2008-09-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men varför ska det ta sån tid att bura in den lille chilenske snyltaren, så vi slipper skräpet för tid och evighet??? Jag betalar skatt och då förväntar jag mig att rätten klarar av det här snabbt och rappt och gör sitt jobb.

Hmm vi har något som heter rättsäkerhet i Sverige. Tito må vara en kåtbock och gris men snyltare är väl att ta i? Folk betalar ju trots allt av någon obegriplig anledning för att lyssna på honom. De s.k "bevis" som presenterats så är det mest hörsägen och ingen tekniskt bevisning. Det är helt omöjligt att fälla Tito(eller någon annan för den delen) på dessa grunder. Det skulle vara en katastrof för rättsäkerheten att döma på så vaga evidens. Om han försvinner från Sverige och aldrig mer kommer tillbaka så får vi nog se det som ett straff som känns, för han har lidigt enorm ekonomisk skada(rätt åt honom) och straffas dessutom socialt. Hovrätten kan faktiskt inte döma annat än frikännande i detta fall dessvärre. Bevisen duger inte.
Citera
2008-09-22, 16:17
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Men varför ska det ta sån tid att bura in den lille chilenske snyltaren, så vi slipper skräpet för tid och evighet??? Jag betalar skatt och då förväntar jag mig att rätten klarar av det här snabbt och rappt och gör sitt jobb.

Han ska buras in för att du betalar skatt?

Tycker inte bevisen håller, och tror han kommer att frikännas.
Citera
2008-09-22, 18:51
Medlem
Jag betalar också skatt och kräver därför att de bägge åklagarna åtalas för att ha väckt obefogat åtal baserat på skvaller. Skattepengar ska inte offras på sånt här trams. Det måste till några åtal mot åklagare som baserar sina åtal på skvaller utan ordetliga bevis
Citera
2008-09-22, 20:09
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Jag betalar också skatt och kräver därför att de bägge åklagarna åtalas för att ha väckt obefogat åtal baserat på skvaller. Skattepengar ska inte offras på sånt här trams. Det måste till några åtal mot åklagare som baserar sina åtal på skvaller utan ordetliga bevis
Instämmer till fullo! Skulle jag bete mig som dem i mutt yrke skulle jag få sparken.
Senast redigerad av rogerk 2008-09-22 kl. 20:12.
Citera
2008-09-27, 13:00
Medlem
den här har säkert blivit postad tidigare här i tråden men det är många sidor att gå igenom...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/article98488.ab
Citera
2008-10-07, 12:26
Medlem
Gigant_Supermans avatar
När kommer domen?
Citera
2008-10-07, 13:27
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
När kommer domen?

10 oktober. På fredag.
Citera
2008-10-07, 15:33
Medlem
Harry_s avatar
han kommer att frikännas
Citera
2008-10-07, 17:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han kommer att frikännas
på alla punkter?
Citera
2008-10-07, 17:43
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
När kommer domen?
Enligt Göteborg Tidningen kommer dom att falla den 11 oktober...
Citera
2008-10-07, 17:46
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
på alla punkter?

Om man ser det så här: Ett straff som betingar mer än ett års fängelse brukar generera att de inte släpps ut häktet i väntan på dom. Det faktum
att han släpptes indikerar på straff under ett år. Så, exakt vad han döms för är omöjligt att säga, eller om han blir frikänd...
Citera
2008-10-07, 17:57
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Enligt Göteborg Tidningen kommer dom att falla den 11 oktober...

Har HovR öppet på lördagar numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in