Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-16, 20:36
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vidhåller mina 5%, åtminstone när förutsättningarna är optimala,

Det där är inte möjligt med Zoe (är den mest ineffektiva bilen) och nuvarande batterikemier.

Ta och mät upp det nästa gång istället för att fantisera/gissa.
Citera
2023-03-17, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Älskad av över 400.000 ZOE-ägare.
Europas populäraste elbil.
Lada var Sovjetunionens populäraste bil och älskades säkert av åtminstone någon av de 16.800.000 ägarna .

Det förhindrar inte att det objektivt sett är en riktig skitbil .
Citera
2023-03-17, 07:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
Lada var Sovjetunionens populäraste bil och älskades säkert av åtminstone någon av de 16.800.000 ägarna .

Undrar om det kan finnas en lika stor entusiast som BAB7 fast för Trabant i forna DDR?

En bil som är gjord delvis i papp..
Senast redigerad av Mullret 2023-03-17 kl. 08:03.
Citera
2023-03-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Undrar om det kan finnas en lika stor entusiast som BAB7 fast för Trabant i forna DDR?

En bil som är gjort delvis i papp..
Zoe kan vara framtidens Trabant .
Bägge är löjligt små inuti , har kort räckvidd , är plågade i farter över 60 , är rent tekniskt efter sin tid och kunde säljas i mängder enbart för att staten subventionerade pga ideologiska skäl .

Det krävs en särskild typ av "sucker" för att gå på en sådan mina och inte lära sig något av misstaget.
Citera
2023-03-17, 08:12
Medlem
Citat:
Zoe kan vara framtidens Trabant .
Bägge är löjligt små inuti , har kort räckvidd , är plågade i farter över 60 , är rent tekniskt efter sin tid och kunde säljas i mängder enbart för att staten subventionerade pga ideologiska skäl .

Det krävs en särskild typ av "sucker" för att gå på en sådan mina och inte lära sig något av misstaget.

Har du suttit i en zoe nu då?

Om zoe är trabant, vad är då den mycket mindre mini cooper, alla smart cars, tweezy(!) etc?

Jämförelsen håller inte alls.

Det låter inte som att du ens har suttit i en, snarare som att du har mentala problem, typ extremt mindervärdeskomplex och att du måste kräkas på och förminska något annat.
Citera
2023-03-17, 10:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

En bil som är gjord delvis i papp..

Inte papp. Panelerna är tillverkade av fenolhartz armerat med bomull/lump och pressat under högt tryck.
Lätt och rostfritt. Det var nog det bästa på hela bilen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Duroplast

Duroplast sitter du på varje dag.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-17 kl. 10:16.
Citera
2023-03-17, 10:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

FIAT 125, italiensk.
Citera
2023-03-17, 10:42
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobbwobb
Om zoe är trabant, vad är då den mycket mindre mini cooper, alla smart cars, tweezy(!) etc?

Mini - dagens Mini Cooper motsvarar främst samma nisch/status/postition som gamla Mini skulle jag säga.

Det sagt så för att gå tillbaka till Zoe (som tråden handlar om), vad blir ersättaren från Renault?

De har flera modernare elbilar som potentiella ersättare. Oklar på vilken av de som motsvarar Zoe.

Vidare; någon som vet varför Renault inte behöll Zoe som varumärke, fast med en ny modern plattform?
Citera
2023-03-17, 11:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Mini - dagens Mini Cooper motsvarar främst samma nisch/status/postition som gamla Mini skulle jag säga.

Det sagt så för att gå tillbaka till Zoe (som tråden handlar om), vad blir ersättaren från Renault?

De har flera modernare elbilar som potentiella ersättare. Oklar på vilken av de som motsvarar Zoe.

Vidare; någon som vet varför Renault inte behöll Zoe som varumärke, fast med en ny modern plattform?

Renault har väl läst denna tråden?

Allvarligt, så tror jag det förknippas för mycket med just en enda modell. De vill nog bredda sitt sortiment och få nya kunder som inte tänker småbil och långsam laddning i samma mening.
Citera
2023-03-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
FIAT 125, italiensk.
Jo grunden var fiat 125 .
Den ryska kopian hade dock tjockare plåt .

Har ägt en sådan men har ingen större lust att utsätta mig igen för denna rullande dödsfälla.
Citera
2023-03-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wobbwobb
Har du suttit i en zoe nu då?

Jämförelsen håller inte alls.

Det låter inte som att du ens har suttit i en, snarare som att du har mentala problem, typ extremt mindervärdeskomplex och att du måste kräkas på och förminska något annat.
Läs inlägget igen så kanske poletten ramlat ned .

Satt i en ZOE senast i helgen , de hade en på Volvo bredvid Daciorna .
Den var lika plastig och ynklig som jag mindes.
Två vuxna kan inte sitta fram utan att axlarna samtidigt tar i varandra och i dörrstolparna .

Inte en bil för en riktig man .

Smalaxlade betacuckar som aldrig utvecklade överkroppsmuskulatur under puberteten finner den nog rymlig, den har ju breda säten för att passa deras päronformade kroppar .
Citera
2023-03-17, 12:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp

Ryktas om en uppväckt Renault 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in