negerinvandring år 1980. Att vi blivit som alla andra är ett påstående jag tycker motsatsen stämmer in på. Att vi blivit sämre än de flesta är ett påstående som är mer korrekt. Vi har haft mycket kraftigare mans-neger-invandring.
Citera
2018-12-02, 22:33
Medlem
Rasse-Oscars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
N-ordet är starkt förknippat med förföljelse och förtryck under flera 100 år, har man lite vett i huvudet så undviker man det ordet. Alla fattar att det ordet är ett triggerord som används för att slå ner på en människa pga dennes utseende.
Argumentet "så har vi alltid sagt och gjort" är den lates argument för att slippa nytänkande, strävan är slut och intresset ligger i att bjäbba emot för att retas, okreativt och lågt - var tysta istället.

Förekomsten av ett ord som n-ordet är extremt stötande, och då syftar jag på den politiskt korrekta omskrivningen av ordet neger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in