2018-05-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Menar du att det där är värt fängelse? På vilket sätt skiljer sig hans journalistiska gärning från valfri public service-reporter?
Återigen en som inte läser tråden. Han fick fortsatt fängelse för domstolstrots, han hade tidigare frigivits villkorligt.
Citera
2018-05-27, 13:02
Medlem
Mr Robinson medger också att han ligger risigt till, redan innan han grips.
Vid 20:26 i sin sändning säger han ”Now, I'm walking a thin line. ... I'm on a suspended sentence...” och han utvecklar att det i grunden handlar om att han ska förhindras från göra som han nu gjorde.
Han är alltså inte ett dugg överraskad att han grips. Inte jag heller. Till skillnad från många andra i den här tråden.
Citera
2018-05-27, 13:03
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Återigen en som inte läser tråden. Han fick fortsatt fängelse för domstolstrots, han hade tidigare frigivits villkorligt.
Alltså har han bara hälften av rättigheterna som en sketen public service-reporter har, pga politiska orsaker. Själva gärningen var inte ett dugg kriminell, kom nu och berätta hur staten inte förtrycker oliktänkande.
Citera
2018-05-27, 13:05
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Mr Robinson medger också att han ligger risigt till, redan innan han grips.
Vid 20:26 i sin sändning säger han ”Now, I'm walking a thin line. ... I'm on a suspended sentence...” och han utvecklar att det i grunden handlar om att han ska förhindras från göra som han nu gjorde.
Han är alltså inte ett dugg överraskad att han grips. Inte jag heller. Till skillnad från många andra i den här tråden.
Vi är inte heller överraskade, vi vet att omvandlingen måste utföras med våld. Fängslandet av TR är bara ett steg i utvecklingen. Det här kommer att sluta blodigt, var så säker.
Citera
2018-05-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Vi är inte heller överraskade, vi vet att omvandlingen måste utföras med våld. Fängslandet av TR är bara ett steg i utvecklingen. Det här kommer att sluta blodigt, var så säker.

Jag håller med dig men jag tror att vi ska vara försiktiga med att vara alltför determenistiska. Visst finns det en gräns för när våld är absolut nödvändigt men vi behöver inte pusha den gränsen.

Kommer det dit att det står mellan mig och de minas demokratiska rättigheter/friheter så är det en självklarhet att göra motstånd. Det som hänt TR är ett sådant övertramp, inte bara mot TR utan hela folkets rättigheter. De (politiker/media) har nu en chans att pudla rejält och göra om/rätt. Fortsätter de spä på med samma medicin kommer det dock att oundvikligen bli tråkigt.

Jag vägrar leva under ett kalifat och jag vägrar leva under en relativistisk samhällsordning. Jag vägrar framförallt se på när mina medmänniskor förtrycks.
Citera
2018-05-27, 13:20
Medlem
Enligt #FreeTommy hat han blivit överfallen av muslimska interner och får vård

https://twitter.com/hashtag/FreeTommy?src=hash
Citera
2018-05-27, 13:22
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Jag håller med dig men jag tror att vi ska vara försiktiga med att vara alltför determenistiska. Visst finns det en gräns för när våld är absolut nödvändigt men vi behöver inte pusha den gränsen.

Kommer det dit att det står mellan mig och de minas demokratiska rättigheter/friheter så är det en självklarhet att göra motstånd. Det som hänt TR är ett sådant övertramp, inte bara mot TR utan hela folkets rättigheter. De (politiker/media) har nu en chans att pudla rejält och göra om/rätt. Fortsätter de spä på med samma medicin kommer det dock att oundvikligen bli tråkigt.

Jag vägrar leva under ett kalifat och jag vägrar leva under en relativistisk samhällsordning. Jag vägrar framförallt se på när mina medmänniskor förtrycks.
Jag tror inte de kommer att pudla. De här demokratifienderna är helt säkra på vinst, att de har den stora massan bakom sig. De släpper inte ratten med mindre än att de måste skäras loss och behöver vi gå så långt så blir det tyvärr så.
Citera
2018-05-27, 13:22
Medlem
Nightsorrows avatar
Folk verkar missa den fundamentala punkten här. Det var olagligt att rapportera i någon mån kring grooming-rättegången. Tommy's livesändning där han jagar och frågar ut de misstänkta, och bara i allmänhet pratar om det som sker, bröt därmed emot lagen. Att ta kampen emot själva gripandet är meningslöst, det finns inte ett juridiskt ben att stå på där.
Han behöver inte slå någon, skrika på någon, försöka förhindra någon att ta sig in i rättssalen. Att han överhuvudtaget pratar om rättegången (via någon form av media, i detta fall Facebook) är skäl nog att gripa honom.
Man kan diskutera rimligheten i en sådan lagstiftning, och att den medför 10 månaders fängelse (+3 för tidigare villkorlig dom), men gripandet i sig, nej. De som säger att det var helt rätt att gripa honom har lagen helt och hållet på sin sida.

Det man däremot kan diskutera är skillnaden i rättvisa. Det gick väldigt snabbt att skippa rättvisa i Tommy's fall, tog bara några timmar. Men när vita tonåringar nyttjas som sexslavar då kan man tydligen dra benen efter sig.
Man bör också ha i huvudet att Tommy kommer behöva något form av skydd eller sitta i isolering hela sin fängelsevistelse, annars kommer han inte överleva den.

Och man kan framförallt vara jävligt tacksam att vi inte har en sådan lag i Sverige. Så att oavsett hur mycket man ogillar den mediala cirkus som ofta sker i samband med rättegångar, så kan vi alltid diskutera aktuella rättsfall utan att riskera fängelse själva.
Citera
2018-05-27, 13:25
Medlem
EffinEjits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Folk verkar missa den fundamentala punkten här. Det var olagligt att rapportera i någon mån kring grooming-rättegången. Tommy's livesändning där han jagar och frågar ut de misstänkta, och bara i allmänhet pratar om det som sker, bröt därmed emot lagen. Att ta kampen emot själva gripandet är meningslöst, det finns inte ett juridiskt ben att stå på där.
Han behöver inte slå någon, skrika på någon, försöka förhindra någon att ta sig in i rättssalen. Att han överhuvudtaget pratar om rättegången (via någon form av media, i detta fall Facebook) är skäl nog att gripa honom.
Man kan diskutera rimligheten i en sådan lagstiftning, och att den medför 10 månaders fängelse (+3 för tidigare villkorlig dom), men gripandet i sig, nej. De som säger att det var helt rätt att gripa honom har lagen helt och hållet på sin sida.

Det man däremot kan diskutera är skillnaden i rättvisa. Det gick väldigt snabbt att skippa rättvisa i Tommy's fall, tog bara några timmar. Men när vita tonåringar nyttjas som sexslavar då kan man tydligen dra benen efter sig.
Man bör också ha i huvudet att Tommy kommer behöva något form av skydd eller sitta i isolering hela sin fängelsevistelse, annars kommer han inte överleva den.

Och man kan framförallt vara jävligt tacksam att vi inte har en sådan lag i Sverige. Så att oavsett hur mycket man ogillar den mediala cirkus som ofta sker i samband med rättegångar, så kan vi alltid diskutera aktuella rättsfall utan att riskera fängelse själva.
Det man ska diskutera är varför det var olagligt att rapportera från groomingrättegången. Allt efterspel är bara juridiska finter, man kan inte vinna över den som sätter spelreglerna så länge reglerna skrivs för att hålla allmänheten i okunnighet.
Citera
2018-05-27, 13:52
Medlem
Citat:
Här har inte skett några brott mot mänskliga rättigheter. Det är rent nys!
Du är uppenbarligen en hatisk och fördömande människa, och du tar definitivt inte till dig de finare nyanserna av vad jag har skrivit i denna tråd.
Sådant lämnar mig kall.
Själv hoppas jag att du får ett långt och lyckligt liv.

Jag måste ge dig att du faktiskt försöker vara konstruktiv, vilket inte går att säga om ”Libertarasmus” (osäker på stavning).

Ok, TR visste vad han gav sig in på och förstod förmodligen konsekvensen. Förmodligen var han tvungen att bli dömd i enlighet med lagen. Men varför gjorde han det? Det är knappast någon som inte förstår allvaret, det är inte en svensk öppen anstalt han kommer till.

Vad är det då han är redo att gå i döden för, vad vat det som gjorde att folk var halvvägs över stängslet mot downing street med en dödlig konsekvens som troligt resultat? Finns det fog för rädslan/ilskan som uppenbarligen gör att folk går till handling?

Jag menar att det gör det och att det inte handlar om TR per se utan vad han och utfallet symboliserar. Många har reagerat på hur Youtubern count dacula (oklar på stavning) blev dömd för att ha lekte med sin hund och skämtade med att den heilade. Han blev dömd till böter för ett skämt och hela pressen var på plats för att bevaka det hela. Domen/bevakningen måste ses i ljuset av att han byggt sin plattform på kritik mot mångkultur och Islam.

Samtidigt står en ensam TR och filmar när folk som utfört vad som faktiskt är systematisk tortyr ska inför domstolsväsendet och får ett års fängelse utan att någon får rapportera om något som skulle kunna sätta groominghärvan i ljuset.

Det är uppenbart att vissa personer döms publikt och juridiskt, möjligtvis rättmätigt medan andra får ett fripass. Hur kan vi inte föra detta tillbaka till personernas åsikter?

Mitt förslag är att idéen om att i entusiasmen kring ett mångkulturellt samhälle och ”allas lika värd” och det starka narrativ som skapats kring det gjort att man i desperation letar de monster man tror sig känna till men i processen tillåter de verkliga monstrena härja fritt. Vi kommer inte heller ifrån att det är ett starkt marxistiskt narrativ om likhetsssträvan.

Nu står vi där med verkligheten framför oss och demokratins pelare tittar bort. Det kommer inte folk acceptera och det som var talande från demonstrationen igår är att alla samhällsskikt fanns representerade, fattiga och rika, unga och gamla, vita och icke-vita.

Jag tror inte att det här en ”förkylning” av irritation - jag tror att det finns tilllräclligt med ilska för den neglering av reella värden sedan -68 som byggt väst starkt efter kriget är de värden som reagerar idag.
Senast redigerad av redness 2018-05-27 kl. 13:57.
Citera
2018-05-27, 13:57
Medlem
Lydans avatar
Ytterligare ett exempel på vänsterfascism som sprider sig som en löpeld genom Europa. Det är på allvar. Behandlar de Robinson som senaste gångerna han blivit omhändertagen är han död inom kort. De vet exakt vad de håller på med.

Tar man inte till vapen nu är man enbart en feg liten råtta. En följare. En förtryckare.
Citera
2018-05-27, 13:58
Medlem
Cheeswisss avatar
Det är tydligen så här världen funkar alltså.. yttrandefrihet och om du bara yttrar dig inom det du får yttra dig om( men det gäller inte alla).. Men just nu är det muslimer som man inte ska reta upp.. De senaste åren har militanta muslimer mördat väldigt väldigt många människor i Europeiska städer.. Och säkerligen har MI5 haft ögonen på TR ett tag och beslutat sig för att få bort EN människa som talar sanning istället för riskera fler attacker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in