2020-10-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vem som vinner terstr att se, men inte ens Republikanerna gillar Trump. Republikaner kommer tom. att rsta p Biden.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...ntial_campaign
https://rvat.org
etc.
etc.
etc.

Det finns naturligtvis ocks Demokrater som inte gillar Biden, men jag hittar inga sdana listor.

Wikipedia hit och Wikipedia dit. Wikipedia r MSMs favorithla att bde frstra och mla upp efter sin egen agenda.
2020-10-31, 12:16
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
I Frankrike frsker folk fly Paris pga drakoniska lockdown-regler. Trump vill minska nedstngningar och frtryck. Det r ganska tydligt vem som str p folkets sida och vad folket vill. Det r ganska tydligt att du och TDS-maffian str p frtryckarnas sida och Trump stt fr frihet. Ni r ondska, det syns tydligt i denna trden dr ni bla fresprkar censur.

Censur, lovkdown och tryckta pengar. S de vill regera.

Till och med cucksen i Kalifornien har ftt nog av diktatorn Newsoms dikret.
2020-10-31, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja hela vrlden har det vl bttre under en hgkonjunktur. Blir det smre fr folk det smre. Nu var ju frgan vad folk tycker om sitt liv nu. Och de r mnga med nrstende som drabbas svrt. Och Trump hnar munskydd och skrattar om att det minsann inte r ngot att ha corona. S jag tror Trump missar stort i att inte visa att han frstr att folk har det svrt.

Men han har ju inget koncept fr att bry sig s han klarar inte av att vara en president nr det r en kris. Han bryr sig fr lite, s lite att han inte ens kan ltsas att han bryr sig.

Jag ville bara lgga till detta till en av orsakerna fr folk att bestmma sig vem de ska rsta p. Man kan inte trolla bort det bara fr att Trump inte r en vinnare fr de som vill ha en landsfader som bryr sig om dem och en president som frsker bringa ordning i det kaos som finns. Inte en som visar sig kallblodigt inte bry sig.

Det r 0,07 % av USAs befolkning med Covid-19 viruset i kroppen som dukat under. Siffrorna brjar dessutom ifrgasttas. Rapporter har visat p att en ganska liten andel faktiskt dtt av sjlva viruset. Sjukhusen fr bidrag i frebyggande syfte fr varje covid-ddsfall.

Du fr grna spekulera i hur mnga berrda Trumpsuportrar byter sida till Biden fr att de anser att det r Trumps fel. Antal ekonomiskt drabbade r ju betydligt strre, och eftersom de lever kan de faktiskt g och rsta till skillnad frn de ftal som dtt av Covid-19.

Dr r vl de demokratiska delstaterna mer nedstngda och drabbade?

Jag anser att hela covid-cirkusen r politisk och uppblossade av media och kommer pverka utgngen minimalt.
2020-10-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Nej det r Coronan som gjort det, inte Trump. Du r en mycket ohederlig typ mrker jag.

Innan coronan hade USA bara 3.8 miljoner arbetslsa, den lgsta arbetslsheten p ver 100 r. Trump fixade det, vad ingen annan hade klarat. Biden satt 8 r innan Trump och det blev bara vrre och vrre, fler krig och utgifter. Krig Israels vgnar. Arbetslsheten och statsskulden efter Obama/Biden var katastrofala. Trump har brjat stda rummet frn trskmonster, men behver sklart 4 r till fr att rensa ut trsket helt. Biden och Hillary har bde gjort brott som de borde sitta i fngelse fr och bevisen finns. Tyvrr r de fr mktiga, den som agerar riskerar att ha tagit "Sjlvmord" dagen efter. Alla knner till Hillarys ddspatruller.

Ha ha nej det R Trump som skapat ett oskert samhlle nu. Mnga r otroligt oroliga fr att frlora sitt jobb om de inte redan gjort det. VARFR r frgan har inte Trump gjort ngot? Det borde han gra s skulle han vinna enkelt. Det vore vl bra?
2020-10-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
I Frankrike frsker folk fly Paris pga drakoniska lockdown-regler. Trump vill minska nedstngningar och frtryck. Det r ganska tydligt vem som str p folkets sida och vad folket vill. Det r ganska tydligt att du och TDS-maffian str p frtryckarnas sida och Trump stt fr frihet. Ni r ondska, det syns tydligt i denna trden dr ni bla fresprkar censur.

Mnga mnniskor som blir sjuka eller har nrstende som blir sjuka och dr anser att det r ett frtryck att andra fr sprida smitta hur som helst.

Det r ju i vissa stater betraktat som ett terrorbrott att sprida smitta.
2020-10-31, 12:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ha ha nej det R Trump som skapat ett oskert samhlle nu. Mnga r otroligt oroliga fr att frlora sitt jobb om de inte redan gjort det. VARFR r frgan har inte Trump gjort ngot? Det borde han gra s skulle han vinna enkelt. Det vore vl bra?

Vad skulle han gjort menar du, som han inte gjort? Och hur skulle det rdda jobb?
2020-10-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det r 0,07 % av USAs befolkning med Covid-19 viruset i kroppen som dukat under. Siffrorna brjar dessutom ifrgasttas. Rapporter har visat p att en ganska liten andel faktiskt dtt av sjlva viruset. Sjukhusen fr bidrag i frebyggande syfte fr varje covid-ddsfall.

Du fr grna spekulera i hur mnga berrda Trumpsuportrar byter sida till Biden fr att de anser att det r Trumps fel. Antal ekonomiskt drabbade r ju betydligt strre, och eftersom de lever kan de faktiskt g och rsta till skillnad frn de ftal som dtt av Covid-19.

Dr r vl de demokratiska delstaterna mer nedstngda och drabbade?

Jag anser att hela covid-cirkusen r politisk och uppblossade av media och kommer pverka utgngen minimalt.

Det handlar ju inte om hur mnga som dr. Hur mnga som belastar sjukvrden s att andra sjuka inte fr vrd pverkar folks mjlighet att anvnda sin frihet. Det blir ett frtryck.

Nr smittan sprids ohmmat s kommer ekonomin att frsmras fr folk r sjuka i sdan utstrckning och frsiktiga att de inte konsumerar lika mycket lngre. Det r inte att leva i ett fritt och bra samhlle.

Att leva i terror fr att en del absolut inte vill bry sig om de smittar andra r inte att ha ett bra samhlle.

Men jag frstr att man som kortsiktig egoist tror att det r att vara fri.
2020-10-31, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men orka?? du fick ju reda p det i mitt initiala svar..? lser du inte inlggen och svar innan du sjlv kastar dig p tangenterna??

10.56 , ditt andra pstende, det r en ren fantasi.
Frmodligen frstr du inte skillnanden mellan frtidsrster och nyregistrerade vljare och blandar ihop det?, jag vet inte och orkar inte bry mig.

Ja men citera specifikt d s vi kan g till botten med det.

Du pstr att jag slnger med felaktiga uppgifter och har fel och inte kan skillnaden p dittan och dattan, men r inte villig att sga exakt vad.

Jag ber dig gng efter annan att citera och specificera, men du vgrar.

Jag vet mycket vl skillnaden mellan frtidsrster och voter registration

terigen, citera och klargr var och varfr jag inte skulle frst skillnaden.
2020-10-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vad skulle han gjort menar du, som han inte gjort? Och hur skulle det rdda jobb?

Trump borde naturligtvis ha sett till att folks arbeten fanns kvar. Det r vl det minsta man kunde begra av honom? Han gjorde ju det de frsta tre ren. Vad r vitsen att sluta med det d tycker du? Egoistiskt som fan. Blev han trtt kanske?
2020-10-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du har rtt, men inte som du tror.

Den stora anledningen till att ha tta opinionsunderskningar r fr att f feedback hur presentationen av politiska (i detta fall) budskap tas emot. De sammanvgda utfall som presenteras som "lget just nu, enligt 19 trovrdiga institut" r bemngt med stora mtfel (kanske aggregerade, givet att mtningarna inte normaliserats), och skulle man vilja anvnda dem i agendasyfte gr man som mnga i trden, man samlar lmpliga OU och presenterar dem (cherrypicking).

Dremot kan du f tala om fr mig hur man med ngon skerhet, av taktiska sk,l ger ut positiva OU fr ngon av parterna?.

Det finns (i detta fall) fyra utfall av den taktiken (vi tar som exempel att man utlovar Trump som segrare - den som fr mjll av det vnder enkelt p frgan och svaren :
a) Republikaner jublar och fr n strre nskan att vara med i vinnande laget
b) Republikaner slappnar av och tnker, "Bra, d kan jag gra ngot roligare p valdagen"
c) Demokrater blir fast beslutna att masa sig till vallokalen och tminstone kmpa litet
d) Demokrater bryter ihop i fosterstllning och struntar i allt (litet tillspetsat)

Massor av OU handlar om att ringa runt och frhra sig om vad folk tycker, i anslutning till olika utfall och och utspel, i syfte att forma kampanjen fr att ta de sista viktiga procenten.

Ahh, det r sant. Men borde man inte d nstan hlla underskningarna hemliga fr sig sjlv? Fast man kanske redan gr underskningar som man hller hemliga iofs.
2020-10-31, 12:28
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Mycket riktigt, det har avsljats att mnga sjukhus dr gamlingar dtt av vanliga kommor som hjrt-krlsjukdom, cancer eller helt enkelt hg lder nd har skrivit COVID19 som "reason of death" fr att kunna pst att de behandlat en COVID-patient och f ut det hgre statsbidraget. En guldgruva har det varit fr dessa sjukhus som berikat sig p skattebetalaren. CDC gick ut med en rapport fr ngon mnad sen och pstod att runt 95% av COVID-dda egentligen dog av ngot annat, den verkliga siffran dda var d inte 200 000+ utan runt 6000 i hela USA, vilket betyder att de har gjort ett extremt bra jobb under Trump. Men demokraterna vill ju sklart inte basunera ut detta, utan tiger ihjl allt bra Trump gr, precis som Svensk media.
2020-10-31, 12:33
Medlem
Jag kollade precis p programmet Helgstudion och reportern i USA pstod att folk inte ppet vgar visa att de tnker rsta p Demokraterna. Enligt reportern var det precis tvrtom i frra presidentvalet.

Inslaget om valet brjar 02:29:14 och pstendet att Demokrater r rdda att visa var de str politiskt brjar 02:38:25.

https://www.svtplay.se/video/2843856...-00?start=auto
Senast redigerad av Snullerux 2020-10-31 kl. 12:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in