Citat:
Ursprungligen postat av
Grumbo
Hur kom det sig att styvpappan kunde leva så anonymt och ostört resten av livet? Aldrig nån som letade upp honom, ingen som kunde ta reda på hans adress eller namn, ingen journalist som granskade vad han gjorde i frihet, etc???
Vill minnas någon skrev i denna tråd att han levde i en husvagn parkerad på någon bekants tomt.
Vem vet var han var skriven (om han ens var skriven någonstans), han levde nog synnerligen anonymt skulle jag tippa på. Det är väl ändå rätt sällsynt att gärningsmän blir särskilt uppmärksammade efter avtjänat straff....undantag finns naturligtvis (och den här tomten gjorde iofs ett synnerligen uppmärksammat dåd) men de allra flesta undkommer ju journalister och allmänhetens nyfikenhet på det stora hela efter avtjänat straff.
Jag vet att Mats Alm från Linda Chen fallet blev uppsökt på sin svetsarkurs något år efter frikännandet av någon journalist. Men några fler exempel kan jag på rak arm inte direkt komma på som blivit jagade efteråt direkt.
Här på flashback är folk nyfikna på vad våldtäktstomtar som Haga och Nytorgsmannen hållt hus....men generellt sett så är intresset aldrig så jättestort.