2020-11-02, 10:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enligt en ny video av Tim Pool har nu CBS "mellan raderna" medgett att Trump har en jttechans att vinna. Enligt en CBS-poll kommer Trump-supportrarna ut p valdagen i enorma skaror och kommer att ta igen demokraternas early vote leading.

https://youtu.be/02tfinpv8Q8

Men kommer alla att hinna till valurnorna ? Folk har ju i tillgg sina jobb att skta. Spontant syns jag det kan bli en j-vla trngsel.

Skulle det inte ha vart fiffigare, att lgga sjlva valdagen p en sndag egentligen..
2020-11-02, 10:30
Medlem
Emolls avatar
Hur ligger det till? Vem r mest trolig att ta hem det p Tisdag?

Sammanstllningen av samtliga polls sger Biden kommer ta en jordskredsseger. Men dessa gr ju inte att lita p. Fr er med mera insyn, vem ligger bst till?
2020-11-02, 10:31
Medlem
fishANDchipss avatar
God morgon folket.

Jag tnkte stlla klockan i natt och flja ngon bra valvaka. Men jag tnkte frst hra med er om vilken tid ungefr som det borde brja bli spnnande? Frsnack och grejer kan man ju sova bort men nr rstrkningarna brjar trilla in s vill man ju vara med.

Tack.
2020-11-02, 10:32
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
En studie visar att Trumps stora kampanjmten har kat smittspridningen rejlt!

Och det r ju snt hr som det varnas fr verallt, i mnga lnder. Undvik folksamlingar, begrnsa antalet deltagare, arrangrer r skyldiga att skra mnniskor frn kad smitta. Men Trump har ju struntat i detta, vi ser mycket folk som trngs, utan munskydd p hans mten.
Trump njuter medan folk blir sjuka.

Super-spreading Trump rallies led to more than 700 COVID-19 deaths, study estimates

President Trump has described his campaign rallies as fun, wonderful, the Greatest Show on Earth, and, of course, BIG.
An effort to calculate whether those events have increased the spread of the coronavirus in the United States suggests that contagious and deadly would also apply.
A rigorous attempt to gauge the after-effects of 18 of the presidents reelection rallies, all held in the midst of the COVID-19 pandemic, suggests they have led to more than 30,000 additional cases and at least 700 additional deaths.

https://www.latimes.com/science/stor...9-deaths-study

Det r mycket bisarrt!
Mnniskor har en fri vilja och egen frmga att bedma riskerna. Om de tnker att ett utomhusevent dr majoriteten br masker r en OK risk fr dem att utstta sig fr, s r det upp till dem. Jag vet att ni kommunister inte gillar konceptet "fri vilja" men i USA lever det konceptet n. Drfr gillar jag USA.

I Sverige tvingas varje dag tusentals barn och unga vuxna in i skolor, tillsammans med vuxna mnniskor som har skolan som arbetsplats. Idag kom nyheten att tv hgstadieskolor stngs med omedelbart varsel pga smittspridning. Jag hr ingen gapa om hur oansvarigt det r att fortsatt hlla skolorna i Sverige ppet?

Sopa framfr egen drr innan du gnller p grannens stdning.
2020-11-02, 10:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
God morgon folket.

Jag tnkte stlla klockan i natt och flja ngon bra valvaka. Men jag tnkte frst hra med er om vilken tid ungefr som det borde brja bli spnnande? Frsnack och grejer kan man ju sova bort men nr rstrkningarna brjar trilla in s vill man ju vara med.

Tack.

Inatt? D fr du vnta ondigt lnge. Valkvllen r natten mellan tisdag och onsdag svensk tid.
2020-11-02, 10:37
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
God morgon folket.

Tack.

Tror att det som tidigast kan vara intressant att brja vid 19-tiden p tisdag. De frsta Valu och resultaten borde brja trilla in vid 23 isch
2020-11-02, 10:37
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men kommer alla att hinna till valurnorna ? Folk har ju i tillgg sina jobb att skta. Spontant syns jag det kan bli en j-vla trngsel.

Skulle det inte ha vart fiffigare, att lgga sjlva valdagen p en sndag egentligen..
Tja, de hann dit 2016...

Dessutom tror jag - liksom Tim Pool i videon - att demokraterna inte rstar p valdan pga covid-rdslan. De r livrdda fr smittan. Det r bara att kolla p Biden som talar med munskydd trots att de tre i publiken som r nrvarande r 20 meter bort. I en bil.

Det talar fr att det kan g snabbare fr Republikanerna i kerna till vallokalerna p valdan i r.
2020-11-02, 10:39
Medlem
Davys avatar
Personer som plundrar, brnner ner fretag i sin stad och attackerar polisen r "fredliga demonstranter" i msm.

Men Trumpsupportrar som jvlas lite med Bidens buss r terrorister som ska utredas av FBI.

Fan vad krt det r.
2020-11-02, 10:40
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror att det som tidigast kan vara intressant att brja vid 19-tiden p tisdag. De frsta Valu och resultaten borde brja trilla in vid 23 isch

Jass s sent p Tisdagen? Jag r inte lika plst som alla andra hr inne. Tack fr ditt svar.
2020-11-02, 10:41
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inatt? D fr du vnta ondigt lnge. Valkvllen r natten mellan tisdag och onsdag svensk tid.

D r jag verkligen inte lika plst som er andra hr inne, Ok, tack ska du ha.
2020-11-02, 10:42
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu tycker jag i och fr sig att CBS olika scenarion r mycket intressanta och verkar avspegla den mest realistiska bilden av vad vi vet (just nu). Men ingen kan veta skert.

Sen r det inte heller ngon hemlighet att olika nyhetskanaler kan ha en politisk inriktning som gr att de stdjer den ena eller andra kandidaten, men de frsker givetvis rapportera s sakligt som mjligt. Till exempel s r det vlknt att Fox stdjer Donald Trump.
S du menar att det mest realistiska r att de som uppgett i CBS/Yougovs poll att de stdjer Trump och kommer att rsta p valdan stannar hemma? De gr inte och rstar?

Tycker du rligt att den entusiasm man har sett fr Trump de senaste dagarna tyder p att Trumps supportrar vljer att avst frn att rsta?
2020-11-02, 10:42
Medlem
SVT och Dagens nyheter bombarderar med anti- Trump "nyheter" just nu.
Tror de att de kan pverka USA- valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in