2020-10-14, 18:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han hade inte ens en chans nr republikanerna satt dr, det har gtt 4 r och de har fortfarande inte presenterat den dr sjukvrdsreformen som skulle vara bttre n AcA och som skulle implementeras inom de frsta 100 dagarna.

Hur gick det fr dig fr vrigt att hitta den dr statistiken som visar p att demokraterna systematiskt tappar vljare fr varje valr medan republikanerna enbart fr nya vljare varje valr?

Har inte Trump en ny Sjukvrdsreform klar "om tv veckor". Tycker jag hrt det ngra gnger!
2020-10-14, 18:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Update Pennsylvania Rstregistrering

Nov 2016 to 10/13/20
Republikaner +174,154
Demokrater-31,406

6/29 till 10/13
Republikaner +175,871
Demokrater +90,350

10/5 till 10/13
Republikaner +23,822
Demokrater +17,150

Summerat: Pennsylvania kar antalet registrerade Republikaner hgst vsentligt, Trump hade PA rally igr. Det ser riktigt bra ut. Notera att allt ovan r baserat p Trumps vinst 2016. Varje ytterliggare Republikan betyder att Biden mste vnda en plus ngot till fr att komma i lge fr att balansera Trump. Fortstter registreringen p detta stt till slutet r Pennsylvania i mycket bra lge fr Trump (igen).

Till Er som vill kolla sjlv, lnk till PA-voter registration sajten hr: https://www.dos.pa.gov/VotingElectio...tatistics.aspx

r det inte bttre att du presenterar detta i denna trd?

(FB) Trump VS Biden - Frtidsrster och registrerade - Statistik
2020-10-14, 18:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du vet lika vl som jag att Trumps frsta kamp stod mot neo-cons inom Republikanska partiet. Det tog sin tid. De motarbetade honom under de frsta 100 dagarna.

De kmpade emot s mycket att han inte fick igenom borttagandet av en sjukreform utan att ha en ersttning redo och detta skedde med en (1) rst.

Citat:
Din andra kommentar r bara ett resultat av din mytomani. Lnka inlgget s kan alla se att du ljuger.

Visst kan jag hnvisa till nr jag efterfrgade ditt pstende om att det r frre registrerade demokrater r 2020 n 2016, jag kan ven hnvisa till nr jag efterfrgade det.

Ber om urskt i efterhand fr felstavningen nr jag efterfrgade d jag gjorde det frn telefonen.

Citat:
Du r i s mytomanisk att du ifrgastter fabulerade pstenden. Helt fantastiskt.

Registrerade demokrater r frre n 2016

Citat:
Klla p det och att de tudugare registrerade har blivit independent eller republikaner
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Har inte Trump en ny Sjukvrdsreform klar "om tv veckor". Tycker jag hrt det ngra gnger!

Det har han sagt (med varierande tidsaspekt) i ver 4 r nu, ven Pence kr med samma skitargument.
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det har kommit tv nya uppdateringar av OU om Trumps populariet. Dom omfattar bda perioden 11---13 oktober.

Yougov, job approval 42% och disapproval 57%

Rasmussen Reports, job approval 47% och disapproval 52%.

Rasmussen r Trumpvnliga och jag betecknar Yougov som Trumpfientliga. Min sammanvgning ger Trump 44,5% approval och innebr ingen uppgng. Men magknslan sger ngot annat, att Trump trots bristerna i kampanjkassan r lite p gng.

Money cant buy love.!

Du missade kanske de tv vljarunderskningar som kom idag, dr frgestllningen var; Vem kommer du att rsta p i det kommande Presidentvalet?

I CNN fick Biden 53 och Trump 42 %
I Opininum/The Guardian fick Biden 57 % och Trump 40 %

Frstr att du r orolig i magen och att det r den knslan du refererar till.

Dessutom du kan inte vga samman tv underskningar frn tv olika opinionsinstitut om du inte vet antalet tillfrgade i vart och ett av mtningarna. Att bara lgga ihop och dela p hlften, ger inte ett tillfrlitligt medelvrden.
2020-10-14, 18:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Har du tittat p nya Trafalgar i Florida ?
https://www.thetrafalgargroup.org/news/fl-pres-1020/

Ser inget i Florida som skulle rucka p bilden att Trump r mycket stark i Florida.

Ge upp nu Nixter, det r ver. Nr aktiva Republikaner i USA flyr Trump, kan du inte sitta bakom tangentbordet i Sverige och kriga p Flashback.

#evictionnotice2020

Dessutom brjar sammanrkningarna frn Florida nu komma fr:
Honk for for whom you like for President.

Trump har 14 743 Honks
Biden har 89 678 Honks

Helt klart Biden i ledning. Florida gr till Biden.

Edit: Det kommer in resultat frn fler delstater i morgon. Delger er dem d!
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-14 kl. 18:57.
2020-10-14, 18:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Edit: Jag fr resultat frn fler Delstater i morgon. Delger er dem d!

Vnta rknas frtidsrster redan?
2020-10-14, 18:57
Medlem
Citat:
Har du tittat p nya Trafalgar i Florida ?
https://www.thetrafalgargroup.org/news/fl-pres-1020/

Ser inget i Florida som skulle rucka p bilden att Trump r mycket stark i Florida.

Nej den har jag inte sett tidigare. Jag trodde att Biden hade en knapp ledning i Florida, vissa OU tyder ju p det. Ngon debattr hr pstr ju att pensionrerna skakar av ilska och verger Trump och hemmafruarna dricker hellre whisky n rstar p Trump.

Jag har inte den totala verblicken, mste jag erknna.
2020-10-14, 18:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Totalt fyramiljonerhundrattiotusen registrerade demokrater och tremiljonerfyrahundrasjuttiotusen registrerade republikaner, s det krvs tminstone fyrahundratusen till repbulikaner som registerar och rstar p Trump fr att det ska bli en vinst dr, men det r bara om alla demokrater rstar p Biden.

Du menar att Biden skall sl Obama 2008 "voter turn out" och drmed entusiasm med hstlngder ?
Biden har allts lngt mycket smre underlag n Obama hade, han behver nn form av raketbrnsle.

Ledsen att gra dig besviken men en gubbe som senast igr trodde han kandiderade som senator och vill stnga ned fracking vinner inte i Pennsylvania med dessa siffror, lget brjar knnas stabilt i PA fr Trump.
2020-10-14, 18:59
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Vnta rknas frtidsrster redan?

Nej, bara "honks" frn biltutorna, minst lika viktig information som den vi fr frn Nixter.
2020-10-14, 19:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Hur gick det fr dig fr vrigt att hitta den dr statistiken som visar p att demokraterna systematiskt tappar vljare fr varje valr medan republikanerna enbart fr nya vljare varje valr?

Citat:

Visst kan jag hnvisa till nr jag efterfrgade ditt pstende om att det r frre registrerade demokrater r 2020 n 2016, jag kan ven hnvisa till nr jag efterfrgade det.

Ber om urskt i efterhand fr felstavningen nr jag efterfrgade d jag gjorde det frn telefonen.
Det r verkligen synd att du r s pass skadad som du r. Du pstod inte att jag sagt "att det r frre registrerade demokrater r 2020 n 2016, jag kan ven hnvisa till nr jag efterfrgade det."

Du pstod ngot helt annat. Varfr gr du s? Mr du bra d? Tror du att du lyckats med nnting? Det r borde vara pinsamt, men du frstr uppenbarligen inte det. Det r kul att fundera ver hur din vardag ser ut. Kan knappast vara s muntert. Mycket oro fr att bli pkommen. Mnga har redan sett det, eller hur?

Demokratiska registrerade vljare har uppenbarligen minskat i frhllande till 2016 i flertalet swing states. Det r offentlig statistik vi snackar om hr. Republikanerna har kat s det str hrliga till. Det betyder ngot. Men jag tippar p att valet kommer vara mycket jmt i mnga delstater. Postrsterna oroar mig. Men mnga av dem kommer ju ogiltigfrklaras s valet lr ju avgras i SCOTUS till slut, eller i diverse delstater som nu r republikanskt dominerade. Men vi fr se.
Senast redigerad av Japhy 2020-10-14 kl. 19:02.
2020-10-14, 19:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du menar att Biden skall sl Obama 2008 "voter turn out" och drmed entusiasm med hstlngder ?

Det sger jag absolut inte, det var drfr jag lyfte fram att republikanska partiet mste f in fler nyregistrerade samt rsta till 100% p Trump fr att kunna sl demokraterna om de skulle rsta till en hg procenthalt.

Du mste ven ta in i tanke att det r distansrstande som gller i r vilket betyder att folk som vanligen inte kan eller orkar g till en vallokal kan nu mycket lttare se till att rsta vilket gr att det blir svrt att avgra hur mnga det r som tnker rsta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in