2006-02-19, 10:18
Medlem
KönsKlass avatar
Riktiga psykfall brukar ju isoleras pågrund av risken att bli ihjälslagna, men de är ju inte totalisolerade skulle jag tro. De rör sig på avdelningar för personer i samma sits så att säga. Men jag vette fan i det här fallet. Det KAN ju inte spela någon roll vart den här idioten än hamnar. Någon borde vilja klippa honom ändå tycker man. Skulle han däremot bli placerad bland de vanligt "normala" internerna så sliter dom ju honom i stycken inom kort. Jag tycker det är jävligt synd att det ska vara ett sånt jävla daltandes med såna här idioter. Ut med dom bland de vanliga internerna så att de blir ihjälslagna. Lagen borde vara så att det spelar ingen roll vad för grovt brott du gjort så hamnar du bland vanliga interner och inte på nån specialavdelning. Det skulle avskräcka idioter för att bete sig som svin ute i samhället. Kan inte strafflagen skrämma folk så borde ju fan den interna behandlingen fungera alldeles utomordentligt istället. Billigt och jävligt effektivt. Det skulle sprida sig som en löpeld ute på gatan och folk skulle nog tänka både en och annan gång innan de funderar på att flippra ut. Och om det sedan rör sig om ett psykfall som av misstag döms till kåken så spelar det väl ingen roll om de slår ihjäl honom. Är han inte kapabel att sätta sig in i andra människors lidande så är han inte kapabel att sätta sig in i sin egen heller. Så han lider inte det minsta av att bli torterad själv

Och att tycka synd om en sån här jvla idiot och försöka skydda honom på en massa specialavdelningar är ju patetiskt. Vad fan har den där jäveln gjort för samhället? Är vi skyldiga honom någonting? Nej...jag vill då inte att mina skattepengar försörjer ett sånt där svin. Klarar man inte av att leva under samhällets lagar så får man leva under den lag man själv lever, och vad spelar det då för roll om man får betala med samma behandling som man utsatt andra för? Det är ju för guds skull det enda såna där idioter förstår.
Citera
2006-02-19, 10:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Riktiga psykfall brukar ju isoleras pågrund av risken att bli ihjälslagna, men de är ju inte totalisolerade skulle jag tro. De rör sig på avdelningar för personer i samma sits så att säga. Men jag vette fan i det här fallet. Det KAN ju inte spela någon roll vart den här idioten än hamnar. Någon borde vilja klippa honom ändå tycker man. Skulle han däremot bli placerad bland de vanligt "normala" internerna så sliter dom ju honom i stycken inom kort. Jag tycker det är jävligt synd att det ska vara ett sånt jävla daltandes med såna här idioter. Ut med dom bland de vanliga internerna så att de blir ihjälslagna. Lagen borde vara så att det spelar ingen roll vad för grovt brott du gjort så hamnar du bland vanliga interner och inte på nån specialavdelning. Det skulle avskräcka idioter för att bete sig som svin ute i samhället. Kan inte strafflagen skrämma folk så borde ju fan den interna behandlingen fungera alldeles utomordentligt istället. Billigt och jävligt effektivt. Det skulle sprida sig som en löpeld ute på gatan och folk skulle nog tänka både en och annan gång innan de funderar på att flippra ut. Och om det sedan rör sig om ett psykfall som av misstag döms till kåken så spelar det väl ingen roll om de slår ihjäl honom. Är han inte kapabel att sätta sig in i andra människors lidande så är han inte kapabel att sätta sig in i sin egen heller. Så han lider inte det minsta av att bli torterad själv

Någon som har koll på hur det är i USA? Visst är det väl så att där blir man inkastad med "vanliga" fångar oavsett vad man har gjort?
Citera
2006-02-19, 10:27
Medlem
KönsKlass avatar
Törs inte säga säkert, men jag tror det är beroende på straffskalan. Inte säker dock. Men nog har man läst många artiklar om seriemördare och sadister som fått en behandling av internerna som lett till döden ganska ofta.
Citera
2006-02-19, 10:28
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHarlot
stor risk i fång-gull-sverige... de blir egen avdelning med internet och canal plus där de kan byta erfarenheter o dricka te

Jo, men det vet man ju hur det går till...

1. Först så får fångarna klä av sig, och blir spolade med en brandslang.
2. Dom blir klippta med maskin.
3. Dom träffar sin nya cellkompis, som är jävligt vriden.
4. Någon spottar i fångens mat.
5. Våldtäkt i duschen.
6. Mordförsök i tvätteriet. Följt av ytterligare bögerier
7. Fången söker beskydd hos det obligatoriska nazistgänget.
8. Nazistgänget våldför sig på fången.
9. Han hamnar i isoleringscell, efter att ha haft ihjäl en latinotyp.

Slutligen så rymmer fången, men blir skjuten i en övergiven fabrik i Tumba.
Citera
2006-02-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jo, men det vet man ju hur det går till...

1. Först så får fångarna klä av sig, och blir spolade med en brandslang.
2. Dom blir klippta med maskin.
3. Dom träffar sin nya cellkompis, som är jävligt vriden.
4. Någon spottar i fångens mat.
5. Våldtäkt i duschen.
6. Mordförsök i tvätteriet. Följt av ytterligare bögerier
7. Fången söker beskydd hos det obligatoriska nazistgänget.
8. Nazistgänget våldför sig på fången.
9. Han hamnar i isoleringscell, efter att ha haft ihjäl en latinotyp.

Slutligen så rymmer fången, men blir skjuten i en övergiven fabrik i Tumba.

Shit...för Tumba....
Citera
2006-02-19, 10:37
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinhead
Finns det en sån på varje anstalt, eller reser han omkring?

Han är ambulerande.
Citera
2006-02-19, 10:50
Medlem
Någon som vet var han satt förra gången?
Och varför i helvete satt han inte inne fortfarande....
Ska det bli samma personer igen som ska vårda honom och släppa ut han efter ett par år.....
Citera
2006-02-19, 10:58
Medlem
Senators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
Man hör ju ofta att de fångar som betett sig illa mot barn och kvinnor får det verkliga straffet av andra interner på fängelset.

Hur är det med detta egentligen? Är det en gammal skröna, eller funkar det så i verkligheten? Någon som vet mer detaljerat vad den personen utsätts för?

Hej

Dels finns det speciella anstalter, dels finns det säskilda avdelningar på "vanliga" anstalter. Avdelningen för "sex och nära anhöriga brotts-intagna" möter ALDRIG den "vanliga" avdelningens intagna, n-vis av rena säkerhetsskäl, både för de intagna och personal.

Mvh
Citera
2006-02-19, 11:00
Medlem
Sigrids avatar
Det här mordet innehåller alla hemskheter, som psykisk och fysisk misshandel, ond bråd död.
Jag tror att mamman under ett tidigt skeende kom under mannens dominans och hade svårt att ta sig ur situationen innan det var för sent.

Citat AB:

Advokaten säger dock att han tror att mordanklagelserna mot kvinnan kommer att läggas ner snart.
- Jag tror att det kommer framkomma sådant som sätter saker i en helt annan belysning inom den närmaste framtiden. Den kommande utredningen kommer att gynna min klient

Kammaråklagare Erik Handmark, som leder mordutredningen, ville i går inte kommentera Aftonbladets uppgifter om omständigheterna kring pojkens död.
-Det finns ett stort allmänintresse kring det här mordet. Jag kommer förhoppningsvis att kunna säga någonting om några dagar, säger Handmark.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...780999,00.html
Citera
2006-02-19, 11:03
Medlem
Tyvär är det ju så att kriminalvården ansvarar för den intagnes säkerhet...
Förstör ju en hel del när man hoppas på ett ordentligt straff för vissa typer.
Citera
2006-02-19, 11:28
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaparen
Tyvär är det ju så att kriminalvården ansvarar för den intagnes säkerhet...
Förstör ju en hel del när man hoppas på ett ordentligt straff för vissa typer.
Ja, det rimmar ju så jävla illa. Samhället verkar inte ha något ansvar att skydda små barn från psykopatiska galningar, men kriminalvården har ett anvar att skydda dessa galningar.
Citera
2006-02-19, 11:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Mamman i mitten
http://webnews.textalk.com/upload/ar...0-77ed3a_s.jpg

Är du säker? Hon i rött till höger är mer lik Bobby till utseende och passar bättre in i ålder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in