2020-11-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det r intressant d det visar p ett aktivt std utanfr det vanliga.
Trump aktiverar sina supportrar.

I Bidenlgret tutar de lamt p drive in mten...

Just visat std gr att jag lgger ver ngra korn i Trumps vgskl fr vinst.

Det hr r jmt skgg.

Ser ut som bilbingo nr Biden har valmten.
2020-11-02, 11:35
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ang. ̷T̷r̷u̷m̷p̷s̷ Bidens vinst i Florida

Lt oss lmna partilsa ur ekvationen till det att dessa rster rknas. Sannolikt kan du eller jag ha teorier kring hur dessa ser ut, men det r teorier.

PS vad gller teorier r Trump storfavorit fr Unaffiliated, Dessutom tar minst 5% av Biden till av Black Votes och Latinos fr Trump r starkare n ngonsin 2020, landslide lge i Florida allts, rknar dock ej detta i ovan mycket konservativt p 2016 siffror.
Mycket riktigt, Biden ser ut att g mot en blow out win → Vote choice among early voters

Jobbigt lge, s jag frstr din vilja att lyfta ut dem frn din ltsasformel, men det r lite fr sent att gra det nu...och r skapligt pinsamt att se dig frska gra.

Har du hrt ngot om att Trump kommer fortstta med sin coronaturn efter valet (i vntan p att rstrkningen blir klar)? Hrde ngon nmna det men minns inte vart. Skulle inte det vara typiskt Trump nd? Frlnga pro-COVID-19 festen; the tour du force, s han fr elda upp hger-hgerinaveln lite ytterligare och lta de antidemokratiska advokaterna gra sitt jobb bakom kulisserna...lter som en plan vrdigt Orangea man det, tycker du inte?
2020-11-02, 11:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Mycket riktigt, Biden ser ut att g mot en blow out win → Vote choice among early voters

Jobbigt lge, s jag frstr din vilja att lyfta ut dem frn din ltsasformel, men det r lite fr sent att gra det nu...och r skapligt pinsamt att se dig frska gra.

Har du hrt ngot om att Trump kommer fortstta med sin coronaturn efter valet (i vntan p att rstrkningen blir klar)? Hrde ngon nmna det men minns inte vart. Skulle inte det vara typiskt Trump nd? Frlnga pro-COVID-19 festen; the tour du force, s han fr elda upp hger-hgerinaveln lite ytterligare och lta de antidemokratiska advokaterna gra sitt jobb bakom kulisserna...lter som en plan vrdigt Orangea man det, tycker du inte?

Du vet det dr med kampanjande.., det r reklam. Precis som du ser p TV nr Coca-cola vill att du skall kpa deras produkter.

Reklam fungerar.

Den sista mnaden finns det bara en kandidat som anvnt sig av det, direkt framfr vljaren.
2020-11-02, 11:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Bla bla bla.
Visste du att Trump sjunker i Florida nu? Kolla p JoeIsDone.

Ja, som jag noterade igr r Sndagen den sista dagen Demokraterna normalt kastar in sina rster, Mndagen br vi se en kning fr Republikanerna igen, men det vore underligt om Trump fick en promenadseger i Florida nu nr media brjat rapportera att han faktiskt leder. Glm nu inte att Biden legat 10-15% ver Trump... mrkligt att det var fel inte sant ;-)

Senaste jag har frn Florida r +95.447, eller cirka tusen rster ifrn 2016 dr Trump vann med 113.000 rster efter valdagen. Skall bli intressant att se vad mndagen har att ge. Str sig lget r det stabil vinst fr Trump.

Tom, Demokraterna mste allts hmta in minst 115.000 rster idag fr att lget skall vara 1 rst smre n 2016 vinstlge fr Trump, hller det fr ossanolikt.
2020-11-02, 11:45
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ja, som jag noterade igr r Sndagen den sista dagen Demokraterna normalt kastar in sina rster, Mndagen br vi se en kning fr Republikanerna igen, men det vore underligt om Trump fick en promenadseger i Florida nu nr media brjat rapportera att han faktiskt leder. Glm nu inte att Biden legat 10-15% ver Trump... mrkligt att det var fel inte sant ;-)

Senaste jag har frn Florida r +95.447, eller cirka tusen rster ifrn 2016 dr Trump vann med 113.000 rster efter valdagen. Skall bli intressant att se vad mndagen har att ge. Str sig lget r det stabil vinst fr Trump.

Tom, Demokraterna mste allts hmta in minst 115.000 rster idag fr att lget skall vara 1 rst smre n 2016 vinstlge fr Trump, hller det fr ossanolikt.

https://www.270towin.com/

Om du, Nixter, plottar in elektorskartan (under presidentfliken) - hur ser den ut enligt dina gissningar?
Eftersom du verkar tro 180 gentemot vad jag tror s vore det intressant att se, fr att kunna jmfra p onsdag eftermiddag

edit: bifogar min gissning --> https://www.bildtagg.se/bild/ef0dfb5pp59rryerx8ynntx
2020-11-02, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Drygt 12h kvar till valdag!

Vad tror ni respektive kandidat kkar/dricker nu sista dygnet? Sjlv tror jag att bda farbrderna poppar sjukt mycket uppttjack just nu fr att orka med. Detta kommer dock orsaka rnnskita och toksvettningar men det r ju bttre n att ligga och slafa.

Lt bsta gamlingen vinna!
2020-11-02, 11:47
Medlem
Nixters avatar
Wisconsin Update

Trump ser mycket stark ut. Fr den som vet r Wisconsin en indikator fr vriga stater kring Rustbelt.

IPEV + VBM:

1.525.415 Inkomna Rster
44% Republikaner
36% Demokrater
20% Unaffiliated

lder: 18-29 3% / 30-39 7% / 40-49 10% / 50-64 26% / 65+ 36%
Etnicitet: Asiater 1.6% / Vita 77% / Latinos 3% / Svarta 3%
Utbildning: High School 21% / Bachelors Degree 23% / Graduate Degree 12%
Frsta gngsrstare alt nyregistrerade: 7.6%
2020-11-02, 11:47
Medlem
whogivesafucks avatar
Mste ocks vara ett misslyckande fr Trump och hans vnner.
Bakslag i Supreme Court

https://www.nytimes.com/2020/10/28/u...e-ballots.html

Och som svar p detta skulle den store ledaren terkomma med sina advokater efter valet.

Land of the free.....
2020-11-02, 11:49
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Drygt 12h kvar till valdag!

Vad tror ni respektive kandidat kkar/dricker nu sista dygnet? Sjlv tror jag att bda farbrderna poppar sjukt mycket uppttjack just nu fr att orka med. Detta kommer dock orsaka rnnskita och toksvettningar men det r ju bttre n att ligga och slafa.

Lt bsta gamlingen vinna!
Den som skedmatar China Joe med ppelmos har kanske lagt lite uppttjack i den s gubben orkar st p benen nr han lutar sig mot ngot.
2020-11-02, 11:51
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn

Kom tillbaka med ngra data s skall jag svara...Dina hypoteser att unaffiliatied skall rsta helt annorlunda n vrig befolkning i Florida hller jag som sagt inte med om.

Florida r Trumps just nu om inget vsentligt hnder Mndagen.
2020-11-02, 11:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Visst. Trump kanske vinner Florida med lite marginal. Men det finns andra stater som Trump mste vinna ocks.
Frlorar han tv slumpmssiga stater, s frlorar han valet.

Biden sitter p en skrare position n Trump. Det r drfr Biden inte kampanjar lika hrt, fr han vet att han vinner.
2020-11-02, 11:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Wisconsin Update

Trump ser mycket stark ut. Fr den som vet r Wisconsin en indikator fr vriga stater kring Rustbelt.

IPEV + VBM:

1.525.415 Inkomna Rster
44% Republikaner
36% Demokrater
20% Unaffiliated

lder: 18-29 3% / 30-39 7% / 40-49 10% / 50-64 26% / 65+ 36%
Etnicitet: Asiater 1.6% / Vita 77% / Latinos 3% / Svarta 3%
Utbildning: High School 21% / Bachelors Degree 23% / Graduate Degree 12%
Frsta gngsrstare alt nyregistrerade: 7.6%

Trump ligger under allts med 8%. Inte "starkt" enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in