Citat:
Ursprungligen postat av
hankwiththecrank
Det var inte jag som började med att försöka ljuga ihop en historia om hur mycket roligare en Zoe är att köra än en 325.
Eftersom målet är att handla på coop, köra på 80-vägar, ha en varm bil på kort tid och hålla nere kostnaden så är den ju faktiskt roligare, bekvämare och bättre för mig.
Hur mycket roligare är det egentligen att betala flera gånger mer i månaden för en bil du inte behöver bara för att din penis är för liten?
Citat:
Ursprungligen postat av
hankwiththecrank
Nu när du uppenbarligen med några extremt enkla fakta blev överbevisad så är det jag som är i fel tråd för att jag inte jämför en 325 med superbilar? Hur ska du ha det?
Jag skrev inte superbil, jag skrev sportbil.
Bmw 325 e46 hade inte launch control, trodde det var underförstått att det var olika bilar jag pratade om pga detta men det är tydligen för mycket begärt av dig att du ska lyckas dra den slutsatsen på egen hand, något de flesta som är det minsta insatta borde kunna göra.
(Launch control fanns däremot i m3, men man ska ju ha en ganska livlig fantasi för att tro att en m3 el dyl är en "superbil")
Jag har för övrigt ägt flera 325or. En 325 e36 för 15+ år sen som jag körde skiten ur, fick ramlagerhaveri på och renoverade motorn på (själv i eget garage) senare en lågmilad e46 325 med m-sport paket. Snittade 4000-6000mil om året i den och körde den 2.5 år, c:a 12k mil. Höll ofta 160 på slingriga småvägar igenom bl.a dalarna och var allmänt korkad, lite kul var det ju där och då.
Sen växte jag upp lite till och tänkte efter, insåg då att bilen kostade 12-15 000kr i månaden i snitt så det var Inte så konstigt att jag kände att det var mycket månad kvar i slutet av lönen och började då fokusera på sparande istället.
Sparande är mycket roligare i längden för nu kan jag ju utan problem casha en tesla plaid, om jag nu vill. Men eftersom jag inte är dum i huvudet och är egen företagare så vill jag ju inte det för det är ett sjukt slöseri med pengar även om jag skulle leasa bilen, företaget får ju ta smällen då. Lägger hellre dom på hög till utdelning, resor, båtliv och pension långt innan 50..