2020-11-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Igen, lgg en mille p Trump p Svenska spel och se vad som hnder med oddset.

Du fr inte lgga en mille p Svenska Spel, r du trg i huvudet?
2020-11-03, 11:23
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
"Little Pimp" ocks 💪😂

https://youtu.be/w-5MnfXxY8c

Haha va fan?

Little Pimp aint black - Sleepy Joe
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energyfusion1234
Jag frmodar det kan finnas risk fr vldsamheter om Trump vinner. Ngon som har information om dessa uttalanden, vid sidan om media?
Allts hrt nt som inte str i media?
Det kommer absolut att ske, marxisterna kommer inte att akseptera nnu en valfrlust mot Trump (De har ju iofs inte aksepterat valresultatet fr fyra r sedan heller).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Titta s lite du kan!

Fr det frsta s fr du inte lgga 1 mille p SVS. Du fr spela max 5000kr.

https://www.betfair.se/exchange/plus...etting-2378961

Dr har du marknaden hela Europa och stora delar av vriga vrlden lirar p. Liksom i mnga andra sportmarknader s styr denna marknad vad spelbolagen har fr odds. Alla mste rtta sig efter Betfair.

Kommer en svensk och spelar maxinsats p Unibet och tio andra EU-spelbolag s rr det inte oddset ver huvud taget.

Nr det spelas p en division 3 match i Sverige utomlands , och med stora summor, pstr du d att inte oddset ndras hr hemma?
2020-11-03, 11:26
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Frgan r inte "varfr fr vi inte bra vapen" utan "varfr frbjuder staten oss att bra vapen?" Det r s man ser det i USA och det r ocks s konstitutionen r formulerad. Second amendment ger inte medborgarna rtten att ga och bra vapen, utan man betraktar det som en naturlig rtt och det konstitutionen sger r att staten inte fr krnka den.

Jag gillar den tanken, och med en annan analogi blir det nnu tydligare; Konstitutionen ger dig inte rtten att leva. Den frbjuder staten att ta ifrn dig rtten att leva. I formuleringen dljer sig skillnaden mellan frihet och frtryck, individ kontra stat.

Japp, du har helt rtt.

Yttrandefrihet tex. I Sverige tror vi att den rtten kommer frn Staten. Nr det r som du sger. Staten eller ngon annan fr inte krnka den.
2020-11-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nr det spelas p en division 3 match i Sverige utomlands , och med stora summor, pstr du d att inte oddset ndras hr hemma?

Du bevisar om och om igen vilken inkompetent individ du r.

Det finns inga internationella styrande marknader p inhemska svenska Division 3-matcher. S dr frflyttar sig oddset om du spelar en femhundring. Och dr r spelbolagen livrdda fr stora insatser.
2020-11-03, 11:27
Medlem
Sperssons avatar
.
Nu rasar oddsen fr Donald J Trump hos spelbolagen
2020-11-03, 11:27
Medlem
Allt jag kan lsa mig till tyder p att Biden tar hem det denna gngen. Vad sger ni?
2020-11-03, 11:30
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det r kraftiga rrelser p bettingmarknaden. Jag "vet inte" vad som r grunden fr detta men Bidens favoritskap snktes drastiskt frn 65% till 61,2%. Trumps "chans" har gtt upp frn 35% till 37,8%. Biden r allts favorit att vinna valet.

I sammanstllningen saknas Betfair, det kan vara en frklaring men ven dom snkte igr frn 69% favoritskap fr Biden till 66%.
Bettingen lever sitt eget liv. Vi fr inte hnga upp oss p det.

Det har varit svrt att flja tendenserna och strmningarna fr vrigt, jag r lite besviken att det inte finns bttre sammanstllningar. FiveThirtyEight sorterar fr mycket, det gr inte helt bra att bedma vilka institut som r serisa.
Det drar ihop sig till ett jmnare val n vad mnga tror. Trump har gtt lngsamt framt en hel vecka nu, frgan r hur lngt han nr.

Bettingsidorna r totalt ointressanta, ven om de givetvis kan visa p trender, men det vet vi frst med facit i hand. Odds styrs frmst i syfte att maximera vinsterna fr bettingbolagen samt minimera deras risker.

Oavsett vem som vinner valet, och av vilka skl de m vara, s vill bolagen g med vinst. Drfr r oddsen en indikator ver vad folket (eller snarare spelarna) tror samt hur "fega" eller "vghalsiga" de r. Dessutom r ett amerikanskt val lngt och man har kunna spela p detta lnge. Spelbolagen har allts en historik att frhlla sig till i sin strvan att minimera risk och maximera vinst.

Jag spelade p Trump frra valet till 5 gnger pengarna. I ett tidigt skede under valvakan rusade oddsen p Trump i hjden. Jag kommer inte ihg exakt, men det var typ 9 gnger pengarna under en kort tid. Drefter sjnk det som bekant och slutade p strax ver 1 innan man stngde spelet. Under denna berg- och dalbana s frndrades givetvis inte kandidaternas chanser rent objektivt. Rsterna var redan lagda och skulle nu bara sammanstllas.
2020-11-03, 11:31
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/realDonaldTrump/...453913093?s=20

Ni Trump hatare mste vl nd dra lite p smilbanden till detta.

Det hr ger mnga positiva vibbar och det ger mnga entusiasm. Han r smart och en underhllare.

Han r en clown och song- and danceman. Passar bra p scenen med smre i Vita Huset.
2020-11-03, 11:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
"Little Pimp" ocks 💪😂

https://youtu.be/w-5MnfXxY8c

Haha, drpligt

"Little Pimp! Does everybody knows who he is?"

Ja, Trumpen visste det uppenbarligen inte och inte jag heller fr erknnas. Man ser vilka artister som Trump lyckas drafta...
2020-11-03, 11:35
Medlem
Zloths avatar
Det hr valet blir spiken i kistan fr USA. Frbered er p kaos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in