Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-30, 22:30
Medlem
Kan ingen sammanfatta bevisningen från tidningar eller nåt? Jag orkar inte gå igenom FUP
Citera
2019-05-31, 07:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan ingen sammanfatta bevisningen från tidningar eller nåt? Jag orkar inte gå igenom FUP

Polisen hittade vapengömman där vapnet som användes fanns men gick ut i media och sa att det skulle leta efter vapnet i ett visst område och sen satt de och väntade på att mördarna skulle komma och hämta det. Två blev gripna på plats. På vapnet hittades Dna från GM
Citera
2019-05-31, 10:22
Medlem
Vad var motivet? Knarkskuld?
Citera
2019-05-31, 10:59
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Vad var motivet? Knarkskuld?

J.A var sjukpensionär, suttit flera år i fängelse. Sen när han släppts ut reser han jorden runt och har ny bil. Klart att han har tjänat stora pengar illegalt. Så troligtvis var pengar en möjlig orsak till att han sköts ihjäl.
Citera
2019-05-31, 16:29
Medlem
En kriminell samhällsparasit är död, oj så ledsen jag blir
Citera
2019-05-31, 16:48
Medlem
Att Jonas skulle hata allt vad droger heter kan vi ju konstatera är ren nonsens, Han verkade gilla Ketamin iaf enlig obduktionsprotokollet 😎
Citera
2019-05-31, 16:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Har bara läst en del där samtalslistor och stycket där polisen lurade bovarna i fällan och det är rätt uppenbart att minst fyra st är inblandade. För mig så skulle den bevisningen räcka men vi bor ju i Sverige så man vet ju aldrig.
Senast redigerad av tdlefnierregus 2019-05-31 kl. 17:00.
Citera
2019-05-31, 17:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Polisen hittade vapengömman där vapnet som användes fanns men gick ut i media och sa att det skulle leta efter vapnet i ett visst område och sen satt de och väntade på att mördarna skulle komma och hämta det. Två blev gripna på plats. På vapnet hittades Dna från GM

Hur vet man att det är DNA från GM?
Citera
2019-05-31, 18:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hur vet man att det är DNA från GM?

Nej det kan så klart vara från någon tidigare användning och att personen/personerna bara har otur att dna:t var kvar och att de inte är inblandade alls. Men det är ju bara advokater det slappa rättsystemet som tror på den skiten.

Han som kastade en handgranat på en polisbuss hade ju sitt dna på handgranaten och jag tror han kom undan eftersom han sa att han hade rört den någon dag innan i en bil och han minns inte vilka som visade honom granaten. Samma bullshit där
Citera
2019-05-31, 18:16
Medlem
Lazermannens avatar
En sak man undrar över är Axelssons stora kontaktnät. Han kände både kriminella invandrare och vanliga hederliga Svenssons. Hade flickvän. Fick låna nya bilar av någon Fredrik. Åkte jorden runt med en man. Finns ett foto på dem båda i Nordkorea.

Tycker han verkar ha varit något mer betydelsefull än en bråkstake som säljer stöldgods och planlöst knivhugger folk på gatan. Han borde ha uträttat något för att få tillgång till hyrbilarna och resorna.
Citera
2019-05-31, 18:19
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PmsI
Att Jonas skulle hata allt vad droger heter kan vi ju konstatera är ren nonsens, Han verkade gilla Ketamin iaf enlig obduktionsprotokollet 😎

Tror det används inom akutsjukvård
Citera
2019-05-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
För mig så skulle den bevisningen räcka men vi bor ju i Sverige så man vet ju aldrig.
Hur gick det med Mariehäll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in