2018-09-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Tror att 20åringen vart fri nu strax efter 12.

Jag citerar oxå mig själv.
Kanske får ta tillbaka det jag nyss skrev.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...t-i-arbyskogen
Citera
2018-09-13, 14:31
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Kom igen nu Eskilstunas djungeltrumma. Vilka två är det som blev hämtade?
Gå till Time out och kröka lite i kväll. Om du har tur så kanske någon fylltratt säger något för mycket. Nädå, seriöst så tror jag att blattarna där inne vet men dom super ju inte till som rediga män gör.
Citera
2018-09-13, 14:49
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Gå till Time out och kröka lite i kväll. Om du har tur så kanske någon fylltratt säger något för mycket. Nädå, seriöst så tror jag att blattarna där inne vet men dom super ju inte till som rediga män gör.
Hahaha bra förslag

Näe, tror att jag skulle bli den som ser skum ut därinne, som inte passar in där överhuvudtaget haha
Citera
2018-09-13, 14:53
Medlem
kenopenos avatar
Tredje person är nu gripen. Man 32 år.

Nu minsann jobbas det på hos Farbror Polisen.

Nu hoppas vi på lösning av mordet på Jonas.

Är det någon som kan läsa artikeln i ekuriren? Är det den starkare graden på 32 åringen?
Citera
2018-09-13, 15:02
Avstängd
XX-Ambars avatar
Sannolika skäl stod det i artikeln om 32 åringen.

Citat:
Nu har alltså även en 32-åring blivit gripen och anhållen. Enligt åklagare Anna Asklöf greps mannen i Eskilstuna under förmiddagen.

– Alla tre sitter anhållna misstänkta på den högre misstankegraden, sannolika skäl, säger hon.

På vilket sätt 32-åringen misstänks ha varit inblandad vill inte Asklöf kommentera. Hon vill inte heller svara på huruvida man hittat något mordvapen.
Citera
2018-09-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Tredje person är nu gripen. Man 32 år.

Nu minsann jobbas det på hos Farbror Polisen.

Nu hoppas vi på lösning av mordet på Jonas.

Är det någon som kan läsa artikeln i ekuriren? Är det den starkare graden på 32 åringen?

Har redan postat denna länk, men gör det igen för dom med svårt att följa tråden ordentligt!

Citera
2018-09-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Sannolika skäl stod det i artikeln om 32 åringen.

Ok, där ser man att de även ändrat misstankegraden på de två tidigare anhållna med. Tre stycken gripna så kort efter mordet tyder ju på att polisen känner till scenariot relativt bra då.
Citera
2018-09-13, 16:29
Medlem
Eskilstunakuriren la ut en artikel häromdagen om att polisen skulle söka genom Årbyskogen efter pistolen. Kan det vara så att de hade redan hittat pistolen men medvetet lagt ut den artikeln på Ekuriren och höll span för att kolla vem som skulle dyka upp och hämta pistolen i skogen?
Citera
2018-09-13, 16:51
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Har redan postat denna länk, men gör det igen för dom med svårt att följa tråden ordentligt!

Beskrivningen av din tidigare postade länk var obefintlig. Därav klickade jag inte på den
Citera
2018-09-13, 16:53
Medlem
Jo alla 3 är på sannolika skäl misstänkta
Citera
2018-09-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Eskilstunakuriren la ut en artikel häromdagen om att polisen skulle söka genom Årbyskogen efter pistolen. Kan det vara så att de hade redan hittat pistolen men medvetet lagt ut den artikeln på Ekuriren och höll span för att kolla vem som skulle dyka upp och hämta pistolen i skogen?

Kan vara möjligt. Men då hade de det väl varit troligare att de grep MGM runt det området. Men det som även kan ha skett är ju att de haft HRA på bilar och telefoner mm så att dessa individer ändå försagt sig eller agerat tillräckligt märkligt efter mordet. Reaktionen kan mycket väl ha kommit efter tidningsartikeln som du säger.
Citera
2018-09-13, 16:57
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk

Stod det i någon ny artikel att polisen nu har avspärrningar?

Vad kan de då ha hittat för något nytt måntro? Kan det vara mordvapnet?

För inte har väl skogen/mordplatsen haft avspärrningar i tiden efter mordet och tills nu??? Fick en artikel uppläst för mig att avspärrningar fanns uppe. Men läste det inte själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in