2008-01-22, 12:16
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
"JAG ÄR RÄDD"
http://www.expressen.se/nyheter/1.1014067/jag-ar-radd

Vilken dramaqueen han är

Ett uttryck som är väldigt väl använt från sexmissbrukarens sida.
Han blir ju rädd i varje situation som han är inblandad i.

Ungefär som när folk säger"Du är bara avundsjuk"när argumenten tryter.

Tråkigt att han använder sin senaste son för att plocka snyft-poäng.Vad har den stackaren gjort,mer än haft oturen att råka födas som Tito Beltrans son?

Trodde att lilla-frun hade mer förstånd än så!
Men,men...är man mediakåt,så är man!
Citera
2008-01-22, 12:27
Medlem
"– Jag behandlades som ett djur i häktet. Det var inte värdigt för en människa."

Haha.. han får verkligen till det
Citera
2008-01-22, 12:48
Medlem
Bigeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
I närheten av något som kallas "sörgårdshallen"!

"Tito Beltran: Hans fru jagade min fru"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article369905.ab

Krokslätt
Citera
2008-01-22, 12:51
Medlem
"- Just det här paret ställer sig ofta och glor på oss, och fotograferar, säger Beltran."

Undrar vad detta paret fotar.
Citera
2008-01-22, 12:59
Medlem
BaronBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Sorry! Det bidde lite syftningsfel.

Det jag menade var att det finns massor av människor som verkar tolka TBs frisläppande från häktet som att han är en fri man vilket inte är sant.

Jag hör till dem som tolkar frisläppandet som att han den 12 februari (domen) kommer att definitivt bli en fri man.
För våldtäkt är (och var när detta skall ha inträffat) inte stadgat lindrigare straff än två års fängelse. Därav följer att den som är på sannolika skäl misstänkt för detta brott skall häktas (resp bli kvar i häkte) om det inte är UPPENBART att skäl till häktning saknas (24 kap 1 § 2 st RB). Detta är det starkaste beviskrav som används i svensk lagtext och innebär att det i princip är omöjligt att undgå häktning om man är misstänkt på sannolika skäl. Det är därmed svårt att komma till annan slutsatsen än att TR inte anser att Tito är ens på sannolika skäl misstänkt = han kommer att frikännas. Om rätten vid förhandlingens slut sitter och väger och tyckler att det nog lgger en del i vad åklagaren påståt, men... så är man i vart fall på sannolika skäl misstänkt. Frisläppande i sådana här fall kommer bara i fråga när det blir frikännande. Detta resonemang är naturligtvis inte skrivet i sten, men OM rätten nu skulle få för sig att fälla Tito är det synnerligen anmärkningsvärt att de släpper honom på fri fot. Enligt min mening kan ingen nykter jurist finna det uppenbart att det saknas häktningsskäl i detta fall, det räcker ju med det faktum att Tito har hemvist utomlands och kan undandra sig straff.
Citera
2008-01-22, 13:06
Medlem
perVers2.1s avatar
Pelle Svenssons hela anmälan, LÄS!!

http://www.expressen.se/debatt/1.101...l-haxprocessen
Citera
2008-01-22, 13:17
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Jag hör till dem som tolkar frisläppandet som att han den 12 februari (domen) kommer att definitivt bli en fri man.
För våldtäkt är (och var när detta skall ha inträffat) inte stadgat lindrigare straff än två års fängelse. Därav följer att den som är på sannolika skäl misstänkt för detta brott skall häktas (resp bli kvar i häkte) om det inte är UPPENBART att skäl till häktning saknas (24 kap 1 § 2 st RB). Detta är det starkaste beviskrav som används i svensk lagtext och innebär att det i princip är omöjligt att undgå häktning om man är misstänkt på sannolika skäl. Det är därmed svårt att komma till annan slutsatsen än att TR inte anser att Tito är ens på sannolika skäl misstänkt = han kommer att frikännas. Om rätten vid förhandlingens slut sitter och väger och tyckler att det nog lgger en del i vad åklagaren påståt, men... så är man i vart fall på sannolika skäl misstänkt. Frisläppande i sådana här fall kommer bara i fråga när det blir frikännande. Detta resonemang är naturligtvis inte skrivet i sten, men OM rätten nu skulle få för sig att fälla Tito är det synnerligen anmärkningsvärt att de släpper honom på fri fot. Enligt min mening kan ingen nykter jurist finna det uppenbart att det saknas häktningsskäl i detta fall, det räcker ju med det faktum att Tito har hemvist utomlands och kan undandra sig straff.

Jag tror också att han blir en fri man när domen avkunnas. Men faktum kvarstår att han för tillfället inte är en FRI man.
Citera
2008-01-22, 13:32
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Jag tror också att han blir en fri man när domen avkunnas. Men faktum kvarstår att han för tillfället inte är en FRI man.
------

Se det som en petitess.
Citera
2008-01-22, 13:34
Medlem
BaronBs avatar
Man kan ju alltid klyva både hår och ord, men faktum är att han i detta ögonblick, just nu, för tillfället, är försatt på fri fot och således en fri man...
Att detta (om än osannolikt) kan komma att ändras den 12 februari förändrar inget i sak.
Däremot är han ännu inte en FRIKÄND man, om det är det du menar.
Citera
2008-01-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expertpessimist
Ahh du är en av hans "bekanta" (ironi)

Det kanske är "den blivande juristen" som är här och skriver.
Citera
2008-01-22, 13:58
Medlem
Ny karriär

TitoBältros har sjungit färdigt. Hans nya karriär blir att mala köttfärs i ICA:s centrallager. Mala om köttfärs....Ett hedervärt jobb som alla andra.
Citera
2008-01-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
TitoBältros har sjungit färdigt. Hans nya karriär blir att mala köttfärs i ICA:s centrallager. Mala om köttfärs....Ett hedervärt jobb som alla andra.

Varför inte öppna massageinstitut med drop in för tjejer i 15- 18 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in