Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-26, 07:57
Medlem
Läste domen i morse, fattar inte hur man kan göra så mot ett barn.

fy faan för att utreda ett sånt brott.
Citera
2012-11-26, 08:27
Medlem
Grandiosos avatar
Fasansfull läsning. Sällan blivit så illa berörd av ett svenskt kriminalfall.
Det är precis som åklagaren uttrycker här:
Citat:
Publicerad: 2006-05-03
Åklagaren: Det värsta jag sett
Erik Handmark har aldrig blivit så illa berörd förut
EKSJö Drygt två tusen sidor ondska. Det är vad kammaråklagare Erik Handmark presenterar.
- Jag har aldrig tidigare arbetat med ett material som berört mig så illa, säger han.
Åtalet tecknar sida upp och sida ner en bild av två människor, Bobbys mamma och styvpappa, som helt tappat besinningen.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=917.0

Och bara den mest naive kan inbilla sig att det är slut med vidriga jävligheter från
detta avskyvärda monster som nu släppts fri!

Vem, vilka blir nästa offer för hans sexualsadistiska lustar? För hans vilja att göra ONT?

Kvinnan däremot tror jag knappast blir inblandad i mera ohyggligheter.
Man får innerligt hoppas att det störda fanskapet aldrig sätter några flera barn till världen.
Senast redigerad av Grandioso 2012-11-26 kl. 08:31.
Citera
2012-11-26, 10:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Publicerad: 2006-05-03
Straffa mig då döda mig?
- Straffa mig då, straffa mig, döda mig då, jag vill dö!
Orden är Bobbys.
Hans sista tid i livet uttalade han dem flera gånger - varje dag.
Till slut orkade Bobby inte längre. övergreppen blev för mycket. I polisförhören berättar styvpappan om den tioårige pojkens desperation. Om de våldsamma bråken.
Han ville dö?
- Bobbys ögon stod åt alla håll och han skriker det där:
- Jag vill dö! Jag vill dö!
När polisen frågar hur ofta Bobby använde de här orden svarar styvpappan:
- Suck, det var flera gånger om dan.

Han säger att det alltid började med att Bobby var missnöjd eller lite gnällig.
Höjde aldrig rösten
- Som ett barn kan vara, men givetvis lite värre - på grund av hans handikapp.
Människor i mammans omgivning har beskrivit henne som en mor som aldrig höjde rösten mot sin son. Det stämmer inte enligt styvpappan.
Gav honom örfilar?
Han uppger istället att Bobbys gnäll fick modern att bli rasande.
- Hon gav honom några riktiga örfilar, eller knuffade i väg honom. Hon hatade Bobby, säger styvpappan i förhören.
I sin förtvivlan såg Bobby döden som en befrielse och skrek:
- Jag vill dö! Jag vill dö! Straffa mig, döda mig!
Eric Tagesson

Och de som utövat denna ONDSKA vistas alltså nu fritt i samhället igen!

Och mannen här som tillsammans med denna svagbegåvade kvinna begått det mest
oförlåtliga av brott, det mot ett värnlöst BARN, kommer nu sannolikt att tillåtas
försvinna in i den skyddande anonymiteten och är snart redo för att snärja ett nytt
aningslöst offer därute i landet...

Har människan genomgått någon terapeutisk behandling av något slag under sin
sexåriga anstaltsvistelse? Ställer det sig överhuvudtaget möjligt att behandla folk
med en sådan sjukligt avancerad form av sexualsadistisk läggning?

Och känslolösheten, likgiltigheten inför andra människors lidanden, deras liv?
Den kan väl knappast avlägsnas vare sig med långvarig terapi eller medicinsk behandling?

En ondska av dessa gigantiska proportioner upphör väl knappast förrän bäraren av den
dragit sitt sista andetag. Förmodar jag.

Här nedan en lång, innehållsrik och särdeles intressant artikel:
Citat:
The Disturbed Mind - Compliant Victims of the Sexual Sadist

This is a descriptive summary of the experiences of a sample of women who have been consensually involved with criminal sexual sadists. The paper details the physical, sexual, and psychological abuse to which the women were subject as well as the process by which they were transformed from independent, competent woman to the compliant appendages of their criminally active partners. Similarities in the sexual sadist's criminal and consensual sexual activities as they reflect a specific paraphilic preference are discussed.

http://www.canadiancrc.com/Newspaper...al_Sadist.aspx
Citera
2012-11-26, 11:36
Medlem
antiheros avatar
Jag skulle vara intresserad av att få reda på var personen i fråga kommer att bo osv.
Citera
2012-11-26, 12:22
Medlem
adde58s avatar
Få tag på modern till Bobby borde väl inte vara så svårt. Det är ju bara för någon att ring hennes morsa och fråga efter denna Niina Äikiä på ett fint sätt så hon inte anar ugglor i mossen! Niina Äikiä hon skall finnas i södra sverige under ett annat namn. Hon har bott i ett familjehem i södra Sverige fram tills oktober då hon blev fri. Nu kan hon befinna sig var som helst, vem vet kanske hon har träffat sin gamle pojkvän Carl Larsson > Eddy Larsson igen??

Enligt uppgifter kom ju Bobby från Stenungnsund och den enda Äikiä som finns där är denna dam här nedan. Så det måste vara modern till Niina Äikiä och Bobbys mormor

V***ko Orvokki Äikiä
Hällebäcksvägen 4 lgh 1101
444 43 Stenungsund
Mobil: 073-229 ** 98
Senast redigerad av adde58 2012-11-26 kl. 13:05. Anledning: Namn felstavat
Citera
2012-11-26, 12:35
Medlem
Nicke08s avatar
De torterade, plågade, förnedrade barnet under lång tid. Till slut orkade inte Bobbys kropp, han avled i sina egna spyor efter att ha torterats av de som skulle vara ett skydd för honom.
Dessa två GM har förverkat rätten att få vara delaktiga i ett modernt samhället.
STOR SKAM att dessa nu skall vistas fritt bland oss.
Finner inga ord.............
Vart tog Sverige i vägen?
Citera
2012-11-26, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
De torterade, plågade, förnedrade barnet under lång tid. Till slut orkade inte Bobbys kropp, han avled i sina egna spyor efter att ha torterats av de som skulle vara ett skydd för honom.
Dessa två GM har förverkat rätten att få vara delaktiga i ett modernt samhället.
STOR SKAM att dessa nu skall vistas fritt bland oss.
Finner inga ord.............
Vart tog Sverige i vägen?
Efter det att det brutala mordet på Bobby har uppmärksammats i flera medier,så försvann
Sveriges rykte som en trygg folkhemsnation, och det visar på att det svenska samhället på 2000-talet har blivit allt kallare och osäkrare.

Jag håller med Nicke08 att dessa 2 inavlade ärkesvin inte ska ha rätt att vistas i samhället
och det brutala mordet på Bobby kommer att ligga de bägge kallblodiga barnmördarna i fatet,för en lång tid framåt. Jag kan utgå ifrån att de bägge GM inte var så populära,när de satt inspärrad i hotell apburen,de var hatad som pesten av medinternerna.Jag hoppas på att de bägge också har fråntagits rätten till att inneha körkort,Påverkar inte brottet deras chanser till att söka jobb, och att ta lån på banken?

Sen kommer jag också att tänka på alla kamrater som Bobby hade på Handskeryds särskola i Nässjö han gick i,de var chockade och ledsna,när de fick reda på vad som har hänt deras kompis Bobby.
Senast redigerad av Alpha4000 2012-11-26 kl. 13:36.
Citera
2012-11-26, 13:35
Medlem
Hur blir det med den gamla identiteten när man får en ny? Är allt han gjorde som Eddy borta ur registren nu när han är Carl och har nytt personnummer? Om han skulle mörda någon igen eller begå ett brott är allt nollställt då. Dömer man honom som Carl då, en tidigare ostraffad person. Eller dömer man honom som Eddy en tidigare straffad person.
Citera
2012-11-26, 14:00
Medlem
Det sjukaste är att det kallas för "vård"...
Citera
2012-11-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Hur blir det med den gamla identiteten när man får en ny? Är allt han gjorde som Eddy borta ur registren nu när han är Carl och har nytt personnummer? Om han skulle mörda någon igen eller begå ett brott är allt nollställt då. Dömer man honom som Carl då, en tidigare ostraffad person. Eller dömer man honom som Eddy en tidigare straffad person.
Han har inte bytt ID! Han har tydligen bara strukit namnet Eddy. Och kvar är bara Carl. Efternamnet är samma, likaså personnumret. Så ingenting är nollställt för den sakens skull...
Citera
2012-11-26, 14:30
Medlem
SandraTheKs avatar
Den här Carl (Eddy) Larsson omnämns som styvfadern. Men jag har inte någonstans sett/läst mig till att Bobbys biologiske far omnämns? (kan vara jag som bara missat det)
Citera
2012-11-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Den här Carl (Eddy) Larsson omnämns som styvfadern. Men jag har inte någonstans sett/läst mig till att Bobbys biologiske far omnämns? (kan vara jag som bara missat det)
Enligt vad jag minns var det en somalier boendes på en flyktingförläggning i Stenungsund som Niina träffade och blev gravid med. Och han brydde sig lika med noll om sin son...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in