2018-09-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Det har ju beskrivits i tråden ett flertal gånger. Och även vilka skadorna tortyren lämnat.
Ja dessa inlägg lutar mot att vara sanna.
Nu menar jag från officiella källor. Skitsamma, jag har inte klickat in mig på alla länkar och kan missat någon quote så det var första gången det blev verifierat för mig och kanske någon annan också.
Citera
2018-09-13, 20:42
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Nu menar jag från officiella källor. Skitsamma, jag har inte klickat in mig på alla länkar så det var första gången det blev verifierat för mig och kanske någon annan också.

Ja du har rätt. Första gången det är bekräftat från officiella käller, som jag vet. Jag menar bara att vad som beskrivits i tråden kan stämma
Citera
2018-09-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Ja du har rätt. Första gången det är bekräftat från officiella käller, som jag vet. Jag menar bara att vad som beskrivits i tråden kan stämma
Det talades om trasiga knän och skott i vardera axel va? Kalla jävlar som tar sig tid för sånt på en grusväg även om det bör gått rätt snabbt.
Citera
2018-09-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Det talades om trasiga knän och skott i vardera axel va? Kalla jävlar som tar sig tid för sånt på en grusväg även om det bör gått rätt snabbt.

Ja nu har tortyren blivit bekräftad.

Men den var grövre än det du beskriver.

Hans fingrar var knäckta. Och även vissa andra ben i kroppen.
Han var skjuten i knän, axlar och hakan i nedåtgående riktning.
Citera
2018-09-13, 21:28
Medlem
Kan verkligen hans brutala mord bero på något av de mord Jonas gjorde så pass många år sedan?
Om så skulle vara faktum, så är det förvånande. Jonas var ju ute i friheten många år. Och de ska hämnas nu???

Och nu när jag fått bekräftat att Herr Henell är ute i friheten fortfarande, ja då kan man börja undra.

Ska bli högst intressant att höra om vad motivbilden verkligen är.
Citera
2018-09-13, 21:39
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Ja nu har tortyren blivit bekräftad.

Men den var grövre än det du beskriver.

Hans fingrar var knäckta. Och även vissa andra ben i kroppen.
Han var skjuten i knän, axlar och hakan i nedåtgående riktning.

Det knyter sig i magen att veta en liten glimt av de grymheter han utsattes för, innan han dog.
Smärtan och skräcken som Jonas måste upplevt. (Nej det vet jag inte säkert...men gissar)

Så grymt
Citera
2018-09-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelazyone123
Kan verkligen hans brutala mord bero på något av de mord Jonas gjorde så pass många år sedan?
Om så skulle vara faktum, så är det förvånande. Jonas var ju ute i friheten många år. Och de ska hämnas nu???

Och nu när jag fått bekräftat att Herr Henell är ute i friheten fortfarande, ja då kan man börja undra.

Ska bli högst intressant att höra om vad motivbilden verkligen är.

Jag tycker också att det känns rätt osannolikt att det är hämd för tidigare mord.
20 o 27 åringen var ju små barn när han begåde sitt första mord..
Citera
2018-09-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extraz
Jag tycker också att det känns rätt osannolikt att det är hämd för tidigare mord.

Det mest troliga OM det skulle vara någon form av hämnd, så lär det vara hämnd ifrån det som hände inne på Tidaholm!

Men sen verkar det som polisen plockat in folk här ifrån stan och då känns det som Tidaholm oxå blir uteslutet.....

Många frågetecken återstår!
Citera
2018-09-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extraz

Ja det verkar väldigt osannolikt. Men så klart händer osannolika mord ibland.
Men jag tror i dagsläget mer på en färskare rasande hämnd.
Antingen någon dålig affär som gjorts. Eller möjligen Herr Henell-spåret.
Senast redigerad av thelazyone123 2018-09-13 kl. 22:22.
Citera
2018-09-13, 22:21
Medlem
Eller så är det att J.A har under åren i frihet skapat sig nya ”vänner” och ägnat sig åt div kriminella saker, blivit osams med någon/några av dom , knivat nån/några under åren (dom anmäler inte)... sen kommer hämnden.
Citera
2018-09-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Det mest troliga OM det skulle vara någon form av hämnd, så lär det vara hämnd ifrån det som hände inne på Tidaholm!

Men sen verkar det som polisen plockat in folk här ifrån stan och då känns det som Tidaholm oxå blir uteslutet.....

Många frågetecken återstår!
Ja jag hade också tankarna på Tidaholmsmordet. Men precis som du, hade jag svårt att få ihop det.
Citera
2018-09-13, 22:30
Medlem
Man får tänka oxå på den tiden J.A åkte in i finkan, då krylla inte stan precis av såna personer som han, det fanns några enstaka konstellationer som gjorde överdrivna saker.
Alla år han tappat av verkligheten, gjorde kanske att han fortfarande trodde det va 90talet han levde på och inte riktigt förstått att nu har staden 1000% mer såna personer mot vad han var van vid...vilket gjorde att kanske omedvetet skapade sig fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in