2018-09-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaceMan
Kompisar?

Då förstår jag inte vad J.A skulle fått utav att vara kompis med dom 3 misstänkta.
Citera
2018-09-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison
Anledningen har det svamlats om till höger o vänster genom hela tråden. Det fanns en stor o 2 bidragande. Den första var ngt trivialt som en tjej. Sen utvecklades det till hack i deras övriga relationer mellan varann.

Var han informatör? Många saker tyder ju på att han hade samarbete med polisen. Orkar inte dra alla jag hört, men bilden är tydlig. Under 20år i Etuna har ingen fått agera så fritt som han har. Aldrig har snuten kört störningstaktik mot han, han kommer undan solklara åtal. Folk runtomkring han torskar straxt efter dom fått saker av honom.... sen får han skydd id??? Hmm ja man kan ju spekulera, blev det för hett att ha han ute längre?

Så allt handlar om en tjej i grund och botten? Låter överdrivet med en sån handling om det nu stämmer.
Men sen antyder du att han skulle varit informatör åt polisen.
Det klickar inte riktigt och känns som ett långskott, han skulle alltså fått fria händer menar du ?
Jag e tveksam
Men vi glömmer nåt oxå, bråket i Fröslunda samma kväll.
Är det helt bekräftat att det inte hänger
ihop med mordet?

Du verkar veta en hel del vilket tyder på att du och JA va nära ?
Confirm88?
Citera
2018-09-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduck
Då förstår jag inte vad J.A skulle fått utav att vara kompis med dom 3 misstänkta.

Trodde du menade dom 3 som är misstänkta eller 2 nu då.

Men på nåt sätt lär väl J oxå känt nån av dom eller om han nu blev fintad
Citera
2018-09-14, 19:05
Medlem
Citat:
Trodde du menade dom 3 som är misstänkta eller 2 nu då.

Men på nåt sätt lär väl J oxå känt nån av dom eller om han nu blev fintad

J umgicks med O****r en del sista tiden. Dom andra känner jag inte till
Citera
2018-09-14, 19:23
Medlem
Era små äckliga jävlar...

https://m.facebook.com/abdul.alnaami

https://m.facebook.com/rafat.elshubaki
Citera
2018-09-14, 20:07
Medlem
Skillys avatar
Ok. Så Omar och Abdul fimpar J, och drar och gömmer sig hos Rafat på landet. Där polisen tar dem efter span på lurarna (eller liknande).
Citera
2018-09-14, 20:09
Medlem
Skillys avatar
Omar?
Citera
2018-09-14, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Omar?

Nej. Omar är mer mörkhyad.
Citera
2018-09-14, 21:42
Medlem
Citat:
Så allt handlar om en tjej i grund och botten? Låter överdrivet med en sån handling om det nu stämmer.
Men sen antyder du att han skulle varit informatör åt polisen.
Det klickar inte riktigt och känns som ett långskott, han skulle alltså fått fria händer menar du ?
Jag e tveksam
Men vi glömmer nåt oxå, bråket i Fröslunda samma kväll.
Är det helt bekräftat att det inte hänger
ihop med mordet?

Du verkar veta en hel del vilket tyder på att du och JA va nära ?
Confirm88?

Klart att det inte finns några bevis för att så var fallet. Men spekulationerna har ju funnits omkring bland många. Informatörer får inte fria händer för vad som helst, men i vartfall en del. Och försök få en vettig förklaring till varför han får skyddad identitet, eller varför han väljer o ta en?? Jag kände inte honom alls, så dom uppgifterna är baserade på andrhandsinformation. Som iofs backades upp av händelser som verkligen hänt. Jag har levt i en del av den världen och vet iaf vad som är vad.

Men den är ju helt vanvettig konstig. Och att den inte diskuterats flitigare är märkligt. Om han ska vara the Top Dog. Då antar man inte, eller söker inte skyddad identitet. Ever. Eller är alla svenssons här i tråden och inte har en aning om det simpla faktumet.

Jag känner inte till vilka som var inblandade i det bråket o inte heller om det funnits ngn koppling, personligen känns det inte så.

Om du själv inte var JA nära så vet du kanske inte hur många vänner han hade egentligen. Var du det så vet du det. Det var knappast okänt för iaf ett antal personer hur det ena gick till det andra. Med viss reservation för att det ena redan kanske hade börjat haverera. Sen startas alltid nånting av nånting. Så hela sanningen finns nog inte i det faktumet men....

Confirm88? Roligt, jag råkar veta vad du menar med det av en liten slump som vi inte behöver ta här. Tror dock inte han finns här. Han var väl inte så mkt med JA sista tiden? Även om mkt innan. Har väl dock svårt att se ngn inblandning/kännedom i en sån här härva från hans sida. Han var o (är?) väl en renodlad siffernisse. Som behövde JA likaså som JA hade nytta av han. Dom var väl nära rätt länge men sen satt han en skaplig tid o sen vet jag att han fanns omkring ett tag men sen vet jag inte var han försvann.
Kände honom inte, men träffat honom flera ggr. Skulle vara intressant o höra vad han hade o delge dock.

Är det inte bra skandalöst att ett tämligen seriöst program som Efterlyst får antingen felaktig information av polisen eller anvisningar att ge felaktig information till allmänheten?!?!!?

Det är ju en hel del saker som inte är sant. Som logiken visade redan från start. Medier. Polisen. Världen. Tacka vet jag Netflix.
Citera
2018-09-14, 21:56
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenpoison
Klart att det inte finns några bevis för att så var fallet. Men spekulationerna har ju funnits omkring bland många. Informatörer får inte fria händer för vad som helst, men i vartfall en del. Och försök få en vettig förklaring till varför han får skyddad identitet, eller varför han väljer o ta en?? Jag kände inte honom alls, så dom uppgifterna är baserade på andrhandsinformation. Som iofs backades upp av händelser som verkligen hänt. Jag har levt i en del av den världen och vet iaf vad som är vad.

Men den är ju helt vanvettig konstig. Och att den inte diskuterats flitigare är märkligt. Om han ska vara the Top Dog. Då antar man inte, eller söker inte skyddad identitet. Ever. Eller är alla svenssons här i tråden och inte har en aning om det simpla faktumet.

Jag känner inte till vilka som var inblandade i det bråket o inte heller om det funnits ngn koppling, personligen känns det inte så.

Om du själv inte var JA nära så vet du kanske inte hur många vänner han hade egentligen. Var du det så vet du det. Det var knappast okänt för iaf ett antal personer hur det ena gick till det andra. Med viss reservation för att det ena redan kanske hade börjat haverera. Sen startas alltid nånting av nånting. Så hela sanningen finns nog inte i det faktumet men....

Confirm88? Roligt, jag råkar veta vad du menar med det av en liten slump som vi inte behöver ta här. Tror dock inte han finns här. Han var väl inte så mkt med JA sista tiden? Även om mkt innan. Har väl dock svårt att se ngn inblandning/kännedom i en sån här härva från hans sida. Han var o (är?) väl en renodlad siffernisse. Som behövde JA likaså som JA hade nytta av han. Dom var väl nära rätt länge men sen satt han en skaplig tid o sen vet jag att han fanns omkring ett tag men sen vet jag inte var han försvann.
Kände honom inte, men träffat honom flera ggr. Skulle vara intressant o höra vad han hade o delge dock.

Är det inte bra skandalöst att ett tämligen seriöst program som Efterlyst får antingen felaktig information av polisen eller anvisningar att ge felaktig information till allmänheten?!?!!?

Det är ju en hel del saker som inte är sant. Som logiken visade redan från start. Medier. Polisen. Världen. Tacka vet jag Netflix.

Vad var det som inte stämde i Efterlyst?
Citera
2018-09-14, 23:34
Medlem
Okej här kommer en tänkbar spekulation.

Herr henell är ute efter att klippa två personer. Den ena är Jonas, den andra är Omar.

Baserar denna spekulation på inlägget som säger att Herr henell är ute efter en till, förutom jonas. Och inlägget ger också ett tips, om ett mord i närområdet, där också en moped ska ha varit inblandad. Detta tolkar jag som att det hänvisas till mordet på en kiile i Årby (Martin). Och att herr henell nu ska vara ute efter den som skjöt.
Den som är misstänkt av många människor i Eskilstuna för detta mord, är Omar.

Se inlägg nr 251, 278, 305, 405

Tänk om det är så här att herr henell söker skyddad identitet, och får det för att berätta för polisen vad han vet om mordet på Jonas. (Utan att avslöja sin egen inblandning förstås) (om det ligger sanning i att han ska vara informatör till poliskonstaplarna redan före denna händelse, så är ju steget inte långt)

Han berättar vilka som utförde mordet och var mordvapnet befinner sig mm. Och på så sätt hoppas han på en saftig hämnd på fiende nr 2.
Och vips kan polisen (förvånade snabbt) göra gripanden.

Vad jag har förstått så är inte Omar den som tackar nej till en större summa pengar, för att utföra vidriga handlingar. Så då borde han inte ha varit så svår att anlita av Herr Hanell.

Allt detta är förstås enbart spekulationer baserade på inlägg som skrivits här i tråden och rykten som florerar runt.

Ja denna FUP ska sannerligen bli intressant att läsa. Förutsatt att det går till åtal.
Citera
2018-09-15, 00:09
Medlem
Hur länge umgicks Omar med Jonas innan han blev mördad?

Hade Omar redan fått kontraktet att mörda Jonas? Och efter det nästlats sig in i jonas liv, för att på ett enkelt sätt kunna få jonas att komma till mötesplatsen, utan minsta misstanke.

En fågel har viskat i mitt öra, att Omar var vän med Martin med, innan Martin blev skjuten.
Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in