2018-05-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
...

Nej, de flesta svenskar har inte en partner, vän eller arbetskamrat som är utomeuropeisk.

Jo det har dom.

Glenn, det är redan kört med det renrasiga Sverige.

Vi får satsa på att stoppa invandringen samt assimilation. Ja, jag vet; ordet assimilation gör ont hos sådana som dig Glenn.
Citera
2018-05-10, 18:25
Medlem
alkomannens avatar
Jag kommer rösta på AFS, tycker synd om de som fortfarande har förtroende för SD.
Citera
2018-05-10, 18:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Jo det har dom.

Vi får satsa på att stoppa invandringen samt assimilation. Ja, jag vet; ordet assimilation gör ont hos sådana som dig Glenn.
Om du var emot invandringen år 2014 eller 2010, varför vill du då acceptera de hundratusentals invandrare som massinvandringsvurmarna tvingat på oss sedan dess? Då låter du dem komma undan med sitt dåd. Det moraliska i det läget är förstås att vara för en återvandring av de nationssöndrande element som globalisterna tvingat på oss. Bara så kan svenskarna få upprättelse. Nationsfördärvarna ska inte lyckas mångkulturalisera sönder oss och vi ska inte acceptera vad de ställt till med fram till nu.

AfS vill att "uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas" enligt deras partiprogram, så någon "renrasighet" lär inte bli utfallet av deras politik men likväl ett Sverige där svenskarnas majoritetsställning inte hotas.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-05-10 kl. 18:46.
Citera
2018-05-10, 18:46
Medlem
TrickieDickies avatar
Tror inte att Afs kommer in detta val vad det verkar..men säkerligen nästa om de sköter sina kort väl..

Från Sentios senaste mätning:
Citat:
Ursprungligen postat av Samtiden
Inget av de nya partierna, Feministiskt initiativ, Medborgerlig samling eller Alternativ för Sverige, verkar stiga i opinionen. De ligger mycket långt från att få fyra procent, vilket är en högre tröskel än man först kan tro.
https://samtiden.nu/2018/05/sento-sd...-och-s-i-kris/
Citera
2018-05-10, 18:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Svar: AFS har absolut noll chans att komma in i riksdagen 2018. De är helt okända och kommer på sin höjd att samla 0.5%, jag skulle bli extremt förvånad om de fick över 1%.

Så är det alltid med alla partier "till höger" (eller vad man ska säga) om SD. De har inte en chans.

Vad gäller AFS så är väl den stora skiljelinjen gentemot SD att de har en rasistisk/etnisk inställning; endast nordiska personer ska kunna bli medborgare, och endast medborgare ska ha rätt till välfärden och bidrag, enligt AFS.

Detta innebär att en hårt arbetande sydkorean, kines eller japan inte kan bo och verka i Sverige, och därmed kan jag inte stödja AFS.
Citera
2018-05-10, 18:49
Medlem
Rikskanslerns avatar
Jag hade tänkt rösta på NMR men kommer antagligen att lägga min röst på AFS i stället. Inte därför att jag tror att de kommer att kunna påverka särskilt mycket genom det parlamentariska systemet utan därför att det är av yttersta vikt att de perspektiv de företräder yttras, diskuteras och normaliseras. Svenskarnas rätt till vårt land och kompromisslös repartriering av alla ockupanter måste bli självklara snarare än "extrema" positioner för var och en som värnar om vårt folk.

Det är också tröttsamt med alla SD-apologeter som inbillar sig att någonting kommer att förändras om SD får några extra procentenheter i valet. SD är numera kontrollerad opposition, vilket borde vara uppenbart för alla kritiskt tänkande människor. Ett toppstyrt sionistparti parti som företräder "öppen svenskhet" och vars främsta mål är att bli accepterat av etablissemanget kommer aldrig att sätta svenskarnas intresse främst.
Citera
2018-05-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om du var emot invandringen år 2014 eller 2010, varför vill du då acceptera de hundratusentals invandrare som massinvandringsvurmarna tvingat på oss sedan dess? Då låter du dem komma undan med sitt dåd. Det moraliska i det läget är förstås att vara för en återvandring av de nationssöndrande element som globalisterna tvingat på oss. Bara så kan svenskarna få upprättelse. Nationsfördärvarna ska inte lyckas mångkulturalisera sönder oss och vi ska inte acceptera vad de ställt till med fram till nu.

AfS vill att "uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas" enligt deras partiprogram, så någon "renrasighet" lär inte bli utfallet av deras politik men likväl ett Sverige där svenskanas majoritetsställning inte hotas.

Jag håller med dig i princip.

Men varför skulle lilla AfS klara detta bättre än stora SD? Det är hybris.

Till och med Svetsarn försökte att utvisa 80 000, men misslyckades, och han är statsminister.
Citera
2018-05-10, 18:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad gäller AFS så är väl den stora skiljelinjen gentemot SD att de har en rasistisk/etnisk inställning; endast nordiska personer ska kunna bli medborgare, och endast medborgare ska ha rätt till välfärden och bidrag, enligt AFS.
Det stämmer inte. AfS skriver:

"En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare."
https://alternativforsverige.se/atervandring/

Sitter du och hittar på och försöker svartmåla?
Citera
2018-05-10, 18:56
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Jo det har dom.

Haha, ni "kulturnationalister" och counter-jihadister är för härliga. Blir bara muslimerna ateister och deras kvinnor lika promiskuösa som våra så är allt bra. Finns få jag föraktar lika mycket som er. Ni är verkligen döda och själlösa inuti.

För övrigt har du helt fel. Ju fler utomeuropéer som kommer till Sverige desto mer negativt inställda kommer svenskarna att bli. Även om de har goda vänner och kollegor av främmande etnisk härkomst. Det är inte så att man kommer se med mer blida ögon på kaoset i förorterna bara för att man har en trevlig iranier som kollega. Hur kan du ens tro det?
Citera
2018-05-10, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det stämmer inte. AfS skriver:

"En utomnordisk medborgare ska ha levt i Sverige i minst 10 år för att kunna bli medborgare."
https://alternativforsverige.se/atervandring/

Sitter du och hittar på och försöker svartmåla?

Jo, så är det. Och i praktiken innebär detta att en icke-nordisk person inte kan bli medborgare. Du kan inte bo i ett land i 10 år utan att ha grundläggande sjukvård;
Är man inte medborgare i Sverige ska man inte få ta del av välfärden såvida inte Sverige har ett bilateralt avtal med landet i fråga om välfärdsförmåner för respektive lands medborgare.

Sverige har inte sådana bilaterala avtal med exempelvis Sydkorea, Kina, Japan. Detta innebär i praktiken att en sydkorean, kines eller japan inte kan bo i Sverige. Hoppas att du förstår det.

Sen skulle det vara intressant att veta hur AFS definierar "utomnordisk medborgare". Om en troende muslim (Achmed Mohammad, med långt svart skägg) är medborgare i Norge, kan då denne direkt bli medborgare i Sverige? Jag skulle inte tro att det är så AFS har tänkt.

Så någon form av ras-indelning ligger nog bakom tänket med "utomnordisk medborgare" och det skulle vara intressant att höra hur de tänker där? Är det någon form av Nurnberg-lagar, 2 blonda förföräldrar av 4 så är man godkänd?
Citera
2018-05-10, 19:01
Medlem
Vintergrisens avatar
En chans/risk/möjlighet (vad man nu vill) finns det förstås alltid, men personligen tror jag att AfS kommer att gå samma öde till mötes som ND eller SvP. Även SvP hade, när det begav sig, en rimlig chans att ta sig in i riksdagen om man såg till stödet på Flashback, men när det kom till faktiska valresultat var de inte ens i närheten. Jag skulle bli extremt förvånad om de ens kom i närheten av 4%, men man ska väl aldrig säga aldrig.
Citera
2018-05-10, 19:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag håller med dig i princip.

Men varför skulle lilla AfS klara detta bättre än stora SD? Det är hybris.

Till och med Svetsarn försökte att utvisa 80 000, men misslyckades, och han är statsminister.
Svetsarn har ju inte den rätta viljan. Han är globalisternas lydhund. Finns viljan så går det. AfS har den viljan. AfS är tydligare med vad de vill än SD. SD har fullt sjå med att inte bli kallade rasister av sina meningsmotståndare. De anpassar sig för mycket efter motståndarnas spelregler.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-05-10 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in