Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-27, 01:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta har varit GOP enda ml att fixa in nya domare och de lyckades.. sedan fr vi se hur lnge...

Med alla Mitch McConnell:s skrytande om JUST detta r en ok signal fr Joe! och (om) DEM tar senaten..

Fast du glmmer bort det viktigaste.
Nu exploderar ju Demokraterna. Dom vill utka platserna p domarna. Detta vill inte folket. Folket vill inte gra om hgsta domstolen endast fr att Demokraterna ska knna sig glada och njda.

Donald J. Trump kunde lika grna utka platserna, men han r helt rlig och tillstter tomma stolar istllet.

Demokraterna fr horn nu!
2020-10-27, 01:40
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fast erknn, hade detta varit Demokraterna hade det sett exakt lika dant ut, jag kan se Adam Sniff, Fancy Felosi sitta dr och babbla om hur viktigt det hr skulle ha varit fr "demokratin".

N, och tyvrr, s har de varit mer lt oss hitta en bra lsning...

S lnge Mitch McConnell r i den positionen s behver DEM ngon med mer pondus OCH mindre ska en gemensam lsning...

2020-10-27, 01:44
Medlem
Trollmias avatar
Fr att bringa lite ltthet och humor till trden...

Bad Lip Reading

https://www.youtube.com/watch?v=kn-h...=BadLipReading

Elva minuter lng debatt a la humor...

Jag tror det r frn frsta debatten mellan Trump o Biden.

Och det r nog s hr jag ser p sjlva "fightandes" mellan kandidaterna just nu... det r bara komiskt...

Som flera redan ppekat i trden - om dessa tv kandidater r det bsta som USAs tv sidor kan fra fram... jaaaadu... Jag hller inte p nn av dem... men jag brjar fundera p att bunkra upp med matolja och majskorn fr popcorn infr valnatten... Och flera veckor eftert.. fr det lr inte avslutas p valnatten, det kommer att pg i ett par mnader till eftert tror jag. Anklagelser om valfusk frn bda sidor.
2020-10-27, 01:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast du glmmer bort det viktigaste.
Nu exploderar ju Demokraterna. infoga mellanrum.... Dom vill utka platserna p domarna. Detta vill inte folket. Folket vill inte gra om hgsta domstolen endast fr att Demokraterna ska knna sig glada och njda.

Donald J. Trump kunde lika grna utka platserna, men han r helt rlig och tillstter tomma stolar istllet.

Demokraterna fr horn nu!

Nu biter du din egen svans... GOP nekade HD inval.. men sedan r allt ok EN vecka innan VALET?

Varfr ska inte DE VALDA AV FOLKET INTE kunna stta regler om antalet domare?

2020-10-27, 02:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Hillary Clinton brjar nu bli orolig ver mjligheten att Trump kan vinna.

Hillary Clinton 'sick to my stomach' over possible second Trump term
https://www.foxnews.com/politics/hil...ick-to-stomach
2020-10-27, 02:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fantastisk bevisfring!
Jag r djupt imponerad, inte.

9,8 % av Stockholmarna som rstade p SD.
https://data.val.se/val/val2018/slut.../01/index.html
Mitt fel. Syftade frsts p S, och inte SD.
2020-10-27, 02:37
Medlem
Det blir festligt p Donalds hotell. Skert trevligt fr de som r dr. Och episkt blir det ocks. Vi fr vl se p sndningarna om de hller distans och har masker p sig.

Citat:
President Trump is apparently planning an election night party at Trump International Hotel in Washington, D.C

November 3rd will go down in history as the night we won FOUR MORE YEARS, the email read. It will be absolutely EPIC, and the only thing that could make it better is having YOU there.

D.C.s coronavirus regulations currently restrict events to a maximum capacity of 50 people, including all attendees and staff.

https://thehill.com/homenews/campaig...d-out-dc-hotel
2020-10-27, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den staten ser jag nrmare p.

P valnatten s jobbar jag kvll dagen efter, s kan d bli uppe. Blir det en tidig "exit" fr Trump dr, s gr jag och lgger mig. D kommer det inte att bra enligt mig.

Trump fick en vlbehvlig "vitamin-injektion" med Biden`s anti-fracking prat. Fr bara se om det nu rcker..

Jag har dock en "bad feeling"..

Om jag inte minns fel, s r det en stat dr det r : stan vs. landet

P landet har Trump sina sympatisrer, medans i stan har Biden sina. Men under de sista fyra ren har landet krympt i population, medans stan har vxt.

Jag har ocks en knsla att Trump kan gra bra ifrn sig men snuvas exempelvis dr. Fr en olustknsla att han missar ngot ven fast han m gra en bra comeback i slutspurten. Corona gjorde tminstone valet spnnande... fr den sittande amerikanska presidenten vinner alltid valet om det inte rder en kris i landet, vilket det p stt och vis gr nu.. Trumps retorik gllande viruset har varit jvligt mrklig. Jag tror inte att det spelar ngon strre roll vilken tgrd man kan anvnder mot corona men vad man frmedlar utt spelar roll.
2020-10-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jag har ocks en knsla att Trump kan gra bra ifrn sig men snuvas exempelvis dr. Fr en olustknsla att han missar ngot ven fast han m gra en bra comeback i slutspurten. Corona gjorde tminstone valet spnnande... fr den sittande amerikanska presidenten vinner alltid valet om det inte rder en kris i landet, vilket det p stt och vis gr nu.. Trumps retorik gllande viruset har varit jvligt mrklig. Jag tror inte att det spelar ngon strre roll vilken tgrd man kan anvnder mot corona men vad man frmedlar utt spelar roll.

r du sker p att det inte r tvrtom. Att en president med en omfattande kris blir populrare n tidigare och vinner andra perioden lttare?

Klart att det spelar roll om Trump p sina rallyn skulle be folk stta p sig masken fr att vara rdda om andra och sig sjlv. De delar ju ut en till alla. Men Trump vill inte gra det. Och av den anledning s kan man se kad smittspridning fr de som varit p rallyna.
2020-10-27, 03:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
nskar verkligen att slippa diskutera med 20ringar hr.

Hur fortstter man en sn hr debatt nr svaret r anekdotiska bevis?
Jag bryr mig inte om dina kontakter. Texas r enormt och 65 procent har redan rstat. Ifall du vntar p election day turnout s kommer du att bli besviken.

Anekdotiska bevis och varfr de inte ska anvndas.

"Jag har mnga kontakter inom West wing som bevittnat hur Donald Trump tidvis varit pverkad av narkotika."
Jag kan inte bevisa detta men jag har iaf kontakter som sett detta
Det mrks tydligt att du r bde omogen och okunnig i den hr frgan.

Trafalgar var den enda kllan vars OU tillsa att Trump skulle ta hem Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Florida och North Carolina i 2016. Om det var kunskap eller slump har inte jag ngn ide om, fast det ndrar inte p faktumet att Trafalgar hade en av de tre mest korrekta mtningarna infr presidentvalet 2016.

Det r uppenbart att du har aldrig ens varit i USA, och srskillt inte i Texas. Alla stder/distrikt i Texas, frutom den sdra delen av Tx, Dallas, Austin och omrdet kring El Paso, r mer eller mindre helrda - Texas r en mer rd n vad New York r bl. De senaste uppgifterna tillsger att 43 procent av registerade vljare i Tx har frtidsrstat, s jag vill grna se var du har dina 65 procent frn. Och som jag redan har nmnt flera ggr tidigare i den hr trden, s har 20-25 procent fler demokrater frtidsrstat vid varje presidentval sedan 1988 - och det ser inte ut som att det kommer att ndrs p vid detta val heller.
2020-10-27, 06:10
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det mrks tydligt att du r bde omogen och okunnig i den hr frgan.

Det r uppenbart att du har aldrig ens varit i USA, och srskillt inte i Texas. Alla stder/distrikt i Texas, frutom den sdra delen av Tx, Dallas, Austin och omrdet kring El Paso, r mer eller mindre helrda - Texas r en mer rd n vad New York r bl. De senaste uppgifterna tillsger att 43 procent av registerade vljare i Tx har frtidsrstat, s jag vill grna se var du har dina 65 procent frn. Och som jag redan har nmnt flera ggr tidigare i den hr trden, s har 20-25 procent fler demokrater frtidsrstat vid varje presidentval sedan 1988 - och det ser inte ut som att det kommer att ndrs p vid detta val heller.

Skrpning. Texas r betydligt mindre rtt n New York r bltt. Du verkar vara fixerad vid tanken p att Texas mste vinnas av Trump men faktum r att sdra Texas, Dallas, Austin och Houston str fr ungefr halva Texas och det r bl omrden.
2020-10-27, 06:39
Medlem
ErikAnderzohns avatar
[WaPo] Team Trump uses a hilarious mishmash of polls to boost the president

Citat:
Kushner offered a variant of this argument:

I do believe that polling with phones to people is an obsolete method, especially in the era of cancel culture, Kushner said. Youve got a lot of, you know, snake-oil salesmen who are kind of been in the business a long time, and they do this. They were all completely wrong last time, and they didnt make any modifications going forward.

How is Trump faring among those who have already voted?

The answer is: badly. Floridians who have already voted prefer Biden by 24 points. Georgians prefer Biden by 12, and North Carolinians prefer the former vice president by 25. Overall, therefore, the poll shows close races in all three states. (Remember, each of these is a state that Trump won in 2016 by 1.2, 5.1 and 3.7 points, respectively.)

Ser mrkt ut. Vldigt mrkt. Tillsttandet av Ruth Bader Ginsburgs ersttare lr dessutom falla i ond jord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in