Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Ok, bra. Det var detta jag efterfrgade tidigare i trden. Men! Nr jag r extremt geners mot Trump och lter honom vinna hela Sdern (lngt ifrn sjlvklart) och Arizona och Nevada s har jag bara tre stater kvar med Trump p 260 elektorsrster: Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Jag tror han frlorar samtliga. Det skulle vara Michigan i s fall som skulle ge honom en knapp seger i valet, men jag ser hela scenariot som osannolikt, om dock inte omjligt.
Hur man n vrider och vnder p det s har republikanerna och demokraterna sina skra delstater. ven om du ger Biden en sker vinst i Nevada s kommer det i slutndan handla om de 4 gyllene svngstaterna Wisconsin, Michigan, Pennsylvania och Florida.
Tnk dig sjlv, om inte ens Obama kunde kl Romney i stater som S/N Carolina, Georgia och alla andra syd/mid stater, hur i helvete tror folk att Biden ska kunna sl Trump ens i ngon sydstat? Frresten, Arizona r en sker Trump vinst, lika sker som att dems vinner Kalifornien. Colorado och Nevada skulle till och med kunna skrlla fr trumpen men troligtvis blir det demokratiskt seger dr.
Men oavsett, det r de 4 swing states som valet kommer avgras. Jag har otroligt svrt att se Trump ens frlora 2 stater av dessa 4. Han skulle kunna frlora Michigan och Wisconsin, men det jmnas upp ordentligt av att han tar Florida och Pennsylvania. Han kan frlora Florida och vinna valet p att ta de resterande 3. Han kan frlora Pennsylvania och Wisconsin men vinna p Florida och Michigan.
Som sagt, jag har otroligt svrt att se hur Trumpen ska frlora. Men det lr nd bli rtt jmnt i slutndan.