2018-05-27, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Titta på det jag länkar till. Redan i början, från typ 00:05, ser du hur han jagar de åtalade som ska gå in till domstolen.
Påminner lite om när svensk press stod utanför Börshuset & försökte få en kommentar av Horace Engdahl.
Citera
2018-05-27, 13:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Det är tydligen så här världen funkar alltså.. yttrandefrihet och om du bara yttrar dig inom det du får yttra dig om( men det gäller inte alla).. Men just nu är det muslimer som man inte ska reta upp.. De senaste åren har militanta muslimer mördat väldigt väldigt många människor i Europeiska städer.. Och säkerligen har MI5 haft ögonen på TR ett tag och beslutat sig för att få bort EN människa som talar sanning istället för riskera fler attacker
Tror du på allvar att risken för muslimska terrordåd har minskat nu när TR sitter inne?
Citera
2018-05-27, 14:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag förstår hur du känner det, men lagen är, och ska aldrig vara, underordnad någonting. Anarki och revolution hoppas jag ingen med berått mod vill ha. Jag vill definitivt inte ha det. Vi ska inte glömma bort att domstolen faktiskt lagför och dömer våldtäktspersonerna. Det är då en fungerande institution.

Nu är det ju så att lagen har varit extremt dålig på att lagföra pedofilerna. Dom har i många år fritt kunnat härja i fittan på engelska tjejer så små som 11 år. Tjejerna har skickats runt i muslimska grupper som små trasor och fått sina liv förstörda.
Allt detta har höga polischefer och dess underordnade vetat om. Höga politiker osv har känt till det. Vissa har deltagit i det genom att gosa med småtjejer som bonus. Ingen har under många år stoppad det och alla säger nu att det är bara för att det är muslimer som gjort det som ingen sagt något för att stoppa det.

Jag skulle säga att det absolut inte är en fungerande institution.

Sen finns det massor med fall med gruppvåldtagna engelska tjejer som inte får rätt. Det finns alla tänkbara bevis och vittnen. Se bara på fallet med Chelsey, (justice for chelsey). Där manipulerade polis och domstol med hela ärendet såpass att alla muslimska våldtäktsmän gick helt fria. Muslimerna hade till och med jagat henne naken på gatan, vittnen fanns. Men vittnesmålen begravdes och fick inte användas osv.

Precis nyligen så har Tommy Robinson grävt om ett fall där några engelska pojkar blivit ihjälkörda. Många misstänker att det kan vara ett muslimskt dåd. Men ingen får gräva i det och vänstermedia lägger locket på. När familjerna själva försöker gräva i det så möter dom motstånd direkt från poliser. Det är mammor som fått sina barn dödade, kanske mördade och polisen hotar mammorna som försöker få fram sanningen. Allt för att muslimers brott inte skall få synas.

Att man inte får rapportera om rättegångar där muslimer har våldtagit engelska barn gör att jag anser att det inte är en fungerande institution.

Jag vill inte heller ha revolution, men vad gör man om alternativet är värre? Säg mig det.
Citera
2018-05-27, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Folk verkar missa den fundamentala punkten här. Det var olagligt att rapportera i någon mån kring grooming-rättegången. Tommy's livesändning där han jagar och frågar ut de misstänkta, och bara i allmänhet pratar om det som sker, bröt därmed emot lagen. Att ta kampen emot själva gripandet är meningslöst, det finns inte ett juridiskt ben att stå på där.
Han behöver inte slå någon, skrika på någon, försöka förhindra någon att ta sig in i rättssalen. Att han överhuvudtaget pratar om rättegången (via någon form av media, i detta fall Facebook) är skäl nog att gripa honom.
Man kan diskutera rimligheten i en sådan lagstiftning, och att den medför 10 månaders fängelse (+3 för tidigare villkorlig dom), men gripandet i sig, nej. De som säger att det var helt rätt att gripa honom har lagen helt och hållet på sin sida.

Det man däremot kan diskutera är skillnaden i rättvisa. Det gick väldigt snabbt att skippa rättvisa i Tommy's fall, tog bara några timmar. Men när vita tonåringar nyttjas som sexslavar då kan man tydligen dra benen efter sig.
Man bör också ha i huvudet att Tommy kommer behöva något form av skydd eller sitta i isolering hela sin fängelsevistelse, annars kommer han inte överleva den.

Och man kan framförallt vara jävligt tacksam att vi inte har en sådan lag i Sverige. Så att oavsett hur mycket man ogillar den mediala cirkus som ofta sker i samband med rättegångar, så kan vi alltid diskutera aktuella rättsfall utan att riskera fängelse själva.

Hela poängen med Tommy-Gate är den Anarkotyranni som just nu sprider sig runtom i västvärlden. Makten har fått skrämselhicka och gör allt den kan för att slå tillbaka.

Det här har tagits upp i alternativ media senaste månaden.

https://svegot.se/2018/03/25/europas...anarkotyranni/

https://www.altnorden.se/2018/05/04/4792/

Skit i om ni håller med eller följer dessa normalt, men läs och lyssna. Ta även in vad som nyligen hände med Lauren Southern, Sellner och Generation Identitaire i Österrike. Till och med varenda liberterian borde skaka av rädsla för vad som kan komma härnäst.
Citera
2018-05-27, 14:28
Medlem
Citat:
Och man kan framförallt vara jävligt tacksam att vi inte har en sådan lag i Sverige. Så att oavsett hur mycket man ogillar den mediala cirkus som ofta sker i samband med rättegångar, så kan vi alltid diskutera aktuella rättsfall utan att riskera fängelse själva.

Om vi inte är vaksamma så blir det snart så. Som avhandlats tidigare så har man redan försökt att införa inskränkningar i informations och yttrandefriheten.

Vi har inte många skrivna lagar än men vi har en kontraktualism som är extremt stark och missbrukas grovt för att sätta folk i ett mentalt fängelse.

Att Alice bah-kunke som kultur och demokratiminister inte står och skriker på frihet för Lars Vilks är obegripligt tills man förstår att hon är köpt och villkorad till Islamistiska kulturföreningar.
Senast redigerad av redness 2018-05-27 kl. 14:32.
Citera
2018-05-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Hela poängen med Tommy-Gate är den Anarkotyranni som just nu sprider sig runtom i västvärlden. Makten har fått skrämselhicka och gör allt den kan för att slå tillbaka.

Det här har tagits upp i alternativ media senaste månaden.

https://svegot.se/2018/03/25/europas...anarkotyranni/

https://www.altnorden.se/2018/05/04/4792/

Skit i om ni håller med eller följer dessa normalt, men läs och lyssna. Ta även in vad som nyligen hände med Lauren Southern, Sellner och Generation Identitaire i Österrike. Till och med varenda liberterian borde skaka av rädsla för vad som kan komma härnäst.

Ja, konservativa och libertarianer sitter i samma båt. Om libertarianer bara kunde släppa haschet en stund så skulle problemet kunna lösas.
Citera
2018-05-27, 14:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Sverige och UK har inte samma lagar gällande detta, läs tråden.

Folk som klagar på svenska lagar borde ta och läsa om vilka stränga lagar både UK som Frankrike har rörande saker som yttrandefrihet. Rent extrema och där sådana som i detta fall att det blir närmast per automatik som folk blir dömda.

Synd för Tommy det här. Gissar att det antingen blir isolering hela tiden eller att han kommer bli en martyr.
Citera
2018-05-27, 15:30
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat.
Varningar utdelade.

Tråden handlar inte om muslimer, konspirationsteorier eller rättsväsendet i allmänhet. Tråden handlar om Tommy Robinson och hans arrestering utanför domstolen.

/Mod
Citera
2018-05-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Enligt #FreeTommy hat han blivit överfallen av muslimska interner och får vård

https://twitter.com/hashtag/FreeTommy?src=hash

Det tog inte lång tid. Jag tyckte någon skrev att han var frisläppt igen. Fake news?

Imponerande marsch för TR idag. Om jag inte missförstod texten så marscherar även nationalister i Berlin för Free TR. Tänk, tyska nationalister månar om en brittisk nationalist.

Citat:
Folk verkar missa den fundamentala punkten här. Det var olagligt att rapportera i någon mån kring grooming-rättegången. Tommy's livesändning där han jagar och frågar ut de misstänkta, och bara i allmänhet pratar om det som sker, bröt därmed emot lagen. Att ta kampen emot själva gripandet är meningslöst, det finns inte ett juridiskt ben att stå på där.
Han behöver inte slå någon, skrika på någon, försöka förhindra någon att ta sig in i rättssalen. Att han överhuvudtaget pratar om rättegången (via någon form av media, i detta fall Facebook) är skäl nog att gripa honom.
Man kan diskutera rimligheten i en sådan lagstiftning, och att den medför 10 månaders fängelse (+3 för tidigare villkorlig dom), men gripandet i sig, nej. De som säger att det var helt rätt att gripa honom har lagen helt och hållet på sin sida.

Det man däremot kan diskutera är skillnaden i rättvisa. Det gick väldigt snabbt att skippa rättvisa i Tommy's fall, tog bara några timmar. Men när vita tonåringar nyttjas som sexslavar då kan man tydligen dra benen efter sig.
Man bör också ha i huvudet att Tommy kommer behöva något form av skydd eller sitta i isolering hela sin fängelsevistelse, annars kommer han inte överleva den.

OK, då kommer saken i ett annat läge. Det var jag inte medveten om och det har inte skrivits om det tidigare utan att gripandet var störande av ordning.

Att TR offrar sig nu gör ju att extra mycket ljus kommer komma på denna enorma groominghärva OCH myndigheternas agerande under och efter.

Jag hoppas innerligt att han klarar sig men ska han sitta 13 månader i fängelse så kommer man se till att han blir mördad. Det är nog min tro. Frågan är om det är i UK allt brakar loss först.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu är det ju så att lagen har varit extremt dålig på att lagföra pedofilerna. Dom har i många år fritt kunnat härja i fittan på engelska tjejer så små som 11 år. Tjejerna har skickats runt i muslimska grupper som små trasor och fått sina liv förstörda.
Allt detta har höga polischefer och dess underordnade vetat om. Höga politiker osv har känt till det. Vissa har deltagit i det genom att gosa med småtjejer som bonus. Ingen har under många år stoppad det och alla säger nu att det är bara för att det är muslimer som gjort det som ingen sagt något för att stoppa det.

Sen finns det massor med fall med gruppvåldtagna engelska tjejer som inte får rätt. Det finns alla tänkbara bevis och vittnen. Se bara på fallet med Chelsey, (justice for chelsey). Där manipulerade polis och domstol med hela ärendet såpass att alla muslimska våldtäktsmän gick helt fria. Muslimerna hade till och med jagat henne naken på gatan, vittnen fanns. Men vittnesmålen begravdes och fick inte användas osv.

Precis nyligen så har Tommy Robinson grävt om ett fall där några engelska pojkar blivit ihjälkörda. Många misstänker att det kan vara ett muslimskt dåd. Men ingen får gräva i det och vänstermedia lägger locket på. När familjerna själva försöker gräva i det så möter dom motstånd direkt från poliser. Det är mammor som fått sina barn dödade, kanske mördade och polisen hotar mammorna som försöker få fram sanningen. Allt för att muslimers brott inte skall få synas.

Att man inte får rapportera om rättegångar där muslimer har våldtagit engelska barn gör att jag anser att det inte är en fungerande institution.

Jag vill inte heller ha revolution, men vad gör man om alternativet är värre? Säg mig det.

Mycket bra skrivet. Att TR engagerar sig i detta gör honom till nationalhjälte. Många kommer sluta upp runt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Folk som klagar på svenska lagar borde ta och läsa om vilka stränga lagar både UK som Frankrike har rörande saker som yttrandefrihet. Rent extrema och där sådana som i detta fall att det blir närmast per automatik som folk blir dömda.

Synd för Tommy det här. Gissar att det antingen blir isolering hela tiden eller att han kommer bli en martyr.

Tittar man på klippet hur TR lugnt pratar och filmar i nästan på en timme och sedan grips så inser man hur illa ute demokratin är i UK.
Citera
2018-05-27, 16:01
Medlem
Jag tror att gripandet av TR (och andra) ska förstås mot rädslan för terrorism. ”Väck inte den björn som sover” och jag tror att det är just detta som föranledde gripandet.

Jag försöker hålla mig inom mods riktlinjer och jag undrar helt enkelt om vi kan förklara gripandet genom de laga som hindrar rapportering om de problem som skulle kunna skapa mer terror. Exempelvis så har andra journalister gripits under terrorlagsstiftning när de berört samma typ av fall som TR.

Hur man än vänder och vrider på det så har utfallet blivit drakoniska domar exemplifierat i fallet TR med gripande och dom till ett års fängelse på stående fot och det rör om i frihetsborgen UK.

Frågan är om det finns något man kan göra, om ryktena stämmer att TR redan attackerats som en konsekvens av domen så är det ett mycket allvarligt läge.

Mediabevakningen är intressant för målet då de som protesterat kallats extremister och arresteringen av TR har vägts mot hans förflutna inom EDL.

Det är av högsta vikt att TR får en mildrad dom eller att särskild hänsyn tas till hans vistelse i fängelset.
Citera
2018-05-27, 16:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tittar man på klippet hur TR lugnt pratar och filmar i nästan på en timme och sedan grips så inser man hur illa ute demokratin är i UK.

Grejen är ju dock att detta inte är nya lagar utan sådana man haft väldigt länge men som nu missköts. För just denna rättegång hade man givet ut att det inte fick rapporteras från den. Tommy bröt mot detta blir gripen. Sedan utöver detta så ger man ut ytterligare en ban order om att media får inte skriva om att Tommy blivit dömd. Det är liksom så mycket 1984 som det kan bli. Ingen får skriva om detta i UK och om de gör det så kommer de få samma straff som Tommy...

Lagarna är ju dock gamla och handlar om mest om det ska vara ordning och reda i brittisk press. Enbart erkända journalister ska kunna förmedla nyheter, brittiska staten har också sett till två världskrig och sedan t.ex IRA konflikten rätt att stoppa rapportering som berör rikets säkerhet eller som man också kan kalla det stör den juridiska processen. Saker som man nu alltså använder för att stoppa både Tommy som att stoppa att det ens rapporteras om honom.
Citera
2018-05-27, 16:24
Medlem
Citat:

Det finns absolut skäl att fundera över om det är politikers jobb att stifta lagar som är ren åsiktscensur. Plus att uppenbarligen så köper inte alla legitimiteten i denna lag eller gripande. Eftersom det är protester.

Sedan har vi liknande lagar i Sverige, Hets Mot Folkgrupp är en sån lag, där man helt godtyckligt kan sätta dit vem man vill utan att förklara vad denne har gjort fel, där Sverige bötfäller mestadels pensionärer som är arga på samhället och skriver något "dumt". Ren och skär åsiktscensurering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in