2018-05-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Rösta som du vill, men röstar du på AfS så får du nog dagen efter valet fundera vem som var Efterbliven på riktigt. Lycka till!

Vad är det för fel på din grammatik? Och varför kan du inte förklara för mig vad SD gör bra?
På vilket sätt tror du att de kommer göra någon skillnad, när de inte ens kan stå rakryggade i en enda fråga?

De har ändrat sig gällande NATO, EU och i frågan om vem som kan bli svensk. Vad tror du att SD kommer att uppnå?
Citera
2018-05-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Man bör dock fokusera mycket mer utanför Stockholm. Ut i Bergslagskommuner och andra kommuner som tagit enormt mycket invandrare på senare år som t.ex. Lysekil, där gatubilden helt förändrats på bara några år. Det är förmodligen där återvandringspolitiken kommer gå hem. Det kanske inte räcker för att nå riksdagen, men man kan åtminstone lyckas plantera sitt varumärke och återvandringspolitiken. Kan man få över 4 % i vissa kommuner (menar inte kommunalvalet nu) är mycket vunnet. Då kan man definitivt komma in 2022.

Så, ut i kommunerna som etablissemanget skiter i, så kan man åtminstone bygga en gräsrotsrörelse, och då finns i alla fall chansen att de kommer in.

Att enbart fokusera på sociala och alternativa medier är jag tveksam till om det kommer gå. Kommer de in trots det så har vi förmodligen sett det största paradigmskiftet i svensk politik sedan sossarna kom in för första gången.

Jag är tveksam. AfS är ett om uttrycket tillåts mer "borgligt" och intellektuellt inriktat parti och som är avsevärt enklare att sälja in bland moderater men framför allt hos oss akademiker som tvingas rösta på kretinerna i Sd eftersom det inte finns något vettigt alternativ. Studerar du till exempel riksdagslistorna så är det ljusårs skillnad på utbildning och erfarenhet.
Sd kan ta LO-kollektivet och landbygden, AfS känns fräschare och smartare och passar storstad bättre.
Citera
2018-05-09, 16:47
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
sånna?

Inser språkfascisten att ironin är total, eller måste jag plocka ut de färgade kritorna?

Intelligenta utbildade personer brukar avhålla sig att yttra sin åsikt om de saknar grundläggande kunskaper inom ämnet ifråga. Om de trots detta skulle yttra sig åtföljs yttrandet med drösvis med brasklappar.

Följaktligen drar jag därför slutsatsen att du varken är intelligent eller utbildad, varför du är fullständigt ointressant.
Vänligen kontakta mig inte mer.

Haha kränkt deluxe. Jag är tillräckligt ointressant för att du nödgades skriva ett försvarstal på knagglig svenska?! Vill du framstå som intellektuell eller bildad så borde du slänga med uttryck, grammatik och språk du behärskar. Det gör nästan ont att läsa.

Jag är förmodligen både intelligentare och har högre utbildning än du, men det spelar mindre roll. "Kunnskapen" du påpekar är inte svårare än det faktum än att AFS är små. Väldigt små. Man är inte obildad eller speciellt bildad för att veta det, även om det gör ont för dig.

Men återigen, lugna ner dig lite. Du behärskar uppenbarligen inte att argumentera politik eller ge bra reklam för ditt kära AFS just nu. Du drar bara ner dem i skiten.
Citera
2018-05-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
¨
Nej det kan dom inte, loppet är kört. Observera detta skrev jag till dom även precis efter brytningen. Man kan knappast skylle på någon överrumpling. Jag var heller inte den enda som uppmanade dom att passa på medans dom hade chansen och fortfarande hade partistöd och medlemmar.

Man hade ett fönster...som man totalt missade. Men hur skall du veta det? Vad kan du? Var du 10 år nyss?

Svart-vitt syn på livet, omognad = stark indikator på autism

Ja om du säger så allsmäktige "godhetsaposteln". Jag tar din kommentar ungefär lika seriöst som jag tog alla proffstyckare som sa att Trump aldrig skulle vinna o Brexit inte skulle ske etc...

Det är lätt att tycka när man har all fakta på bordet såhär i efterhand, men du var inte i hans situation och det är jävligt arrogant av dig att proklamera ett sådant misslyckande.

Vilka har en svart-vitt syn på livet? Vilka är omogna?
Citera
2018-05-09, 17:18
Medlem
UlphSvensons avatar
Hur kriminella är Afs i genomsnitt jämfört med SD? Iofs mycket överlapp i vilka som varit med i SD innan, men ändå. Inte Off Topic då det på något märkligt vis verkar ha lönat sig att åka dit för än det ena än det andra när det gäller just SD.
Citera
2018-05-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Som ovan skriver, nej.
Jag lägger min på SD i både riksdag och kommun.

Om nu SD skulle ha svårt att fylla stolarna så är det inget mot vad AsF kommer ha.
Kasta inte bort din röst....

Förstår vad du menar men det är tyvärr det mest idiotiska tankesättet man kan ha. Tänk om alla tänkte så.
Citera
2018-05-09, 17:39
Medlem
TrickieDickies avatar
För mig skulle Afs största nytta att fungera som en nödvändig blåslampa i häcken på Sd så att partiet inte börjar slappa till sig, när politikerna i riksdagsgruppen börjar vänja sig vid det behagliga livet som toppolitiker med de löner och förmåner som det innebär. Det var en metod som Stalin använde som ett synnerligen effektivt knep att få folk att rätta in sig i ledet....(Hans "morot" kan man säga..han använde inte bara piska i form av nackskott och enkelbiljett till Sibirien..)Stalin beviljade sin nomenklatura (den härskande klassen i Sovjetunionen av framför allt partikadrer, men inkluderade även kulturpersonligheter, forskare, höga militärer, elitidrottsmän etc en flora av privilegier i en fallande skala beroende vilken rang i hierarkin man hade. De som beviljades dessa privilegier vande sig såklart med det ljuva livet och ville naturligtvis inte mista de förmåner man hade, därför gjorde man som makten beordrade utan krångel...det är samma princip som idag får partiernas elitpolitiker att agera som de gör..inte allt för sällen i strid mot de högtravade principer de säger sig följa..risken är stor att Sd:s politiker faller i samma fälla och börjar kompromissa för mycket med partiets politik för att privata karriärer och ekonomiska intressen väger tyngre än politiska principer...därför behöver Sd en rejäl blåslampa så att de inte börjar förfalla för mycket!
Citera
2018-05-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det vore nog någon form av rekord om de kom in i riksdagen första året efter de bildades.. Tror aldrig det hänt någonstans.. Själv kommer jag rösta på SD till riksdagen och AFS till kommun och landsting.. Strategiskt riktigt och då får AFS växa till sig och få ordning på partiet så att de är mogna nog att hantera det.
Det har hänt massor av gånger i en massa länder. I Sverige senast med NyDemokrati. AFS har stor chans att komma in. Deras representanter är kända och omtyckta av många. DET är kruxet att klara 4% gränsen.
Citera
2018-05-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
Förstår vad du menar men det är tyvärr det mest idiotiska tankesättet man kan ha. Tänk om alla tänkte så.
Håller med. Stödröster är vägen till kaoset som vi har idag. Tror man på AFS skall man givetvis rösta på dem.
Citera
2018-05-09, 18:04
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag är förmodligen både intelligentare och har högre utbildning än du, men det spelar mindre roll. "Kunnskapen" du påpekar är inte svårare än det faktum än att AFS är små. Väldigt små. Man är inte obildad eller speciellt bildad för att veta det, även om det gör ont för dig.

Din utbildning är varken intressant eller värdefull med tanke på att den kommer från ideologiska institut, och även om din intelligens kanske är "högre" än den du svarar, verkar den inte tjäna dig särskilt väl.

Det handlar inte längre om huruvida ett parti är litet, eller om rösten blir bortkastad om de inte kommer in i riksdagen. Nu handlar det om huruvida Sveriges samhälle, som vi upplevt det, kommer att kunna fortsätta att existera.

Det är bara att titta på siffrorna. Det är inte hållbart. Och alla röster på partier som vill upprätthålla nuvarande politik är i slutändan en röst på fortsatt samhällsförfall. Tyvärr inkluderar det även SD så länge de väljer att inte lägga fram förslag som ytterligare motverkar det vi ser hända.

Det är därför man måste rösta på AfS det här valet. Det är en tydlig signal, oavsett om de inte lyckas passera riksdagsspärren. Huruvida de är små eller inte spelar ingen särskild roll. Det är idéerna som måste lyftas fram nu. Idéer som har legat undangömda allt för länge.

Ja, vi har nått den gränsen. Det är inte särskilt kul. Men det förändrar inte verkligheten. Nu är det enda alternativet att förflytta åsiktskorridoren ytterligare.
Senast redigerad av Lydan 2018-05-09 kl. 18:14.
Citera
2018-05-09, 18:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Hur kriminella är Afs i genomsnitt jämfört med SD? Iofs mycket överlapp i vilka som varit med i SD innan, men ändå. Inte Off Topic då det på något märkligt vis verkar ha lönat sig att åka dit för än det ena än det andra när det gäller just SD.
Annat är det förstås med SAP som har lite mer finess, som tex Måna och Özz. Vad vore det hederliga arbetarpartiet utan fifflare som dem. Och sen har vi Stefan, som nästan klarade en ams-kurs i svetsning. Vad vore Sverige utan honom.

Jag tror AfS inte riktigt kan nå upp till samma kvalificerade fusk och fiffel som dessa ädla sossar. Har man inte en korrupt gen så har man inte.
Citera
2018-05-09, 18:12
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Ett parti fullt med snorungar och nassar som inte har något tålamod över hur politik fungerar.

Nej AFS är ett pinsamt parti som inte kommer komma nånstans.

För sättet politik fungerar har verkligen tjänat oss väl? Är det verkligen argumentet du vill använda?

I sådana fall råder det ingen tvekan om att AfS är det minst dåliga alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in