2020-10-23, 00:15
Medlem
Kan ngon svara p vad jttebebisen ville vinna p att publicera CBS-intervjun i frvg? Ngot av det mest pinsamma jag sett. Ska detta frestlla en ledare?

https://mobile.twitter.com/atrupar/s...00044105916417
2020-10-23, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
46 guvernrer har Florida haft totalt. 35 av dessa har varit demokrater.
Dessa hade all tid i vrlden att ndra p det du nu klagar p. Men icke.
Klassisk demokratisk voter supression.

Det r inte guvernren som avgr nr deadline fr registrering freligger.
Sdant gr delstatens senat och hgsta domstol.

Jag sger inte att demokraterna r nglar,men de har insett att politik handlar om addera nya vljare genom att bredda sitt valprogram. Republikanerna snvar in sig p allt frre,ldre,och vitare vljare. Drmed str aktuarietabellerna inte p deras sida d deras vljare just nu dr i Covid och inte heller vill se sitt expanded medicare frsvinna. Speciellt inte i sunshine states som arizona och florida.

Idag r bara 24% av vljare medlemmar i det republikanska partiet. (partimedlemmar)
Och siffrorna pekar t fel hll.
2020-10-23, 00:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Can Joe Biden be trusted?
https://eu.timesreporter.com/story/o...ed/5989539002/
2020-10-23, 00:19
Medlem
Skillys avatar
11 dagar kvar till clownen ker,

Och oddsen fr clownen fortstter stiga.
2020-10-23, 00:22
Medlem
Skillys avatar
Intressant att se hur oddsen blev bttre fr clownen nr det fejkade hunterbedrgeriet slpptes. Nu har utvecklingen vnt och den frbttringen snart helt utraderats.

Clownens tricks och fulspel verkar inte fungera s bra den hr gngen.
2020-10-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Det r mycket snack hr om att Clinton frlorade fr att hon var s oerhrt hatad. Hon hade trots allt en hel del som talade fr henne ocks, t.ex kunde hon bli den frsta kvinnliga presidenten i historien och hon hade betydligt mycket mer entusiasm p sina rallies n vad Biden haft under denna valrrelse.

Frgan r om Biden r en s mycket bttre kandidat? Ja, han r mer respekterad n Clinton men samtidigt framstr han som en svag, frvirrad halvdement 80ring. De som ogillade Clinton fr att hon var en falsk, korrupt och elitistisk etablissemangspolitiker lr ju heller inte tilltalas av Biden. Om vi dessutom vger in att en rst p Biden troligen r rst p Kamala Harris s sjunker attraktiviteten ytterligare. Tror ni Kamala hade vunnit heads up mot Hillary om valet stod mellan dessa tv? Det gr inte jag.

Min magknsla r att de som rstade p Trump 2016 r mindre bengna att rsta annorlunda i r n de som rstade p Demokraterna. Trump har ju trots allt verpresterat sett till hur vrlden trodde det skulle g om han vann valet. Det blev inget vrldskrig, ekonomin gick strlande fram tills corona. 54% upplever att de har det bttre idag jmfrt med fr fyra r sedan, trots pandemin.

Dremot tror jag att en liten del av de som 2016 rstade p Clinton vljer att att rsta p Trump i r, alternativt inte rstar alls, fr att de blivit desillusionerade ver riktningen det demokratiska partiet tagit. De ogillar de vnstertotalitra tendenserna som smugit sig in i partiet.
#Walkaway-rrelsen r ett exempel p det

Amerikaner gillar underdogs och media och big tech har sett till Trump framstr som en sdan trots att han r en sittande president.

Men man kan inte bortse frn coronan. Om man ska se p en presidents period s mste man ju se vad som hnder. Smittspridningen och antalet ddsfall kar nu och Trump satt i intervjun med Leslie Stahl och sa att det hade vnt.

S dr har han ju ljugit hela tiden. Vilket s klart inte gynnar honom Men jag antar att han gr det fr han har ingen aning om varfr han r i det dr vita huset.
2020-10-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
11 dagar kvar till clownen ker,

Och oddsen fr clownen fortstter stiga.
Ja jklar. 2.90 fr Trump p Unibet. Kan inte minnas nr det var s hgt sist.
2020-10-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja jklar. 2.90 fr Trump p Unibet. Kan inte minnas nr det var s hgt sist.

Vldigt mycket som tyder att Trump r rkt.
Extremt mnga har postrstat idag och vi vet att Trump har underminerat postrstandets validitet s att tro att den stora kningen bortsett frn Covid r att republikaner gr det som Trump frsker underminera lter hgst osannolikt.
2020-10-23, 00:33
Medlem
Ngot har ju uppenbarligen hnt d alla spelbolag hade Trump som kom ikapp, fr att sedan gra en tvrvndning och nu s ses chansen att Biden vinner vldigt stor.

Hrligt, Nixter, Blueberrycupcake och alla andra drar, era trar ser vi framemot.
2020-10-23, 00:35
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men man kan inte bortse frn coronan. Om man ska se p en presidents period s mste man ju se vad som hnder. Smittspridningen och antalet ddsfall kar nu och Trump satt i intervjun med Leslie Stahl och sa att det hade vnt.

S dr har han ju ljugit hela tiden. Vilket s klart inte gynnar honom Men jag antar att han gr det fr han har ingen aning om varfr han r i det dr vita huset.

Visst kunde Trump hanterat Covid19 bttre men jag tror mnga inser att detta har drabbat hela vrlden och att jmfrbara lnder har ungefr samma situation. Jag tror fler mnniskor r upprrda ver lockdowns, tuffa restriktioner- som pverkar deras ekonomi och att skolor r stngda.
2020-10-23, 00:35
Medlem
Intressant ocks att efter allt grvande republikanerna har gjort fr att smutskasta Biden s mktade de endast med phittade och kryddade berttelser om Hunter. Att sedan att Giuliani som r den som frt fram detta ven r samma person som har s dligt omdme att han blir bortgjord av en Borat-sketch r hysteriskt kul.

FBI utreder ju om Giuliani har rkat bli lurad av ryss-propaganda.
2020-10-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Visst kunde Trump hanterat Covid19 bttre men jag tror mnga inser att detta har drabbat hela vrlden och att jmfrbara lnder har ungefr samma situation. Jag tror fler mnniskor r upprrda ver lockdowns, tuffa restriktioner- som pverkar deras ekonomi och att skolor r stngda.

Nej, jmfrbara lnder har inte fler n 200 000 dda mnniskor. Faktum r att grannlnder eller nrliggande lnder till Kina som bde bor ttare intill varandra har klarat sig betydligt bttre n vad USA har gjort. Kolla Malaysia, Singapore, Japan, Sydkorea, Indonesien och s vidare.
Senast redigerad av babymamacita 2020-10-23 kl. 00:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in