Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
En studie visar att Trumps stora kampanjmten har kat smittspridningen rejlt!
Och det r ju snt hr som det varnas fr verallt, i mnga lnder. Undvik folksamlingar, begrnsa antalet deltagare, arrangrer r skyldiga att skra mnniskor frn kad smitta. Men Trump har ju struntat i detta, vi ser mycket folk som trngs, utan munskydd p hans mten.
Trump njuter medan folk blir sjuka.
Super-spreading Trump rallies led to more than 700 COVID-19 deaths, study estimates
President Trump has described his campaign rallies as fun, wonderful, the Greatest Show on Earth, and, of course, BIG.
An effort to calculate whether those events have increased the spread of the coronavirus in the United States suggests that contagious and deadly would also apply.
A rigorous attempt to gauge the after-effects of 18 of the presidents reelection rallies, all held in the midst of the COVID-19 pandemic, suggests they have led to more than 30,000 additional cases and at least 700 additional deaths.
https://www.latimes.com/science/stor...9-deaths-study
Det r mycket bisarrt!
Mnniskor har en fri vilja och egen frmga att bedma riskerna. Om de tnker att ett utomhusevent dr majoriteten br masker r en OK risk fr dem att utstta sig fr, s r det upp till dem. Jag vet att ni kommunister inte gillar konceptet "fri vilja" men i USA lever det konceptet n. Drfr gillar jag USA.
I Sverige tvingas varje dag tusentals barn och unga vuxna in i skolor, tillsammans med vuxna mnniskor som har skolan som arbetsplats. Idag kom nyheten att tv hgstadieskolor stngs med omedelbart varsel pga smittspridning. Jag hr ingen gapa om hur oansvarigt det r att fortsatt hlla skolorna i Sverige ppet?
Sopa framfr egen drr innan du gnller p grannens stdning.