Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-27, 07:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Skrpning. Texas r betydligt mindre rtt n New York r bltt. Du verkar vara fixerad vid tanken p att Texas mste vinnas av Trump men faktum r att sdra Texas, Dallas, Austin och Houston str fr ungefr halva Texas och det r bl omrden.
Fel. Om man rknar ut alla stder/distrikt, s r Texas helt klart en rdare delstat n vad New York r en bl stat. Det r huvudsakligen NYC och distrikten dr om kring som r bltt i New York, i vriga New York s har inte demokraterna lika starkt fotfste. Men eftersom att NYC utgr nstan 50 procent av befolkningen i New York s avgr i princip NYC resultaten av valen. Dessutom s anvnder New York sig av gerrymandering.

Jag r allt annat n fixerad p att Trump mste vinna Texas, men jag fredrar fakta.
2020-10-27, 07:34
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fel. Om man rknar ut alla stder/distrikt, s r Texas helt klart en rdare delstat n vad New York r en bl stat. Det r huvudsakligen NYC och distrikten dr om kring som r bltt i New York, i vriga New York s har inte demokraterna lika starkt fotfste. Men eftersom att NYC utgr nstan 50 procent av befolkningen i New York s avgr i princip NYC resultaten av valen. Dessutom s anvnder New York sig av gerrymandering.

Om du fredrar fakta frstr jag inte hur du resonerar hr. New York r betydligt mer bltt n Texas r rtt. Kolla siffrorna. Varfr tror du Texas r toss up medan New York r mrkbltt? Du nmner sjlv att New York City str fr en stor del av befolkningen i New York. Precis det som gr New York bltt...

Texas tre strsta storstadsomrden r bl, och sdra delstaten r ocks bl. Latinos kommer oundvikligen att bli majoritet i Texas och d tror de flesta att staten flippar d det inte r s lngt kvar.
2020-10-27, 07:47
Medlem
Demokraterna har fr tillfllet frdel genom att frtidsrstningen/postrstning gynnar dom, det r skra rster. Trump har oskra rster dr man ju inte vet hur mnga registrerade republikaner som verkligen kommer att rsta p valdagen. r republikanska vljare lika motiverade som demokratiska vljare, det r nog frgan. Hur det n blir s har ju Trump tappat rejlt med vljare mot 2016 d hans lften om sin frmga att leda landet framt visade sig vara mest tomt skryt.
2020-10-27, 07:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Du har helt rtt. Fr den som gillar polls rapporterar flera polls +5% fr Trump.
Inte osannolikt att Trump vinner Texas med 7-8%

https://uh.edu/hobby/election2020/texas2020.pdf
2020-10-27, 07:57
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Hur gr postrsterna?

Florida Update

VBM (Postrster) igr
GOP 21.245 (34%)
Dem 23.932 (39%)

IPEV (Personrster i lokal) igr
GOP 83.234 (51%)
Dem 44.873 (28%)

Vill ven pminna om att Demokraterna nskat att de sina skall postrsta tidigt och Republikanerna ppekat att en postrst kan "frsvinna" och att man skall rsta i lokal. S ven fast vi i detta forum inte vill knnas vid detta i alla lgen kommer nog de flesta som rstar flja tradition och vad deras partier ombett dem.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-27 kl. 08:03.
2020-10-27, 08:11
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag brukar titta p ett Trump-rally per dag. Jag tittar av flera orsaker:
- Som underhllning, hans fniga miner och bebis-beteende kontrasterar till mbetet s sknt.
- Som varning, att frska frst. Man ser vldigt stora likheter med hur Hitler kom till makten.

Samma hr. Det r bde skrmmande och underhllande samtidigt. Det skrmmande r mnniskorna som faktiskt tar hans charader och demagogi p allvar, och lter sig ledas.
2020-10-27, 08:12
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update

VBM (Postrster) igr
GOP 21.245 (34%)
Dem 23.932 (39%)

IPEV (Personrster i lokal) igr
GOP 83.234 (51%)
Dem 44.873 (28%)

Vill ven pminna om att Demokraterna nskat att de sina skall postrsta tidigt och Republikanerna ppekat att en postrst kan "frsvinna" och att man skall rsta i lokal. S ven fast vi i detta forum inte vill knnas vid detta i alla lgen kommer nog de flesta som rstar flja tradition och vad deras partier ombett dem.

Precis s r det. Nu sitter demsen hemma med munskydd och darrar. Fastklistrade vid CNN.

Gick Hindenburg och lade sig i tid igr? Han verkade inte riktigt i balans.
2020-10-27, 08:15
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Samma hr. Det r bde skrmmande och underhllande samtidigt. Det skrmmande r mnniskorna som faktiskt tar hans charader och demagogi p allvar, och lter sig ledas.

Jmfr med Obama. Folk var helt hnfrda. Tyckte han var en enorm retoriker. Men om man lyssnar p vad han sa, s sger han inget konkret. Bara drmmar och utopier. nd trollband han en hel vrld. Fick folk det bttre? Knappast. Blev det mer fred? Knappast.

J fr med Trump som pratar och levererar konkreta saker.
2020-10-27, 08:17
Medlem
Nixters avatar
Arizona Update
https://www.dataorbital.com/2020-gen...y-vote-tracker

Som i Florida kar Republikanerna via IPEV och Demokraternas postrster har sina (man kan inte begra ut en postrst lngre).

Rep tickar vidare och har nu 34.5% av rsterna (33.6%)
Dem tickar vidare nedt och har nu 41.6% av rsterna (42.7%)

Rknar vi att detta fortstter i samma takt samt Rs valdagsrster frn 2016 vinner Republikanerna och Trump Arizona med lediga 4-5%.
2020-10-27, 08:17
Medlem
Davys avatar
Citat:
Om du fredrar fakta frstr jag inte hur du resonerar hr. New York r betydligt mer bltt n Texas r rtt. Kolla siffrorna. Varfr tror du Texas r toss up medan New York r mrkbltt? Du nmner sjlv att New York City str fr en stor del av befolkningen i New York. Precis det som gr New York bltt...

Texas tre strsta storstadsomrden r bl, och sdra delstaten r ocks bl. Latinos kommer oundvikligen att bli majoritet i Texas och d tror de flesta att staten flippar d det inte r s lngt kvar.

Precis drfr demsen inte vill ha en mur. De vill ha in valboskap. Samma som sossarna i Sverige.
2020-10-27, 08:18
Medlem
arbetets avatar
Rasmussen Reports:

White House Watch
Trump 48%, Biden 47%
Monday, October 26, 2020
Its neck-and-neck, with President Trump just barely ahead in Rasmussen Reports first daily White House Watch survey.

The latest national telephone and online survey finds Trump edging Democrat Joe Biden 48% to 47% among Likely U.S. Voters. Three percent (3%) prefer some other candidate, while two percent (2%) remain undecided. (To see survey question wording, click here.)

Last Wednesday, Biden held a 49% to 46% lead, but the race has been tightening since early in the month. This is the first time Trump has been ahead since mid-September.
https://www.rasmussenreports.com/pub...se_watch_oct26
2020-10-27, 08:20
Medlem
Nixters avatar
WASHINGTON (AP) -- Hgsta Domstolen stdjer Republikanerna att inte frlnga deadline fr "absentee ballots" i Wisconsin som erhlls efter valdagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in