Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-01, 17:28
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...er-storbranden

Citat:
En 26 vningar hg byggnad i centrala So Paulo har kollapsat efter en brand.

Det handlar om en tidigare kontorsbyggnad som utrymdes fr sju r sedan och som sedan dess har bebotts av ockupanter.

Syns tydligt att byggnaden tokrasar p samma stt som World Trade Center. Jet fuel can't melt steel beams? Myth busted...

Frgor p detta?
Citera
2018-05-01, 17:36
Medlem
Luxuss avatar
S praktiskt...fast att Ett hghus rasar av en brand sger ju inte s mycket. Finns ju vldigt mnga brnder som InTe resulterat i kollaps
Citera
2018-05-01, 17:36
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnstol2018

Syns tydligt att byggnaden tokrasar p samma stt som World Trade Center. Jet fuel can't melt steel beams? Myth busted...

Frgor p detta?

Har du ngon teknisk information om byggnadens material och utformning ?

Om din teori stmmer, bara sdr, s borde vl greenfell tower som brann i London 2017 sckat ihop ocks ?
Citera
2018-05-01, 17:44
Medlem
Citat:

Frgor p detta?

Det rasar p samma stt som WTC byggnad 7, men inte som de tv WTC tornen, som kollapsade uppifrn och ner. Vldigt intressant dock att se hur ett hus kollapsar p detta stt, vilket kar tilltron till den officiella WTC utredningen.
Citera
2018-05-01, 17:49
Medlem
Hur kan TS jmfra med en byggnad som sttt tom i sju r?
Vem vet vad som hnde under dessa sju r med byggnaden?
Varfr vergavs den verhuvudtaget? Kan det vara s att den var uttjnt redan fr sju r sedan?

Vrdels jmfrelse.
Citera
2018-05-01, 18:01
Medlem
tomchis avatar
Eller s var det hr ocks kontrollerad demolering 😉
Citera
2018-05-01, 18:20
Medlem
Citat:

Frgor p detta?
Som att MSM skulle visa ngot som gr emot den officiella versionen av 9/11.
Varningsflagga!
Citera
2018-05-01, 18:32
Medlem
Gosifs avatar
Tror inte mnga anser hur mkt fnster det fanns i wtc, nr planen kte in var det inte konstigt det sg lustigt ut
Citera
2018-05-01, 18:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Det rasar p samma stt som WTC byggnad 7, men inte som de tv WTC tornen, som kollapsade uppifrn och ner. Vldigt intressant dock att se hur ett hus kollapsar p detta stt, vilket kar tilltron till den officiella WTC utredningen.
Nu r jag inte s insatt i detta, men nog rasar det p samma viss som WTC tornen? WTC hade X antal vningar med X antal ton ovan fr sig som inte hll resten av tornen p plats. Nr det brande stlverket blide demolerade, s fanns inget som kunde hlla dessa ton p plats. S det rasade precis TS exempel gr.. eller jag har missat ngot?
Citera
2018-05-01, 22:10
Moderator
Konspirationer och alternativa teorier --> 911
Rubrik justerad till en mer sansad version, texten "9/11 DEBUNKED!!!" borttagen.

/Moderator
Senast redigerad av gason 2018-05-02 kl. 07:23.
Citera
2018-05-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Eller s var det hr ocks kontrollerad demolering 😉

Fr att anvndas som "bevis" att hghus som brinner faktiskt kan rasa exakt som en kontrollerad demolering.

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror inte mnga anser hur mkt fnster det fanns i wtc, nr planen kte in var det inte konstigt det sg lustigt ut

Har du varit uppe i WTC? Jag har. Jag har foton p glaset och jag har foton p stlbalkarna.

Det man reagerar p r hur vingarna skr genom stlbalkarna. Inte glasen. Tittar man p hur flygplan demoleras nr de krockar med fglar s inser man att vingar aldrig kan skra genom stl. Tanken r befngd.
Citera
2018-05-01, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Fr att anvndas som "bevis" att hghus som brinner faktiskt kan rasa exakt som en kontrollerad demolering.

Har du varit uppe i WTC? Jag har. Jag har foton p glaset och jag har foton p stlbalkarna.

Det man reagerar p r hur vingarna skr genom stlbalkarna. Inte glasen. Tittar man p hur flygplan demoleras nr de krockar med fglar s inser man att vingar aldrig kan skra genom stl. Tanken r befngd.

Flygplan som krockar med fglar kan f motorn eller tckpltar frstrda - det r ngot helt annat n de kraftiga brande elementen som utgr flygplanets inre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in