2008-01-17, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Nej, men om du ursäktar mig så är det mycket som gör mig tveksam.
Att Dahlström-Lannes är den som anmäler "för att skydda" barnflickan kan ju lika gärna vara ett sätt att leda in en person på en väg som den inte är helt säker på?
Att D-L tydligen ringer till La Carola kvällen innan och att sedan Carola då plötsligt kommer med uppgifter som hon dels inte lämnat i polisförhör, dels hennes dåvarande make ser som en total nyhet..

Känns mer som om D-L är den som driver det här än barnflickan
Jo *sorglig nick*
och man kan undra hur mycket mer detta kommer förstöra för barnflickan...
Citera
2008-01-17, 13:55
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
För mig kom detta inte oväntat. Tito kanske känner att det börjar bli väl svettigt och för att få empati/sympati tar han fram det här kortet ur rockärmen. Han riktar fokus på sig själv ist för vad rättegången handlar om.

Snart har han inga kort kvar att spela, han kommer att sitta med " svarte petter " till slut

Tror inte du att en panikångestattack med kräkningar och kraftigt ökad puls är svår att fejka? Klart att han fick panikångest han har ju gått ut i pressen med sitt namn och har trott att rättegången skulle handla om en misstänkt våldtäkt på barnflickan sedan kommer massa andra anklagelser från t.ex. en galen svärmor som hävdar att även hon har blivit våldtagen. Tito inser ju nu att massor av månnsikor kommer att svälja alla anklagelser med hull och hår. Om det kommer ut i Chile att han misstänks vara en motherfucker så förstår han ju att han är körd hur felaktiga anklagelserna än är.
Citera
2008-01-17, 14:03
Medlem
"Jag har själv otroligt dåliga erfarenheter av denna Tito. Som ung gled han omkring i sin cab och försökte lura med oss småtjejer i bilen. Han gav skamliga förslag och betedde sig allmänt vidrigt. Sedan dess har jag inte kunnat höra talas om honom utan att jag fått äckelkänslor.
..Så jag måste säga att jag inte är det minsta förvånad om han våldtagit denna flicka"

Kommentar nr 18 i bloggen

http://blogg.aftonbladet.se/1233/perma/700132/
Citera
2008-01-17, 14:10
Medlem
hmmmm, kikade igenom nämnda blogg och debattören "Ylva" fick mig osökt att tänka på en viss Fru B
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
"Jag har själv otroligt dåliga erfarenheter av denna Tito. Som ung gled han omkring i sin cab och försökte lura med oss småtjejer i bilen. Han gav skamliga förslag och betedde sig allmänt vidrigt. Sedan dess har jag inte kunnat höra talas om honom utan att jag fått äckelkänslor.
..Så jag måste säga att jag inte är det minsta förvånad om han våldtagit denna flicka"

Kommentar nr 18 i bloggen

http://blogg.aftonbladet.se/1233/perma/700132/
Citera
2008-01-17, 14:10
Medlem
magpies avatar
Om Titto nu är så omåttligt förtjust i småtjejer är det inte så konstigt att han spanar efter yngre förmågor. Frugan hanses är född -79 och faller väl snart för åldersstrecket.
Citera
2008-01-17, 14:20
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Här är ett exempel på vad Inkvisitionsledaren D-L har ställt till med andras liv...

Men tack vare programmet "uppdrag granskning" så friades de till slut efter att ha varit fängslade i över 3 års tid...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article251297.ab

Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells och det går ett sus genom rättegångssalen."

Kort därefter smiter hon från rättssalen med svansen mellan benen....snacka
om att vara en sjuk människa!!
Citera
2008-01-17, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Här är ett exempel på vad Inkvisitionsledaren D-L har ställt till med andras liv...

Men tack vare programmet "uppdrag granskning" så friades de till slut efter att ha varit fängslade i över 3 års tid...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article251297.ab

Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells och det går ett sus genom rättegångssalen."

Kort därefter smiter hon från rättssalen med svansen mellan benen....snacka
om att vara en sjuk människa!!
herregud... Precis som CB så måste hon stoppas!!

Är allt bara ett prestige-kliv på stegen för henne?
Känner med Titos fru!
Citera
2008-01-17, 14:33
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Brottsbalken, paragraf 15 kapitel 17:

Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet, dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft.
Är brottet med hänsyn till att det har medfört betydande men för det allmänna eller för någon enskild eller eljest att anse som grovt, skall dömas till fängelse i högst två år. Lag (1999:792).
[/i]

Hmmmmmm...
Senast redigerad av Bingy Bunny 2008-01-17 kl. 14:58.
Citera
2008-01-17, 14:36
Medlem
Tito: skyldig till att vara en liten sextörstande galning, men inte så mkt mer skulle jag tro

D-L: ruggigt att sådana människor kan gå lösa

Barnflickan: förvirrad, både nu och då

M.L.: fylld av samvetskval sedan den kvällen/natten

Carola: larvig, vad fan hade hon luva och solbrillor på sig för, det var ju inte så att inte hela Sverige visste att hon skulle vittna. JISSES.

Min tolkning.
Citera
2008-01-17, 14:57
Medlem
Cradleoffilths avatar
Tänkte spekulera helt vilt...
Tänk att du är 18 år, vill bli artist/stjärna. Dörren öpnas på glänt till den fina världen, men så inträffar något. Låt säga att du blir åtminstonde moraliskt utnyttjad av en som du ser upp till. Du berättar..och blir hemskickad.
Åren går och artistdrömmen släcks. Kanske känner du att chansen försvann den kvällen. Så en dag kontaktar en f.d polis dig.
Det handlar om ett barn. Något måste göras. Var det kanske ändå inte en våldtäkt? Som hjälp på traven står den f.d polisen för själva anmälan...

Naturligtvis kan detta vara helt galet.
Citera
2008-01-17, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Tänkte spekulera helt vilt...
Tänk att du är 18 år, vill bli artist/stjärna. Dörren öpnas på glänt till den fina världen, men så inträffar något. Låt säga att du blir åtminstonde moraliskt utnyttjad av en som du ser upp till. Du berättar..och blir hemskickad.
Åren går och artistdrömmen släcks. Kanske känner du att chansen försvann den kvällen. Så en dag kontaktar en f.d polis dig.
Det handlar om ett barn. Något måste göras. Var det kanske ändå inte en våldtäkt? Som hjälp på traven står den f.d polisen för själva anmälan...

Naturligtvis kan detta vara helt galet.
*nickar*
Kan det vara något annat än helgalet?

Sen att Tito gjort sig själv en sjudundrande otjänst genom att öht försätta sig i en situation där han riskerar bli utmålad för the bad guy, tja det är väl brister i hans omdöme eller uppblåsthet som orsakat det.
Citera
2008-01-17, 15:01
Medlem
enannanamandas avatar
Det vimlar av publicitetskåta dramaqueens på båda sidor i den här soppan - På mig verkar det mest som om den här fd poliskvinnan Monica D-L har drivit ihop ett posse av folk som längtat länge efter att riktigt få mosa mr B, livligt påhejade av slaskpressen!

Huvudsyftet verkar ju vara att Tito B nu skall få igen med råge för att han alltid varit en riktigt jobbig och hopplös typ, skrytsam, allmänt otrevlig, egofixerad, tror att han är Guds gåva till kvinnorna etc etc!

Hela rättegången känns olustig! med undertoner av smygrasism kamouflerade som rättrådig moralisk förtrytsamhet!

Och vad är Maria L för en idiot som skickar in sin religiösa, jungfruliga, veliga barnflicka för en session med nattlig helkroppsmassage i TB:s rum när hon och alla andra (uppenbarligen) vet vilket risigt rykte han har....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in