2020-10-09, 22:49
Bannlyst
Helt sjukt nr man hr hur mycket skit media snackar om att Biden kommer vinna och ditten och datten. De tror serist att Biden kommer vinna stater som Texas. Hahaha!

Det rcker med att se p resultatet i valet 2012 fr att fatta vilka delstater som Trump garanterat kommer vinna i valet. Den karismatiske Obama kunde inte ens vinna mot den grtrkige Romney.

Det r allts garanterat att Biden vinner i Kalifornien, Oregon, Washington, Nevada, Colorado och New mexico. Men inte ens hr r Nevada skert, d Trump mycket vl kan vinna. S hr sg det ut 2016 ocks d Hillary kammade hem dessa stater i vstra USA. Biden kommer ven garanterat vinna i Minnesota och sen i Virginia och uppt sterut.

Det hela kommer att bli en nagelbitare i Florida, Pennsylvania, Wisconsin och Michigan och det r hr valet kommer avgras. Trump har rd att frlora i Wisconsin och Michigan frutsatt att han vinner i Florida och Pennsylvania. Trump har ven rd att frlora Florida s lnge han vinner Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Han har rd att frlora Pennsylvania och Wisconsin s lnge han tar Florida och Michigan.

Har otroligt svrt att se att Trump skulle gra extremt dligt i dessa fyra stater. Han vinner minst tre och segern r ett faktum.
2020-10-09, 22:55
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Eller 1960-talets Malcolm X
https://youtu.be/T3PaqxblOx0

Eller Kayne West fr 3 timmar sedan !!
https://youtu.be/GO2wMONakdg

Satt just och lste om Malcolm X. West fr jag titta p, tack fr tipset.
2020-10-09, 22:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Haha! Jag sger d det. Har ni hrt talas om en desinformationskampanj frut?

Twitter Unveils Temporary Speech Codes Weeks Before the Election

Citat:
Twitter's planned October surprise is here. The social media company unveiled new speech codes further editorializing content on their platform to interfere in U.S. elections. [...] Starting Oct. 20, users will be required to add comments before being allowed to retweet posts (speech). The goal of the new speech codes is to slow the spread of certain speech before election day. [...] it will remove speech recommended by people who users don't follow. Users will only see such recommendations under the "for you" tab and only when additional "context" has been provided. Twitter will also add labels and warnings to whatever speech it deems misleading.

(FB) Presidentvalet 2020
2020-10-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Helt sjukt nr man hr hur mycket skit media snackar om att Biden kommer vinna och ditten och datten. De tror serist att Biden kommer vinna stater som Texas. Hahaha!

Det rcker med att se p resultatet i valet 2012 fr att fatta vilka delstater som Trump garanterat kommer vinna i valet. Den karismatiske Obama kunde inte ens vinna mot den grtrkige Romney.

Det r allts garanterat att Biden vinner i Kalifornien, Oregon, Washington, Nevada, Colorado och New mexico. Men inte ens hr r Nevada skert, d Trump mycket vl kan vinna. S hr sg det ut 2016 ocks d Hillary kammade hem dessa stater i vstra USA. Biden kommer ven garanterat vinna i Minnesota och sen i Virginia och uppt sterut.

Det hela kommer att bli en nagelbitare i Florida, Pennsylvania, Wisconsin och Michigan och det r hr valet kommer avgras. Trump har rd att frlora i Wisconsin och Michigan frutsatt att han vinner i Florida och Pennsylvania. Trump har ven rd att frlora Florida s lnge han vinner Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Han har rd att frlora Pennsylvania och Wisconsin s lnge han tar Florida och Michigan.

Har otroligt svrt att se att Trump skulle gra extremt dligt i dessa fyra stater. Han vinner minst tre och segern r ett faktum.
Ok, bra. Det var detta jag efterfrgade tidigare i trden. Men! Nr jag r extremt geners mot Trump och lter honom vinna hela Sdern (lngt ifrn sjlvklart) och Arizona och Nevada s har jag bara tre stater kvar med Trump p 260 elektorsrster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han frlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i s fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omjligt.
2020-10-09, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ok, bra. Det var detta jag efterfrgade tidigare i trden. Men! Nr jag r extremt geners mot Trump och lter honom vinna hela Sdern (lngt ifrn sjlvklart) och Arizona och Nevada s har jag bara tre stater kvar med Trump p 260 elektorsrster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han frlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i s fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omjligt.
Hur man n vrider och vnder p det s har republikanerna och demokraterna sina skra delstater. ven om du ger Biden en sker vinst i Nevada s kommer det i slutndan handla om de 4 gyllene svngstaterna Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och Florida.

Tnk dig sjlv, om inte ens Obama kunde kl Romney i stater som S/N Carolina, Georgia och alla andra syd/mid stater, hur i helvete tror folk att Biden ska kunna sl Trump ens i ngon sydstat? Frresten, Arizona r en sker Trump vinst, lika sker som att dems vinner Kalifornien. Colorado och Nevada skulle till och med kunna skrlla fr trumpen men troligtvis blir det demokratiskt seger dr.

Men oavsett, det r de 4 swing states som valet kommer avgras. Jag har otroligt svrt att se Trump ens frlora 2 stater av dessa 4. Han skulle kunna frlora Michigan och Wisconsin, men det jmnas upp ordentligt av att han tar Florida och Pennsylvania. Han kan frlora Florida och vinna valet p att ta de resterande 3. Han kan frlora Pennsylvania och Wisconsin men vinna p Florida och Michigan.

Som sagt, jag har otroligt svrt att se hur Trumpen ska frlora. Men det lr nd bli rtt jmnt i slutndan.
2020-10-09, 23:12
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Jag sger d det. Du har hrt talas om en Pandemi ? Under dessa r har Trump byggt upp USAs frsvar, snkt skatter, tagit tillbaka fretags beskattning (Apple mfl) omfrhandla trade agreements osv, Long term good. Listan r otroligt lng, lngre n de 4 senaste Presidenter sammanlagt.

..USA gick som tget och kommer framt g som tget. Om du tror att ngon skall kunna vnda en skuta som seglats fel i 45r p ett par r ja d rcker nog inte Bidens 47r i USAs politik heller till.

Trumponomics r det USA men ven vstvrlden behver. Europa behver ocks anamma deregulation och skattesnkningar.

Nu r ju siffrorna frn innan Pandemin brt ut. De visar att den amerikanska ekonomin urholkades helt och hllet under Trump, statsskulden accelererat i ett sllan skdat tempo efter att Trump tilltrde som President. Allt beroende p hans skattesnkningar fr sig sjlv och sina liksinnande.

Vad du kallar Trumponomics r mjligen bra fr Trump sjlv och hans likasinnade. Men han drnerar den amerikanska ekonomin fr att berika sig sjlv. Han skiter i det amerikanska folken och den amerikanska ekonomin, bara han kan f mer.
2020-10-09, 23:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Fel, Siffrorna i de allra flesta stater var korrekta INOM FELMARGINAL, vad r det du inte fattar? frutspr genomsnittet av polls i en stat att Clinton ska vinna med 2% och sedan vinner Trump med mindre n 1% ja d hade pollsen inte fel s som de r konstruerade. Att folk verskattar hur sker man r med en liten ledning i polls i en stat r en annan femma. Wisconsin r ett exempel p en stat dr pollsen hade kraftigt fel, till viss del kan det ha med att metodiken var felaktigt men ocks att det inte pollades tillrckligt dr eftersom Clintons ledning ansgs sker. Det misstaget gr man inte igen i den staten i alla fall.

Det r som att du tror att polls och prognoser r binra allts att de ska frutsp en vinnare 100% men s funkar det inte. Det r drfr storleken p Bidens ledning just nu r signifikant, ven om Pollsen skulle ha s pass fel som de hade 2016 (inte srskilt mycket) s rcker det inte, Biden vinner nd.
Nej, absolut inte. Mtningarna tog i 2016 totalt fel i Florida, North Carolina, Ohio, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Iowa och i Nevada. Dessutom s tog mtningarna dvs fel i Minnesota och i Texas. Vad r det du inte fattar?

Men det r intressant att du och vissa andra frlitar er s mkt OU och s vidare, enligt de senaste mtningarna s r Biden den mest populra kandidaten i modern tid - mer s n vad antingen FDR, JFK, Nixon, Reagan, Clinton eller Obama var. Ska vi tro mtningarna s kommer Biden att f fler valrster n vad Obama fick i 2008, och vinna valet med rekordstor marginal.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-09 kl. 23:25.
2020-10-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror Biden vinner. Men sluta fr guds skull ropa Biden till segrare igenom nationella underskningar.

Al Gore hade vinden med sig - frlorade.
McCain hade vinden med sig - frlorade
Carter hade vinden med sig - frlorade
Clinton hade vinden med sig - frlorade

Oftast brukar den som leder nationella underskningar frlora.

Och jag tror Trump vinner. Inte minst fr han har starkt std i sitt eget parti. Republikanerna vinner generellt lite oftare valen o nu r demokratiska partiet helt desorienterat t vnster. Spelar ingen roll att vissa tycker Trump twittrar fr mycket, han kommer vinna (skit I pollsen, republikanerna r oftast bttre p valdagen).
2020-10-09, 23:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Och jag tror Trump vinner. Inte minst fr han har starkt std i sitt eget parti. Republikanerna vinner generellt lite oftare valen o nu r demokratiska partiet helt desorienterat t vnster. Spelar ingen roll att vissa tycker Trump twittrar fr mycket, han kommer vinna (skit I pollsen, republikanerna r oftast bttre p valdagen).
Nja nu r det mnga republikaner som stder Biden ppet s det lr bli jobbig uppfrsbacke vad n Trump tar till, Sedan s r inte detta 2016 d det var 2st hatade personer som gick upp men den minst hatade vann och nu str han mot den mest respekterade politikern i US och ha nr populr i bda lger som sagt det r problemen som hopar sig fr Trump och har inte riktigt frmgan ta sig ur skiten han satt sig i!
2020-10-09, 23:25
Bannlyst
Vet ngon om det kan bli otrogna texas-elektorer som i valet 2016 d 2 av 38 electorer gick frn Trump till R.Paul och till ngon annan? Dessa tv elektorer kan mycket vl pverka huruvida det blir vinst eller ej fr Trump.
2020-10-09, 23:26
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nej, absolut inte. Mtningarna tog i 2016 totalt fel i Florida, North Carolina, Ohio, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Iowa och i Nevada. Dessutom s tog mtningarna dvs fel i Minnesota och i Texas. Vad r det du inte fattar?

Men det r intressant att du och vissa andra frlitar er s mkt OU och s vidare, enligt de senaste mtningarna s r Biden den mest populra kandidaten i modern tid - mer s n vad antingen FDR, JFK, Nixon, Reagan, Clinton eller Obama var.
Och det r ju exakt det som r mrkligt med pollsen - det hr enorma stdet fr Biden KNNS ju inte. Han r inte "folkkr", i brist p ett bttre ord. Han r en typisk gammal politiker som funnits runt kttgrytorna i decennier. Brjar bli virrig och energils p gamla dar. Det knns som att Hillary vckte mer entusiasm, och d frlorade hon nd.
2020-10-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nja nu r det mnga republikaner som stder Biden ppet s det lr bli jobbig uppfrsbacke vad n Trump tar till, Sedan s r inte detta 2016 d det var 2st hatade personer som gick upp men den minst hatade vann och nu str han mot den mest respekterade politikern i US och ha nr populr i bda lger som sagt det r problemen som hopar sig fr Trump och har inte riktigt frmgan ta sig ur skiten han satt sig i!

Ett fel, Trump r lskad av en stor del av vljarkren, var drfr han vann och troligen gr det igen. Biden verkar inte vara direkt lskad, han har liksom Hillary noll karisma, (det hade Obama det erknner jag).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in