Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-18, 01:42
Medlem
Sigrids avatar
Citat GP:

Polisens dykare hittade kroppen i sjön i närheten av Hyltena Motell, ett lastbilsfik en mil söder om Jönköping. Kroppen låg i ett paket. En rättsmedicinsk undersökning ska nu fastställa om det verkligen är Bobbys kropp som dykarna hittat.

Tidigast i början av nästa vecka kan resultatet av den tekniska och rättsmedicinska undersökningen var klart

Erkänt duktiga förhörsledare
De två poliserna som har en nyckelroll i utredningen är Harriet Persson och Lars-Göran Berglund.
De är erkänt duktiga förhörsledare

I går satt de i tingssalen i Eksjö.
- Det är lite olika hur man gör, men i Göteborg sitter vi alltid med vid häktningsförhandlingar. Man kan bland annat vara ett stöd för den misstänkte, säger Harriet Persson.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=259719
Citera
2006-02-18, 02:48
Bannlyst
Var är Bobbys pappa?

I Exilen var det nog, har vi läst att pojkens pappa som vill hit, är en
asylsökande neger nere i Europa, så mamman fått ett handikappat barn.
Med en styvpappa istället hemma, var det väl svårt för pappan att få
komma som hit anhörig. Expressen som har många detaljer har inte
detta, vem har det i denna soppa?

Detta börjar bli politik, en finsk störd mamma i Sverige pippar neger oskyddat och får ett problembarn etc. Hur ska man förebygga sådant?
Citera
2006-02-18, 03:12
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman

Detta börjar bli politik, en finsk störd mamma i Sverige pippar neger oskyddat och får ett problembarn etc. Hur ska man förebygga sådant?

Bobbys biologiska fader finns i Skåne och har vistas där i många år!

Edit:

Kan du vara vänlig ge en länk till ditt påstående
Citera
2006-02-18, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Billys biologiska fader finns i Skåne och har vistas där i många år!
Och Bobbys?
Citera
2006-02-18, 04:02
Medlem
KönsKlass avatar
Jag vet att det här kan verka jävlit smaklöst, men det är ändå nåt jag funderar över.
Med styvpappans sadistiska bakgrund och domar, och även han sjuka funderingar kring att få mörda och göra sig av med kroppar till höger och vänster, så får jag känslan av att den lilla pojken inte gick en så trevlig död tillmötes. Nästan som att det var styvpappans första experiment av nåt slag, (förlåt mig för ordvalet, men jag kom inte på nåt bättre)

Jag fick inställningen till att de fortfarande gick med likhundar på tomten då de funnit liket i sjön. Vad kan detta bero på? Att han är skändad på något sätt, eller är det bara jag som missuppfattat nåt? Jag undrar verkligen vad obduktionen säger och om jag får gå på min egen känsla så tror jag inte att lille Bobby gick en snabb död tillmötes.

Fyfan vad tragiskt det hela är. Brukar nästan aldrig ta åt mig av sånt här men av nån underlig orsak mår jag fan piss varje gång jag läser om det i dagstidningarna. Stackars lilla grabb alltså.

Hoppa styvpappan inte får vård. Han ska fan ha kåken, och där hoppas jag att jag verkligen att han blir väl omhändertagen av de intagna.
Citera
2006-02-18, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Jag vet att det här kan verka jävlit smaklöst, men det är ändå nåt jag funderar över.
Med styvpappans sadistiska bakgrund och domar, och även han sjuka funderingar kring att få mörda och göra sig av med kroppar till höger och vänster, så får jag känslan av att den lilla pojken inte gick en så trevlig död tillmötes. Nästan som att det var styvpappans första experiment av nåt slag, (förlåt mig för ordvalet, men jag kom inte på nåt bättre)

Jag fick inställningen till att de fortfarande gick med likhundar på tomten då de funnit liket i sjön. Vad kan detta bero på? Att han är skändad på något sätt, eller är det bara jag som missuppfattat nåt? Jag undrar verkligen vad obduktionen säger och om jag får gå på min egen känsla så tror jag inte att lille Bobby gick en snabb död tillmötes.

Fyfan vad tragiskt det hela är. Brukar nästan aldrig ta åt mig av sånt här men av nån underlig orsak mår jag fan piss varje gång jag läser om det i dagstidningarna. Stackars lilla grabb alltså.

Hoppa styvpappan inte får vård. Han ska fan ha kåken, och där hoppas jag att jag verkligen att han blir väl omhändertagen av de intagna.
Klart att de måste söka av allt, det kan ju finnas flera. Det kan vara en olycka också, pappan har lackat ur och klappat till grabben så han dog.
Och varför går en sådan dåre fri, brist på pengar igen till svenska problem?

Hade det finska psykot de andra barnen hemma?
Citera
2006-02-18, 07:24
Medlem
Sigrids avatar
Så blev det så till slut att mamman avslöjade det hemska mordet på Bobby.

Citat Expressen:

Mamman avslöjade sanningen om Bobby

I nästan tre veckor lyckades Bobbys mamma hålla masken och bära på sin fasansfulla hemlighet.
Men i torsdags orkade hon inte längre utan berättade var sonens kvarlevor fanns. Då hade hon fått veta att sambon pekat ut henne som ensam mördare.

När mamman med en röd filt över huvudet fördes in till häktningsförhandlingen i Eksjö var det inte kriminalvårdens personal som höll henne i handen utan hennes förhörsledare, kriminalinspektör Harriet Persson.
För henne fick mamman direkt förtroende.

De nya uppgifter som hon lämnat till polisen i torsdags och till häktningsdomaren Christer Norberg under det förhör som hölls fick kammaråklagare Erik Handmark att komma med ett alternativt yrkande: medhjälp till mord.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=528800
Citera
2006-02-18, 07:35
Medlem
Sigrids avatar
Vet inte vilken blaska som har rätt men jag tror mer på att hon erkände innan p.g.a. att det var dykare från Göteborg på plats och fick upp pojken vid 16-tiden
Det tar ju tid för göteborgarna att ta sig till Jönköping i dåligt väglag.

Bobbys mamma orkade inte längre.
I går berättade hon var sonens kropp gömts.
Erkännandet kom under transporten till häktningsförhandlingen.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...780616,00.html
Citera
2006-02-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas

Exakt. Det är samma vibbar jag får också utav det här. Det är så hemskt att man får kalla kårar när man tänker på det här nu när alla pusselbitar trillar på plats. Det här har varit ren ondska.
Citera
2006-02-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norman

Enligt vad som någon tidigare skrivit i tråden som hade anknytning till Stenungsund, så blev inte Bobby till genom frivilligt sex, utan snarare våldtäkt.
Citera
2006-02-18, 07:44
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Så blev det så till slut att mamman avslöjade det hemska mordet på Bobby.

Citat Expressen:

Mamman avslöjade sanningen om Bobby

I nästan tre veckor lyckades Bobbys mamma hålla masken och bära på sin fasansfulla hemlighet.
Men i torsdags orkade hon inte längre utan berättade var sonens kvarlevor fanns. Då hade hon fått veta att sambon pekat ut henne som ensam mördare.

När mamman med en röd filt över huvudet fördes in till häktningsförhandlingen i Eksjö var det inte kriminalvårdens personal som höll henne i handen utan hennes förhörsledare, kriminalinspektör Harriet Persson.
För henne fick mamman direkt förtroende.

De nya uppgifter som hon lämnat till polisen i torsdags och till häktningsdomaren Christer Norberg under det förhör som hölls fick kammaråklagare Erik Handmark att komma med ett alternativt yrkande: medhjälp till mord.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=528800

http://privatpersoner.eniro.se/query...a=&what=wphone

Niin* Katariin*Äikiä född 1975
Citera
2006-02-18, 07:49
Medlem
lar_berts avatar
Ett 10-årigt barn - har de inget hjärta i kroppen? Oavsett vad det var för hemligheter som Bobby skulle/inte skulle avslöja kunde det inte varit värt det. Fy fan säger jag! För mig är det ofattbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in