Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Naturligtvis planerar jag mina långresor, annars hade det absolut inte funkat med laddningen.

Jag kollar först på internet var jag kan ladda längs vägen, sen har ett anteckningsblock i handskfacket, där jag skriver ner addresserna till laddstationerna, jag antecknar också värdefull information såsom antal AC 22-laddutag på stationerna, ev. öppettider och annan info. sen knappar jag in adressen på navigatorn när jag ska köra.

Men sträckan till Hamburg behöver jag inte planera eftersom jag kör den sträckan ofta, däremot kan man såklart få problem ändå, det kan handla om kortare räckvidd pga av dåligt väder, en defekt laddstation eller en upptagen laddstation längs vägen, därför har jag också reserv-stationer uppskriva i mitt anteckningsblock.

Nu trollar du kalsongerna av dumskallarna igen!

En sa fantastisk bil som ZOE med ett sa magnifikt navigationssystem maste ju ha laddstationer i kartsystemet likaval som bensinmackar restauranger mataffarer och fan vet vad mer.
Denna funktion har jag [ja inte laddstationer for elbilar] pa min Garmin fran 2014.

Papper och penna for att skriva ner var man kan ladda blir lika gammalmodigt som att navigera via Taxikartan eller GulaSidorna, vilket jag gjorde pa 90talet.

For att pasta dig vara en ungdomlig 43aring beter du dig mer som KaptenStofil...
Betalar du dina rakningar via PG bruna kuvert ocksa?
Citera
2020-11-06, 22:47
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Nu trollar du kalsongerna av dumskallarna igen!

En sa fantastisk bil som ZOE med ett sa magnifikt navigationssystem maste ju ha laddstationer i kartsystemet likaval som bensinmackar restauranger mataffarer och fan vet vad mer.
Denna funktion har jag [ja inte laddstationer for elbilar] pa min Garmin fran 2014.

Papper och penna for att skriva ner var man kan ladda blir lika gammalmodigt som att navigera via Taxikartan eller GulaSidorna, vilket jag gjorde pa 90talet.

For att pasta dig vara en ungdomlig 43aring beter du dig mer som KaptenStofil...
Betalar du dina rakningar via PG bruna kuvert ocksa?

Det är faktiskt ont om laddstationer i navigationssystemet, det finns ett bara litet fåtal laddstationer i navin här och där.. märkligt men sant.
Bensinstationer, restauranger etc är det fullt med i navin.
Papper och penna är, och har alltid varit det bästa, därför skriver jag upp alla laddstationer plus reserv-stationer och annan info i mitt anteckningsblock före en långresa.
Citera
2020-11-06, 23:02
Medlem
Citat:
Det är faktiskt ont om laddstationer i navigationssystemet, det finns ett bara litet fåtal laddstationer i navin här och där.. märkligt men sant.
Bensinstationer, restauranger etc är det fullt med i navin.
Papper och penna är, och har alltid varit det bästa, därför skriver jag upp alla laddstationer plus reserv-stationer och annan info i mitt anteckningsblock före en långresa.

Jahaja....Papper och Penna....

Att det fantastiska navigationssystemet pa en elbil inte har automatisk uppdatering av nagot sa viktigt som var man kan ladda sin vagn men val kopa, hor och hapna,bensin blir lite skrattretande...

Nu ar ju du enl egen utsago en Stofil av rang som skyr moderniteter men tank om du hade agt en smarttelefon....vilka mojligheter som oppnats for dig da!
Men du anvander val aven en Facit skrivmaskin fortfarande?
Citera
2020-11-06, 23:08
Medlem
Senast jag använde papper och penna samt en papperskarta för att navigera var väl så där för 12 år sedan.

Redan då var det omodernt, men jag hade ingen GPS då. Kort efter det hade jag min första smartphone, om det var 2008 eller 2009.
Idag lever man och andas Google maps navigering alternativt Waze.
Har också bilens inbyggda navigering, men tycker inte den är lika bra som Google maps eller Waze.
Citera
2020-11-07, 00:08
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Senast jag använde papper och penna samt en papperskarta för att navigera var väl så där för 12 år sedan.

Redan då var det omodernt, men jag hade ingen GPS då. Kort efter det hade jag min första smartphone, om det var 2008 eller 2009.
Idag lever man och andas Google maps navigering alternativt Waze.
Har också bilens inbyggda navigering, men tycker inte den är lika bra som Google maps eller Waze.

Jag köper inte en bil med installerat google-system!
För det första vill jag inte bli övervakad, och för det andra vill jag inte vara i beroendeställning till ett amerikanskt tech-bolag!
Citera
2020-11-07, 00:48
Medlem
Citat:
För det första vill jag inte bli övervakad, och för det andra vill jag inte vara i beroendeställning till ett amerikanskt tech-bolag!

På med foliehatten!

Jag kan inte bry mig mindre om google vet hur jag har rest eller inte. Möjligen om jag vore kriminell, då skulle jag undvika all teknik som Google, navigering, facebook, kontokort och mycket annat, men eftersom jag inte är det, så bryr jag mig inte.

Varför ska jag bry mig om att Googles servrar vet att jag körde från Stockholm till Malmö en dag om jag inte är kriminell?

Det är ju inte direkt så att anställda eller chefer på Google sitter och kollar upp och är intresserade över var jag reser, de kunde inte bry sig mindre, men även om någon skulle göra det, så gör det då.

Finns så många fördelar med Google som du missar genom att konstant ha en foliehatt på och väljer skrivmaskin eller papper och penna framför dagens teknik. Är förvånad över att du ens har en elbil. Måste nästan vara på tok för mycket teknik för dig trots att din Zoe knappt har någon teknik jämfört med en Tesla.
Citera
2020-11-07, 00:57
Medlem
glajarns avatar
Att ha en bil för den summan som kanske bara klarar 20 mil vintertid är ingenting jag skulle lägga dom pengarna på.
Citera
2020-11-07, 01:07
Medlem
Citat:

Helt ratt!

Man kan aldrig vara for forsiktig!
Jag vet nog hur CIA FBI ATF NASA SAPO och HUSTLER overvakar mig!

Daremot maste du vara mycket forsiktig nar du laddar din bil. Radiovagorna som laddaren avger analyseras av HUSTLER....
Citera
2020-11-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Helt ratt!

Man kan aldrig vara for forsiktig!
Jag vet nog hur CIA FBI ATF NASA SAPO och HUSTLER overvakar mig!

Daremot maste du vara mycket forsiktig nar du laddar din bil. Radiovagorna som laddaren avger analyseras av HUSTLER....

Japp, sen skickar dom en porrskådis med ENORM dase dit du befinner dig och och tar dig i baken.
Är så hemskt att se bakåtsträvare som BAB som inte ens är pensionär och är så rädd för teknik.

Min morsa, när hon levde, var 70 år innan hon gick bort.
Hon använde google navigering, spotify, hängde i forum, köpte allt med kort, aldrig kontanter, hade smartphone med Android och mycket annat.

Kanske för att när jag var liten så växte jag upp med och hade intresse för datorer och teknik. Jag mer eller mindre tjatade sönder henne om att köpa första datorn, TV-spelen, att skaffa Internet uppkoppling redan 1996 osv. När jag väl fått in henne på tekniken så var hon såld.
Citera
2020-11-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Japp, sen skickar dom en porrskådis med ENORM dase dit du befinner dig och och tar dig i baken.
Är så hemskt att se bakåtsträvare som BAB som inte ens är pensionär och är så rädd för teknik.

Min morsa, när hon levde, var 70 år innan hon gick bort.
Hon använde google navigering, spotify, hängde i forum, köpte allt med kort, aldrig kontanter, hade smartphone med Android och mycket annat.

Kanske för att när jag var liten så växte jag upp med och hade intresse för datorer och teknik. Jag mer eller mindre tjatade sönder henne om att köpa första datorn, TV-spelen, att skaffa Internet uppkoppling redan 1996 osv. När jag väl fått in henne på tekniken så var hon såld.

Nej det ar inte Dasen i Baken jag ar radd for.

Den kan jag ta som en man,utan vetskapen att DE VET att jag handlade brod pa ICA,tankade pa INGO [ja du ser...ICA INGO=SAPO CIA] och at pa MAX [FBI].

Vem vet vad DE kan ta sig till med denna kunskap om mig....
Det ar vad jag ligger somnlos over.

Jag litar helt pa BAB7!
Han ar mitt extralyse i nattmorkret!
Min tuta i tunneln!
Den polerade knoppen pa vaxelspaken!

Han vet sanningen och jag foljer i hans fotspar for sakerhets skull...
Citera
2020-11-07, 02:05
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Bevakad nehe, då har du inte mobiltelefon på för den går att se var den befinner sej. Du handlar inte heller med kort för där ser dom när var och hur mycket du köper. Har du gps i leksaks bilen, ta ur säkringen den registrerar även om den inte är på. God natt.
Citera
2020-11-07, 10:36
Medlem
tigerrakets avatar
Säg för tusan inte till BAB7 att Google Auto finns i hans superduperfantastiska Renault Zoe.
Gillar att han samtidigt säger hur tekniskt avancerad den är. Han har dock inte suttit i någon annan bil utan bara kollat på bilder och bedömt att hans är bättre.

En grottmänniska hade tyckt 740 var superfuturistisk. Så inte konstigt att BAB7 som är så teknikvarierad tycker att hans låda med fyra hjul är supermegamodern.

Det sorliga är väl att han flera gånger verkar tro att alla andra är lika imponerade och att dem "tittar lite extra på hans bil".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in