Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-29, 16:11
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Är detta sant att 1 miljon engelska barn våldtagits och förövarna var till 95% muslimer borde de bli inbördeskrig imorn!

Det kommer det inte bli. Medier i UK har varit väldigt duktiga på att vända hatet mot Polacker som kommer och tar jobb för att ta bort uppmärksamheten från Muslimer som våldtar och häller syra i ansiktet på folk. De ligger därför 10 år efter i sin uppvakning kring Muslimer och islam.

De flesta individer från England hatar oss Europeer (inklusive Tyskar och Svenskar etc.) mer än de hatar Pakistanier. Detta eftersom hatet mot andra vita kristna är accepterat, men om man hatar muslimer/pakistanier eller svarta så är man "rasist".

Därför är det hela energin kring problemen främst riktat mot EU och andra vita. I Sverige gör nationalistiska rörelser dessa en björntjänst då de hakar på. Vi måste vara smarta om vem den egentliga fienden är. Är det verligen polacker och Tyskar som kommer hit och jobbar?

De är arga, men de ligger 10 år efter Sverige i sin oro för Muslimsk invandring. Detta just då EU och andra Europeer har varit ett lätt ställe att skylla alla problem på. Vi i Sverige har mer en social infrastruktur för att reagera organiserat mot detta om det hade hänt här.
Senast redigerad av WheelofFortune 2018-05-29 kl. 16:16.
Citera
2018-05-29, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samhall1
Vill man ha någon yttrandefrihet i framtiden så gäller det att göra sig hörd och sedd nu. Om detta händer i England så är det bara en tidsfråga innan det händer i Sverige. Vi har redan stora problem med yttrandefriheten här. Man kan förlora sitt jobb om man talar öppet om att rösta på SD eller talar kritiskt om islam, man får inte komma till tals i media om man inte har ”rätt åsikter”, man får ett helvete och blir avstängd från sociala medier om man publicerar fakta om islam eller muslimers överrepresentation i vålds-och sexualbrott, för att ge några exempel.

Japp. Du kan förlora ditt arbete som lärare. Det hände sverigedemokraternas Rickard Jomshof. Det har hänt andra. Du skullle inte behöva anstränga dig att söka en lärartjänst för du skulle avfärdas utifrån de åsikter du har. Du kan nog förlora andra tjänster inom kommunen om du inte är politiskt korrekt, dvs har vänstervridna åsikter. Jag är rädd själv att mina åsikter ska komma ut just pga jobbhänsyn. Sedan kan du stå där arbetslös och hånas offentligt för att du är så pass värdelös att du inte får något arbete överhuvudtaget.
Citera
2018-05-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Så vitt jag vet är det upp till domaren i varje rättsfall att bedöma om en fråga är så pass "het" att juryns medlemmar kan förväntas ha svårt att följa domstolens order, och inte på egen hand söka information utanför rättssalen, eller inte. I det här fallet har man, och jag kan nog tycka det är en korrekt bedömning, ansett att juryn nog kommer ha svårt för att låta bli att läsa nyheter i frågan, och färgas av dem. Och det sista domaren vill är nog att man ska behöva frikänna alla förövare för att juryn uppenbart varit färgad av nyhetsrapportering.

Vad bygger du på att just i det här fallet är det korrekt? Har du läst förundersökningen? Det ligger ingenting i att det är ett fall "som kan polarisera" ? Eller att myndigheter har ett jätteansvar själva då myndigheter visste i flera år men valde att inte larma. Borde inte varje medialt uppmärksammade fall sättas munkavel på i sådana fall då det alltid finns risk att de blir påverkan utifrån? Det här är inte "rättegång bakom stängda dörrar" utan du får inte ens rapportera om fallet eller filma utanför vilket är ytterst ytterst märkligt och extremt odemokratiskt. Hur kan man ens granska makten ordentligt om en domare helt sonika kan bestämma att det är förbjudet?
Citera
2018-05-29, 17:54
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samhall1
Ja att de har hittat någonting att gå på råder det ingen tvekan om, det kan ju inte vara så svårt. De har ju lyckats arrestera honom tidigare för att han startat en ''rita Mohamed-tävling''. ''Jag är inte rasist, men'' att rita en jävla gubbe bör man ju få göra.

Faktum är att polisen återarresterade honom för ett tidigare brott enbart för att hindra honom hålla tävlingen.
Maktmissbruk på hög nivå redan där.
Citera
2018-05-29, 17:54
Medlem
Man ska inte underskatta att tänka själv, en enkel hjärngympa är ju att kolla på hur bra det gått för exempelvis England när det kommer till migration.
England är ju likt Sverige ett generöst land när det kommer till att ta emot flyktingar, likaså Tyskland och Frankrike.

Vad har då hänt i dessa länder? Jo precis det som vi kan förvänta oss, med helt öppna gränser kommer till en början farliga grupperingar in i landet. Att vara generös och blåögda har slutat med terrordåd i alla dessa länder.
Även områden med paralella rättsystem med andra lagar skapas, lagar som religionen sätter högre än landets lagar och domstolar.

Och nu verkar istället personer som varnar för den här fortsatta utvecklingen bli samhällets fiender... Vi kan vara säkra på att vi kommer att få liknande fall i Sverige om någon vågar ta samma stora plats som Tommy.
Citera
2018-05-29, 19:16
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Den vilkorliga domen gällde i 3 månader. Alltså preskriberad för flera månader sedan. […] senare damma dag...dömdes han till 13 månades fängelse.
Citat:
Så vitt jag vet satt han av 3 månader av ett 18 månaders straff, och fick därefter 13 månader villkorligt.

Bara för att reda ut detta:
  1. Straffet han fick förr var på 3 månaders fängelse. (Så han fick 10 till nu)
  2. Det suspenderades i 18 månader. D.v.s. han behövde inte sitta inne då, men kan behöva göra det om han inom 18 månader gör något...
  3. Men sen är frågan vad är "något"? (alltså fan vet med English Common Law).
Men här uttalar sig tydligen en lagkunnig medlem i "Team Robinson": (han verkar iofs oförskämt ung, och sitter dessutom med Lauren Southern)
https://youtu.be/s-OTJrb5TH0
  • 14:57 "being arrested for breach of the peace does not constitute a breach of a suspended sentence"
  • 17:39 "The main criticism being that the defense could have asked to have the trial thrown out. Now, yes, it's true that they could have appled for that, they could have used Tommy's livestream for grounds for that. No sane, reasonable judge would ever say: OK, you've applied for it, here you go, it's a mistrial. All Tommy did was state the names and the charges on the livestream. If you have a jury, on the last day of the case, who do not know the names or the charges of the defendants, then you are in some serious trouble."
Citera
2018-05-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Vad bygger du på att just i det här fallet är det korrekt?
Det är inget jag överhuvudtaget har lagt mig i. Lagstiftningen är solklar, och debatten är i dagsläget oärlig. Rätten i England har enligt lag rätt att förbjuda rapportering av pågående rättsfall, och bryter man mot det förbudet, är det vad man straffas för. Straffet är för övrigt böter, även om nu ganska höga sådana. Hela grejen här är dock oärligheten när man säger att TR blev inlåst för att han försökte intervjua pedofilerna. Han kommer högst troligt dömas till att betala böter för det tilltaget, men hans villkorliga dom, alltså inlåsningen, verkställdes för att han bröt mot lagen, och "åkte fast". Att engelsmännen behöver rösta så de får ett vettigare rättssystem är ju ingen nyhet. För fan, de har fortfarande lagkrav på den där löjliga peruken i brottmål, om ingenting annat så visar väl det att engelskt rättsväsende är en cirkus. Men här har saker skett i enlighet med cirkusens regler. Vill man hojta om något vore det därför rimligare att hojta om att rätten har rätt att förbjuda rapportering överhuvudtaget, och inte att TR blivit inlåst, för att en villkorlig dom verkställts, när han brutit mot en domstolsoder han var högst medveten om att han bröt mot.

Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
[*]Men sen är frågan vad är "något"? (alltså fan vet med English Common Law).
"Något" är ju rapporteringsförbudet runt grooming rättegången. Och videoklippet bevisar ju att han själv var mycket väl medveten om att detta "något" var ett problem, men att han var villig att ta riskerna med det. Det låter dock jävligt udda att de skulle ha förlängt hans straff baserat på det, eftersom straffet så vitt jag vet "normalt" är böter för att bryta mot rapporteringsförbudet.
När dom avkunnats i grooming rättegången, får vi kanske veta mer, men just nu är det viss torka på opartisk information.
Citera
2018-05-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frumsk
Och nu verkar istället personer som varnar för den här fortsatta utvecklingen bli samhällets fiender... Vi kan vara säkra på att vi kommer att få liknande fall i Sverige om någon vågar ta samma stora plats som Tommy.

Som Bechir Rabani, i Sverige är makten lite mer resolut.
Citera
2018-05-29, 19:57
Bannlyst
Arresterad och omedelbart dömd till fängelse för "breaking the peace"? "Störande av allmän ordning" läser jag någonstans att det betyder. Tommy Robinson fick 13 månaders fängelse för detta och människor befarar att det i praktiken är en dödsdom.

Beordrad medietystnad i Storbritannien. Hur i hela friden är detta möjligt utan att det landet nu ska kallas för att vara diktatur?
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-05-29 kl. 20:04.
Citera
2018-05-29, 20:01
Medlem
Citat:
Det är inget jag överhuvudtaget har lagt mig i. Lagstiftningen är solklar, och debatten är i dagsläget oärlig.

Citat:
[/b][/b][/b]Så vitt jag vet är det upp till domaren i varje rättsfall att bedöma om en fråga är så pass "het" att juryns medlemmar kan förväntas ha svårt att följa domstolens order, och inte på egen hand söka information utanför rättssalen, eller inte. I det här fallet har man, och jag kan nog tycka det är en korrekt bedömning, ansett att juryn nog kommer ha svårt för att låta bli att läsa nyheter i frågan, och färgas av dem. Och det sista domaren vill är nog att man ska behöva frikänna alla förövare för att juryn uppenbart varit färgad av nyhetsrapportering.

Du har visst lagt dig i att det här fallet är korrekt. Du anser att domaren gjort en korrekt bedömning. Vad grundar du det på? Har du läst någon förundersökning och har du djup kunskap inom det aktuella fallet?
Citera
2018-05-29, 21:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Är detta sant att 1 miljon engelska barn våldtagits och förövarna var till 95% muslimer borde de bli inbördeskrig imorn!
Men det är ju förbjudet att informera om det.
Citera
2018-05-29, 22:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Arresterad och omedelbart dömd till fängelse för "breaking the peace"? "Störande av allmän ordning" läser jag någonstans att det betyder. Tommy Robinson fick 13 månaders fängelse för detta och människor befarar att det i praktiken är en dödsdom.

Beordrad medietystnad i Storbritannien. Hur i hela friden är detta möjligt utan att det landet nu ska kallas för att vara diktatur?
Idioterna i tråden försvarar det hela med att lagen är skriven så. Om lagen föreskrev att de skulle äta upp sin mamma skulle de säkert lyda, alternativt hylla fängelsedom för de som vägrar.

Autister, överallt ser jag dessa autister. Må de få äta sina egna mammor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in