Citat:
Naturligtvis planerar jag mina långresor, annars hade det absolut inte funkat med laddningen.
Jag kollar först på internet var jag kan ladda längs vägen, sen har ett anteckningsblock i handskfacket, där jag skriver ner addresserna till laddstationerna, jag antecknar också värdefull information såsom antal AC 22-laddutag på stationerna, ev. öppettider och annan info. sen knappar jag in adressen på navigatorn när jag ska köra.
Men sträckan till Hamburg behöver jag inte planera eftersom jag kör den sträckan ofta, däremot kan man såklart få problem ändå, det kan handla om kortare räckvidd pga av dåligt väder, en defekt laddstation eller en upptagen laddstation längs vägen, därför har jag också reserv-stationer uppskriva i mitt anteckningsblock.
Jag kollar först på internet var jag kan ladda längs vägen, sen har ett anteckningsblock i handskfacket, där jag skriver ner addresserna till laddstationerna, jag antecknar också värdefull information såsom antal AC 22-laddutag på stationerna, ev. öppettider och annan info. sen knappar jag in adressen på navigatorn när jag ska köra.
Men sträckan till Hamburg behöver jag inte planera eftersom jag kör den sträckan ofta, däremot kan man såklart få problem ändå, det kan handla om kortare räckvidd pga av dåligt väder, en defekt laddstation eller en upptagen laddstation längs vägen, därför har jag också reserv-stationer uppskriva i mitt anteckningsblock.
Nu trollar du kalsongerna av dumskallarna igen!
En sa fantastisk bil som ZOE med ett sa magnifikt navigationssystem maste ju ha laddstationer i kartsystemet likaval som bensinmackar restauranger mataffarer och fan vet vad mer.
Denna funktion har jag [ja inte laddstationer for elbilar] pa min Garmin fran 2014.
Papper och penna for att skriva ner var man kan ladda blir lika gammalmodigt som att navigera via Taxikartan eller GulaSidorna, vilket jag gjorde pa 90talet.
For att pasta dig vara en ungdomlig 43aring beter du dig mer som KaptenStofil...
Betalar du dina rakningar via PG bruna kuvert ocksa?