2020-10-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och s har vi det hr. Tbt 2016:

Rasmussen Reports Calls It Right
Monday, December 05, 2016
Rasmussen Reports told you all along that it was a much closer race than most other pollsters predicted. We werent surprised Election Night. They were. Now Real Clear Politics has posted the final results, and look who came in second out of 11 top pollsters who surveyed the four-way race
https://www.rasmussenreports.com/pub...calls_it_right
/.../On Election Day, nearly every public polling firm predicted that Hillary Clinton would win the presidency. The only real debate was by how large a margin. Even leading statistical analysis site FiveThirtyEight.com gave Donald Trump a less than 1 in 3 chance of winning. So when he surged to victory with 306 Electoral College votes, stunned political pundits blamed pollsters and forecasters, proclaiming the death of data.
https://news.harvard.edu/gazette/sto...ion-forecasts/
Rasmussen verskattade Republikanerna med 9 procentenheter valet 2018, smst av alla mtinstitut, tankar om det?
2020-10-27, 09:19
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Washington Post..
Du vet, varje gng jag ser att du citerat mig, s poppar en bild av Bert Karlsson upp. Frga mig inte varfr, men jag tror att det r fr att jag tycker du r ett skmt.

Du r naturligtvis vlkommen att vdra dina magknslor med oss...tro dock inte att dina expressiva affekt betygelser har srskilt stor relevans i en vidare kontext hr. Du gr p intuition medan vi andra respekterar och frhller oss till transdisciplinra teorier och stora dataanalyser. Nog sagt. Citera mig inte igen r du snll.

Citat:
Tror du RP kr ett annat upplgg den hr gngen?
Du har allts ingen aning hur demografi urvalet ser ut. Bra, d vet jag.
2020-10-27, 09:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja s verkar det vara. I stand corrected. Men faktum kvarstr att han inte drar folk. Hillary hade tminstnde liiite personkult kring sig fr att hon rkade ga en fitta. Bidens kampanj har varit en dd hst frn start.
Men vem r intresserad av personkult i politiken? Svitt jag vet r det bara trumpsters.

Demokraterna hanterar pandemin klokare, demokratiska vljare r kanske ocks mer frsiktiga och vet att de br undvika folksamlingar.
2020-10-27, 09:23
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Lite OT, men klippet fr en ju att brja undra vilka fantasier Trumpers gr p nr de surfar p sin drakoniska algoritm:

A Message from Richard Nixon
2020-10-27, 09:23
Medlem
vitapumpss avatar
Ni Flaschbackkillar/gubbar behver inte oroa er. Trump kommer tyvrr med all skerhet att ta hem spelet. Han lr dessutom f hjlp frn ovan. Visade han inte upp en bibel fr en tid sedan?

S killar/gubbar ta det lugnt!!!
2020-10-27, 09:26
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men vem r intresserad av personkult i politiken? Svitt jag vet r det bara trumpsters.

Demokraterna hanterar pandemin klokare, demokratiska vljare r kanske ocks mer frsiktiga och vet att de br undvika folksamlingar.
Ja Trump har en personkult kring sig. I hans fall r det till hans frdel.

Jag tror det handlar mer om att vnstervljare r mer bekvma med statlig kontroll och har lttare att underkasta sig regler som inskrnker personlig frihet. Hgervljare r som bekant mer frihetsorienterade och ogillar generellt statlig reglering. Don't tread on me osv
2020-10-27, 09:27
Medlem
Davys avatar
An increasingly negative & unmasked @JoeBiden yells to a mostly empty lot, coughs into his bare hand, calls millions of Pennsylvanians who don't support him "chumps". A sequel to Hillary's snobby "deplorable" & "irredeemable" riff. They still think so little of so many Americans.

https://twitter.com/TrumpWarRoom/sta...159206402?s=19

Hillary 2.0
2020-10-27, 09:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du vet, varje gng jag ser att du citerat mig, s poppar en bild av Bert Karlsson upp. Frga mig inte varfr, men jag tror att det r fr att jag tycker du r ett skmt.

Du r naturligtvis vlkommen att vdra dina magknslor med oss...tro dock inte att dina expressiva affekt betygelser har srskilt stor relevans i en vidare kontext hr. Du gr p intuition medan vi andra respekterar och frhller oss till transdisciplinra teorier och stora dataanalyser. Nog sagt. Citera mig inte igen r du snll.

Du har allts ingen aning hur demografi urvalet ser ut. Bra, d vet jag.
Hur gick det med dina transdisciplinra teorier och stora dataanalyser 2016 om man fr frga?
2020-10-27, 09:36
Medlem
Citat:
Hur gick det med dina transdisciplinra teorier och stora dataanalyser 2016 om man fr frga?
Hur gick det att skandera att alla mtningar r fejk utom Rasmussen 2018? Fortfarande inte ftt ngot svar, sitter som p nlar hr!
2020-10-27, 09:43
Medlem
Dave Wasserman, som fr 4 r sedan var tidig med att frutsp Trumpvinst verkar tro p motsatsen i r.

How do we know Trump isn't getting anywhere near his '16 margins in MI, PA, etc.? Follow the money.

Even *Republican* groups are seeing/releasing surveys showing Trump slipping badly in key MI/PA districts, and making spending decisions accordingly
2020-10-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Dave Wasserman, som fr 4 r sedan var tidig med att frutsp Trumpvinst verkar tro p motsatsen i r.

How do we know Trump isn't getting anywhere near his '16 margins in MI, PA, etc.? Follow the money.

Even *Republican* groups are seeing/releasing surveys showing Trump slipping badly in key MI/PA districts, and making spending decisions accordingly
Exakt detta! Mtningarna p distriktniv var det tidigaste varningsklockorna p att Clinton skulle g mot frlust och Wasserman uppmrksammade detta.
https://twitter.com/Redistrict/statu...381429248?s=19

Nu s ser distriktsmtningarna vldigt dystra ut fr Trump.

https://twitter.com/LeanTossup/statu...778331648?s=19
Pennsylvania distrikt som var +1 fr Clinton 2016 r nu +19 fr Biden
2020-10-27, 09:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Du stter fingret p ngonting hr. Hela Trumps kampanj och existens som president r uppbyggd kring en personkult, och "antingen r du med, eller r du mot".

Knns det igen? Det borde ringa en klocka hos de historiebevandrade.

Tidigare presidenter, alla som jag kan komma ihg, samt Biden, har en helt annan approach. Man r USA's president, en president fr alla i landet. En president som har som frmsta uppgift att ena och leda landet framt. Trump r rena rama motsatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in