Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Det r kraftiga rrelser p bettingmarknaden. Jag "vet inte" vad som r grunden fr detta men Bidens favoritskap snktes drastiskt frn 65% till 61,2%. Trumps "chans" har gtt upp frn 35% till 37,8%. Biden r allts favorit att vinna valet.
I sammanstllningen saknas Betfair, det kan vara en frklaring men ven dom snkte igr frn 69% favoritskap fr Biden till 66%.
Bettingen lever sitt eget liv. Vi fr inte hnga upp oss p det.
Det har varit svrt att flja tendenserna och strmningarna fr vrigt, jag r lite besviken att det inte finns bttre sammanstllningar. FiveThirtyEight sorterar fr mycket, det gr inte helt bra att bedma vilka institut som r serisa.
Det drar ihop sig till ett jmnare val n vad mnga tror. Trump har gtt lngsamt framt en hel vecka nu, frgan r hur lngt han nr.
Bettingsidorna r totalt ointressanta, ven om de givetvis
kan visa p trender, men det vet vi frst med facit i hand. Odds styrs frmst i syfte att maximera vinsterna fr bettingbolagen samt minimera deras risker.
Oavsett vem som vinner valet, och av vilka skl de m vara, s vill bolagen g med vinst. Drfr r oddsen en indikator ver vad folket (eller snarare spelarna)
tror samt hur "fega" eller "vghalsiga" de r. Dessutom r ett amerikanskt val lngt och man har kunna spela p detta lnge. Spelbolagen har allts en historik att frhlla sig till i sin strvan att minimera risk och maximera vinst.
Jag spelade p Trump frra valet till 5 gnger pengarna. I ett tidigt skede under valvakan rusade oddsen p Trump i hjden. Jag kommer inte ihg exakt, men det var typ 9 gnger pengarna under en kort tid. Drefter sjnk det som bekant och slutade p strax ver 1 innan man stngde spelet. Under denna berg- och dalbana s frndrades givetvis inte kandidaternas chanser rent objektivt. Rsterna var redan lagda och skulle nu bara sammanstllas.