Citat:
Ursprungligen postat av gromgnutten
Tillbaka till Zoe, andra bilar har andra trådar. Denna handlar om problem och førdelar med just Renault Zoe.
/Mod
Zoe var en av de bilar jag funderade på för några år sedan när jag började kolla på elbilar, men efter att ha provkört 136 hästars versionen så insåg jag att den var mycket klenare än Peugeots 136 hästars e-208.
0-50 kanske inte är någon större skillnad, men Zoe tappar snabbt kraft efter det. Närmare 100 km/h så finns praktiskt taget ingen acceleration kvar. Det har dock Peugeot.
Vet inte varför det skiljer så mycket då båda är små bilar och har samma antal hästkrafter i grunden, men Zoe är så mycket slöare. Kanske de är sämre på att utnyttja krafterna än Peugot är. Ser ingen annan anledning.
Sen har vi ju det där med att snabbladdning inte ingick som standard och om man betalade extra för det så fick man bara 50 kW medans 100 kW snabbladdning ingår på alla modeller av e-208.
Tittade också på Mini Cooper, men det var samma problem där, max 50 kW laddning och på tok för litet batteri.