2008-01-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda

Och vad är Maria L för en idiot som skickar in sin religiösa, jungfruliga, veliga barnflicka för en session med nattlig helkroppsmassage i TB:s rum när hon och alla andra (uppenbarligen) vet vilket risigt rykte han har....

Preciiis, därav det dåliga samvetet.
Citera
2008-01-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinonen
Kan du utveckla det?

Jadå. Lägg dig på mage på sängen och ta av dig trosorna så ska jag veckla ut den.

Tito gör detta gång efter annan. För en gångs skull verkar de här manipulativa häxjägarna ha fått tag i rätt person.
Citera
2008-01-17, 15:20
Medlem
Celticas avatar
free Tito Beltrán!!!
Citera
2008-01-17, 15:53
Medlem
Leinonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Brottsbalken, paragraf 15 kapitel 17:

Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet, dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft.
Är brottet med hänsyn till att det har medfört betydande men för det allmänna eller för någon enskild eller eljest att anse som grovt, skall dömas till fängelse i högst två år. Lag (1999:792).
[/i]

http://www.ystadsallehanda.se/articl...712/1066/YSTAD
Citera
2008-01-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinonen
http://www.ystadsallehanda.se/articl...712/1066/YSTAD

Hahaha, var väl på tiden.

Gillar inte att Bodström förminskar detta, men han kanske också börjar bli oroad över trovärdigheten hos vissa vittnen:

"Advokat Thomas Bodström, som är juridiskt biträde till målsäganden i rättegången i Ystad, tror att Robert Wells helt enkelt har misstagit sig. Enligt Bodström är det vanligt att människor blandar ihop företrädare för olika delar av rättsväsendet och kan missförstå den presentation de får när någon ringer upp.
- Sådant förekommer i var och varannan rättegång, säger han till TT."

Jag hoppas verkligen att det inte är allmänt förekommande med det sättet Dahlström-Lannes beter sig på!
Citera
2008-01-17, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celtica
free Tito Beltrán!!!

Inte förrän han friats av rätten, grabben.
Citera
2008-01-17, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Hahaha, var väl på tiden.

Gillar inte att Bodström förminskar detta, men han kanske också börjar bli oroad över trovärdigheten hos vissa vittnen:

"Advokat Thomas Bodström, som är juridiskt biträde till målsäganden i rättegången i Ystad, tror att Robert Wells helt enkelt har misstagit sig. Enligt Bodström är det vanligt att människor blandar ihop företrädare för olika delar av rättsväsendet och kan missförstå den presentation de får när någon ringer upp.
- Sådant förekommer i var och varannan rättegång, säger han till TT."

Jag hoppas verkligen att det inte är allmänt förekommande med det sättet Dahlström-Lannes beter sig på!

Jag missar kanske något men jag förstår inte hur vittnenas trovärdighet minskar på grund av den här tokans beteende.
Citera
2008-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Jag missar kanske något men jag förstår inte hur vittnenas trovärdighet minskar på grund av den här tokans beteende.

Det skadar väl deras trovärdighet när det kommer fram att både Dahlström-Lannes och Lundbäck ringt runt till potentiella vittnen och hört sig för vad de vet/har hört. Stor jäkla skandal att vittnesmålen ens kan tillåtas när sånt kommer fram.

Vem vet vad de sagt till dessa vittnen utöver vad de själva redogjort för.

Den människan är insyltad på ett märkligt och skrämmande sätt enligt mig.

Och Bert Karlsson, varför(??) ploppar han upp som gubben i lådan titt som tätt, vad har HAN med saken att göra?
Citera
2008-01-17, 16:14
Medlem
dr.Albanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtica
free Tito Beltrán!!!

free Titos Willy fast det har ju redan gjort flertalet gånger
Citera
2008-01-17, 16:14
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Deras trovärdighet minskar eftersom målet har drivits på av denna tokstolla. Med ledande frågor och lite planterade minnen "Maria sa att hon pratade med dig om våldtäkten" "Carola berättade att du.." osv Det finns många fall där man kunnat bevisa att vuxna, intelligenta (nåja) människor faller för sådan manipulation.
Citera
2008-01-17, 16:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Nej, vittnenas trovärdighet minskar inte, men ingen kan undgå att de blivit manipulerad av D-L. I stort sett alla på åklagarsidan har blivit det.

Beakta detta: det är inte hon som blivit våldtagen som gjort en anmälan utan Dahlström Lannes. Och denna människa har gång efter annan splittrat familjer på grund av falska anklagelser. Det är möjligt att Tito bör hamna i Buren. Trots det så har ju hela denna cirkus visat att det inte bara finns en förövare, dvs. Tito, utan dessutom en hel del ansvarslösa individer på åklagarsidan. Jag får känslan av att det ytterst inte handlar om själva våldtäckten utan att vissa personer av egoistiska skäl letar efter någon att sätta dit för att kunna hamna i medialjuset.
Citera
2008-01-17, 16:17
Medlem
Leinonens avatar
Citat:
Det gör den inte per automatik, nej. Men om det har funnits en spindel i nätet som på olika sätt har försökt påverka vittnen i en viss riktning så finns det anledning att fundera på huruvida vittnesmålen skulle låtit annorlunda om hon inte funnits med i bilden - särskilt om den personen ger ett oseriöst intryck.
Senast redigerad av Leinonen 2008-01-17 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in